Auto-topic

Bar is open!

Wat rij jij?

Station
5
13%
Hatchback
11
28%
Stadsautootje
2
5%
MPV
2
5%
Busje
1
3%
Sedan
1
3%
Cabrio
0
Geen stemmen
Coupé
3
8%
Vrachtauto
0
Geen stemmen
Niets
14
36%

Totaal aantal stemmen: 39

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Auto-topic

Bericht door Sha » 25 jan 2014 10:26

WizardOfOss schreef:Sha zal de reclame vast ook wel begrijpen :Y
Nou, dat duurde eigenlijk wel even.
Alleen ging het bij mij juist andersom..

Ik wilde de irritante reclame skippen om naar het filmpje over de live-action Titans te gaan, toen pas kwam ik erachter dat de reclame het filmpje was :)

Wel mooi gemaakt trouwens.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 jan 2014 11:41

Ah, de Titan:

Afbeelding

Stiekem ook een compliment voor Nissan dus.

Maar als je dus zowel verstand van auto's als strips moet hebben om de reclame te begrijpen, dan is de reclame slechts geschikt voor een zeer select groepje ben ik bang. :8

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 25 jan 2014 13:45

Aston schreef:Stiekem ook een compliment voor Nissan dus.
Ware het niet dat in Japan die Titan niet verkocht wordt, dus die link zal daar niet zo snel gelegd worden. En sowieso spreken de meeste Japanners toch te weinig engels om het verband tussen Titan en 巨人 te leggen.
Aston schreef:Maar als je dus zowel verstand van auto's als strips moet hebben om de reclame te begrijpen, dan is de reclame slechts geschikt voor een zeer select groepje ben ik bang. :8
Dat ligt in Japan toch iets anders, Attack on Titan is momenteel een van de populairste manga/anime-series.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 jan 2014 14:42

Ahja, natuurlijk. Maar alsnog, ik was ook even in de veronderstelling dat die Titans ook nog symbool stonden voor een auto. Dat zou wat ver gaan. Maar oké, het gaat dus puur om de Manga.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 feb 2014 12:38

Je kan veel zeggen maar lef hebben ze bij citroen:

Afbeelding

Afbeelding

Gek genoeg vind ik hem behoorlijk vet. Ze hebben ook gewoon de conceptversie bijna 1 op 1 overgenomen. Ik vraag me af wat de kwaliteit is van de airbumps, zowel duurzaamheid als uit als uiterlijk maar verder top. Jammer dat we allemaal zo burgerlijk zijn. Want hetzelfde lef ontbreekt ben ik bang bij de kopers. De reacties zijn behoorlijk positief, we zullen zien.

Er zijn van die merk waarvan het echt jammer zou zijn als ze verdwijnen. Citroen is er zo een, net als Alfa Romeo. (Afgezien van dat Peugeot mijn favoriete volumemerk is maar ik denk even heel objectief) Alleen nog maar VW en Toyota derivaten. :O :Z

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 feb 2014 13:21

Zo op het eerste oog vind ik hem echt wanstaltig, maar misschien valt hij in het echt wel mee. Hij is wél origineel, maar of dat nu altijd een pluspunt is...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 feb 2014 13:47

Nja, hij heeft afgezien van de thermoplastisch polyurethaan accenten veel weg van de nieuwste Citroen C4 Picasso en die vind ik er in de praktijk erg goed uit zien:

Afbeelding

Overigens zijn die airbumps dus van TPU want op zich best interessant is. Dit zagen we voorheen op grote schaal met name alleen bij smartphone casings. Even over TPU:
Thermoplastische polyurethanen (TPU) vormen een groep elastomere (flexibele) blokcopolymeren op basis van urethaan- en ester- of ethersegmenten. De hardheid is afhankelijk van de chemische structuur van het copolymeer en kan variëren van 60 Shore A tot 74 Shore D. De typische hardheid, zoals gebruikt bij de componenten van een transportsysteem, is 95 Shore A.

De flexibiliteit, ook bij lage temperaturen, en de voortreffelijke slijtvastheid en scheurvastheid, maken TPU uiterst geschikt voor componenten van transportsystemen. TPU kan gedurende korte tijd worden gebruikt tot een temperatuur van 110 °C, maar de temperatuur mag niet hoger zijn dan 80 °C gedurende langere periodes.

