FT Creatief

Bar is open!
Plaats reactie
Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: FT Creatief

Bericht door Roeltje » 23 nov 2014 14:32

Ah ja, Berend en Bastiaan maken ook zeer genietbare video's :T
Volgens mij heb ik ze allemaal gezien...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 nov 2014 14:37

Haha, bedankt Roel! :T Dat waardeer ik zeer!

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 23 nov 2014 14:50

Oh enne....die DGRM video's (in mijn onderschrift) geven waarschijnlijk een heel slecht voorbeeld ;)
Daar zit ook al een tijd geen schot meer in de zaak en kwalitatief valt het ook nog wel te herzien.

Nee, dan ben ik meer trots op 5 dagen :)

Maar je moet wel doorgaan met B&B hoor! Het moet geen DGRM tragedie worden ;)
Ik zie dat de laatste 7 maanden geleden is geupload.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 nov 2014 15:01

Ja, we zijn nog steeds bezig met One Shot perfectioneren, al acht ik de kans klein dat dat ooit écht af gaat komen… Als dat af is pikken we het filmpjes maken weer op, maar aangezien we allebei toch andere ideeën over het maken van films hebben, lijkt de kans groot dat ik ook zelfstandig filmpjes ga maken.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 23 nov 2014 15:05

Oh, dat heb ik ook een beetje met Diego in DGRM.
We kijken er inderdaad beide een beetje anders tegenaan, dus sommige filmpjes maak ik niet omdat we het daar niet helemaal over eens zijn.

Maak nu zelf met een paar andere vrienden ook een langspeelfilm die in de vrieskast ligt.
Niemandsleven is de voorlopige titel. Pas voor de helft gefilmd en met nog veel aan gebeuren. Daarin kom ik toch mezelf tegen, dat ik misschien beter vóór de camera kan staan in plaats van erachter. :8

One Shot klinkt inderdaad als een leuk project, nu hopen dat jullie dat afmaken!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 nov 2014 15:58

Bij ons is het juist omgedraaid :) Bastiaan is meer iemand die er een show van maakt en beter voor de camera past, terwijl ik me juist meer richt op hoe de film het beste in elkaar zit, vandaar dat ik ook beter achter de camera kan staan, al vind ik acteren ook geweldig!

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 23 nov 2014 16:04

Wat zijn je ervaringen met acteren eigenlijk, naast YouTube? :)
Gewoon interesse hoor...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 nov 2014 16:16

Ik doe elk jaar mee met het toneelstuk/musical op school, alleen in de 1e heb ik niet meegedaan en vorig jaar. Daarnaast heb ik een tijdje acteerlessen gevolgd, maar daar was op een gegeven moment ook geen ruk meer aan. Vorig jaar ook nog de talentenjacht bij ons op school gepresenteerd, waarvoor ik je wil doorverwijzen naar deze video:

RC Awards opening

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 23 nov 2014 16:53

Jongens, we hebben hier wel mensen he? Schieten jullie een beetje op dan?
:D

Hartstikke leuk, man! Zoiets heb ik nog nooit gedaan! :D
Enthousiasme ligt mooi hoog! :+
Maar een vraagje, waren jullie nog echt te laat of hoorde dat bij de show?

Om nog even op het onderwerp door te gaan: dit is tot nu toe mijn hoogtepunt in mijn acteercarrière:

Yehbe
Figurant
Figurant

The Space Between Us teaser op Vimeo

Bericht door Yehbe » 02 feb 2015 10:53

Hallo, ik ben een productie-assitent bij de Nederlandse Filmacademie, en ik help met het produceren van het eindexamenfilm 'The Space Between Us'

Hier is het verhaal

Een atoomoorlog direct na de Tweede Wereldoorlog heeft de wereld onleefbaar gemaakt en de zeespiegel doen stijgen. De mens slaat de handen ineen en begint een onderzoekcentrum naar kieuwen. Op zoek naar een nieuw begin, een nieuwe toekomst onder water.

Ze experimenteerden door de jaren heen met veel verschillende kieuwen op mensen, maar geen enkele kieuw laat zich goed hechten. De mensen kotsen steeds bloed en verdrinken.

Het centrum (genaamd: ‘Beacon’) is daarom op zoek naar de legendarische meerman, of zeeaap; het beest wat de mensheid zal redden met de juiste kieuw: Project ‘Adam’.

