Vakantie!

Bar is open!
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Vakantie!

Bericht door Sha » 04 jan 2010 11:02

Ook in 2010 zullen er vast mensen zijn die op vakantie gaan... dus ook hiervoor hebben we een nieuw topic nodig.

Zelf ben ik dit jaar van plan om 3 a 4 keer weg te gaan dit jaar, vorig jaar was voor mijn doen een erg slecht jaar qua vakanties, dus heb dit jaar het een en ander in te halen. De eerste zal waarschijnlijk eind maart zijn, zoals het er nu uitziet zal het een lang weekend Venetië worden :)

Ook heb ik dit weekend een reünie van de groep waarmee ik 2 jaar terug naar Egypte ben geweest, niet verwacht dat zoveel van de mensen van toen nu nog steeds contact met elkaar zouden hebben.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jan 2010 12:44

Hopelijk: minstens 1x skieen minstens 2x naar een festival en hopelijk in de zomer een europa hostel tour doen met vrienden (met busje of trein).

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 jan 2010 13:45

Als het even mee zit:
* 2 maanden in de zomer vakantie Juni/Juli of Juli/Augustus naar Indonesie voor vrijwilligerswerk vanuit school of een ander project

Wat sowieso wel kan:

* Aantal weken of langer in Zuid-Frankrijk Camping pakken in Saint-Tropez of Cannes.

Als het te doen is:

*Naar Cannes in de periode mei 2010 want dan is er het film festival van Cannes _O_ :T

1 wordt het misschien, 2 sowieso als 1 niet doorgaat en 3 hoop ik nog op.

Ooh ja dankje Pascal! Nog vergeten:
Rock Werchter/Pinkpop of Lowlands

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 04 jan 2010 13:52

Kyrill schreef:Als het te doen is:

*Naar Cannes in de periode mei 2010 want dan is er het film festival van Cannes _O_ :T
Daar kun je toch überhaupt niet in als je geen perskaart hebt?

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 jan 2010 15:00

Klopt. Maar ik kant toch tussen de Pleb staan en zwaaien enzo naar de sterren? :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 jan 2010 21:40

Plannen genoeg. Ergens zit ik nog met het wilde idee in het najaar eens een maand of twee sabbatical te nemen en voor langere tijd naar China/Zuid-Korea/Japan te gaan, maar waarschijnlijk gaat dat er toch niet van komen. Kost niet alleen een hoop geld, maar daarnaast zijn er ook nog zoveel andere plaatsen in de wereld waar ik nog niet geweest ben, daar wil ik dit jaar eerst eens werk van maken.

Voor het voorjaar is het balletje al aan het rollen, ik heb een mogelijke medereiziger, nu is alleen het budget en de reisduur nog de vraag. Mijn voorkeur gaat uit naar ofwel een groepsreis naar Noord-Korea met daaromheen een paar noodzakelijke dagen China (goh, wat vervelend) of anders op eigen houtje Taiwan. Mocht dat budgettair niet haalbaar blijken dan zal het eerder iets in het Midden-Oosten worden, Syrië of Iran.

De rest is nog een groot vraagteken. Ik heb al een paar vrienden gepolst voor een fly-drive IJsland voor komende zomer, maar de reacties waren tamelijk koel. En het najaar zal afhankelijk zijn van de reis in het voorjaar, mocht het nu het Midden-Oosten worden dan is Noord-Korea altijd nog een optie. Of anders een groepsreis naar weet ik veel waar, Zuid-Amerika lijkt me ook nog wel een keer leuk. Misschien toch maar twee maandjes sabbatical?

En eigenlijk wil ik ook zo verdomd graag weer terug naar Japan, naar Zuid-Korea, naar de VS. Zoveel bestemmingen, zo weinig vakantiedagen...

