WK voetbal 2010

Bar is open!
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

WK voetbal 2010

Bericht door Kyrill » 06 dec 2009 18:04

Groepsindeling:

Groep A: Zuid-Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrijk

Groep B: Argentinië, Nigeria, Zuid-Korea, Griekenland

Groep C: Engeland, Verenigde Staten, Algerije, Slovenië

Groep D: Duitsland, Australië, Servië, Ghana

Groep E: Nederland, Denemarken, Japan, Kameroen

Groep F: Italië, Paraguay, Nieuw-Zeeland, Slowakije

Groep G: Brazilië, Noord-Korea, Ivoorkust, Portugal

Groep H: Spanje, Zwitserland, Honduras, Chili

Zo zou het er eventueel in de ronde's er naar kunnen gaan uitzien:

## RONDE 1 ##

France - Nigeria

England - Australia

Netherlands - Paraguay

Brazil - Switzerland

Argentina - Mexico

Germany - USA

Italy - Japan

Spain - Portugal

## KWARTFINALE ##

France - England

Netherlands - Brazil

Argentina - Germany

Italy - Spain

## HALVE FINALE ##

England - Brazil

Germany - Spain

## FINALE ##

Brazil - Spain

## World Champ 2010 ##

Spain

Ik denk dat Groep G de sterkste is. C en H zijn duidelijk de minste 2 poulen naar mijn mening. Ik ga niet opportunistisch zeggen dat we het WK gaan winnen want dat gaan we niet. Zoals hierboven te zien is denk ik dat Nederland het onderspit gaat delven tegen de Goddelijke Kanarie's. We kunnen wel soort van poule maken nadat echt bekend wordt wat de wedstrijden enzo zijn en wanneer. Maar voor nu is dit wel genoeg.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 dec 2009 18:14

Ziet er goed uit, al lijkt het me totaal onwaarschijnlijk dat Australië door gaat met Duitsland (spreekt voor zich), Servië (liet Frankrijk en Roemenië achter zich) en Ghana (Essien, Muntari, Asamoah, Mensah).

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 06 dec 2009 18:30

En je hebt Nederland niet als wereldkampioen. Dan zit je er sowieso al naast natuurlijk. :wink:

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 dec 2009 18:31

Remondinho schreef:Ziet er goed uit, al lijkt het me totaal onwaarschijnlijk dat Australië door gaat met Duitsland (spreekt voor zich), Servië (liet Frankrijk en Roemenië achter zich) en Ghana (Essien, Muntari, Asamoah, Mensah).
Servië (heeft Pantelic) .

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 dec 2009 18:43

:D
Als wíj nou Pantelic hadden...dan had ik veel meer vertrouwen in het kampioenschap :P

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 06 dec 2009 18:53

Mexico in plaats van Uruguay?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 dec 2009 20:00

Remondinho schreef::D
Als wíj nou Pantelic hadden...dan had ik veel meer vertrouwen in het kampioenschap :P
Nou, die miste vandaag toch een kans... gelukkig maar. :)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 dec 2009 21:06

Ja dit was een voorspelling van iemand die niet heel veel verstand had van voetbal :P
Ik heb alleen Duitsland vervangen als winnaar voor Spanje.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 dec 2009 22:26

patrob schreef:En je hebt Nederland niet als wereldkampioen. Dan zit je er sowieso al naast natuurlijk. :wink:
Is dit chauvinisme of ben je echt serieus? Want ik kan het me serieus niet voorstellen dat je ons als Wereld Kampioen tipt... De verdediging is middelmatig en hooguit Eredivisie niveau of subtop Bundesliga..
De controlerende middenvelders zijn ook niet geweldig. En de buitenspelers en spitsen en keepers zijn ook niet fantastisch. Alleen Van Persie en Robben als buitenspelers zijn echt onwijs goed. Niet voor niks staat er al jaren geen Nederland meer tussen de Gouden Bal Verkiezingen. En laat net zo zijn dat Van Persie ook vaak geblesseerd is en Robben al helemaal van glas is.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 dec 2009 22:36

Kyrill schreef:
patrob schreef:En je hebt Nederland niet als wereldkampioen. Dan zit je er sowieso al naast natuurlijk. :wink:
Is dit chauvinisme of ben je echt serieus? Want ik kan het me serieus niet voorstellen dat je ons als Wereld Kampioen tipt... De verdediging is middelmatig en hooguit Eredivisie niveau of subtop Bundesliga..
De controlerende middenvelders zijn ook niet geweldig. En de buitenspelers en spitsen en keepers zijn ook niet fantastisch. Alleen Van Persie en Robben als buitenspelers zijn echt onwijs goed. Niet voor niks staat er al jaren geen Nederland meer tussen de Gouden Bal Verkiezingen. En laat net zo zijn dat Van Persie ook vaak geblesseerd is en Robben al helemaal van glas is.
Dat er geen Nederlanders tussen de Gouden Bal verkiezing zit is inderdaad een verontrustend feit, al zaten Van Der Sar en Van Nistelrooy vorig jaar ook bij de voorrondes van één van de talloze prijzen. Maar zijn al die namen van die genomineerden beter als Robben, van Persie of Sneijder?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 dec 2009 22:47

