FT Creatief

Bar is open!
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Secret1994GoesFilm behaald 500k views

Bericht door Secret1994goesFilm » 20 sep 2015 09:35

Inmiddels de mijlpaal van 500 000 views overschreden :D en over de 450 subscribers :)
Geen beter manier om dit te vieren met een could-be themesong voor Spectre!

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: FT Creatief

Bericht door Bilbo » 01 nov 2015 15:39

Een luie zondagmiddag en verveling resulteert in het maken van posters voor Batman v Superman: Dawn Of Justice:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja, ik moet ze ergens delen :wink:

seantogood
Figurant
Figurant

Nolan & Jessica - Official Trailer

Bericht door seantogood » 13 jun 2016 12:35

Hierbij plaatst ik de onlangs gereleasde trailer van SWRAD Movies: "Nolan & Jessica".

Nolan & Jessica - Official Trailer
Release: 23 December 2016

"Nolan en Jessica wandelen rustig door het bos. Na een tijd lopen besluiten ze om iets te gaan eten om weer op gang te komen. Nolan wilt Jessica iets vragen en stopt daarom zijn hand in zijn zak en maakt een beweging om op zijn knieën te gaan. Maar voordat hij zijn hand uit zijn zak kan halen, horen zij uit de verte een kind machteloos roepen om hulp. Het stel besluit snel om het geluid te volgen, dat leidt naar een meisje dat verdrietig is omdat ze haar ouders is kwijt geraakt. Nolan en Jessica gaan samen met het kind op zoek naar haar ouders in het verlaten bos. Na een tijd zoeken komen zij tot de ontdekking dat de ouders van het meisje nergens te bekennen zijn. Het meisje huilt van wanhoop en heeft inmiddels ook honger gekregen. Jessica kan dit niet aanzien en besluit het kind naar huis mee te nemen om haar te voorzien van voedsel en warmte. Eenmaal thuis aangekomen loopt het kind vrolijk een kamer binnen alsof ze er eerder is geweest. Nolan loopt naar de kamer waar het kind zich in bevindt. Als hij rustig de deur van de kamer opent, ziet hij iets wat hem helemaal overdonderd. “Wat heeft dit te betekenen? Wat gebeurt hier in hemelsnaam?”

Genre: Thriller/Mystery

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :T

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 01 feb 2017 09:58

Testje...

Afbeelding

Hmm, er wordt wel een groot stuk van de tekening afgeknipt.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 01 feb 2017 11:07

Getverdemme, ik zie helemaal niks ! :( nou zit ik op m'n phone te kijken, mind you. Maar bij de afbeelding uploaden naar bijvoorbeeld imgur kun je schalen, hè. Zo uit m'n hoofd dacht ik dat de max breedte 720 was wat je hier op het forum kunt laten zien.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 01 feb 2017 11:46

Ok, zal ik straks een uittesten. Bedankt! :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 feb 2017 12:08

Ben gisteren weer begonnen met een nieuwe screenplay! Hier alvast een klein voorproefje :)

Afbeelding

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 05 feb 2017 12:41

Mooi! Ik zie het al direct als film voor mij! :T

Iets goed schrijven is moeilijk. Gisteren 2 uur samengezeten met een vriend voor een stripscenario, en we hadden al die tijd nodig voor alleen nog maar de wereld te bedenken (het wordt een fantasy-satire). :O

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 feb 2017 12:52

Thanks, Jimmy! Als je scenarios, boeken, verhalen of strips wilt schrijven raad ik je aan het boek Screenplay: The Foundations Of Screenwriting van Syd Field te lezen. Heel erg leerzaam boek over alles wat er bij het schrijven van een script (en verhalen in het algemeen) komt kijken! :)

Nog veel succes, Jimmy! Ben erg benieuwd wat het gaat worden! :)
Laatst gewijzigd door JamesBond op 05 feb 2017 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 05 feb 2017 13:34

Bedankt voor de tip!

Als we wat pagina's af hebben, of een script klaar hebben liggen, zal ik wat tonen :)
Laatst gewijzigd door Chimichanga op 05 feb 2017 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 feb 2017 13:55

Gaaf! :T

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 feb 2017 14:39

Ik raad aan meerdere (goede) boeken over scriptschrijven te lezen. Hoewel er gemeenschappelijke dingen in voorkomen, heeft elke auteur vaak wel een beetje eigen perspectieven, tools etc. waar je iets aan zou kunnen hebben. Zo leer op verschillende manieren denken.

Verder raad ik aan niet alleen boeken te lezen over scenarioschrijven, maar ook meer algemeen over film, bv. 'Film History' en vooral 'Film Art' van Bordwell & Thompson (als ik hun namen goed spel) zijn standaardwerken; nieuw wel erg prijzig, dus tweede hands is beter. En ook erg belangrijk: gewoon allerhande filmanalyses en -essays etc. Een goede film werkt op verschillende niveaus (met allerhande symbolen, motieven, thema's metaforen etc. die de gemiddelde kijker niet eens oppikt). Boeken over scenarioschrijven behandelen dat wel en geven wel voorbeelden, maar niet zo uitgebreid als je kunt leren van daarnaast gewoon ook zelf interpretaties en beschouwingen van films lezen/ kijken (je vind er uiteraard veel van op youtube, hoe onzinnig en vergezocht het vaak ook is).

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 05 feb 2017 14:49

Bedankt, neem ik zeker in beschouwing. Films zal ik zeker blijven kijken. :D
Laatst gewijzigd door Chimichanga op 05 feb 2017 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 feb 2017 15:34

Precies, Ed! :) Dat boek van Syd Field is toevallig het boek dat ik nu zelf aan het lezen ben, maar er zijn natuurlijk veel meer goede boeken te vinden over allerhande onderwerpen die met filmmaken te maken hebben.

Hier haal ik mijn boeken altijd vandaan; goeie kwaliteit en goed te betalen!:
Book Depository

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 05 feb 2017 17:07

Chimi-boy, áls je dan na de plaatsing van je bericht hebt gezien dat er geen nieuw bericht tussendoor is gekomen, gelieve die lap tekst als quote direct eronder, weg te halen. Dat leest gewoonweg prettiger voor je mede-forumgebruikers en is derhalve geen verzoek maar simpelweg een vorm van nettiquette. :)

OT: Typemachine ? Lekker retro lettertype, James ! :+

Plaats reactie