Wijn topic

Bar is open!
spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Wijn topic

Bericht door spooklift » 21 dec 2012 20:13

Drinken jullie wijn? Zo, ja? welke soort wijn? Drinken jullie ook champagne? Praat hier alles over wijnen :+

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Wijn topic

Bericht door WizardOfOss » 21 dec 2012 20:27

Afbeelding

Maar ik begin nu zo halverwege de dertig wijn eindelijk een beetje lekker te vinden, ik ben echter nog niet zo ver dat ik duidelijke voorkeuren heb. Champagne blijf ik overigens wel bocht vinden...

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 21 dec 2012 23:06

Rood of wit of rosé? Ik drink liever witte wijn zeker zoet. Droog iets minder. Ijswijn is echt lekkerst maar het is eerder bij de dessert. Het bestaat uit bevroren druiven dus de ijswijnen worden niet veel gemaakt daardoor duurder. Per jaar zijn er 2 keer voorraad ijswijnen in Aldi :D Het moet wel koud zijn voor betere smaak.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 dec 2012 14:15

Drink voornamelijk rode wijn, importeer dat soms zelf uit Frankrijk of koop het hier bij de groothandel, maar dan wel altijd 6 flessen.
laatste bestelling half jaartje terug bestond uit 6 flessen Domaine du Vieux Lazaret Châteauneuf du Pape (2007).
Laatste 6 flessen witte wijn was een Grand Cru Chablis Blanchot ook uit 2007.
Een Maestro Italiano Amarone della Valpolicella DOC (2005) gaat er ook wel in..lekker hoor bij een gekruide maaltijd, een lekker stukje vlees of gewoon een Pizza.
Ik heb geen voorkeur voor de rest van streek of soort..van vol en krachtig, tot fruitig & licht allemaal lekker.

Maar een lekker wijntje drink je natuurlijk niet uit een limonadebeker of een koffiemok, ik heb zelf recent een glas van Riedel gekocht, daarin komt elke wijn toch wel het best tot zijn recht het glas is groot en fragiel en heeft ruimte wat belangrijk is om alle verborgen geuren en kleuren van de wijn te ontdekken, daarin openbaart de wijn zich het best en dan heb je hem nog niet eens geproefd. :wink:

Rosé trekt me totaal niet, champagne vindt ik niet te zuipen.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 dec 2012 16:20

Gisteren nog bij de HEMA meegenomen, 2 leuke en zeer betaalbare wijntjes:
Afbeelding
een Domeine Saint-Martin Cotes Du Rhône 2011 rode wijn met een stevig fruitige smaak, en een Riesling (witte wijn)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 dec 2012 17:11

Het Riesling wijntje gaat vandaag al open, bij een lekkere witte aspergeschotel! :)
Santé!
Ijswijn heb ik nog niet gehad, daar hoor ik alleen maar goeie dingen over..ga dat toch eens halen denk ik.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 dec 2012 17:40

emperor schreef:Gisteren nog bij de HEMA meegenomen, 2 leuke en zeer betaalbare wijntjes:
(...)
een Domeine Saint-Martin Cotes Du Rhône 2011 rode wijn met een stevig fruitige smaak, en een Riesling (witte wijn)
Dat is misschien nog wel het vreemdste aan wijn, hoe men het over een 'leuke' wijn heeft. Wat betekent dat nou eigenlijk :-? Is er een soort categorisch verschil tussen 'lekkere' wijn en 'leuke' wijn? Een wijn die op zich niet echt lekker is, maar wel 'leuk' zodat het drinken ervan toch nog een plezierige ervaring is :-?

Anyway, ik ga er weer vandoor, effe een knotsgek biertje drinken ;)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 dec 2012 18:23

Voor mij betekent een 'leuk' wijntje een wijn tussen een doodnormale tafelwijn en een meer geavanceerd wijntje uit de meer gerenommeerde en bekende chateaus, maar bijna voor de prijs van een doodnormale tafelwijn.
Meestal simpel doch lekker en net iets beter dan tafelwijn.
Voor de ander betekent een leuk wijntje misschien een fles uit de kelders van Château Lafite Rothschild. :D
Voor de rest heb ik op drank, wijn en biergebied nogal wat gehad eigenlijk maar een lekker wijntje tussendoor is niet te versmaden. :8

Een lekkere wijn hoeft geen leuke wijn te zijn, maar een leuke wijn is meestal wel een lekkere wijn. :)

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 22 dec 2012 18:41

Ik drink alle wijn, zomers aan de Cote d'azur op vakantie altijd Rosé (is gewoon erg lekker met 35/40 graden), soms wit en soms rood, ligt er een beetje aan. Wel altijd bij mijn ouders. Zelf drink ik nog voornamelijk bier. Wit vind ik toch de lekkerste van de twee maar dat is dan ook de meest toegankelijke. Ach, vroeger vond ik Koffie echt heel vies, nu drink ik het elke dag, dus het kan nog komen en dat verwacht ik ook wel. :wink: Champagné is niet echt lekker maar het tankt wel weg.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 22 dec 2012 21:35

Dat is ijswijn van Aldi :+
Bijlagen
ijswijn.jpg
ijswijn.jpg (3.2 KiB) 2638 keer bekeken

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 22 dec 2012 22:12

spooklift schreef:Dat is ijswijn van Aldi :+
Ik zal eens kijken of er een Aldi hier in de buurt zit, zal eens een fles kopen dan. :T

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 22 dec 2012 23:22

Hij staat niet in de hele jaar maar 2 keer per jaar. Ik denk november (wit) en februari (rood). Je moet hen snel kopen want er is beperkte voorraad. 6 euro per stuk.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 dec 2012 00:37

Wijn is voor wijven.

I'm out.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 dec 2012 00:43

Tnx Emperor ;)
emperor schreef:Een lekkere wijn hoeft geen leuke wijn te zijn, maar een leuke wijn is meestal wel een lekkere wijn. :)

Kijk, de dingen in een soort formules vatten daar kan ik tenminste wat mee :T

Valt Brandewijn ook onder 'wijn'?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 dec 2012 02:16

sickboy1984 schreef:Wijn is voor wijven.

I'm out.
Tijd voor een whisky topic? :P

Plaats reactie