Ja. Als ik kijk naar een Messi, Gerrard, Ronaldo , Iniesta en Xavi dan zijn die behoorlijk veel beter dan een Sneijder, Van Persie en Robben. Robben moet leren constant te kunnen spelen op een hoog niveau zonder door een klein tikje al maanden er uit te liggen. Sneijder is goed maar hij is niet een dragende speler als het bijvoorbeeld slecht gaat met zijn team. Van Persie is als ie blessure vrij is de beste Nederlandse speler die we hebben ja.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 06 dec 2009 22:50

En de twee teams met de "gouden bal" jongens (Messi en Ronaldo) komen met hangen en wurgen op het WK. Wat zegt zo'n verkiezing dan weer veel zeg : voetbal is een teamsport.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 dec 2009 22:51

Kyrill schreef:Ja. Als ik kijk naar een Messi, Gerrard, Ronaldo , Iniesta en Xavi dan zijn die behoorlijk veel beter dan een Sneijder, Van Persie en Robben. Robben moet leren constant te kunnen spelen op een hoog niveau zonder door een klein tikje al maanden er uit te liggen. Sneijder is goed maar hij is niet een dragende speler als het bijvoorbeeld slecht gaat met zijn team. Van Persie is als ie blessure vrij is de beste Nederlandse speler die we hebben ja.
Sneijder doet het goed bij Inter en heeft daar een leidende rol. Kijk bijvoorbeeld naar de CL waar die al een paar wedstrijden behoorlijk zijn stempel op het resultaat drukte.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 06 dec 2009 22:55

lykathea schreef:En de twee teams met de "gouden bal" jongens (Messi en Ronaldo) komen met hangen en wurgen op het WK. Wat zegt zo'n verkiezing dan weer veel zeg : voetbal is een teamsport.
Exact. Individueel kunnen ze misschien net niet aan de absolute briljantie van een Messi tippen maar als geheel durf ik de voorhoede van het Nederlands Elftal gerust een van de allerbeste van de wereld te noemen. Wat niet wegneemt dat met name de verdediging inderdaad een zorgenkindje is.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 dec 2009 22:59

lykathea schreef:En de twee teams met de "gouden bal" jongens (Messi en Ronaldo) komen met hangen en wurgen op het WK. Wat zegt zo'n verkiezing dan weer veel zeg : voetbal is een teamsport.
En Nederland had zo'n geweldige poule ook met Schotland en Noorwegen.... Ik weet niet eens wanneer de laatste keer wanneer Schotland aan een toernooi meedeed was....
En Noorwegen was de laatste volgens mij WK 98.

Zo'n prijs zegt heel veel. Messi scoorde +30 goals bij Barcelona dat met een debuterende hoofdcoach de CL, Beker, Supercup en Kampioenschap won. Ja dan heb je echt wel wat bereikt.
Barcelona speelt als team het mooist voetbal zo'n beetje van Europa.

Het komt er bij het nationale elftal niet heel erg uit nog maar hij is pas 22 en nu al verder en beter dan alle drie de Nederlanders die Remondinho noemde. En hij kan alleen nog maar beter worden.

ash_ schreef:
Exact. Individueel kunnen ze misschien net niet aan de absolute briljantie van een Messi tippen maar als geheel durf ik de voorhoede van het Nederlands Elftal gerust een van de allerbeste van de wereld te noemen. Wat niet wegneemt dat met name de verdediging inderdaad een zorgenkindje is.
Ja onze voorhoede is ook nooit het probleem geweest...
Toch voorspel ik dat als we in de kwartfinale tegen Brazilie komen we er uit vliegen. Iemand die een tegen voorspelling wil doen? Graag :)

remCOLLATERAL schreef:
Kyrill schreef:Ja. Als ik kijk naar een Messi, Gerrard, Ronaldo , Iniesta en Xavi dan zijn die behoorlijk veel beter dan een Sneijder, Van Persie en Robben. Robben moet leren constant te kunnen spelen op een hoog niveau zonder door een klein tikje al maanden er uit te liggen. Sneijder is goed maar hij is niet een dragende speler als het bijvoorbeeld slecht gaat met zijn team. Van Persie is als ie blessure vrij is de beste Nederlandse speler die we hebben ja.
Sneijder doet het goed bij Inter en heeft daar een leidende rol. Kijk bijvoorbeeld naar de CL waar die al een paar wedstrijden behoorlijk zijn stempel op het resultaat drukte.
Ja. Inter is al jaren lang heel goed in Italie en heerst daar. Maar in de CL weten ze geen potten te breken. Ook dit jaar wellicht niet. Ze moeten winnen van Kazan. En Barcelona gaf even gas en ze werden makkelijk met 2-0 verslagen. Terwijl Barcelona zonder Messi en Zlatan speelde...
Laatst gewijzigd door Kyrill op 06 dec 2009 23:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie