Liefde is... both sides of the story

Bar is open!
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Liefde is... both sides of the story

Bericht door Axeqlusive » 18 feb 2011 10:49

Alweer een nieuw topic, liefde is...
Wat is liefde nou precies? De online encyclopedia zegt er het volgende over;
de liefde zelfst.naamw. (v.)
Uitspraak: [ˈlivdə]
Verbuigingen: -n (meerv.)

gevoel dat je van iemand houdt, of gevoel dat je iets erg fijn vindt
Voorbeelden:
- `iemand je liefde verklaren`,
- `met veel liefde je werk doen`
de liefde bedrijven (seks hebben)
betaalde liefde (prostitutie)
Maar liefde is vooral belangrijk in het leven van ons allen. Of je nou liefde hebt voor je partner, je kind, je werk, een medemens, een huisdier, een materie... love is all around, liefde is universeel.

Het valt me op dat we hier eigenlijk allemaal vrij veel van elkaar weten. Van de ene wat meer of minder dan van de ander, want naast het openlijke gesprek vinden er veel gesprekken plaats over pb, of uiteindelijk zelfs via mail of andere media als Facebook.

Maar over elkaars liefde weten we niet zoveel. Ja, natuurlijk zijn sommige liefdes hier zijn publiek, denk aan Shine en Patrob en Touchwood en haar Dr. Strangelove, maar ondanks dat we veel van elkaar weten zijn er toch vaak twee levens. De ene digitaal, de andere in de zogenaamde echte wereld. Ik wil die echte wereld eens wat meer betrekken in de digitale, dit aangezien ik veel van jullie bijna dagelijks spreek. De term kennis is te zwak, de term vriend is wellicht wat te sterk in de meeste gevallen. Misschien zou daar eens een nieuwe term voor bedacht moeten worden.

Liefde is niet te bevatten. Liefde maakt dat je je voelt als een verliefde puber met een overdosis Red Bull. Ik hoop dat mensen hun liefdes verhaal kunnen en willlen delen. Het is privé, dat geef ik toe, maar we zijn toch allemaal een beetje familie toch?
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 13 mei 2013 11:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Liefde is...

Bericht door Rich Art » 18 feb 2011 11:32

Het is duidelijk dat je de vlinders in je buik hebt Axe, en dat is uiteraard altijd fijn! :T
Leuk ook om de man achter avatar een keer te zien.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 18 feb 2011 11:39

Dat ziet er goed uit! Maaruh...heeft ze ook filmsmaak, of ga je daar nog aan werken?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 feb 2011 11:41

TheMajor schreef:Dat ziet er goed uit! Maaruh...heeft ze ook filmsmaak, of ga je daar nog aan werken?
Nou... over smaak valt te twisten (ik voel al voor en tegenstanders van bepaalde films).
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 12 mei 2013 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 18 feb 2011 11:46

Dat klinkt goed.

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 18 feb 2011 12:28

Een foto zal ik helaas niet gaan plaatsen, want dat moet ze ook nog zelf willen.

Ik had/heb best wel een rotperiode (achter de rug). Geldproblemen, verloren relatie en noem de ellende maar op, de kans is groot dat ik het heb meegemaakt. En in die periode, waarin ik me dus bepaald niet happy de peppy voelde, besloot ik om mezelf toch niet te verstoppen voor de wereld. Dus ging ik gewoon gezellig naar feestjes en dat soort zaken. De ene keer voelde ik me daar wel redelijk, de andere keer voelde ik me dan helemaal niet fijn en dat zag iemand dan wel aan me.

Zo was ik ook een keer naar een feestje voor liefdadigheid. Het idee was simpel, de bezoekers kregen de mogelijkheid om iets beschikbaar te stellen waar dan vervolgens opgeboden kon worden. Zo werden er diverse zaken beschikbaar gesteld en er werd aardig geboden. Waar ik de moed vandaan hen gehaald die dag weet ik nog steeds niet, maar ik besloot mezelf beschikbaar te stellen voor een uitgebreide massage.

