Waar erger je je het meest aan?

Bar is open!
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Waar erger je je het meest aan?

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2014 18:12

Zit die jaknikker tegenwoordig voor films op Blu-ray?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 12 sep 2014 20:21

Nee

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2014 22:18

Ah, dan heb ik je relaas verkeerd begrepen. My bad. (Ik vond het al zo vreemd).

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 12 sep 2014 23:31

Die fucking snelheidsweter :r is op het scherm, niet op de schijf.

Volgens mij krijgen we binnen twee maanden een zum Kotzen sire-campagne over zwarte piet.
En ik hou van zwarte piet! Na de Lemming mijn favoriete knecht.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 12 sep 2014 23:38

Pff, als er inderdaad een ergernis is die ik heb is het wel dat gezeik rondom zwarte piet. Eerst was dat nog seizoensgebonden gezeik, nu gaan we gewoon het hele jaar janken. De Wereld Draait Door heeft dit jaar dan voor het eerst in het bestaan van dat schijtprogramma niet de primeur, want we zijn gewoon nooit gestopt met janken. JANKEN! :cry:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 sep 2014 23:45

Veel gedoe om niks. Vandaag hoorde ik weer dat er een boek met aangepaste liedteksten is uitgekomen en deze dan circuleert op allerlei scholen. Met dingen als: Sinterklaasje kom maar met je Piet, want we zingen allemaal dit lied. Dat klinkt niet. Als tegenactie stel ik voor om met zijn allen Sinterklaasje kom maar binnen met je slaaf, want we zitten allemaal braaf te zingen. Dan hebben ze tenminste een reden om te zeiken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 sep 2014 00:39

Als ik zelf, tja hoe zeg ik dat nou politiek correct, 'van het negroïde ras zou zijn', dan zou ik Zwarte Piet ook maar een rare clowneske karikatuur vinden, want laten we eerlijk zijn, het is ook feitelijk op dat alles gebaseerd. Maar ik stoor me toch vooral aan Sinterklaas: een katholieke bisschop die goed is voor kinderen en heilig is en vroom en kado's geeft, ik vindt dat een heel verkeerd beeld geven van de Katholieke Kerk.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 sep 2014 08:26

Ik vind het toch ook jammer dat ze dat hele gebeuren met de roe en zo weg willen nemen, want dat autoritaire karakter van Sinterklaas maakte het vroeger altijd zo lekker spannend :+

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 13 sep 2014 09:28

Airbender schreef:Ik stoor me niet aan Sint want een kado in je schoentje was vroeger heel leuk, maar ik heb liever de Kerstman want alles rondom kerst is veel gezelliger.
Kerst mogen ze helemaal afschaffen. De geboorte van het christendom is niks om te vieren met al die moordpartijen, homohaat, onderdrukking, intollerantie, achterlijkheid etc. die daar uit zijn voortgekomen. Maar daar zijn geen demonstraties tegen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 sep 2014 09:41

"Kent jouw verlanglijstje. Wees maar niet bang meisje."
"Hij maakt alle kinderen blij. Kom er maar bij!"

Tja, wat moet ik hier nou van denken...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 13 sep 2014 11:17

Kerstmis zonder god is als Sinterklaas zonder slavernij, dat kan toch helemaal niet?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 sep 2014 13:38

Airbender schreef:Doen de meeste Amerikanen ;)
Nou, die juist niet. :P

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 13 sep 2014 18:52

Raar maar waar, Amerikanen zijn een stuk geloviger dan de ongelovige Nederlandse honden.

Vandaar dat de Amerikaanse censuur ook zo enorm succesvol is en dat er op tv geen tit, ass, shit, fuck enz enz gezegd mag worden of het wordt weggedrukt of vervangen door zo'n piepje.

Bijv. in de afleveringen van Breaking Bad.
Weet je nog die aflevering I.F.T. waarbij je geen idee had waar dat betrekking op had?
Nou dat was dus de laatste mededeling van Skyler aan good ol' Walter White die eerlijk probeerde te zijn (en tegelijk wraak te nemen): I Fucked Ted !
Maar behalve dat de aflevering (op tv) onmogelijk 'I fucked Ted" kon heten werd het ook nog's weggemoffeld op de geluidsband. :r

Nee, de Amerikaanse cultuur is heel (christelijk) schijnheilig.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 sep 2014 19:18

Airbender schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Airbender schreef:Doen de meeste Amerikanen ;)
Nou, die juist niet. :P
Nja de meeste Amerikan zijn niet echt gelovig behalve die rednecks en die vieren geen witte kerst i guess.
Jawel hoor. Amerika is een behoorlijk religieus, veel religieuzer dan Europa. In bepaalde grote steden valt het wel (gedeeltelijk) mee, maar verder... je zal daar zolang wij leven bijvoorbeeld nooit een president krijgen die openlijk atheïst is. Niet voor niets zegt die na elk publiekelijk optreden "God bless America". En rednecks heb je ook in het noorden, maar zelfs die in het zuiden zonder sneeuw vieren toch echt wel kerstmis. Niet dat ik er de laatste keren veel van merkte toen ik er was, maar ja, dat was in Boston en New York, een studentenstad en een wereldstad.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 13 sep 2014 23:57

Nu ik dit topic toch ietwat nieuw leven ingeblazen heb:

Ik heb de dvd van Lucia de B. in huis gehaald en nou blijkt er op deze Nederlandse film geen, herhaal géén, NL ondertiteling te staan. Blijkens de hoes zijn er überhaupt geen ondertitels te vinden op de schijf. Tenminste, die worden niet vermeld.
Ik zag dat hetzelfde geldt voor de Blu-ray.
Toch blijken beide schijven wel Engelse ondertiteling te bevatten.

En als het nou een uitzondering of foutje was dan viel het wel mee, maar nee, op dvd's als Turks Fruit en Abel is ook geen enkele ondertitel te bespeuren.

Nu ben ik niet doof, wellicht zo nu en dan wat hardhorend of Oost-Indisch, maar wat is dat wat maakt dat de gehoorgestoorde (NL) filmkijker nog altijd zo achtergesteld worden?
Hele gebouwen moeten hevig investeren om toegankelijk te worden gemaakt voor de minder valide medemens maar de dove kwartel wordt veroordeeld om te kijken naar Nederlandse films waar liplezen (lees: zoals het oevre van Kim Holland) volstaat?

Belachelijk maar dvdbeoordelingssites maken ook al geen melding van het ontbreken van NL ondertiteling.

Lucia draait ook haar hoofd weg uit schaamte hierover.
      • Afbeelding

Plaats reactie