Google Chrome Goodies

Bar is open!
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Google Chrome Goodies

Bericht door Dr. Strangelove » 05 okt 2010 10:47

=============================================================================================
Post hier je favoriete Google Chrome Extensies
extensies, apps en thema's
=============================================================================================

van ZDnet.nl:
Chrome haalt Firefox snel in Marktaandeel is verdriedubbeld
Het marktaandeel van Chrome, de webbrowser van Google, groeit pijlsnel. De browser staat nu op de derde plaats, na Internet Explorer en Firefox. Dit meldt de technologiesite Pingdom.

Chrome bestaat nog maar twee jaar, maar ontwikkelt zich in een ijltempo. Het is al toe aan versie zes.

Vóór de komst van Chrome was Firefox de lieveling van techneuten. De groei van de browser van Mozilla vlakt echter nogal af. Na Internet Explorer is Firefox nog steeds verreweg de grootste, maar marktaandeel winnen zit er niet meer bij. Vorig jaar was dat 31,5 procent en daar is dit jaar niets bij gekomen.

Verdriedubbeling
Chrome wint daarentegen 7,8 procent, tot 11,5 procent in 2010. Dat is een verdriedubbeling. Het is dus slechts een kwestie van tijd voordat Chrome de tweede plaats bemachtigt.

Overigens verliest IE eveneens; dat is al zo sinds de komst van Firefox in 2004. De Microsoftbrowser daalt van 58,4 procent naar 49,9 procent dit jaar. Na Chrome volgen Safari, Opera en nog kleinere spelers.
Nu is het bericht wel wat erg voorbarig over de groei van Chrome want 11,5% tegenover 31,5% kan nog altijd een heel moeilijk begaanbare web zijn.

Anyway: Ik zou het wel interessant vinden als de Chrome-adapten hier (of elders?) hun favoriete extensies, (+ apps en thema's) zouden posten. Want die extensies heeft Chrome wel nodig om echte prestaties te leveren. (net zoals Firefox overigens)

Extensies:
Via extensies kunt u nieuwe functies aan uw browser toevoegen. Zo kan een extensie voor e-mailmeldingen een e-mailmelding in uw browserwerkbalk weergeven, zodat u zich niet in een apart venster bij uw e-mailprogramma hoeft aan te melden om te controleren of u nieuwe berichten heeft. Er zijn ook extensies die op de achtergrond hun werk doen, zoals een extensie die webpagina's automatisch in de door u gewenste indeling weergeeft. Extensies zijn dus kleine programma's die nuttige functies toevoegen aan Google Chrome.

Apps
Webapps of webapplicaties zijn geavanceerde, interactieve websites. Ze kunnen veel verschillende functies aanbieden of zijn juist bedoeld voor één taak, zoals het bewerken van foto's of winkelen.

Thema's
Met thema's kunt u het uiterlijk van uw browser aanpassen, onder andere via thema's van artiesten en ontwerpers van over de hele wereld.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Welke webbrowser?

Bericht door Axeqlusive » 05 okt 2010 10:49

Afgelopen weekend ff Chrome geprobeerd, maar het er snel weer afgegooid... ik mis favorieten, en dan niet bladwijzers via drie knoppen maar gewoon favorieten BAM!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 okt 2010 12:48

Kwestie van instellingen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 okt 2010 22:26

Tsja, heb Chrome ook een tijdje geprobeerd, maar op de een of andere manier kan ik er niet echt aan wennen, Firefox bevalt me gewoon beter. Alleen voor Google Maps wil ik Chrome nog wel eens opstarten, dat draait op mijn ouwe pc aanmerkelijk soepeler dan in FF.

Overigens blijven die statistieken altijd wat dubieus, ik las laatst nog ergens dat Firefox nu bijna IE (waarvan ik al helemaal niet begrijp dat iemand daar mee kan werken, Safari idem dito) te pakken had. Zoveel onderzoeken, zoveel uitkomsten. Zoals Harrie Jekkers ooit al zei: "met cijfers kan je alle kanten op. Uiteindelijk komt het hier op neer: een op de zes mensen heeft vijf anderen om zich heen"...

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 okt 2010 07:08

Chrome=DA BOMB. Snel en stijlvol. Firefox gebruik ik alleen nog maar om in te ontwikkelen.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Google Chrome Goodies

Bericht door Touchwood » 12 okt 2010 12:57

Axeqlusive schreef:Afgelopen weekend ff Chrome geprobeerd, maar het er snel weer afgegooid... ik mis favorieten, en dan niet bladwijzers via drie knoppen maar gewoon favorieten BAM!
Favorieten en bookmarks kun je importeren. Bovendien kun je er ook voor kiezen ze snel toegankelijk te maken middels een bookmark-bar (*naar wens uit- of in te schakelen) Vormt nog een leuk, kleurrijk balkje ook:

Afbeelding

Vooral wanneer je de omschrijving weghaalt en alleen de favicons laat zien, zoals hier.

*Afbeelding
Dr. Strangelove schreef:Anyway: Ik zou het wel interessant vinden als de Chrome-adapten hier (of elders?) hun favoriete extensies zouden posten. Want die extensies heeft Chrome wel nodig om echte prestaties te leveren. (net zoals Firefox overigens)
Juist. Mijn (één van mijn) favoriete extensies is toch wel het 'Search Center'... zelf aan te vullen met je favoriete sites waar je regelmatig iets te zoeken hebt (haha :8 ) Zo heb je ze allemaal mooi bij elkaar en hoef je je zoekopdracht niet telkens opnieuw in te vullen.

Wat je invult bij je zoekopdracht in 'Search Center', vult ie meteen in het zoekveld van de site (naar keuze) in en laat, gebruik makend van de zoekfunctie op betreffende site, zonder tussenstappen of omwegen, direct de resultaten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Bijvoorbeeld... :wink:

Dat is toch wel één van mijn favoriete Chrome extensies van dit moment.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Google Chrome Goodies

Bericht door Colonel_Kurz » 12 okt 2010 14:46

Met die icons kunnen nog wel eens rare dingen gebeuren... zo staat er op de laptop waar ik niet vaak het internet mee op ga al tijden een KPN icoontje bij FT... :-?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Google Chrome Goodies

Bericht door Touchwood » 12 okt 2010 15:15

Misschien juist omdát je er niet veel gebruik van maakt ? Ik had dat ook in den beginne met LastPass (wachtwoorden/formfiller.) De icon van de website waarvan ik het eerste wachtwoord opgeslagen had was blijkbaar direct de maatstaf voor alle icoontjes van elke site waarvan ik daarna een wachtwoord opsloeg.

Veelvuldig gebruiken dan 'leert' ie dat wel (af) :)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Google Chrome Goodies

Bericht door Duikboot » 13 okt 2010 16:24

Hier nog een fanatiek Chrome gebruiker :T

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Google Chrome Goodies

Bericht door Touchwood » 14 okt 2010 17:53

En wat is jouw favoriete Chrome periscoopje ? Eh... extensie ? :)

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Google Chrome Goodies

Bericht door Duikboot » 17 okt 2010 19:57

Chrome Extensie? Volgens mij heb ik te lang onder water gezeten... :oops:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Google Chrome Goodies

Bericht door Touchwood » 18 okt 2010 23:31

Jij hebt nul extensies ? Je bent een gebruiker zonder de suiker ?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Google Chrome Goodies

Bericht door sickboy1984 » 19 okt 2010 00:35

same here, waar kun je die dingen instellen dan?

"die dingen" is bewust gekozen overigens :wink:

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Google Chrome Goodies

Bericht door Touchwood » 19 okt 2010 00:41

sickboy1984 schreef:same here, waar kun je die dingen instellen dan?

"die dingen" is bewust gekozen overigens :wink:
Bij de 'Snoepwinkel' voor allerhande 'dingen' natuurlijk ! :T

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Google Chrome Goodies

Bericht door sickboy1984 » 19 okt 2010 01:01

Eerste blik en het eerste wat ik zie is Sex undo close tab, Sickboy out.

Plaats reactie