WK voetbal 2010

Bar is open!
Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 jul 2010 00:29

Aston schreef:En die Brazilianen mogen nu allemaal lekker hun tv uit het raam gooien! :lol:
Ik heb vanmiddag (we hebben op de zaak lekker in de airco zitten kijken) direct ontslag genomen, ik ga een TV-winkel in Rio beginnen. Ik heb begrepen dat daar momenteel een hoop mensen zonder zitten...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 jul 2010 01:02

Ja, en nu hebben ze speciaal voor dit WK ook nog allemaal een 3D-tv gekocht. :P Ik heb met ze te doen. :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 jul 2010 02:12

ErikSchierboom schreef:Zelfs met een slechte Robben en Van Persie toch nog gewonnen.
Zonder Robben toch echt niet die vrije trap volgens mij... en wie plaatste die corner op het hoofd van Kuyt?

En dan vergeten we even die andere corner...

Afbeelding

Goed dat je trouwens nog even op je woorden terugkwam, Swampman. :wink:

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 03 jul 2010 07:49

Zo heej, ook weer boven water na een spectaculaire middag/avond _O_. Geweldige overwinning en ben nog in extase na een gigantisch feest hier in de stad. Het besef is er eigenlijk nu pas wat we gepresteerd hebben, op naar de finale Afbeelding

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 03 jul 2010 08:36

Colonel_Kurz schreef:Zonder Robben toch echt niet die vrije trap volgens mij... en wie plaatste die corner op het hoofd van Kuyt?
Klopt, maar verder vond ik hem echt bijzonder matig. Zijn acties voerde hij veel te ver door. Vooral zijn standaard "ik ga naar binnen ipv. naar buiten" actie hadden die brazilianen prima door. Uruguay heeft daarentegen een stuk minder solide verdediging, én ze missen hun linksback. Het grootste gevaar blijft onderschatting, hoewel ik er bij dit elftal wel vertrouwen in heb dat ze niet in die val trappen.

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 03 jul 2010 08:50

Colonel_Kurz schreef:
ErikSchierboom schreef:Zelfs met een slechte Robben en Van Persie toch nog gewonnen.
Zonder Robben toch echt niet die vrije trap volgens mij... en wie plaatste die corner op het hoofd van Kuyt?

En dan vergeten we even die andere corner...

Afbeelding

Goed dat je trouwens nog even op je woorden terugkwam, Swampman. :wink:
Niet alleen dat, hij hield telkens 3 a 4 man bezig waardoor er enorme ruimtes ontstonden in de 2e helft. Robben speelde een zeer goede 2e helft!
De 1e helft was hij te voorspelbaar, maar nog steeds ging er erg veel dreiging van hem uit.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 03 jul 2010 09:28

Oh jongens, wat heb ik een koppijn...

Maar wat een feest hier in Nijmegen. Gekkenhuis! Het besef komt gelijk met de koppijn.

Nederland speelde 4x tegen Brazilië: 2x verloren en 2x gewonnen. Dus zoveel beter zijn die Brazilianen nou ook weer niet. De vorige keer gewonnen was in tijdens het legendarische ' 74...
Zouden we weer Duitsland in de finale tegenkomen...?

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 03 jul 2010 09:34

Woei... fijn wakker worden met de wetenschap dat "we" in de halve finale staan. De wedstrijd was meer spannend dan goed maar gestolen was de overmining allerminst. En ik pleit voor een standbeeld voor Stekelenburg.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 03 jul 2010 09:49

Colonel_Kurz schreef: Goed dat je trouwens nog even op je woorden terugkwam, Swampman. :wink:
Ach ja, zoals bij de meeste supporters is ook mij wat opportunisme niet vreemd :) . Maar diegene die zo'n wedstrijdverloop had zien aankomen mag voortaan mijn totoformulier invullen. Zelden een wedstrijd van Oranje gezien (Ierland uit lang geleden schiet me te binnen) waarin ze deze zo slaagden te kantelen.

@akketa. Lijkt me een prima idee zo'n finale, maar dan wel met ons in de inmiddels vertrouwde Duitse rol: oerdegelijk, uitgekookt, ijzeren discipline, team boven individu, nooit opgeven en.............winnend.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 03 jul 2010 09:50

ALs hij zo blijft keepen, kan hij weleens tot keeper van het toernooi uitgekozen worden.

Was bij de penaltys gisteren voor uruguay.

Die missen waarschijnlijk hun centrale verdediger, die erg goed is, hun links back en suarez. :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 03 jul 2010 09:54

Kyrill schreef:Slapen?Moet je morgen werken?
nee, maar kon bijna niet meer op mn poten staan.

Gelukkig nog wel de penalty serie meegekregen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 jul 2010 10:36

Ik werd gisteravond ook een beetje geveld door de hitte in combinatie met het bier. :O Ik heb het dan ook niet meer te laat gemaakt. Utrecht ingaan hebben we dus maar laten schieten.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 jul 2010 11:03

akketa schreef:Oh jongens, wat heb ik een koppijn...

Maar wat een feest hier in Nijmegen. Gekkenhuis! Het besef komt gelijk met de koppijn.

Nederland speelde 4x tegen Brazilië: 2x verloren en 2x gewonnen. Dus zoveel beter zijn die Brazilianen nou ook weer niet. De vorige keer gewonnen was in tijdens het legendarische ' 74...
Zouden we weer Duitsland in de finale tegenkomen...?
Op een eindronde ja. De andere 7 (?) wedstrijden wonnen we niet een keer. Plus, de historie maakt natuurlijk weinig uit. De spelersanalyse in de VI vond ik wel veelzeggend, waarin slechts 2 spelers van Nederland een versterking zouden zijn in het Braziliaanse elftal.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 03 jul 2010 11:03

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 03 jul 2010 11:06

Mooie redding inderdaad van Stekelenburg, al lijkt deze moeilijker dan hij is. Voor een keeper zijn dit gewoon lekkere ballen. Wel ontzettend slecht verdedigend van Van Der Wiel, die gelukkig iets beter speelde dan zijn dramatische optreden tegen Slowakije.

Plaats reactie