Nooit verwacht dat er op me zou worden geboden, maar dat gebeurde dus wel. Mijn vriendin won die veiling, en we leerden elkaar daarna heel snel kennen. De massage viel dermate goed, dat ze het jammer vond dat ik moest stoppen toen het feestje op zijn einde liep en de deuren dus gingen sluiten. De weken daarna hebben we zo ontzettend veel contact gehad. Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden bij elkaar en dat gaat super. De problemen zijn nog lang niet over helaas, en het zal tijd kosten voor dat wel het geval is, maar in de tussentijd heb ik ontzettend veel steun en liefde van mijn schatje!

Dus om het simpel te zeggen, mijn vriendin heb ik gekregen door een daad van liefdadigheid.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 18 feb 2011 12:46

@Dragon
Mooi verhaal! :Y

@Axe
Leuke vriendin! Lekker Hollands uiterlijk. :T

Zelf heb ik geen vriendin. Wel ooit een beetje verliefd geweest. :) Eigenlijk was het eerst geen verliefheid maar toen zat ik met een aantal vrienden van school in de kroeg in Rome. En toen moesten we allemaal vertellen wie we het leukst vonden. Dus toen vertelde iedereen dat. Maar uiteindelijk werd ik er de hele tijd mee geplaagd en uiteindelijk wist de hele school het. Mja, in het begin vond ik het wat genant maar daarna vond ik het wel grappig eigenlijk.

Wat het meest vervelende is dat ik de gave om steeds als ik bij leuke meisjes ben dat alles fout gaat. Gebeurd zelde maar als het gebeurd, heel vervelend. }:

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 feb 2011 12:48

Wat een geweldig verhaal Dragon! Zo zie je maar... liefde overwint en doorbreekt alles!

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 18 feb 2011 13:54

Leuk topic hoor, Axe. En idd goede smaak heeft je vriendin (kan het niet laten). :P

Ik heb momenteel ook geen vriendin. Dat heeft wel voordelen, maar uiteindelijk is het toch veel leuker om iemand te hebben waar je alles mee kunt delen en die je het gevoel geeft dat je energie onuitputtelijk is. Het is wel weer een tijdje geleden en het is ook een paar keer vrij snel achter elkaar niet echt goed gelopen, wat veel tijd kost om daar over heen te komen, maar nu denk ik dat ik er wel weer eens aan toe ben.

Leuk ook Dragonspirit, dat het goed voor je gaat. :T

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 feb 2011 13:58

Aston schreef:. En toen moesten we allemaal vertellen wie we het leukst vonden. Dus toen vertelde iedereen dat. Maar uiteindelijk werd ik er de hele tijd mee geplaagd en uiteindelijk wist de hele school het. Mja, in het begin vond ik het wat genant maar daarna vond ik het wel grappig eigenlijk.
Herkenbaar, ik was op school altijd de pineut. Kwamen dé meisjes van school naar me toe om verkering te vragen, waarop ik begon te hakkelen en een knalrood hoofd kreeg. Waarna ze hard begonnen te lachen en 'grapje, natuurlijk niet... sukkel' naar mijn hoofd kreeg.

Ach... kwam laatst één van die meiden tegen. Type zeekoe, achter d'r kinderwagen en ogen die me nakeken, heerlijk moment!

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 feb 2011 14:04

Maar wel achter een kinderwagen, dus wellicht ook een gelukkige thuissituatie met man en kind?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 18 feb 2011 14:11

patrob schreef:Maar wel achter een kinderwagen, dus wellicht ook een gelukkige thuissituatie met man en kind?
Ik hoop het maar voor haar, manlief was er in elk geval niet bij, maar dat zegt niets. Hoop dat ze gelukkig is dat kutwijf. :Z

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 feb 2011 14:12

:D

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 18 feb 2011 15:56

Interessant maar ook zeer persoonlijk topic dat niet voor iedereen weggelegd zal zijn ;). Zelf heb ik inmiddels genoeg ervaring met relaties, scharrels, liefdesverdriet en al het andere wat daarbij komt kijken. Een klein deel heb ik een tijd terug al eens gedeeld in de Klaagmuur maar ik zal nog ff mijn bevindingen in de liefde delen.

