Het Huisdierentopic

Bar is open!
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Het Huisdierentopic

Bericht door Touchwood » 01 aug 2012 23:26

bobocad schreef:Ja zeker een leuk plaatje deze hond en de sluipende kat.

Ik maak dan deze topic gewoon een foto huisdierentopic van. Alleen ik hou het op katten :wink:
Honden zijn ook erg leuk, maar katten voor mij nog veel leuker.

Hier weer een paar schattige katten :+
Ja, leuk hoor, maar als dat jonge grut allemaal geen Bobokatjes of kloontjes zijn, heb ik er niet zoveel mee. Ik ken die toch allemaal niet, heb je zelf geen mormels rondkruipen ? :}

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 02 aug 2012 08:42

Touchwood schreef:Oooh, mooie hondjes, Ayciro... (Hoe zat dat nou met je naam dan, de Ay van Ayla, en dan ?)
Ci van Cindy die is begin dit jaar overleden aan kanker en de Ro van Roos die is 2 jaar geleden ook overleden aan kanker.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 02 aug 2012 12:38

Begin dit jaar pas ? Ow... hè, bah. Sneu voor je. :( *zucht*
...

Afbeelding

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 02 aug 2012 20:58

Touchwood schreef:Ik ken die toch allemaal niet,
Ja en...Ik ken jou ook niet :}

Verder vind ik katten wel erg leuk. Dus ja ik post af en toe foto's met katjes (evt met jonge baby's). Gewoon omdat het zo schattig is :D Bevalt het je niet, skip het. Je bent immers niet verplicht om elke topic te lezen, laat staan reacties te geven. Zo simpel ligt het.
Touchwood schreef:heb je zelf geen mormels rondkruipen ? :}
Mormels?

Ik heb al een reactie hierop gegeven over welke mormels er niet meer rondkruipen :|

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 02 aug 2012 21:13

... en dat heb ik ook gelezen. Sta ook heel sympathiek tegenover jouw gedachtengang, want dat is ook mijn gedachte vaak bij het afscheid moeten nemen: Nooit weer !! :cry: :x
Maar ik kom daar toch altijd weer van terug en plaats jouw sentimenten in hetzelfde kader. Sorry daarvoor dan.
Bobo schreef:Je bent immers niet verplicht om elke topic te lezen, laat staan reacties te geven. Zo simpel ligt het.
Neuh. Ik mag dat gerust zeggen. Dat moet jou echter niet weerhouden om te blijven posten wat je wil posten.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 03 aug 2012 09:53

Bedankt voor de knuf Touchwood.
Afscheid nemen is nooit leuk, bij mij zijn vooral mijn hondjes een onderdeel van mijn gezin, Cesar Millan zou niet altijd happy met me zijn.
Ik zou me een leven zonder hondjes niet voor kunnen stellen, maar zoveel als ik er ooit heb gehad (5) waarschijnlijk nooit meer krijgen (tenzij ik die miljoenen win hé :~ ) .
Overdag zijn ze bij mijn moeder die heeft een groot vrijstaand huis met een groot weiland en een hek eromheen.
Het staat alleen te koop en ze zal kleiner moeten wonen en ze heeft zelf ook nog 1 hond dus dan gaan mijn honden naar een doggy dagopvang en dat is niet goedkoop.
Wel haal ik al mijn honden uit binnenlandse en buitenlandse asiels, die wegwerp mentaliteit van mensen met huisdieren is voor mij niet te bevatten.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 aug 2012 10:10

Ayciro schreef:Bedankt voor de knuf Touchwood.
Afscheid nemen is nooit leuk, bij mij zijn vooral mijn hondjes een onderdeel van mijn gezin, Cesar Millan zou niet altijd happy met me zijn.

Afbeelding
:wink: Ik kijk er wel graag naar trouwens.
Ayciro schreef:Ik zou me een leven zonder hondjes niet voor kunnen stellen, maar zoveel als ik er ooit heb gehad (5) waarschijnlijk nooit meer krijgen (tenzij ik die miljoenen win hé :~ ) .
Overdag zijn ze bij mijn moeder die heeft een groot vrijstaand huis met een groot weiland en een hek eromheen.
Het staat alleen te koop
Afbeelding
Potdikkie, daar kun je mooi voetballen !
Ayciro schreef: en ze zal kleiner moeten wonen en ze heeft zelf ook nog 1 hond dus dan gaan mijn honden naar een doggy dagopvang en dat is niet goedkoop.
Wat jammer. Misschien dat kleiner wonen met gewoon een omheinde achtertuin ook wel kan ? Als ze er overdag grotendeels is, om ze uit te laten ? :}
Ayciro schreef:Wel haal ik al mijn honden uit binnenlandse en buitenlandse asiels, die wegwerp mentaliteit van mensen met huisdieren is voor mij niet te bevatten.
Je moet Marktplaats er eens op na slaan, dat is verschrikkelijk hoe daar soms handel wordt gedreven in levende wezens: "We stoppen het katje wel in een doosje, prikken we er gaatjes in en dan sturen we haar op, pas de problème." Say whát nou ?! :-? }:

