Het grote complot topic

Bar is open!
Plaats reactie

Wat gebeurt er op 21-12-2012?

Het einde van de mensheid
2
9%
Verlichting voor de mensheid
1
4%
Niets
16
70%
Anders, namelijk...
4
17%

Totaal aantal stemmen: 23

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Het EIND DER TIJDEN topic

Bericht door Ed Crane » 16 dec 2012 01:00

Daarom moet je dus de middelste wagen nemen. Mocht de benzine opraken en mocht je het niet meer gaan redden, kun je hoe lang het nog mocht duren met die meid de tijd van je leven hebben :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 dec 2012 09:27

Ed Crane schreef:
emperor schreef:De mensen die een rubber bootje in huis halen omdat het eind van de wereld nabij zou zijn, hebben zich nog niet voldoende ontplooid en kunnen daarom niet precies omvatten wat het eind van de wereld omvat.
Dit klinkt alsof jij dat wel weet, dus enlighten us please, emperor :+
Gewoonlijk betekent dat het eind der mensheid, want als men spreekt van het vergaan van de wereld denkt men alleen dat de het betrekking heeft op de mens als soort het einde van de wereld, en het eind van de harmonie in ons melkweg is pas over zo'n 2,5 miljard jaar wanneer de zon veranderd in een rode reus en daarna in een zwart gat ter grootte van een grote erwt alwaar onze mooie planeet in zal verdwijnen nadat deze eerst in een soort sliert spaghetti is veranderd.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 dec 2012 12:44

WizardOfOss schreef:Maar ja, wat doe je als de benzine op is?
Tsja, die zal ik ook maar alvast inslaan. :8

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 dec 2012 13:48

emperor schreef:
Ed Crane schreef:Gewoonlijk betekent dat het eind der mensheid, want als men spreekt van het vergaan van de wereld denkt men alleen dat de het betrekking heeft op de mens als soort het einde van de wereld, en het eind van de harmonie in ons melkweg is pas over zo'n 2,5 miljard jaar wanneer de zon veranderd in een rode reus en daarna in een zwart gat ter grootte van een grote erwt alwaar onze mooie planeet in zal verdwijnen nadat deze eerst in een soort sliert spaghetti is veranderd.
Ik ben vooral benieuwd naar het einde der mensheid, zou me verbazen als we het nog tot het einde van de wereld volhouden. :P Overigens is de zon helaas te licht om in een zwart gat te kunnen veranderen, zelfs dat wordt ons niet gegund :}

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 dec 2012 15:04

Ed Crane schreef: Ik ben vooral benieuwd naar het einde der mensheid, zou me verbazen als we het nog tot het einde van de wereld volhouden. :P Overigens is de zon helaas te licht om in een zwart gat te kunnen veranderen, zelfs dat wordt ons niet gegund :}
Toch niet?
Toen ik ongeveer 12 was las ik een boek over de Kosmos en daar stond iets in, als ik me goed herinner, dat wanneer onze zon opgebrand zou zijn en uiteindelijk zou gaan imploderen en veranderen in een zwart gat dat zwarte gat berekend naar de massa van de zon ongeveer de omtrek van een knikker zou hebben..maar ik kan er naast zitten.
De wetenschap is ook niet altijd feilloos in hun berekeningen en veronderstellingen.
De geschiedenis van de mensheid is nog niet zou oud in vergelijking met de geschiedenis van de aarde en er hebben zich zoals iedereen wel weet eerder rampen voorgedaan die bijna alle leven hebben weggevaagd.
We zijn inmiddels technisch zover dat we de meeste dingen van te voren wel zien aankomen, ik denk dat het grootste gevaar dat de mensheid en het overig leven op deze planeet bedreigd helaas van de mens zelf komt.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 dec 2012 18:30

Afbeelding

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 dec 2012 18:54

:D

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 16 dec 2012 19:35

Lekker warm, lekker windje.. Kortom: de perfecte dag om weer eens in de tuin te zitten en te genieten van het weer :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 dec 2012 19:41

emperor schreef:
Ed Crane schreef:Toch niet?
Toen ik ongeveer 12 was las ik een boek over de Kosmos en daar stond iets in, als ik me goed herinner, dat wanneer onze zon opgebrand zou zijn en uiteindelijk zou gaan imploderen en veranderen in een zwart gat dat zwarte gat berekend naar de massa van de zon ongeveer de omtrek van een knikker zou hebben..maar ik kan er naast zitten.
De wetenschap is ook niet altijd feilloos in hun berekeningen en veronderstellingen.
Wat er uiteindelijk met een zon/ ster gebeurt hangt van de massa af. Onze ster is een relatief kleine, lichte ster, en zal na een opzwelling, en het afstoten van een deel van z'n lichaam, als kleine, zwakke ster verdergaan. Sterren van verschillende grotere massa's krimpen in tot andere, soms heel bizarre type sterren, maar alleen extreem, titanisch grote, zware sterren hebben genoeg massa om echt in elkaar te kunnen storten tot een zwart gat. Ik vond het zelf ook altijd een tegenvaller hoor, dat onze eigen zon uiteindelijk gewoon als een kaarsje door blijft branden. Waarschijnlijk gaat de Aarde er wel aan overigens, in ieder geval zullen de zeeën en atmosffeer verdampen, dus dat levert toch nog wát mooie plaatjes op :+

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 dec 2012 20:58

Hij is inderdaad niet zo zwaar. Hij weegt maar 2.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 kg. Slechts 1 miljoen keer zwaarder dan de aarde.

Nee, neem dan VY Canis Majoris.

Afbeelding

Dat stipje waar Su bij staat is de zon. Een lichtkracht Miljoenen keren de zon. Ideaal voor zonnepanelen dus. :)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 16 dec 2012 21:34

Ed Crane schreef:Wat er uiteindelijk met een zon/ ster gebeurt hangt van de massa af. Onze ster is een relatief kleine, lichte ster, en zal na een opzwelling, en het afstoten van een deel van z'n lichaam, als kleine, zwakke ster verdergaan.
Yep
Afbeelding
overigens zal de zon als rode reus nog dusdanig expanderen dat hij mercurius en venus opslokt mogelijk ook aarde maar zo niet dan zal aarde toch zeker in een lavabal veranderen.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 dec 2012 21:35

Ah, gelukkig maar. 8)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 dec 2012 21:38

Indrukwekkend altijd hè, die vergelijkingen in afmetingen en afstand in het universum..en dan heb je nog de wereld van het onmetelijke kleine, dat minstens zo indrukwekkend is als het onmetelijke grote. :)
Dat ongrijpbare heeft me altijd geboeid.
Bedenk wel dat ook de wetenschap het (gelukkig) ook niet altijd bij het rechte eind heeft.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 dec 2012 21:58

Okay, komt ie weer ;):

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 17 dec 2012 09:26

Bilbo schreef:Lekker warm, lekker windje.. Kortom: de perfecte dag om weer eens in de tuin te zitten en te genieten van het weer :D
Heerlijk toch. Even barbecuen op de kerstborrel.

Plaats reactie