Welke software kan jij niet zonder?

Bar is open!
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: Welke software kan jij niet zonder?

Bericht door Dr. Strangelove » 22 nov 2013 01:56

Als je gewend bent aan browsers met tabs dan wil je dat ook bij je filemanager, zeg Windows verkenner.

Maar waarom heeft IE dat nog niet gewoon keihard ingebouwd?

Onbegrijpelijk, maar gelukking lost Clover dat op en zorgt er snel voor dat je nooit meer anders wilt als je geregeld met je bestanden, mappen, drives en opslagmedia zit te goochelen.
      • Afbeelding
Snel even ophalen dus.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 22 nov 2013 13:59

PascalE schreef: -Spotnet (sinds FTD dood is, de verzamelplaats voor spots etc. Lang niet zo goed als FTD maar het is een redelijk alternatief)
Redelijk alternatief? Ik vind het zelf onwijs goed werken. Maar wat is FTD?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 nov 2013 17:48

jaime91 schreef:Maar wat is FTD?
FTD is...click

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 22 nov 2013 21:15

Aha, dank voor de uitleg. En als ik dat zo lees hoop ik dat Spotnet voorlopig wel nog mag blijven bestaan. Ik kan me daar als filmfanaat goed mee helpen aangezien ik financieel de komende jaren ook niet veel te besteden heb.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 29 nov 2013 15:16

F-Secure KEY voor al uw GRATIS gesynchroniseerde opslag van wachtwoorden in Windows, iOS en Android mét encryptie.

Nice !
      • Afbeelding
Overigens is Roboform nog altijd een stuk beter !

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 feb 2014 19:59

Het viel me op dat er hier nog niet geklaagd werd over Windows 8 of 8.1.
          • Afbeelding
Ik was het bij vier- of vijftal kennissen tegengekomen en ik wist (net zoals zij!) maar amper waar ik de mosterd vandaan moest halen.
The Dude could not abide that.
Dus ik heb afgelopen weekend Windows 8.1 geïnstalleerd en na het bekijken van een tweetal videotutorials heb ik het principe van Win8.1 goed door en weet ik niet alleen de mosterd te vinden maar ook versgebakken bitterballen.
        • Afbeelding
Naar mijn idee is Win8.1 een hedendaagse Janus, de dubbelkoppige god van alle begin en van overgangen van oud naar nieuw. Windows kijk ook tegelijkertijd vooruit en achteruit. Het houdt de geïnstalleerde programma's (in het bekende register) vast en gaat mee met de touchscreen apps die een (meestal) beperkte taak goed doen en eenvoudige en snel gepakt en gedumpt kunnen worden.

Daarmee en daarnaast is er een zeer sterke binding met internet en met het synchroniseren van bestanden op diverse apparaten die allemaal Win 8.1 draaien en één account gemeenschappelijk hebben.

Win 8.1 zal op het overgrote merendeel van de computers ook niet kunnen profiteren met een touchscreen.
Dat geeft een hoop onbegrip en verwarring omdat mensen niet weten wat ze met apps, start screen, desktop, (live) tiles, groups, zones en charms moeten doen.

En toch is het helemaal niet zo moeilijk. Bekijk de volgende twee Imperfecte en soms wat langdradige youtubevideo's die toch net die essentiële informatie bevatten om Win 8.1 te ontsluieren.

Voor je het weet zit je gezellie samen met mij een broodje bitterbal te eten. Mét mosterd !
Want Win 8.1 is eigenlijk gewoon best wel heel lekker ! :8

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 feb 2014 20:05

Heb het ook op m'n laptop (met touchscreen, wat ik stiekem toch veel vaker gebruik dan ik ooit had verwacht) staan, maar snap ook nog steeds niet waar iedereen over loopt te mekkeren. Toegegeven, ik doe praktisch niks met de Metro-omgeving, maar hij zit me ook niet in de weg. En het startmenu heb ik echt nog geen seconde gemist. Verder draait het gewoon vlot en bovenal volkomen stabiel.

