Vakantie!

Bar is open!
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Vakantie!

Bericht door Sha » 20 aug 2015 11:01

Hehe misschien heeft ie er nog net 1 kunnen maken voordat ie z'n laatste adem uitblies ;)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 aug 2015 11:46

Die telefoons van tegenwoordig kunnen ook nergens meer tegen...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 20 aug 2015 12:46

Precies... Heb mn Nokia 3210 maar weer uit de la gehaald :)

zvorod
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door zvorod » 22 aug 2015 19:51

Touchwood schreef:Ah ! Weer een die zich niet uit heeft laten zwaaien. (of let ik gewoon niet goed op) Welkom terug Zvoortje ! En... mag ik vragen; heb je al een reistopic ? :lol:
Dankje :)

Een reistopic? Ik heb nog geeneens een a... euh, doorlopen, niks te zien hier :oops:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 22 aug 2015 23:30

zvorod schreef:een a... euh, doorlopen, niks te zien hier :oops:
Tell me about it Afbeelding

Maar if memory serves me right, zit dat er dat volgens jou zelf bijna aan te komen. Nog 49 stuks en je zit op de magische grens van 2000. Maar och, *schouderophaal*

... je ziet maar hoor :lol:
Sha schreef:Precies... Heb mn Nokia 3210 maar weer uit de la gehaald :)
Hoe retro :wink:

De volgende keer beter zo'n broekje aantrekken voor in de branding:

Afbeelding

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 26 aug 2015 13:18

Op dit moment heerlijk aan het genieten van een welverdiende vakantie! Voor het eerst naar Thailand, drie weken lang en inmiddels al over de helft. De insteek was om samen zoveel mogelijk te zien, maar tevens van alles genieten. First stop was vanzelfsprekend Bangkok en het was ons na 1 dag al duidelijk dat deze stinkend drukke stad (sorry!) niet aan ons besteed is. Buiten het feit dat de stad voor het eerst in de geschiedenis geteisterd werd door een verschrikkelijke aanslag (op 500 meter bij ons vandaan zonder iets gemerkt te hebben), geeft zo'n absurde chaotische stad ons allesbehalve een vakantie gevoel. Gelukkig hadden we vooraf alleen de eerste nacht in een hotel geboekt en besloten we de volgende dag een bus te pakken richting de River Kwai.

Kanchanaburi heet de stad/regio aan de rivier de Kwai (spreek uit: kwae) met de grote historie, voornamelijk uit de Tweede Wereldoorlog. De befaamde brug stond natuurlijk op de lijst, voor mij als film fanaat maar ook zeker vanwege de geschiedenis. De brug zelf is eigenlijk niet zo heel interessant, maar juist het besef wat zich daar heeft afgespeeld maakt het wel degelijk indrukwekkend! Het bijhorende museum stelde niet zoveel voor, in tegenstelling tot de dodenspoorlijn. Veel Nederlanders hebben daar onder dwang van de Japanners de spoorlijn aangelegd in verschrikkelijke omstandigheden. Tienduizenden hebben daarbij het leven gelaten!
Na een slopende middag in de volle zon met ruim 38 graden, brachten we twee nachten door op diezelfde rivier. Geen enkele luxe meer, gewoon in een houten blokhut op het water bij een Thais gezinnetje. Geweldige belevenis, vooral savonds als het pikkedonker is, je de rivier continu onder je bedje hoort doorstromen en alle geluiden van de jungle om je heen hoort. Primitiever gaat het voor ons luxe-mensjes niet meer worden :).

Volgende stap was Chiang Mai,een grote stad in het noorden van Thailand, zeer populair bij backpackers. Een 12-uur durende rit In een nachttrein was al een ervaring op zich. Daar zijn we onder ander een dag richting de jungle gegaan in een kleine local village die zorgdragen voor een groep olifanten. Overal in Thailand worden tripjes met olifanten aangeboden, maar deze voornamelijk bedoelt voor het massa toerisme. We hebben de verhalen gehoord over de omstandigheden waarin de olifanten verkeren en hoe ze daar behandeld worden. Daarnaast is het puur een lange rit maken op rug van een olifant met twee personen inclusief een groot zit gerei. Als ze niet gehoorzamen worden ze nog geslagen ook!
Niets van dit alles in het dorpje waar wij naartoe zijn gegaan. We hebben ze gevoerd, gewassen en een toch door de jungle gemaakt (naast de olifanten, niet erop!). Wederom een fantastische dag om nooit te vergeten.
Na drie dagen zat Chiang Mai er helaas al weer op, vanwege onze beperkte reistijd. We hadden graag meer gezien van deze stad en grootse indrukwekkende omgeving.