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jan 2010 21:52

1 mei naar Amerika:

Route overzicht
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Joshua Tree N.P. - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Zion National Park
Dag 11: Zion National Park
Dag 12: Zion National Park - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Rachel (Area 51)
Dag 15: Rachel - Rhyolite - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Sequoia National Park
Dag 17: Sequoia National Park - Yosemite National Park
Dag 18: Yosemite National Park
Dag 19: Yosemite National Park - San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Amsterdam
Dag 22: aankomst in Amsterdam

En ja..het is een vol schema :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 jan 2010 22:22

Ziet er goed uit, al lijkt me een dagje extra in Las Vegas eigenlijk wel gewenst. Maar goed, ik ben er laatst nog een hele week geweest, en nog was dat eigenlijk te weinig. En dan te bedenken dat ik vooraf erg sceptisch was, het leek me eigenlijk helemaal niks. Ik ben bekeerd...

Voor de rest ben ik nog alleen bij de Grand Canyon en in Death Valley geweest (dagtrips vanuit Vegas) , vooral die laatste heeft erg veel indruk gemaakt. het zal er in mei alleen al wel ontiegelijk warm zijn, begin november hadden wij nog een aangename 35 graden...

Hoe ga je daar rondreizen? Auto en hotels? Of camper? Of een groepsreis per bus?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jan 2010 22:46

Haha ja, wat je zegt. Als ik de verhalen mag geloven verveel je je daar nooit! Maar de 3 weken zijn nu al zó vol geboekt. Ook op film-gebied veel leuke plekjes: Hollywood natuurlijk, Universal Studios, Monument Valley, Alcatraz etc.

Death Valley zou in mei rond de 40 graden zijn, maar dat zijn gemiddeldes. Het kan ook maar zo tegen de 50 aan zitten.

We gaan per auto en slapen dan inderdaad in hotels.

Edit:
In Las Vegas komen we trouwens die eerste dag al 's ochtends aan, dus we zijn er wel 2,5 dag. Kunnen we de eerste dag The Strip, en alle hotels etc bekijken. De volgende dag gaan we waarschijnlijk (als we dan nog durven) skydiven en naar Freemont en The Gun Store.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 04 jan 2010 23:01

@remon: Klint beter zeg. Death Valley heb ik wel eens wat van gezien bij Bassie en Adriaan :wink:

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 04 jan 2010 23:34

Ahh Remon, wat leuk, ik heb LA dan San Fransisco dan Las Vegas gedaan met de camper, geweldig. Nou ik benijd je hoor. Vond de weg LA naar San Fransisco GEWELDIG en dan Alcatraz absoluut doen, de moeite waard.
Vegas joehoooeee gewoon leuk. Je kijkt je ogen uit.
Mij jaloers maar ja werkeloos he :P :wink:

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 05 jan 2010 06:47

Nu maar in het goede topic zetten, deze zomer zeer waarschijnlijk naar Jamaica voor een aantal dagen, heb er nu al zo zin in. :)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 jan 2010 10:53

jacq schreef:Ahh Remon, wat leuk, ik heb LA dan San Fransisco dan Las Vegas gedaan met de camper, geweldig. Nou ik benijd je hoor. Vond de weg LA naar San Fransisco GEWELDIG en dan Alcatraz absoluut doen, de moeite waard.
Vegas joehoooeee gewoon leuk. Je kijkt je ogen uit.
Mij jaloers maar ja werkeloos he :P :wink:
Dat heb ik ook vaker gehoord! Dat de kustroute LA-SF heel mooi is, alleen het probleem is, we vliegen terug vanuit San Francisco. :P Ik zal in ieder geval proberen wat (filmgerelateerde) foto's te maken voor jullie.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 05 jan 2010 11:38

Sowieso al een weekend weg met Hemelvaart. Daarnaast zal het jaarlijks weekendje Center Parcs (eind maart) er ook wel inzitten.

Verder wil ik een paar festivals bezoeken: Rock Werchter, Sziget en misschien Pukkelpop/Lowlands.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 14 jan 2010 16:57

Nu ik hoogstwaarschijnlijk niet meer vastzit aan de bouwvak vakantie, gaat dit op zeker een goed vakantiejaar worden. Er zijn nieuwe plannen om begin juni een weekje naar IJsland te gaan :)

Plaats reactie