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 03 aug 2012 10:27

Ik heb daar wel eens een filmpje over geproduceerd, het heet Dierbaar. Volgens mij staat het ook op internet... even zoeken.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 18 nov 2014 14:44

Gewoon het terrarium leeg laten en als mensen vragen waar je kameleon is zeggen dat hij wegvalt tegen de achtergrond. Lekker goedkoop. :D

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 18 nov 2014 14:54

Grappig, een kameleon! :P
De huisdieren worden steeds gekker. Wij hebben nog steeds een hele leuke vrolijke hond :D

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 18 nov 2014 15:02

Maar dit is nog wel het leukste aan ze :D

Afbeelding

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 02 aug 2015 17:06

Na het overlijden van Kathy was het een paar maanden toch wel erg stil in huis en vonden mijn vriendin en ik het wel weer om een poezenbeest in huis te nemen. En omdat wij het best wel jammer dat we Kathy nooit als kitten hadden gezien en het ook nogal lastig is om flatkatten te vinden in een asiel, besloten we om op zoek te gaan naar een kitten. Of twee.

Al snel konden we via de schoonmoeder van een collega een tweetal kittens uitzoeken, maar dat ging opeens heel raar en begon een drama met zich mee te brengen waar wij niet op zaten te wachten, dus we zochten niet snel daarna verder. We hoefden niet lang te zoeken, want er waren een aantal nestjes geboren in het asiel en op 2 van die katjes werden we direct verliefd. We moesten nog even wachten, maar twee weken later konden we ze meenemen.

Afbeelding

Pippin en Ponyo, broer en zus, op deze foto ongeveer 9 weken oud (ze zijn nu ongeveer 11 weken). Nieuwsgierig, speels, aanhankelijk en volleerde slopers. Hartstikke leuk dus, maar uiteraard veel werk. Opvoeden is best pittig, maar gelukkig luisteren ze vaker wel dan niet. Pippin (de grijze) heeft aan één keer "nee" wel genoeg, maar Ponyo probeert een stuk vaker uit of nee ook echt nee is. Maar goed, dat hoort erbij. Gelukkig kunnen ze het heel goed met elkaar vinden en kunnen ze bij elkaar een hele hoop energie kwijt en liggen ze regelmatig voor pampus. Ook merk je dat ze steeds meer naar ons toe groeien en al echt vertrouwd met ons zijn.

Maar goed, foto's zijn natuurlijk veel leuker dan tekst, dus daarom:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

*wordt vervolgd*

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 03 aug 2015 10:13

Zag je post gister al maar was zo volledig in katzwijm gevallen dat ik niet meer boven 't lawaai van m'n rammelende eierstokken uit kon denken, instant cute-overload, sorry.

Dat zijn dan ook wel twee enorm knappe katjes die jullie daar hebben zeg. Wat een eigenwijze koppies, vooral die Pippin. En ook zo fluffy! Die rooie ziet er wel heul zacht uit... :~

Afbeelding

Dat is inderdaad het allerleukste, om ze indien mogelijk vanaf kitten te hebben en dan ook nog twee nestgenootjes. :T
'Pippin en Ponyo'… geinig, zit er nog een gedachte achter die namen of hadden ze die al ?
(definitieve) Kleur oogjes al te zien ?
Vleeshaak schreef:*wordt vervolgd*
Oh, the horror… twee bloeddorstige monstertjes in wording, nou kom maar op! :D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 03 aug 2015 16:16

De namen hebben we zelf gegeven. Ponyo was heel makkelijk, mijn vriendin en ik vinden de Ghibli animatie Gake no ue no Ponyo erg leuk, en het karakter van het karakter Ponyo (euh...) past erg goed bij het karakter van kitten Ponyo, dus dat was mooi mee genomen. Pippin kwam van wat verder. In eerste instantie dachten we aan Kôichi (ook uit Ponyo), maar dat bekte niet echt lekker. Daarna overwogen we Totoro (want favoriete Ghibli karakter), maar dat werd hem ook niet op de één of andere manier. Andere kansrijke namen waren ook film gerelateerd en het leek een tijdje de Star Trek kant op te gaan (Scotty, Spock, Tribble (mijn favoriet) en Gorn) maar mijn vriendin oordeelde dat dit toch echt te nerderig (haar woorden) werd. Dat anime ook best nerderig is, maakte blijkbaar niks uit. En ze had opeens bedacht dat het een naam met een P moest worden, want dat past leuk bij Ponyo. Daar had ze wel een punt. Toen kwam ik al snel bij het totaal niet nerderige (ahum) Lord of the Rings uit: Pippin. Unaniem goedgekeurd.

Een hele bevalling nog zo'n naam, dat wordt nog wat als wij ooit nog eens babynamen moeten gaan verzinnen. (Hoewel, een jongen wordt natuurlijk gewoon Bruce, want met die naam kan je niet anders dan extreem cool worden).

