Berends Schrijftopic

Bar is open!
SeungRi1997
Filmster
Filmster

Re: Berends Schrijftopic

Bericht door SeungRi1997 » 28 dec 2013 23:04

Knap dat je dat doet! :)

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 28 dec 2013 23:04

:) leuk :)
zelf mis ik het schrijven wat :/ ben soms wel bezig aan verhaallijnen zeer kort op te schrijven op maar 20 pagina'tjes ofzo... maar zou ze eigenlijk eens goed moeten uitschrijven :)
Dus ik zou zeggen, Berend, geniet van het schrijven nu je nog kan ;) nu je nog tijd hebt :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 dec 2013 23:12

Bedankt, dat ga ik zeker doen! :+ Ik heb veel minder tijd om te schrijven dan je zou denken. Ik ben veel met school bezig, dus ik moet echt een moment hebben waarop ik denk dat ik iets goeds kan schrijven. Ik heb nu vakantie, dus nu heb ik tijd :)

@SeungRi Bedankt :) Het neemt veel tijd in beslag, maar dan heb je wel wat om trots op te zijn :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: De Happymuur.....

Bericht door JamesBond » 29 jul 2014 22:14

Hoe ik het doe is gewoon beginnen met je idee en zonder dat je ook maar een idee hebt waar je naartoe wilt werken je verhaal schrijven :D Werkt erg natuurlijk namelijk :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 29 jul 2014 22:17

Dat punt heb ik nu inmiddels ook bereikt, aangezien het anders een enorme warboel van onlogische dingen wordt :D

Kan je misschien vertellen wat je idee is? Zodat we misschien kunnen helpen brainstormen :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 29 jul 2014 22:31

Allereerst: _O_

Ten tweede: Dit gaat nog knap lastig worden :D

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 29 jul 2014 22:43

Het verhaal is knap lastig uit te werken en het klinkt erg "vreemd" om het zo maar even te zeggen. Maar aan de andere kant is het wel één van de origineelste en interessantste ideeën die ik gehoord heb :) Als ik straks klaar ben met mijn boek wil ik ook een soort The Last Of Us-verhaal gaan schrijven, gewoon om het genre te verkennen.

Maar terug op je idee. Het komt misschien door mijn redelijk levendige fantasie, maar ik zie het idee in elk geval wel helemaal voor me. Maar waar wou je je op richten? Wat dit voor een effect heeft op de hele wereld? Want het zou bijvoorbeeld ook erg interessant zijn om hoofdstukken af te wisselen met wat er over de hele wereld gebeurt, als een soort logboek om het zo te zeggen. Of wou je je richten op een bepaald groepje mensen die in hun eentje besluiten opzoek te gaan naar voedsel? Dit kan natuurlijk ook erg interessant zijn, maar het lijkt mij ongeloofwaardig als zij dan de enige mensen over de wereld zouden zijn die opzoek gaan naar voedsel.

In elk geval vind ik je idee simpelweg briljant en origineel. Dit is natuurlijk hoe ik het aan zou pakken, maar het lijkt mij interessant om het ontstaan en de gevolgen van die parasiet te onderzoeken. Ik zou mij verder ook niet alleen richten op wat er gebeurt in Amerika, maar ook wat dit voor een gevolgen in de rest van de wereld heeft :)

Als je nog meer feedback wil moet je het maar vragen ;)

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 30 jul 2014 06:38

Ook tipje van mij:
Vooral een Notitie document opmaken!
Plaats hier alle namen van alle personages bij + hun beschrijving, zodat je elke keer nog een kan gaan spieken als je niet meer weet hoe die bepaalde persoon er uitziet. PLaats er ook eventueel dingen bij die gebeuren in het boek met het personage.
Zo is het belangrijk om te weten of een personage dood is of niet, want na een week terug te beginnen schrijven kan je dat vergeten...

En jah, voor je verhaal, brainstormen hé ;) Pak een groot blad en schrijf er allerlei ideetjes op uit en probeer ze dan te linken tot één groot verhaal :)

Good Luck!