Het personeel van ‘Beacon’ vindt die meerman en brengt hem snel naar binnen. Juliette, de schoonmaakster van ‘Beacon’, ontmoet de meerman ’s nachts als ze het snijlab schoonmaakt. Ze raakt betoverd door zijn gezang en ziet al snel veel meer menselijkheid in hem dan dat ze in de mensheid ziet.

Wat is de redding van de mensheid?

De voertaal is Engels om een groter publiek aan te spreken.

Dit project is een eindexamen film voor de Visual-effectsklas van de academie.

We werken met Visual-effectsklas van de school die ambitieus en toegewijd zijn om deze film tot leven te brengen.

We zijn ontzettend verheugd op The Space Between Us aan de wereld te laten zien en te horen wat jullie ervan vinden.

Hier is de teaser op Vimeo. http://vimeo.com/113902178

De teaser bevat geen beeldmateriaal dat in de film gebruikt gaat worden, maar legt de toon en de atmosfeer van de film vast.

Als je geïnteresseerd bent kan je ons op Facebook volgen voor updates https://www.facebook.com/thespacebetweenusnfa

check ook de website voor de cast en crew en een gallerij van bijzondere artwork. http://www.thespacebetweenus2015.com/index.php
Bedankt voor uw aandacht!

seantogood
Figurant
Figurant

Nolan & Jessica - Teaser en Official Trailer

Bericht door seantogood » 06 mar 2015 14:43

Bekijk hier de Teaser van Nolan & Jessica:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden? :T

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Nolan & Jessica - Teaser

Bericht door Roeltje » 06 mar 2015 15:39

Kun je hier wat meer over vertellen?

seantogood
Figurant
Figurant

Bericht door seantogood » 06 mar 2015 15:42

Jazeker! Dit is het beschrijving van het project:

"Nolan en Jessica wandelen rustig door het bos. Na een tijd lopen besluiten ze om iets te gaan eten om weer op gang te komen. Nolan wilt Jessica iets vragen en stopt daarom zijn hand in zijn zak en maakt een beweging om op zijn knieën te gaan. Maar voordat hij zijn hand uit zijn zak kan halen, horen zij uit de verte een kind machteloos roepen om hulp. Het stel besluit snel om het geluid te volgen, dat leidt naar een meisje dat verdrietig is omdat ze haar ouders is kwijt geraakt. Nolan en Jessica gaan samen met het kind op zoek naar haar ouders in het verlaten bos. Na een tijd zoeken komen zij tot de ontdekking dat de ouders van het meisje nergens te bekennen zijn. Het meisje huilt van wanhoop en heeft inmiddels ook honger gekregen. Jessica kan dit niet aanzien en besluit het kind naar huis mee te nemen om haar te voorzien van voedsel en warmte. Eenmaal thuis aangekomen loopt het kind vrolijk een kamer binnen alsof ze er eerder is geweest. Nolan loopt naar de kamer waar het kind zich in bevindt. Als hij rustig de deur van de kamer opent, ziet hij iets wat hem helemaal overdonderd. “Wat heeft dit te betekenen? Wat gebeurt hier in hemelsnaam?”

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 mar 2015 22:15

Bij het lezen van puur de titel stelde ik me een soort kijkje achter de schermen voor bij Interstellar ;)

Dair
Figurant
Figurant
Contacteer:

Dair 1 zelfgemaakte korte film crowdfunding voor deel 2

Bericht door Dair » 07 apr 2015 13:05

Stel, je hebt een kind.

En ondanks dat het kind het enige straaltje licht in je leven is, is het voor de helft van degene die je het meeste haat. Wat is dan sterker? De liefde of de haat? En waartoe ben je in staat?

Hier maken we een film over, dachten we. Een film met een actueel thema. Loverboys, vrouwenhandel en mishandeling. Van je passief bij een situatie neerleggen om te overleven, naar haat, liefde en hoop.Een film om over na te denken.

In het eerste deel zien we een vrouw die zich realiseert dat ze zoveel haat voelt ten opzichte van haar pooier, de vader van haar kind, dat ze in staat is haar kind iets ergs aan te doen. In deel 2 zien we meer van de situatie waarin ze verzeild is geraakt en gaat ze de haat omzetten in kracht om de moeilijkste beslissing in haar leven te maken.

Benieuwd naar deel 1? Die kun je hier zien: http://www.cinecrowd.nl/dair-2

Naast sponsoren voor deel 2 zijn we op zoek naar filmliefhebbers die deze film kunnen waarderen. Ken je verder nog filmhuis filmliefhebbers? Voel je dan vrij deze film te delen. Wie heeft er nog tips om het goede publiek voor deze film te bereiken?

Plaats reactie