FT Awards 2009

Bar is open!
Gesloten
Shine
Regisseur
Regisseur

FT Awards 2009

Bericht door Shine » 30 okt 2009 17:55

Het wordt toch maar eens tijd voor een nieuwe ronde FT awards. :)
Galerius is hier in 2007 mee begonnen en ik borduur hier graag op voort.

Dat betekent wel dat er een paar beslissingen genomen moeten worden.

* In 2007 is er de beslissing genomen om een jury samen te stellen die de genomineerden voordragen (5 per award), deze is niet bekend gemaakt en is gekozen door Galerius. De reden hiervoor was dat bij een openlijke stemming je door de lijstjes met genomineerden al een sterk vermoeden gaat krijgen wie er gaat winnen. Door een jury samen te stellen hou je het spannend.

Is het een idee om dit weer zo te doen (alleen kies ik dan 5 juryleden)?

* De verschillende categorieën waren in 2007:

- Beste nieuwkomer (aanwinst van de afgelopen tijd)
- Avatar painter (de meest creatieve avatar maker)
- Café de Lemming alcoholist (degene die het meest post/rondhangt in Café de Lemming)
- Film Guru (degene met de meeste film kennis)
- DVD verslaafde (degene met de meeste kennis over DVD's)
- Helpende hand (de meest behulpzame member)
- Meest humoristische poster
- Beste mod/admin
- Miss FilmTotaal
- Meest afwezige persoon (degene die het meest gemist wordt door zijn of haar afwezigheid)
- Topic der topics (de meest originele/beste/leukste/etc. topic)
- Beste poster

Zijn er categoriën die jullie missen of die er eventueel wel uit mogen van jullie? Geef het hier dan aan.

Awards 2009

Beste Nieuwkomer
Bob Ross-Award
Beste Stamgast
De Sokolsky Filmguru Award
DVD-verslaafde
Helpende Hand (de meest behulpzame member)
Meest Humoristische Poster
Beste Mod/Admin
Opsporing Verzocht Award (degene die het meest gemist wordt door zijn of haar afwezigheid)
Topic der Topics
Beste Poster
Het Beste Nieuwe Topic
Laatst gewijzigd door Shine op 09 nov 2009 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 okt 2009 18:30

* Zo'n jury is inderdaad wat spannender, al moet je dan wel uitkijken dat er niet teveel hielen worden gelikt. Eerlijker is om gewoon te FT'-ers zelf te laten stemmen, met pb desnoods om de spanning erin te houden.

* Miss FilmTotaal..Zijn er nog zoveel dames hier?

* Moet de Beste nieuwkomer dit jaar begonnen zijn hier of mag iemand die 2 jaar geleden geregistreerd is, en nu pas post ook hiervoor in aanmerking komen?

* Komt de beste poster-categorie weer zonder nominaties, zodat iedereen gewoon 1 naam zo mag noemen?

In ieder geval leuk dat ze terug zijn :T

(en misschien is het 'leuk' om de namen wat meer aanzien te geven. Alcoholist..Afwezig persoon...)
Laatst gewijzigd door Remon op 30 okt 2009 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 okt 2009 18:40

Remondinho schreef:Zo'n jury is inderdaad wat spannender, al moet je dan wel uitkijken dat er niet teveel hielen worden gelikt.
Het moet dan ook een gevarieerd gezelschap zijn en ze moeten neutraal kunnen zijn.
Remondinho schreef:Miss FilmTotaal..Zijn er nog zoveel dames hier?
Ja, dat vraag ik me ook af. Zoveel vrouwen zijn er op het moment niet actief hier.
Remondinho schreef:En moet de Beste nieuwkomer dit jaar begonnen zijn hier of mag iemand die 2 jaar geleden geregistreerd is, en nu pas post ook hiervoor in aanmerking komen?
Ik denk dat we voor de beste nieuwkomer uit moeten gaan van de mensen die zich na de laatste awards hier hebben aangemeld. Da's wel een grote groep, maar het lijkt me wel het meest eerlijk.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 okt 2009 18:47