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 jul 2014 08:04

Airbender schreef:Ik wilde eigenlijk de rest van de wereld negeren. Het is sci-fi dus maybe maak ik er wel een alternatieve wereld van. En focussen op de hele wereld pfoe James dat is een beetje too much voor mijn debut novel :P

En super dat je dat vindt man! Thx :T

Trouwens zou ook leuk zijn als jullie vertellen waar jullie over schrijven :D
Ik bedoelde ook niet dat je je op de hele wereld hoeft te focussen, maar misschien tussendoor eens een logboek van 1 of 2 pagina's waarin een totaal onbekende vertelt wat er ergens op de wereld gebeurd is. Zoals in The Last Of Us, als je op van die lijken een logboek vindt. Maar vooralsnog is het maar een ideetje :)

Mijn verhaal draait om twee agenten die in Dartmoor een aanslag op iemand moeten onderzoeken. Deze aanslag blijkt gepleegd te zijn door een oude sekte (die ongeveer tachtig jaar daarvoor eenzelfde soort aanslag pleegde) en naarmate het onderzoek vordert komen ze erachter dat ze hiermee meer te maken hebben dan ze eerst dachten. Er zijn eigenlijk drie belangrijke verhaallijnen: Eén van de agenten die de huidige aanslag (en dus ook de sekte) onderzoekt, één van de agenten die de aanslag in de geschiedenis onderzoekt en hoe de hoofdpersoon omgaat met de ontsnapping van een seriemoordenaar die zijn vriendin vermoordde (wie weet heeft hij er iets mee te maken). Ik wissel mijn verhaal af tussen wat de agenten doen en wat de seriemoordenaar doet. Ik zal hier vanmiddag even een fragment neerzetten, zodat je een beetje een indruk kan krijgen :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jul 2014 08:44

Secret1994goesFilm schreef:Zo is het belangrijk om te weten of een personage dood is of niet, want na een week terug te beginnen schrijven kan je dat vergeten...
Dat kan een apart boek opleveren. :D

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 jul 2014 09:21

The Da Vinci Code / Sherlock / True Detective / The Following / Se7en / The Silence Of The Lambs / The Girl With The Dragon Tattoo :P

Het is echt in de trant van de bekende thrillers met een horrorelement af en toe :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 jul 2014 10:02

Bedankt voor de tips! Ik ga zeker meer Graphic Novels leuken, ook omdat het gewoon gaaf is om ze te hebben :D

Maar hier is dat beloofde fragment ;)

37.