Oh, en dan heb ik ook nog foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 06 aug 2015 13:38

Ik vínd het een potje übersüss :D

Waarom ben ik trouwens de enige die hier reageert ? Niet stoer genoeg ? Te mushy mushy ? Afbeelding Fok dat.

Je vriendin heeft groot gelijk, twee keer een 'P' is gewoon cool. Dat zie je bij samen te plaatsen dieren uit het asiel ook vaak, dat ze volgens een bepaald thema allitererend te werk gaan, vandaar mijn vraag. Maar het is natuurlijk altijd leuker om zelf de namen met je eigen beweegredenen d'r achter, te verzinnen.

'Bruce' voor een babyboy, check. En als je daarna dan een meisje krijgt, wat wordt het dan met een 'B' ? :P

Pippin snapt het hele voortplantingsverhaal nog niet, zie ik... daar moet je nog even voor aan de (planten)bak. Hoe vinden ze het aquarium dan, (of had/heb je dat niet meer ?) En dat doolhofvoerbak-geval, zit dat nu in de herkansing ? Krabpaal van Europet; zeer stylish verantwoord :wink:

Ik heb m'n palen van Zooplus, O, en één redelijk aan de prijs, elders vandaan:
Afbeelding
't Hele spul in de paal...-klik om ze op de site te zien-

daar hebben ze zelfs Bin-Jip als rolmodel op de site staan omdat ze daar ook losse krabpaal-onderdelen verkopen, waaronder een speelrol voor in de krabpaal, maar verder geen kat kenden die daar dan ook daadwerkelijk in kruipt. Onze is er zot van, dus hebben ze deze pics van Bin-Jip erbij gezet:

Afbeelding

Dat Jibbel graag aan de rol gaat, wisten we al langer. Aktiefoto's van Bin-Jip, aka Jibbel:

Afbeelding..Afbeelding

Da's dan ook onze eigen Lord of the Rings:

Afbeelding

In de sun:
Afbeelding

Mijn droom is ook altijd nog om twee kittens als nestgenootjes in huis te halen... maar sinds Doc. tien maanden terug ongeveer, met een zielig hoopje kat thuiskwam, wat als een homeless bum buiten de supermarkt op de parkeerplaats om voer zat te bedelen (onder de vlooien, teken en enge wurmen van binnen, bleek later- blegh) zit er dat voorlopig niet in want we hadden er dus al drie (waarvan de oudste wel helaas aan het laatste traject bezig is...) maar dan nog zou het teveel zijn. En alsof de duvel ermee speelt, net als de oudste ooit, is dit weer een probleemgeval want van Doc., nota bene haar redder-in-nood, moet ze niks hebben (ondankbaar kreng) Ze heeft het kleine beetje vertrouwen wat ze nog over heeft, blijkbaar allemaal al in mij geïnvesteerd.

Buurtbewoners daar vertelden achteraf -we hadden haar natuurlijk gemeld bij Amivedi, posters in de buurt opgehangen en zelf alles afgezocht naar haar baasje(s)- dat ze uit de auto was gezet (...!!) Snap je niks van, al is het dan een schuw en tegelijkertijd (tijdens spel) fel beestje (waar ze zelf dan ineens weer een hoedje van kan schrikken) :D
Maar kroelen en naast me liggen snurken kan ze als de beste en als ik niet in de buurt ben dan is rollebollen in m'n kleren ook goed, bezwete sporthemdjes en -topjes zijn blijkbaar geweldig lekker als aphrodisiac... ahum, hoe viezer hoe beter. De smeerpoe(t)s... (allebei, ja)

Zo was ze op de eerste dag (oktober vorig jaar):
Afbeelding

Bleek al gauw niet zo'n heel kleintje als we op het eerste gezicht dachten want ze trok al snel bij na het betere schranswerk en minus de creepy bugs.

Zo is ze nu:

Afbeelding

Geen idee hoe ze eerst heette, vast iets van Zorro of boefje of zo, maar wij hebben haar Nanook (of the North) genoemd, in de wandelgangen Nookie of anders gewoon 'jambek':

Afbeelding
-foto's uit de beginperiode toen ze nog niet van de kast(en) af durfde-
Afbeelding

Noa met Nanook op 't balkon (o, da's ook twee keer een 'N'... da's toevallig) dat balkon op durven ging ook in etappes; one step forward two steps back, steeds checken of ze nog wel terug kon en waar ze dan precies terug moest (alles kopjes geven) want stel je vóór dat ze weer buitengesloten werd.

Afbeelding

Met de andere katten gaat ze dan ook vrij goed overweg, al blijft het onderling altijd een 'tolereren'. Ze liggen nou nooit eens leuk bij elkaar. (Hoewel wel samen op je uitgestrekte benen en anders aan weerszijden)
-

Maar daarom lijkt mij een Pippin & Ponyo-scenario zo geweldig. En ze zijn ook zo knap die twee... (mushy mushy!!)

Zo.

...

Nou jij weer.

Plaats reactie