Maar volgens mij is het bij 99% van de klagers ook zeuren om het zeuren, per slot van rekening is er niks zo hip als schoppen tegen Microsoft.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 05 feb 2014 20:28

Weet niet of het zo zeer is om tegen MS aan te schoppen, het kan er ook mee te maken hebben dat het heel anders is dan dat men gewend is. En anders is eng.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 feb 2014 21:05

Tsja, doen ze het niet anders dan lopen een hoop mensen, waarschijnlijk exact dezelfde die nu ook lopen te klagen, weer te mekkeren dat er niks verandert.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 feb 2014 21:46

Het resoluut afschaffen van zoiets elementairs als een startmenu is dan ook wel iets als het vervangen van een stuur in een auto door een joystick. Het werkt ook wel maar je zult er toch mee moeten leren werken.

Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom het startmenu er nu per se aan moest geloven.
Kun je zonder ? Ja, dat kan maar wordt het daarmee handiger (voor de gemiddelde gebruiker) ?
Ik denk het niet.

Aan de andere kant heeft het merendeel van de gebruikers een startmenu dat een zooitje is van allerlei geinstalleerde bestanden. Ikzelf heb altijd een strak startmenu met categorieën als Games, Internet, Multimedia, Office, Tools etc.
Maar goed als ik de uitzondering ben dan is dat geen reden om het startmenu te handhaven.
Toch ga ik (via Stardock Start8) 's bekijken of ik het startmenu niet gewoon terug wil hebben want dat apps- (en programs-) overzicht is toch ook net een telefoonboek dat je door moet bladeren. De, in principe uitstekende, zoekfunctie daargelaten.
Net zoals ik in 8 (en in 7) niet zonder de quick launch bar wil werken.

Het Win7-gedeelte is meer vertrouwd en geschikt voor zakelijk gebruik. Het Start-screengedeelte biedt ook allerlei mooie apps die de meeste mensen inmiddels kennen van Android en Apple maar die lijken me in veel gevallen toch meer geschikt voor privegebruik.
Waarschijnlijk dat Wizard daarom het Startgedeelte (Metro interface) ook kan laten liggen.

Two face monster dat Win 8.1 maar ik ga er niet tegen schoppen, slaan of schelden want ik heb 't zomaar gratis gevonden en geïnstalleerd. 8) Maar als men het gekocht heeft is er geen reden om er niet tevreden mee te zijn.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 feb 2014 22:47

Maar is het nu werkelijk zo anders? M'n meest gebruikte applicaties staan al jaren onderin de balk of op het bureaublad, daar is niks aan veranderd. Voor de rest druk je op start en tik je de eerste paar letters in, en je hebt het sneller gevonden dan ooit in je startmenu. Nee, ik mis dat echt niet.

Het meest grappige aan de discussies vond ik overigens altijd als de Linux-fanboys zich erin mengen. Ik heb enkele jaren Ubuntu op een netbook gebruikt, ik ben nooit in de verleiding gekomen het ook op m'n pc te zetten maar an sich werkte dat uitstekend. En voor een idee van het bedieningsgemak: m'n moeder heeft dat ding een paar keer tijdens vakanties meegenomen, en die kon er ook prima mee overweg. Totdat ook Ubuntu bij een van de updates met een compleet andere interface kwam, waarbij elke vorm van bedieningsgemak totaal overboord werd gekieperd. Nee, daarmee vergeleken is de stap van W7 naar W8 maar zeer bescheiden...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 mar 2014 23:31

Met de aanstaande spring update van Windows 8.1 lijkt toch een eenduidiger smoel te krijgen: klik !

Dat lijkt me toch niet geheel onnodig en brengt volgens mij wat meer vertrouwde windows-logica terug naar de normale gebruiker.

Plaats reactie