Shine schreef:
Remondinho schreef:Zo'n jury is inderdaad wat spannender, al moet je dan wel uitkijken dat er niet teveel hielen worden gelikt.
Het moet dan ook een gevarieerd gezelschap zijn en ze moeten neutraal kunnen zijn.
Hmm..ik persoonlijk zou het toch leuker vinden als ik zelf ook zou kunnen stemmen?
Shine schreef:
Remondinho schreef:En moet de Beste nieuwkomer dit jaar begonnen zijn hier of mag iemand die 2 jaar geleden geregistreerd is, en nu pas post ook hiervoor in aanmerking komen?
Ik denk dat we voor de beste nieuwkomer uit moeten gaan van de mensen die zich na de laatste awards hier hebben aangemeld. Da's wel een grote groep, maar het lijkt me wel het meest eerlijk.
Dit vind ik wel een goede oplossing! :Y

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 okt 2009 18:52

Moet ik toch mijn award gaan overdragen... :(

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 30 okt 2009 18:53

Beste mannelijke poster uit Gouda wiens naam begint met Sha? :)

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 okt 2009 19:03

Remondinho schreef:Hmm..ik persoonlijk zou het toch leuker vinden als ik zelf ook zou kunnen stemmen?
Dat kan ook. Het enige dat de jury doet is de genomineerden kiezen. De winnaar wordt vervolgens door de leden gekozen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 30 okt 2009 19:05

Shine schreef:
Remondinho schreef:Hmm..ik persoonlijk zou het toch leuker vinden als ik zelf ook zou kunnen stemmen?
Dat kan ook. Het enige dat de jury doet is de genomineerden kiezen. De winnaar wordt vervolgens door de leden gekozen.
Hehe grapje :oops:
Stemmen dan via post of pb?

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 30 okt 2009 19:07

Remondinho schreef:Stemmen dan via post of pb?
Voorheen werden de stemmen gewoon gepost, dat lijkt me ook wel het leukst eigenlijk.

@Sha, ik denk niet dat je genoeg genomineerden voor deze categorie krijgt.... denk ik hoor.... :D

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 30 okt 2009 23:20

Shine schreef:@Sha, ik denk niet dat je genoeg genomineerden voor deze categorie krijgt.... denk ik hoor.... :D
Jammer hoor.. en ik had m'n campagneplan al klaarstaan :)

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 31 okt 2009 10:11

Remondinho schreef:
Shine schreef:
Idem, goed idee! En trouwens die avatar painter hoeft geen spanning in te zitten en een jury over laten buigen, dat is nu toch al overduidelijk. Een of andere meneer X, post 100 avatars per dag dus tja je mag een keer raden...

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: FT Awards 2009

Bericht door Frank_Costello » 31 okt 2009 11:42

Shine schreef: - Meest afwezige persoon (degene die het meest gemist wordt door zijn of haar afwezigheid)
Dat wint Big Red. Waar is onze grote, rode Space Odessey lover? :D

OT:
Leuk idee!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 31 okt 2009 12:13

remCOLLATERAL schreef:Idem, goed idee! En trouwens die avatar painter hoeft geen spanning in te zitten en een jury over laten buigen, dat is nu toch al overduidelijk. Een of andere meneer X, post 100 avatars per dag dus tja je mag een keer raden...
Nou, er zou ook wel eens een dame met prijs vandoor kunnen gaan...

Leuk dat je het weer oppakt Shine! :T
Een jury lijkt me inderdaad een goed idee. Het houdt de spanning er inderdaad wat meer in.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 31 okt 2009 16:28

remCOLLATERAL schreef:
Remondinho schreef:
Shine schreef: Ik denk dat we voor de beste nieuwkomer uit moeten gaan van de mensen die zich na de laatste awards hier hebben aangemeld. Da's wel een grote groep, maar het lijkt me wel het meest eerlijk.
Idem, goed idee! En trouwens die avatar painter hoeft geen spanning in te zitten en een jury over laten buigen, dat is nu toch al overduidelijk. Een of andere meneer X, post 100 avatars per dag dus tja je mag een keer raden...
Als ik kijk naar de mooiste avatars, zou mijn stem eerder gaan naar Patrob of Touchwood..
No offense Axe :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 31 okt 2009 16:53

Voorstel: de Film Guru prijs naar Sokolsky te vernoemen.

Ergens ben ik ook wel voor een jury. Als deze zo gevarieerd en eerlijk is als toen.

Gesloten