Foto's

Bar is open!
Plaats reactie
the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 11 jul 2007 15:50

wauw, erg mooie en indrukwekkende foto's Konami :T

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 11 jul 2007 16:56

Konami een bijzonder indrukwekkende reportage, wat ook gezegd kan worden van het verhaal van Esther. Jij bewijst met deze foto's dat je écht kunt fotograferen maar ook dat je het lef hebt om Esther te helpen, want dat doe je op deze manier ook! Ik hoop dat je er voor haar zult blijven, want ze heeft echt iemand nodig die zonder al te veel woorden van zichzelf haar kan verstaan en begrijpen. Ze schrijft dat ze zichzelf niet goed kan uiten, maar haar brief zegt genoeg en jouw foto's de rest. Ze heeft zich voor jou opengesteld en ik hoop dat jij haar kan helpen met vechten voor zichzelf. Misschien kan je dan over een tijd foto's maken van een Esther die zichzelf erboven uit heeft getild en écht weer kan leven. Mijn respect voor jou Konami en ook voor Esther dat ze het toch wil proberen.

Wat mij opvalt in jouw foto's is dat je zo goed met het kleurgebruik bent omgegaan, mooi zijn de foto's niet in de betekenis van mooi, maar wel in het opzicht van het actuele van het onderwerp en ik vind zeker dat je hier mee door moet gaan, héél veel mensen doen anorexia nogal lacherig af maar na het zien van jouw foto's (misschien wel in een boek) gaan ze erover nadenken en daar heb jij dan voor gezorgd. Kritiek heb ik niet op de foto's op zich, die spreken en zeggen genoeg. Gollum ziet niet de betekenis van de kat, maar ik denk dat Esther meer tegen haar kat praat dan tegen mensen en dat het diertje voor haar van heel veel belang is en dat jij daarom de kat nog apart hebt gefotografeerd, als zijnde een soort verlengstuk van Esther. Konami bedankt dat je dit met ons hebt willen delen, vooral jouw foto's maar ook de brief van Esther hebben mij behoorlijk geraakt.

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 11 jul 2007 19:05

Mooi Konami!

Mooi kleurgebruik. Ingetogen, maar tegelijkertijd ook heel direct.
Ik moet zeggen dat de foto's me emotioneel flink raken.

Ik denk dat veel mensen steun kunnen hebben aan de foto's en de toelichting van Esther zelf. Dapper dat ze dit heeft willen doen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 jul 2007 22:29

Ik denk ook dat veel mensen steun kunnen halen uit de beelden en verhalen van Esther. Een boek zou een mooie combinatie kunnen worden van haar woorden en jouw beelden. Op deze manier zal het voor haar ook een stuk beter te verwerken zijn.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 12 jul 2007 18:50

Ann bedankt voor je mooi en uitgebreide reactie. Aan iedereen ook hartelijk bedank voor jullie reacties.

Esther heeft zeker lef, maar ook heel veel vertrouwen in mij. Door eerst vele (naakt)foto's te laten zien die ik gemaakt had van anderen en met mij een gesprek te hebben gehad, wilde ze pas zo ver gaan, zoals ze is gegaan. Ik heb haar vertrouwd dat ik haar niet zou willen fotograferen als een freak, of op een manier zodat ze haar menselijke waarde zou verliezen. Ik wilde perce haar verhaal erbij hebben. Zodat je kunt zien, wie ze echt is, een mens van vlees en bloed met gevoelens die iedereen heeft... Men kan snel mensen bestempelen als "ziek", maar men weet meestal niet wat men heeft meegemaakt. Vandaar dat ik haar verhaal perce wilde hebben.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de steun en dank zij alle steunen die zij krijgt gaat het goed maar haar. Ze heeft de meeste reacties op internet kunnen lezen en ze heeft zich laten opnemen (voor 5 a 6 weken) nadat de foto's waren gemaakt. Kreeg vandaag nog een sms je waarin stond dat het goed met haar ging en dat ze 1 ons meer is aangekomen dan de groeilijn.
Ben ontzettend blij voor haar, als het me morgen lukt ga ik zeker bij haar even langs. De bezoekuren komen helaas niet overeen met de tijd die ik morgen heb. Ik ben haar heel erg dankbaar voor de vertrouwen en het zorgen voor de mooiste serie in mijn hele leven. Telkens als ik aan deze serie denk, heb ik zoiets van "fok die diploma, ik heb deze serie gemaakt!" (voor diegenen die het niet wisten, ik heb gisteren mijn diploma mogen ondertekenen en ophalen, ben nu dus officieel een fotograaf) :) Maar nogmaals dank...