TPU neemt ongeveer 0,2% vocht op bij verzadiging in water bij 23 °C en ongeveer 1,3% bij 23 °C / 50% RH. Deze vochtopname heeft over het algemeen geen invloed op de mechanische eigenschappen en de maatvastheid.

TPU is bestand tegen oliën en alifatische koolwaterstoffen. Loodvrije benzine kan het TPU in enige mate doen zwellen als gevolg van de aromatische componenten van de brandstof. TPU is niet bestand tegen geconcentreerde zuren en alkaliën, gechloreerde en aromatische koolwaterstoffen, alcoholen en warm water. TPU heeft een uitstekende UV-bestendigheid.
Met name de slijt- en scheurvastheid en de de UV-bestendigheid zijn belangrijk. Het wordt in ieder geval niet dat lelijke Fascia of PC met ABS:

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 feb 2014 14:32

Hoewel ik niet kan zeggen dat ik hem echt mooi vind, toch heeft het wel wat, en het interieur is sowieso helemaal goed. Maar bovenal alle respect dat ze dit zo in de showroom durven zetten, dit is weer echt typisch Citroën.

Ben wel heel benieuwd naar de prijsstelling, ondanks de C4-aanduiding is ie qua formaat praktisch gelijk aan de 2008. En als je dan moet kiezen, wie gaat er dan nog voor de Peus?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 feb 2014 15:42

Ik snap niet precies wat je wilt zeggen met die prijsstelling. Maar hoe dan ook zullen er mensen zijn die het een een stuk mooier vinden dan het ander.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 feb 2014 16:07

Ook al noemen ze het een C4, ik heb het vermoeden dat hij aanmerkelijk goedkoper gaat worden dan je op basis daarvan zou verwachten. Het formaat is nog het meest vergelijkbaar met de C3 Picasso, maar de uitvoering en afwerking zijn een stuk eenvoudiger, de vormgeving verhult dat vrij aardig. Ook heeft Citroën er zelf meermaals naar gehint dit als een spirituele opvolger van de 2CV te zien, dus eenvoudig maar praktisch en bovenal goedkoop. Ik verwacht dan ook dat je het eerder als een concurrent voor de Dacia Duster dan voor bijvoorbeeld een Qashqai zal moeten zien, dus met een prijskaartje in de buurt van de 15 mille.

Dat is denk ik ook de enige kans om er een succes van te maken, op de leasemarkt kunnen ze het hiermee wel vergeten, en particulieren kopen praktisch geen duurdere auto's. Zolang je voor minder dan 20 mille een leuk aangeklede uitvoering op de oprit kunt zetten voorzie ik een mooie toekomst, zo niet dan wordt het kansloze showroomvulling.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 07 feb 2014 06:48

AH ok. Ik schatte hem zelf ook in in het grotere C-segment met een lengte van 4,5 meter. Even snel gecheckt: 'De Cactus is 4,16 meter lang'. Dat is inderdaad vrij klein. De wielbasis is wel gelijk aan de C4.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 mar 2014 23:16

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 08 mar 2014 19:21

Dat die hier nog niet voorbij gekomen is zeg. Maar misschien in een ander topic. :P Anyhow, hij blijft geniaal. :D

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 23 mar 2014 23:23

Aston en Wizard (post er nog iemand anders hier eigenlijk? ;)). Nieuwe Top Gear seizoen al gezien? Heb de 5 'gewone' afleveringen gezien nu. God wat een wagens, insane dit seizoen:

Alfa Romeo 4C, McLaren P1, Mercedes Benz G63 AMG 6x6, Porsche 918. Alfa Romeo/Touring Disco Volante.

En ik ga ook mee in Clarkson's superlatieven, hij is prachtig:

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 mar 2014 19:39

Ik heb vooral veel halve afleveringen gezien, ik denk er steeds te laat aan. Die Disco Volante heb ik dan helaas ook niet gezien (maar gelukkig al wel in het echt...), maar voor de rest zaten er wel weer mooie stukken tussen. Vooral die G63 6x6 was echt briljant in al z'n dwaasheid. Maar het hoogtepunt was deze keer toch weer de 2-delige kerstspecial ( O+ ) in Myanmar, dat was weer echt Top Gear op z'n best.

Afbeelding

Plaats reactie