Talbot liep neuriënd door de gangen van de kelder. Hij werd omringd door jammerkreten en gebeden van wanhopende mensen. Met zijn mes maakte hij fanatieke steek en snij gebaren. Hij nam een slok van zijn bourbon en viel bijna op de grond. Aan het einde van de gang zat een jonge vrouw alleen in het hoekje van een cel. Talbot bleef staan kijken en wachtte tot de vrouw hem opmerkte. Uit ongeduld begon hij met zijn mes tegen de tralies te tikken. De vrouw keek geschrokken in de bruine ogen van Talbot en een sympathieke glimlach vormde zich op zijn gelaat.
‘Een hele goedenavond juffrouw. Wat is jouw naam?’
‘Angie.’ antwoordde zachtjes.
‘Wat een prachtige naam!’
‘Wat komt u doen? Me vermoorden?’
‘Nee, nee, nee Angie. Daar ben je veel te mooi voor. Nee, ik ga je bevrijden.’
John greep naar een sleutel die achter hem aan de muur hing. Hij was redelijk aangeschoten, dus hij kreeg de sleutel niet in één keer in het slot. Na drie keer proberen lukte het hem eindelijk en de celdeur zwaaide open. Twijfelend, maar zichtbaar opgelucht kwam Angie haar cel uitlopen. Talbot pakte haar bij haar bovenarm en begeleidde haar langs de overige gevangenen die gefaald hadden een geliefde te vermoorden. Toen ze de kerker uit kwamen lopen, wou Angie naar de voordeur rennen, maar Talbot hield haar tegen.
‘Wat doe je? Laat me los. Je zei dat je me ging bevrijden.’
‘En dat ga ik ook.’ en Talbot sloeg haar bewusteloos.
Angie werd wakker op een stenen operatietafel. Haar armen en benen zaten vast aan het grote blok waar haar lichaam op rustte. Ze deed een verwoede poging zich los te rukken, maar een zware en kalmerende stem vertelde haar dat dat geen zin had. Talbot stond in de hoek en bezichtigde een tafeltje met operatieapparatuur. De ruimte werd gevuld met klassieke muziek.
‘Jackson heeft het hier leuk ingericht, vind je niet?’
‘Je hebt gelogen! Je ging me bevrijden!’
‘Oh, lieve Angie. Ik ben bang dat je het begrip “bevrijden” verkeerd hebt geïnterpreteerd. De dood is vrijheid.’
De jonge vrouw deed weer een poging zich los te trekken, maar dit lukte niet. Talbot zuchtte en probeerde haar te stoppen. Angie begon te gillen.
‘Help! Help!’ Talbot begon te lachen, ‘Wat een cliché. En al zou iemand mijn atelier binnenstappen, denk je werkelijk dat iemand je zal helpen? Je zou vereerd moeten zijn, jij bent namelijk mijn nieuwe kunstwerk.’
Hij liep naar de platenspeler en zette deze nog wat harder.
‘Dit is mijn favoriete stukje.’ en hij deed met zijn handen of hij aan het componeren was. Dit ging gepaard met gezang.
Talbot stapte op de muziek richting het tafeltje met instrumenten en pakte daar de scalpel. Hij liep richting de operatietafel en maakte weer componeergebaren met zijn handen. Toen John voor Angie stond bestudeerde hij haar aandachtig.
‘Weet je, ik heb dit al lang niet meer gedaan. Dus ik ben er een beetje uit.’ hij grinnikte.
‘Ga je me opeten, terwijl ik toekijk?’ zei ze kijkend naar hoe Talbot zijn instrumenten vasthad.
‘Waarom denkt iedereen altijd dat moordenaars kannibalen zijn? Ik zal het uitleggen. Iedereen ziet moorden als iets slecht, maar ik zie het als een manier om je gevoel te uiten. Het is eigenlijk een kunst. Ik heb er ooit over nagedacht om een tentoonstelling te houden, om mijn kunst aan het volk te laten zien.’
‘Je hebt een lugubere geest.’ zei ze stotterend.
‘Wat zeg je?’ en Talbot maakte een incisie over haar been, waarop Angie het uitschreeuwde van de pijn. ‘Blijf bij me, schat. Je weet toch wat ze zeggen, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. Ik moord omdat ik er een psychische drang toe heb, en dat heeft niks met een lugubere geest te maken.’
Hij legde de scalpel neer. Hij bekeek Angie nog eens goed en bedacht wat zijn volgende zet ging zijn. Toen hij haar gezicht bekeek zag hij dat haar ogen gesloten waren.
‘Ah, ik weet het al.’ en hij klapte in zijn handen.
Talbot pakte zijn mes van het instrumententafeltje en liep naar het hoofdeinde van het stenen blok.
‘Ik weet niet of dit mooi gaat worden hoor. Ik zag dit ooit in een film en ik was er gelijk gecharmeerd door.’
Angie gaf geen reactie. Talbot zette zijn mes tegen één van Angies mondhoeken en hield met zijn andere hand haar hoofd vast.
‘Dit gaat pijn doen.’ waarschuwde John, ‘Maar je weet het, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden.’
Als een hendel trok hij het mes naar achteren, waarna hij naar de andere kant van het operatieblok liep. Hier deed hij precies hetzelfde als wat hij net gedaan had. Hij veegde het mes aan Angie haar kleren af en bekeek haar gezicht. Toen werd er op de stalen deur geklopt.
‘Binnen.’
De stalen deur piepte open en Jackson verscheen in de deuropening. Hij zag Angie op het blok liggen en Talbot zijn bebloede handen.
‘Ah, Jackson. Is er een probleem?’
‘Niet meer. We dachten dat er iemand ontsnapt was en ik hoorde hier muziek vandaan komen, dus ik wou je inlichten. Maar zo te zien heb jij het probleem al opgelost.’ Jackson slikte.
‘Ja, kijk,’ en John pakte haar hoofd met zijn bebloede handen vast, ‘Ik heb haar laten lachen.’
Jackson slaakte een klein gilletje en ging bijna over zijn nek. Hij draaide zich om en leunde tegen één van de pilaren die het plafond ondersteunden.
‘Ik vraag je niet om mijn kunst mooi te vinden, maar heb er op zijn minst respect voor. Maar Jackson, luister eens, ik heb een plan. Waarom organiseren wij geen tentoonstelling?’
‘Een wat?’ vroeg hij verbaasd.
‘Een tentoonstelling! Je weet wel, om onze kunst aan de buitenwereld te laten zien. Ik ben er honderd procent zeker van dat dat wel een statement zal maken.’
Hij legde één van zijn bebloede handen op Jackson zijn schouder, die probeerde weg te schuifelen.
‘Je bent toch niet van plan terug te krabbelen, of wel?’ vroeg Talbot argwanend.
‘Natuurlijk niet, John. Het is meer,’ hij probeerde zijn afkeer te verbergen, ‘ik heb wat problemen thuis. Met de vrouw weet je wel.’
‘Dan is het een perfect moment om je gevoelens tot uiting te brengen. Iedereen kan kunst maken, zeg ik altijd maar.’
Hij vouwde de hand van Jackson om het bebloede wapen en glimlachte.
‘Nu, ga jij maar naar bed, en laat mij verder mij werk doen. Angie en ik zijn nog niet klaar.’ en hij keek naar het roerloze lichaam van de jonge vrouw die hij zojuist vermoord had.
‘Je bent zo prachtig.’ zei hij tegen het lijk toen Jackson de deur achter zich had gesloten.

Plaats reactie