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 jul 2007 19:05

Erg goede foto's Konami!. Mag ik vragen wat voor opleiding je nu je diploma hebt gehaald? HBO/WO?. En gefeliciteerd met het behalen van je diploma en het goede nieuws wat betreft Esther :T

flightart
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door flightart » 12 jul 2007 19:17

Konami, ik moet bekennen dat de foto's die je nam mijn nooit zo konden raken (ik weet niet, ik denk te 'glad' voor mijn smaak) ..maar deze reeks vond ik zeer mooi. Juist het persoonlijke, het verhaal van Esther, geven de individuele foto's zo veel meer mee en vormen de reeks tot een sluitend geheel.
Ik wens haar ook veel sterkte en feliciteer jou met het behalen van je diploma.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jul 2007 19:40

Konami heel mooi om te horen dat Esther groeit! Wens haar héél veel sterkte en jij bedankt omdat je een mens bent die nog liefde kan geven en hulp wil bieden aan medemensen. _O_

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 12 jul 2007 20:48

Konami, fijn dat het nu goed gaat met Esther en dat ze 1 ons is aangekomen, hoop dat ze zichzelf weer terug vindt.
Ben blij dat je dit hebt willen delen en vind je echt een topperdje, of zoals Ann het zo mooi verwoorde, je kan echt heel veel voor mensen betekenen, echt :T

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 12 jul 2007 21:18

Kyrill, ik heb de MBO opleiding genaamd "fotonica", te Ede, afgerond.

flightartDank je wel. Ik denk dat je bij mij niet kunt zeggen wat typisch mijn stijl is... Ik heb telkens weer iets anders. (denk ik). Maar nogmaals dank.

Ann en Jacqik doe niks liever. Jullie ook bedankt voor je steun in alles. Hopelijk kan ik ook ooit wat voor jullie iets betekenen...

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 15 jul 2007 12:07

Konami, ik heb de foto's bekeken en het verhaal gelezen en zoiets zet je echt aan het denken dit is niet echt iets dat je zomaar kunt vergeten.

verder wens haar maar sterkte van me.

en nog gefeliciteerd met je diploma fotonica. (had ik ook bijna gedaan, maar ben daar veel te verlegen voor)

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 16 jul 2007 21:27

André, ik kan uiteraard niet voor Konami spreken, maar je kent het fabeltje van fotografen toch, of nou ja fabeltje, wat ze vaak zeggen over fotografen.
Dat zijn mensen die vaak verlegen zijn en de wereld door de camera zien, (in hun geval dus fotocamera), doordat ze ze verlegen zijn, voelen ze zich op hun gemak om via een camera "het leven" te "zien". Nou ik leg het niet zo goed uit als ik gelezen heb maar zoiets wordt vaak gezegd,maar kun je in feite net zo goed van een regisseur zeggen die films maakt.

@ konami, je bent een schat, en je bent inderdaad een type waardoor mensen zich snel op hun gemak voelen.
Ik denkt dat je die eigenlschap zeker ook heel goed kan gebruiken om mensen te fotograferen met bijvoorbeeld een handicap. Ik denk nl. dat je dan toch eerst een band moet opbouwen, wil je zoiets tot iets goeds kunnen maken. En dat zie je terug in jouw fotoos met Esther.
Het zal je wel heel wat moeite gekost hebben en ik denk dat het je ook heel veel energie gekost heeft.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 04 aug 2007 14:18

Van een paar castles en hun interieur allemaal in genomen in Schotland:
(niet door mezelf)

Buitenkant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 06 aug 2007 21:06

Een greep uit de 400 gemaakte foto's van dit weekend. Dit gaat wel, als je de rest ziet, tja...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 aug 2007 22:11

Gelukkig gaat het tegenwoordig allemaal digitaal, vroegâh zou men dit toch serieuze verspilling van celluloid genoemd hebben :D

Plaats reactie