Next stop.... de zuidelijke eilanden. Het is en blijft immers een vakantie, waarbij ook de nodige rust en ontspanning bij hoort 8). Het bleek een gigantisch lange trip om vanuit het verre noorden richting het zuiden te trekken. Een binnenlandse vlucht naar Bangkok was eenvoudig maar van daaruit met opnieuw een nachttrein naar het zuiden bleek een helse rit. Net als de vorige nachttrein was ook dit een 2e klas, maar het kon net zo goed 3e of 4e klas genoemd worden. Volgens mij waren we de enige toeristen en van enige privacy was geen sprake. Voor mijn vriendin was het de meest nare ervaring tot nu toe! Toilet was een gat in de trein, extreem onhygiënisch en niet man/vrouw gescheiden. En de hele trein zat vol met armzalige locals. Na een rit van weer bijna 12 uur, arriveerde we om 2 uur snachts op het station van Chuampon. Daar moesten we tot 6 uur wachten op de bus die ons naar de pier zou brengen.

Na een boot trip van 2,5 uur bereikten we om half 11 doodop (28 uur wakker!) het hotel/resort van het tropische eiland Koh Tao. Onze vermoeidheid maakte snel plaats voor vrolijkheid en enthousiasme. Wat een prachtig eiland met parelwitte stranden, hemelsblauwe zee en een fantastische cottage direct aan het strand! Inmiddels drie dagen verder waarbij we de eerste twee dagen alleen maar hebben geslapen, aan het strand hebben gelegen en flink hebben gegeten/gedronken.
Vandaag twee duiken gemaakt. Koh Tao staat bekend om de prachtige duik locaties en het aanbod is dan ook enorm.
Helaas verblijven we hier 'slechts' vier dagen, anders waren we zeker voor een Padi (duik brevet) gegaan.
Overmorgen varen we door naar Koh Phangan, bekend vanwege de beruchte Full Moon Party! Geheel toevallig (echt!) staat de party van deze maand precies gepland tijdens ons verblijf. Aanstaande zaterdag gaan we met eigen ogen aanschouwen wat voor krankzinnig en absurd feest dat is. Alle toeristen hebben het over niets anders dus we zijn reuze benieuwd. Het schijnt zelfs dat de regering van Thailand bezig is om het compleet af te schaffen dus wellicht zijn we nog net op tijd.

Na Koh Phangan vliegen we volgende week woensdag terug naar Bangkok. Een dag later gaan we terug naar Amsterdam.

Beetje een lang verhaal wellicht maar het leek me ff leuk om te delen met mijn FT buddies :).

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 26 aug 2015 13:54

Dat klinkt echt gewéldig avontuurlijk! Mooi dat je na zo'n lange helletocht in 't nachtelijk boemeltje werd beloond met een echt Bounty-paradijsje, doet dan vast dubbel zo goed na al die ontberingen.

Bedankt voor het mooie verslag en geniet er nog van daar :T :B:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 aug 2015 22:18

Mooi verhaal, mooie ervaringen!

Wel grappig dat juist die tropische eilanden mij totaal niet zouden trekken, en de drukte van een grote stad als Bangkok beter in mijn idee van vakantiegevoel past :)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 26 aug 2015 22:24

Leuk! Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, vond het geweldig. Ik was wel fan van Bankok (eten, eten, eten overal :)). In Chiang Mai heb ik ook zo'n jungle tocht/olifanten dorp-overnachting gedaan, was super. De nachttrein was ook een hele ervaring inderdaad. En de eilanden vond ik ook heerlijk (wij hebben de Full Moon Party overgeslagen en zijn van Koh Tao naar Koh Samui gegaan). Thailand was overigens mijn eerste reis buiten Europa. Ik zou zeker weer eens terug willen, ook nu ik jouw verhaal zo lees. :T

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 26 aug 2015 22:31

Klinkt goed McMurphy, heb zelf alleen Bangkok en Koh Phi Phi (en daar een Padi) gedaan in Thailand, maar ben zeker nog eens van plan om terug te gaan, vooral na het horen van zulke verhalen :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 26 aug 2015 23:16

WizardOfOss schreef:Mooi verhaal, mooie ervaringen!

Wel grappig dat juist die tropische eilanden mij totaal niet zouden trekken, en de drukte van een grote stad als Bangkok beter in mijn idee van vakantiegevoel past :)
Mij zou dat ook niet zo liggen, net als Murphy; te hectisch. Ik zou er ook alléén maar naartoe willen met een goede gids aan de hand...

Wizard, wanneer gaan we ? :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 26 aug 2015 23:46

Touchwood schreef:Wizard, wanneer gaan we ? :)
Weet je al een goede gids dan? Want dan ga ik wel mee hoor :D

Mijn vorige week al aangestipte plannen voor dit najaar beginnen overigens ook al enigszins vorm te krijgen. Taiwan is zoals al verwacht inmiddels buiten beeld, maar waarschijnlijk gaan het toch geen drie weken Japan worden. Ik heb namelijk ontdekt dat er in die periode ook in Zuid-Korea volop festivals zijn. Wel andersoortige dan in Japan, want het betreft vooral culinaire festivals. Denk aan het Ganggyeong Fermented Seafood Festival, het Icheon Rice Cultural Festival, het Jeonju Bibimbap Festival of het Gwangju World Kimchi Festival. Ik krijg er honger van...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 27 aug 2015 07:54

Ik meer dorst, na het proberen om al die namen uit te spreken :)

Maar je hebt het wel vaker over al die festivals, zijn ze echt zo bijzonder dat je speciaal daarvoor je reis gaat plannen?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 27 aug 2015 22:27

Ik weet me er elke keer weer goed mee te vermaken, het is toch steeds weer anders, maar het zorgt altijd voor wat extra leven in de brouwerij. Maar het helpt ook m'n route een beetje te "sturen", als je eenmaal de bekende bestemmingen gezien hebt wordt het vaak toch wat lastiger een route te bepalen. Door die festivals kom je dan toch eens op wat andere plaatsen, en pak automatisch je ook wat minder voor de hand liggende bezienswaardigheden mee.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 29 aug 2015 17:01

Mooie verhalen hier! Ik krijg bijna de indruk dat Noord Korea een van de populairdere bestemmingen is hier op het forum. Vast dankzij Wizard. :wink:

Ikzelf heb het dichter bij huis gezocht. Ik probeer alle landen van Europa te bezoeken en deze vakantie heb ik weer 2 landen mogen toevoegen aan mijn lijst: Polen en Slowakije

Met het vliegtuig naar Katowice gevlogen in Zuid-Polen en daarna een auto gehuurd. Daarna zijn we naar Slowakije gereden waar een aantal dagen hebben gewandeld in de mooie bergen (Tatra gebergte) en natuurparken (Paradise National Park). Een gigantische en prachtige ondergrondse grot bezocht, de wandeling duurde anderhalf uur. We hebben verder geslapen op de campings.

Daarna weer naar Polen gereden waar we op een dag de twee grootste bezienswaardigheden van Polen bezocht hebben. Aushwitz en Wieliczka zoutmijn.

Auschwitz was uiteraard erg indrukwekkend. Auschwitz II aka Birkenau was echt gigantisch. circa 2 bij 2 km waar 100.000 joden en andere gevangen zaten. De tour duurde 3,5 uur en was erg goed. De afzonderlijke verhalen van wat er gebeurde met gevangen overtroffen wat ik van Auschwitz dacht hoe erg het was. Het deed me beseffen dat mijn zorgen (dorst, pijnlijke voeten) echt niets voorstelden. Vooral de verhalen van mensen die gemarteld werden, in het pikdonker in een stakamer moesten staan voor 4 dagen achtereen en als ze dan compleet verzwakt zich bij de rest voegde om weer te gaan werken, werden ze als voorbeeld net zo lang geslagen totdat ze dood waren (als voorbeeld wat er gebeurde met zogenaamde luie mensen). Ook de doden barrak was schokkend. De meest verzwakte mensen werden gekozen voor de gaskamers maar moesten dan nog wachten totdat er genoeg mensen waar om zo efficient mogelijk om te gaan met het gas. De omstandigheden daar waren echt schokkend. 4 dagen lang geen eten en drinken. Geen ramen in de barrak (bij temperaturen onder het vriespunt in de winter. Overspoeld door ratten die aan mensen knaagden. En je lag letterlijk in je eigen diarree (verhongeringsdiarree). Erg indrukwekkend was ook de stapel menselijk haar van 2000! kg.

Daarna wat leukers bezocht. De zoutmijn naast Krakau. Een gigantische mijn waarvan een deel (tot 136 meter diepte) opgensteld is voor publiek. Het is bepaald geen vieze mijn, je kan zelfs de muren likken, als je het zout wilde proeven en de vele kamers die we bezochten leken sterk op wat je ziet in de mijnen van Moria in LOTR. Prachtige standbeelden, versieringen, schilderijen uitgehakt in de grond en de muren. Verder werd mooie uitgelegd hoe het werken in de mijnen was met alles mooi uitgebeeld. Op 136 meter diepte nog even gegeten. Verder was er op die diepte ook een 5D cinema waar ik helaas niet meer inkon doordat de rest naar het hotel wilde en een conferentiezaal.

De laatste dag hebben we Krakau gedaan. Een prachtige binnenstad, verder niet veel bijzonders.

Tot we de dag daarop om naar het vliegveld reden, waren we zo dom om naar het verkeerde vliegveld te rijden. Wisten wij wel dat Katowice twee vliegvelden had. :P Gelukkig lagen ze redelijk in een lijn met elkaar maar de ene was wel een stuk verder dus werd het nog even flink stressen.

Plaats reactie