Vanaf mijn 16e tot mijn 19e bestond mijn leven eigenlijk uit twee grote tegenstellingen met aan één kant mijn sportieve judocarriëre en aan de andere kant het wilde jonge uitgaansleven met al zijn facetten.
In de zomer van 2003 leerde ik iemand kennen die mijn wereld op de kop zette. Al het andere leek niet meer belangrijk en dit was de eerste keer dat ik 'echt' verliefd was. Alles klopte aan de relatie en we besloten in 2006 om te gaan samenwonen. Zij woonde bij haar ouders buitenaf en tegen haar ouderlijke huis aan stond het oude (verlaten) huis van haar oma. Daar hebben we 10 maand lang het huis gerenoveerd en trokken er begin 2007 in.

Vanaf dat moment was ik dolgelukkig en had ik stiekem mijn leven al uitgestippeld. Tot het moment dat de sleur in de relatie hakte. Zij heel erg druk met school in combinatie met haar topsport, ik inmiddels recreatief maar niet minder fanatiek sporter en fulltime werkend. Gezamenlijk avondeten werd minimaal, de één thuis als de ander van huis is, nauwelijks samen iets ondernemen of uitstapjes etc. Dit is er langzaam in geslopen tot het moment dat ik vond dat er verandering in moest komen. Voor haar was het een bevrijding dat ik erover begon (binnenvetters...pas ervoor op!) en na slechts één lang gesprek en enkele luttele dagen had zij haar beslissing al genomen. Zij vond dat ze een keuze moest maken tussen school, sport en relatie waarvan slechts twee konden overblijven op dat moment.
Conclusie: Een financieel dilemma vanwege de door mij bekostigde renovatie van haar huis. Weg van het buitenaf wonen en terug naar je ouders. Maar het ergste, een relatie van 6 jaar onverwachts voorbij en je vriendin kwijtraken waarvan je nog zoveel hield!
Dit was zonder twijfel de moeilijkste periode in mijn leven en het gevoel wat ik daarna een hele lange tijd gehad heb is onbeschrijvelijk en gun ik niemand toe. Gelukkig heb ik enorm veel steun gehad van vrienden en familie. Ik kon me letterlijk voorstellen dat iemand de wanhoop nabij zou zijn als hij/zij geen steun van anderen zou krijgen.

Sinds de zomer van 2009 onderging mijn leven dus een flinke metamorfose. Van het burgerlijke samenwonen terug naar het losbandige leven van een vrijgezel. Veel vrouwen, uitgaan, en feesten maar een nieuwe vaste relatie zat er absoluut niet in. Dit alles bleek slechts een uitvlucht voor het liefdesverdriet. Na een jaar erop los geraasd te hebben, is je verdriet versleten en kun je je langzaam openstellen voor een nieuwe relatie. Dit gebeurde dan ook in oktober afgelopen jaar. Een hele leuke meid ontmoet en we zijn inmiddels 5 maand samen.
Na de vorige relatie had ik het gevoel nooit meer gelukkig te worden maar zoals menigeen al tegen me gezegd had, het komt allemaal weer goed! En daar hebben ze gelijk in gehad, alles slijt....en het komt allemaal weer goed :+.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 18 feb 2011 16:44

Al weer 5 jaar vrijgezel, na een korte relatie van ongeveer 3 weken met iemand.
Maar op moment vind ik het best, en laat ik alles op mijn weg komen.

Plaats reactie