WK voetbal 2010

Bar is open!
Plaats reactie
Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 28 jun 2010 20:48

De Chilianen hebben gewoon weinig scorend vermogen. En dat hebben de brazilianen wel.

Wel apart dat Robinho elke wedstrijd tegen Chili gescoord heeft. Ook deze.

Ook al hebben wij een goede verdediging en scorend vermogen, ik zie het ook somber in voor vrijdag. Brazilie is gewoon echt van enorme klasse. Als NL vrijdag wint ga ik iig een feestje bouwen. :T

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 28 jun 2010 20:51

We hebben echt een wonder nodig om van dit Brazilie te winnen... :o
Makkelijk groepswinnaar in de poule des doods.. En nu slachten ze Chili volledig af... Dat de groepsronde toch enorme sterke indruk maakte..
Kan je nagaan dat een Kaka en Robinho dan eigenlijk nog ver onder hun kunnen spelen... :(

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 28 jun 2010 21:17

Overdrijven is ook een vak. Dit Brazilië stelt echt niet zo veel voor, het scoort alleen als je ze de ruimte geeft. Dit Chili ging vol op de aanval en dan is het natuurlijk een koud kunstje voor een Brazilië om daar overheen te denderen in de tegenaanval.
Als Nederland gewoon vanuit de organisatie blijft voetballen, dan staan ze goed en is het erg moeilijk voor Brazilië om daar doorheen te komen. Nederland schittert niet, maar is net een Duitsland 20 jaar terug.

:T

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 28 jun 2010 21:22

Kyrill schreef:We hebben echt een wonder nodig om van dit Brazilie te winnen... :o
Makkelijk groepswinnaar in de poule des doods.. En nu slachten ze Chili volledig af... Dat de groepsronde toch enorme sterke indruk maakte..
Kan je nagaan dat een Kaka en Robinho dan eigenlijk nog ver onder hun kunnen spelen... :(
Ik zeg maar zo...positiviteit is veel waard...ik geloof er in...tegen betere landen speelt Nederland vaak ook precies weer dat tandje beter dat nodig is...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 jun 2010 21:54

Wat me vooral opvalt aan de 1/8ste finales van Argentinië en Brazilië, is dat ze de score openen, op een moment dat ze er eigenlijk niet veel van bakken. Met een voorsprong kunnen beide ploegen inderdaad een aardig potje ballen, maar als die goal niet valt (en Nederland staat op dat gebied tegenwoordig weinig toe), moet ik nog zien wat er van zo'n ploeg terecht komt. Ik ben er echt van overtuigt, dat dit Nederlands elftal een betere kans heeft tegen een ploeg als Brazilië of Argentinië dan welk Nederlands elftal dan ook in de laatste pakweg 25 jaar.

Voorspelling: 1 - 0 voor Nederland.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2010 22:02

Het zijn dan ook teams die qua aanval vooral afhankelijk zijn van individuele kwaliteiten van enkele spelers. Die geen opbouw nodig hebben als ze eenmaal de bal hebben, en levensgevaarlijk kunnen zijn uit het niets. Nederland staat weinig toe misschien, maar elke corner en vrije trap van Brazilië gaat straks heel eng zijn. Die Brazilianen zijn bijna allemaal erg lang, en soms ook langer dan de Nederlanders.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 jun 2010 22:15

Maar wij hebben Robben!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2010 22:17

Ja, die kan dat ook. Vooral als je denkt dat hij het alweer verprutst heeft. :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 28 jun 2010 22:27

En wij hebben: Mathijssen, Van Brockhorst, de Jong, Heitinga, Van Bommel,Van Derwiel, de Zeeuw, Braafheid, Ooijer, Bouhlarouz, Babel, Schaars, Vorm, Boscker, Affelay, Elia, van der Vaart, Huntelaar, van Persie, Sneijder, Kuyt, Stekelenburg en uitstekende coach van Marwijk. _O_

En dat is precies wat de Brazilianen niet hebben en daarom gaan we winnen!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2010 22:42

Ooijer en Boschker, ja, daar zijn die Brazilianen bang van...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 28 jun 2010 22:45

nog steeds ongelofelijk dat ooijer erbij is.

Overigens was ik tot nu toe niet echt onder de indruk van brazilie, nu nog niet, maar denk dat nederland het behoorlijk lastig gaat krijgen.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 28 jun 2010 23:06

Ik zeg 30-40% winst kans voor Nederland.:)
Wat Patrob zegt indd.. Zei ik ook zojuist tegen Axe op msn :) Als we het lang op 0-0 kunnen houden of 1-0 maken geef ik ons veel kans. Als we echter achter komen vrees ik het ergste.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jun 2010 23:09

sickboy1984 schreef:nog steeds ongelofelijk dat ooijer erbij is.
Hij schijnt er bij te zijn omdat hij veel bijdraagt aan het groepsproces.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 28 jun 2010 23:11

Colonel_Kurz schreef:
sickboy1984 schreef:nog steeds ongelofelijk dat ooijer erbij is.
Hij schijnt er bij te zijn omdat hij veel bijdraagt aan het groepsproces.
Ach... Waarom ook niet? Er zijn zoveel wisselspelers die toch nooit gebruikt worden..

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 29 jun 2010 00:13

Wordt gewoon een hele lastige kluif komende vrijdag. Brazilie is oerdegelijk, verdedigend ijzersterk en levensgevaarlijk in de counter/omschakeling. De manier waarop de Brazilianen spelen vind ik eigenlijk Brazilie onwaardig, maar Dunga is een pragmaticus en alleen winst telt. Volgens mij wordt hij behoorlijk uitgekotst in Brazilie vanwege zijn defensieve speelstijl, maar als hij de titel pakt zal het land wel bijdraaien.
Bij ons zal het elftal als geheel toch boven zichzelf uit moeten stijgen om een echte kans te maken. De vorm van Robben vandaag geeft wel een heel goed gevoel, maar de rest zal ook moeten pieken anders wordt het koffers pakken.

Plaats reactie