Foto's

Bar is open!
Plaats reactie
Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 02 sep 2007 11:43

catfishman die twee foto zien erleuk uit ja, ik geloof wel dat je blij bent met je camera.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 02 sep 2007 13:55

Dank u allen. :)
emperor schreef:
Jens schreef:@ catfishman: Knappe foto's! Opmerkelijk wat voor verschil zo'n HDR filter maakt, hé!
emperor schreef:mooi!
vooral die laatste..ik hou wel van die verlaten aandoende scenes
In dat geval moet je hier zeker eens een kijkje nemen!
zitten mooie bij..dat wat overblijft nadat de mens het voor een kleine periode in de tijd heeft gebruikt en daarna verlaten, de sporen van een beschaving die er eens opbloeide maar ook weer weggevaagd werd door een of andere reden...het heeft wel iets moois eigenlijk...een bos verroeste sleutels die er ligt, een damesschoen met hoge hak, midden in een bijna totaal veruineerde kamer zonder deuren..wat je allemaal tegenkomt als je op onderzoek gaat..stilgelegde oude fabrieksterreinen met vastgeroeste machines die midden in een productieproces zijn stilgelegd..oude en verlaten gebouwen.
De pracht van vergankelijkheid.

Brussels is full of abandoned houses that are falling apart, rotting and crumbling. The rain and wind eat away at the mortar that holds the bricks together
_O_
Ik vind het ook geweldig, 'urban decay' zoveel sfeer hangt er op die plekken rond.
Verderop van waar die foto is genomen is ook een soort kranen begraafplaats waar een groep oude kranen staat te veroesten (je kan er een paar zien in de achtergrond) daar wou ik eigenlijk de foto nemen maar daar kon ik helaas niet bij komen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 sep 2007 14:00

Overigens, met welk objectief is die foto van die platenspeler gemaakt? Dat vind ik persoonlijk een mooiere foto dan dat HDR-plaatje, die komt me wat teveel gefotosoept over.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 sep 2007 14:19

the catfishman schreef:
Verderop van waar die foto is genomen is ook een soort kranen begraafplaats waar een groep oude kranen staat te veroesten (je kan er een paar zien in de achtergrond) daar wou ik eigenlijk de foto nemen maar daar kon ik helaas niet bij komen.
..jammer, maar ga zo door zou ik zeggen!
als fotograaf ga je soms heel anders tegen dingen aankijken..met schilderen net zo.
Dan ga je de schoonheid van dingen echt zien.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 02 sep 2007 18:25

WizardOfOss schreef:Overigens, met welk objectief is die foto van die platenspeler gemaakt? Dat vind ik persoonlijk een mooiere foto dan dat HDR-plaatje, die komt me wat teveel gefotosoept over.
ja, met HDR wordt het snel 'te' terwijl ik eigenlijk nauwelijks iets heb gephotoshopt. En die eerste was met de lens die bij de kit zat (nog de enige die ik heb) 18-55mm

en ook gelijk maar een nieuwe posten :P

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 sep 2007 18:35

the catfishman schreef:En die eerste was met de lens die bij de kit zat (nog de enige die ik heb) 18-55mm
Niet verkeerd voor een kitlens, mooie beperkte scherptediepte, en mooi kort gefocust. Ik had eerlijk gezegd een macrolens verwacht, goed werk dus.

Die nieuwe foto is ook mooi, leuke combinatie van de rommelige bouwval en de strakke rij bomen, met een lekker dreigende lucht erboven :T
Wellicht zou je hem nog iets kunnen croppen, de linkerbovenhoek is nu wat aan de kale kant en doet daardoor iets afbreuk aan het geheel.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 02 sep 2007 19:03

Magnifiek hoor! :T
..bedankt!
Die camera is aan jouw wel besteed.
Laatst gewijzigd door emperor op 03 sep 2007 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 02 sep 2007 22:09

Zeker mooi, hou ik ook wel van, krijg er alleen zo'n eenzaam gevoel van, maar het doet me dus wel wat :wink:

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 03 sep 2007 18:17

Ik krijg het er ook koud van. Brrr.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 03 sep 2007 18:26

Tja, ik hou er wel van om daar alleen rond te lopen lekker helemaal alleen van de stilte genieten, niet dat het hier zo druk is maar het is toch heel anders, b.v. in je eentje in een korenveld lopen of in een boomgaard, het enige wat ik dan nog een beetje eng vind is een parkeergarage en dat komt door jawel....films. :D

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 06 sep 2007 21:54

Net nog een experimentje. Heerlijk grauw, vreemd randje van het licht over mijn schouder... vond hem uiteindelijk best leuk gedaan.

Afbeelding

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 07 sep 2007 20:01

ik heb ook een 'zelfportret' geprobeerd :P

Afbeelding

het enige licht in de kamer kwam uit het raam op een kier... het kwam op de foto verbazingwekkend genoeg heel netjes uit. :)

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 07 sep 2007 20:43

jacq schreef:Zeker mooi, hou ik ook wel van, krijg er alleen zo'n eenzaam gevoel van, maar het doet me dus wel wat
Ik ga gelijk fantaseren over apocalyptische situaties, waaronder een globale zombie uitbraak :Y

Dus, je kan wel zeggen dat ik van vervallen en verlaten gebouwen houd.

Maatman
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Maatman » 07 sep 2007 22:11

Top mr. Catfish. Alleen jammer dat je de achtergrond niet helemaal zwart hebt gemaakt, je hometrainer stoort :)

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 07 sep 2007 22:35

hometrainer heb ik niet :P maar als je hem selecteert zie je idd nog dingen van de achtergrond, eens kijken of ik dat beter kan.

edit, hij zou nu beter moeten zijn (je moet hem ook gewoon niet selecteren..he :P )
Laatst gewijzigd door the catfishman op 07 sep 2007 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie