WK voetbal 2010

Bar is open!
Plaats reactie
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 04 jul 2010 10:27

Sandro schreef:Grappig trouwens dat velen denken (en hopen) dat het een omgekeerd '74 gaat worden. Je speelt nog altijd wel tegen de Duitse mentaliteit. Als straks Duitsland in de finale wint van Nederland op de Nederlandse manier, dan heb je er weer een hels trauma bij.
Nou, ik heb een stuk minder problemen met terecht verliezen hoor. Als Duitsland Nederland helemaal weg speelt zal ik daar best even ziek van zijn, maar dan hebben ze het wel gewoon verdiend.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 04 jul 2010 12:39

In 74 overheerste het (terechte) gevoel dat de beste ploeg van het toernooi niet dat gekregen had waar ze recht op had. Oranje maakte zoveel indruk met een revolutionaire speelstijl dat er ruim 35 jaar later nog steeds over gesproken word. Dit had bekroond moeten worden met de ultieme hoofdprijs in het voetbal.
Dit is dus niet te vergelijken met de huidige situatie. Nu spelen we gewoon een degelijk en efficient toernooi en kunnen geen 'esthetische claim' leggen op de wereldtitel. Mocht het nu niet lukken, dan zal ik daar (gezien we zo dichtbij gekomen zijn) doodziek van zijn, maar dat zal geen traumatische vormen aannemen als 74.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 jul 2010 13:51

Het leuke is juist dat het dit toernooi volledig omgekeerd is. Wij hebben de Duitse mentaliteit en de Duiters de Nederlandse mentaliteit. Er is nog geen 1 wedstrijd geweest waarbij Duitsland echt in de problemen kwam of ze echt moesten vechten om een achterstand goed te maken. Vrijwel al hun wedstrijden ging met mooi en goed combinatie voetbal op zn ''Hollands'' gewonnen. Allleen tegen Servie lieten ze zien dat ze nog wat van hun Duitse mentaliteit hebben. Blijven knokken en knokken ondanks dat je met 10 tegen 11 speelt en nog steeds domineerde ze die wedstrijd. Als je kijkt wij hebben alle 5 onze wedstrijde gewonnen maar het was allemaal op een Duitse resultaat achtige manier gewonnen en zeker tegen Brazilie wonnen door de Duitse mentaliteit van het nooit opgeven.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 04 jul 2010 13:57

Ik ben blij dat ik er toen niet bij was in 74. :8

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2010 13:59

Kyrill schreef:Allleen tegen Servie lieten ze zien dat ze nog wat van hun Duitse mentaliteit hebben.
Ze verloren toch echt "op zijn Hollands."

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 04 jul 2010 14:28

Kyrill schreef:Het leuke is juist dat het dit toernooi volledig omgekeerd is. Wij hebben de Duitse mentaliteit en de Duiters de Nederlandse mentaliteit.
Nee. Duitsland speelt op z'n Hollands en Holland speelt op z'n Duits. Het zegt niks over de mentaliteit.

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 04 jul 2010 14:40

Gisteren op tv had men erover dat de Duitsers eigenlijk zo'n 10 jaar geleden op kampioenschappen niet zo goed presteerden zoals ze dat in het verleden wel hebben gedaan. Totdat men naar die Nederlandse jeugdtrainingen gingen kijken hoe jeugdige voetbaltalenten werden opgeleid hebben ze de Nederlandse methoden in hun Duitse jeugdtrainingen hebben gebruikt en dit Duitse team is het voorbeeld ervan. (of zoals iemand uit mijn vriendenkring zei: "Het lijkt alsof je tegen 11 Ivan Drago's moet opnemen. Scary shit!" ).

Conclusie: Wij hebben dus bijgedragen aan de wederopstanding van het Duits nationaal elftal.......moeten we daarvoor nog een bosje bloemen en een bedankje van de Duisters verlangen of onszelf voor de kop slaan? :-?

Als het tot een finale tussen de Duitse grasmaaiers en Nederlandse underachievers komt hoop ik natuurlijk van harte dat de laatstegenoemde wel winnen. Want ik heb geen zin in "De hel van '74 revisted" op mijn tv te zien. Ik heb namelijk gehoord dat die film nogal sucks. :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2010 14:49

Nou ja, die is best spannend maar het einde laat toch te wensen over. En dat heeft te maken met ontwikkelingen in de eerste helft van de film, waarna het nooit echt meer goedkomt. Toch is het een klassieker geworden, ondanks dat de film niet kon voldoen aan de hype van te voren.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 jul 2010 15:57

Colonel_Kurz schreef:Nou ja, die is best spannend maar het einde laat toch te wensen over. En dat heeft te maken met ontwikkelingen in de eerste helft van de film, waarna het nooit echt meer goedkomt. Toch is het een klassieker geworden, ondanks dat de film niet kon voldoen aan de hype van te voren.
Verkeerde topic? :wink:

spacey
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door spacey » 04 jul 2010 17:49

Kyrill schreef:
Colonel_Kurz schreef:Nou ja, die is best spannend maar het einde laat toch te wensen over. En dat heeft te maken met ontwikkelingen in de eerste helft van de film, waarna het nooit echt meer goedkomt. Toch is het een klassieker geworden, ondanks dat de film niet kon voldoen aan de hype van te voren.
Verkeerde topic? :wink:
Lijkt me gewoon een reactie op de post erboven.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 jul 2010 19:48

Ooh ja my bad! Sorry! Te weinig geslapen vannacht :oops:

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 jul 2010 13:52

Ik kom er net achter dat we nog nooit het WK gewonnen hebben. :-? Wordt wel eens tijd dan. :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 05 jul 2010 13:54

Aston schreef:Ik kom er net achter dat we nog nooit het WK gewonnen hebben. :-? Wordt wel eens tijd dan. :T
Kom je daar net pas achter? Dude... je bent 19!!!

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 jul 2010 13:59

Dus, wat wil je daarmee zeggen? Dat ik oud genoeg ben om alle WK's meegemaakt te hebben? Of oud genoeg om dat gewoon te weten? :8

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 05 jul 2010 13:59

Idd, dat zijn toch belangrijke dingen om te weten.

Net als dat we in 74 van de duitsers hebben verloren en dat dat het ergste is wat ze ons ooit hebben aangedaan en wij nu eindelijk wraak gaan nemen. :wink:

Plaats reactie