Touchwood schreef: ↑28 feb 2019 21:04
Het is dan wel doodgeslagen en onthoofd -->

maar "dat boeit even niet." "Das Boot" !! Zo stoer.
(ik woon weer terug in de contreien, vallutop?)
Thuis meestal gewoon uit de fles, dan zit er geen koppie op

. Maar van de tap zoals hier is dat zeker een vereiste! Maareh, terug in de contreien?
En dood bier zijn we (althans ik) hier geen fan van. Heb ik een keer mis zien gaan bij een vriendengroep uit de buurt in een lokaal cafeetje waarbij een van de dames graag een beetje op tijd naar huis wou. "Ja is goed schat, als ik deze op heb gaan we, ok?". Nou dat was prima. Halverwege zet meneer het biertje in de vensterbank en besteld een nieuwe. "Ja ik heb die daar nog niet op toch? En als die op is zouden we gaan."
Met andere woorden, het werd laat die avond. En toen meneer de sokken vol had en de glazen leeg en het tijd was om naar huis te gaan kreeg hij nee te horen van z'n vriendin. "We gaan pas naar huis als je die ook op hebt. Dat heb je zelf gezegd." Wijzend naar het biertje in de vensterbank wat er al de hele avond stond ondertussen. Zo dood en zo lauw als het maar kan. Het enthousiasme was heel spontaan ineens weg. De afloop kun je raden, maar het biertje ging uiteindelijk op. Het ging goed tot de eerste de beste struik onderweg naar de auto. Sindsdien zijn ze het er unaniem over eens wanneer het tijd is om naar huis te gaan