Sterke dranken topic

Bar is open!
Plaats reactie
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Sterke dranken topic

Bericht door emperor » 30 nov 2009 20:24

Met de feestdagen in aantocht leek het me wel leuk/nuttig om ook een topic te starten over de sterkere dranken en likeuren..na het bier-topic waarin ik toch wel een beetje de mogelijkheid miste om ook over de sterkere dranken te kunnen babbelen want ik ben toch wel benieuwd naar het favoriete drankje van de filmliefhebber om voor/tijdens of na de film te nuttigen..
Ik zal zelf maar eens starten met een long time favorite nl. Jack Daniels Whiskey..ik sta op het punt om een fles Jack Daniels single barrel aan te schaffen..goede keuze?..ik zou het niet weten op dit moment.

Wat drink je zelf graag, ga je speciaal voor de feestdagen (nu en vroeger) iets lekkers halen en wat meestal?

Ik drink zelf regelmatig absint, whiskey, whisky, en ook zwarte kip advocaat met slagroom is favoriet, en recentelijk gaat een glaasje Southern Comfort er ook wel in (vroeger had ik ook wel eens een fles staan, maar door de Dr. Strangelove heb ik maar weer eens een fles gehaald..ook heb ik zo nu en dan eens een fles cognac staan zo heb ik dit jaar gehad de Courvoisier VS en Montifaud 10 jaar VSOP..lekker maar niet te vaak..dat ik dit jaar maar 2 flessen gekocht heb geeft al aan hoe lang ik met 1 fles doe ongeveer..(buiten de rest om dan)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 nov 2009 20:44

Mijn huidige whiskey voorraad:

Afbeelding

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 nov 2009 21:13

Glenfiddich 18 years..heb ik gehad, vond het echter niet echt speciaal moet ik eerlijk zeggen...waarschijnlijk vanwege de toch wat massalere productie van deze whiskey, beetje de middelmoot.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 30 nov 2009 21:39

Oh, ik vind 'm toch echt lekker hoor. Een mooie combinatie van zachte smaak en een pittige nadronk.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 30 nov 2009 21:51

Een zachte smaak..staat me wel iets van bij, maar zou je niet direct verwachten van een Highland.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 nov 2009 23:32

Ik ben eigenlijk helemaal niet van de sterke dranken, doe mij maar gewoon een pilsje, maar af en toe een southern comfort met ijs vind ik wel erg lekker.

Als ik me weer even kind wil voelen dan neem ik een bacardi razz met fanta, dit smaakt precies als een raketje.

Gek genoeg ga ik me na een aantal glazen ook weer als een klein kind gedragen. :D

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 30 nov 2009 23:51

Ik houd het tegenwoordig vooral bij White Russians. Heerlijk.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 dec 2009 08:42

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo van de alcohol. Drink dan met name een wijntje of met vrienden een biertje en dan bij voorkeur een weizener.

Daarnaast enkele jaren terug met een vriend van me de neiging gehad overal waar we kwamen chocomelk te drinken, wat uiteindelijk resulteerde in Malibu Chocomelk 8)

Verder blijft Malibu IJs, Martini met Icetea en 7-Up met Pisang voor de zoete dagen altijd wel leuk.

In de zomer is Tinto de Verano erg in trek, heerlijk verkoelend. Een derde rode tinto wijn, een derde 7-up of sprite en de rest aanvullen met ijs.

Oops best veel over alcohol voor iemand die weinig alcohol drinkt. En dan te bedenken dat ik ook weleens absinth drink, een fles sambuca in de kast heb naast een grote fles Bacardi en een Chivas Regal whiskey :D

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 01 dec 2009 09:34

sickboy1984 schreef:Ik ben eigenlijk helemaal niet van de sterke dranken, doe mij maar gewoon een pilsje, maar af en toe een southern comfort met ijs vind ik wel erg lekker.

Als ik me weer even kind wil voelen dan neem ik een bacardi razz met fanta, dit smaakt precies als een raketje.

Gek genoeg ga ik me na een aantal glazen ook weer als een klein kind gedragen. :D
:D Geweldig, zo'n raketje!

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 dec 2009 11:47

Ik zou me graag wat verdiepen in whisky's maar ik heb er het geld gewoon niet voor, dat komt later wel :wink: . Verder geniet ik graag van blended whiskys als Jack Daniel's en Johnnie Walker maar niet regelmatig overigens.
Jagermeister vind ik trouwens ook geweldig, in de kroeg vaak in de vorm van een 'vliegend hert' (Jagermeister borrel in een longdrink glas half gevuld met Red Bull).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 dec 2009 17:05

Tequila heb ik ook wel eens een paar keer gehaald maar dan had ik toch weer spijt dat ik me geld niet aan een goede fles whiskey besteed had achteraf..
Ik heb ook eens een fles Mescal gekocht, met een wurm erin..ik heb de wurm maar lekker op de bodem laten dobberen, de rest was ook niet echt te zuipen. :lol:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 dec 2009 20:15

emperor schreef:Ik heb ook eens een fles Mescal gekocht, met een wurm erin..ik heb de wurm maar lekker op de bodem laten dobberen
Dat is maar goed ook want we weten allemaal wat daarvan komen kan. :o
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
:+

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 dec 2009 21:18

Touchwood schreef: Dat is maar goed ook want we weten allemaal wat daarvan komen kan. :o
..die scene zag ik ook al voor me.. :D
goeie film trouwens. :T
Maar ik heb iets tegen beestjes in me eten of drinken..dood of levend..behalve als het beestje het eten is..maar een wurm kan je nauwelijks een maaltijd noemen..ik heb liever iets groters.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 01 dec 2009 22:13

Hoe heet die film? Ziet er wel geinig uit :T

Beestjes in je eten is inderdaad niet zo goed :P Maar als je eten bestaat uit beest is het al beter, lekker stukje biefstuk ofzo is nooit verkeerd 8)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 dec 2009 23:18

Hoe heet die film ? Sjonge... straks ga je nog vragen wie Ramses Shaffy was. :wink: De film van bovenstaande gifjes is Poltergeist II

Plaats reactie