Is er nog wat grappigs gebeurd vandaag?

Bar is open!
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Is er nog wat grappigs gebeurd vandaag?

Bericht door Touchwood » 20 feb 2015 13:37

50+ Vrouwen of hippe Aziatische meisjes? :+

kletter-boem-bang ! Ach, verdorie, heel het drumstel van Ed van de sokken.

Ik heb deze:

Werkt volgens hetzelde principe denk ik; een gelukskatje. Maar nou wil ie er niet meer uitkomen. Ben ik nou verdoemd tot een leven vol met pech, rotzooi, armoede en ellende denk je ? :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 20 feb 2015 13:38

Dat is zó niet grappig dat dit nu weer bovenaan een nieuwe pagina komt te staan }:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 20 feb 2015 18:49

Ed Crane schreef:Dus ik verwacht dat dat Aziatische meisje er wel iets over zou zeggen. Niets van dat alles. Die 50+vrouw moest aan dat meisje gaan uitleggen dat zo'n wuivend poesje heel populair is in Azië, dat je dat in grote delen ervan overal tegenkomt, dat het geluk zou brengen etc., want die Aziatische meid, die kende dat helemaal niet!
Dus omdat ze toevallig een Aziatisch uiterlijk heeft, zou ze het moeten weten? Het zou zo maar kunnen dat in het land waar de Aziatische meid vandaan komt die katten helemaal niet bekend zijn. Azië schijnt nogal een groot continent te zijn, met allerlei verschillende landen en culturen. Of, misschien is die meid hier opgegroeid en is ze gewoon Nederlands.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 feb 2015 13:13

Vleeshaak schreef:Dus omdat ze toevallig een Aziatisch uiterlijk heeft, zou ze het moeten weten?
Dat klopt, precies dat ja.
Vleeshaak schreef:Het zou zo maar kunnen dat in het land waar de Aziatische meid vandaan komt die katten helemaal niet bekend zijn. Azië schijnt nogal een groot continent te zijn, met allerlei verschillende landen en culturen.
Haar uiterlijk wees duidelijk op Zuidoost-Aziatische wortels (zeer vermoedelijk Japans of Koreaans) en daar zijn die dingen eigenlijk overal populair, behalve, vermoedelijk, in Noord-Korea.
Vleeshaak schreef: Of, misschien is die meid hier opgegroeid en is ze gewoon Nederlands.
...dat is't'm nu juist: die 50+-vrouw, Touchwood, Kurz en ik zijn óók hier geboren en getogen, maar wij kennen zo een kitscherig, wuivend katje allemaal. Hier geboren en getogen zijn, zou dus geen enkel excuus voor haar mogen zijn om het niet te kennen. En ik ga er zelfs vanúit dat ze in Nederland is geboren en getogen, en zelf ben ik ook nog nooit in (Zuidoost-)Azië geweest, maar dat hoeft dus ook helemaal niet om die wuivende katjes te kennen, zoals ik reeds gesteld heb. Ik vraag deze Nederlandse in het geheel niet om zich qua identiteit te gaan vereenzelvigen met de Zuidoost-Aziatische landen/ volkeren, maar een oppervlakkige verdieping in de eigen wortels tot in ieder geval het (zeer lage) niveau waarop je die wuivende katjes kent, dat mag je best van haar verwachten. En dus vond ik de situatie een beetje grappig.

Maar je kunt het Ossy anders wel voorleggen als je een (professionele) second opinion wil.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 feb 2015 19:03

Bij mijn weten is de Maneki Neko van oorsprong toch een puur Japans verschijnsel, en is het pas vrij recent in de rest van Azië populair aan het worden. Ook daar zijn ze de oorlog nu eindelijk een beetje vergeten, en is Japan weer cool en kawaii. In andere landen daar heb ik ze dan ook wel gezien, maar toch lang niet zoveel als in Japan. En dan ben ik nog niet eens bij de Gotokuji geweest:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 feb 2015 19:09

Ed Crane schreef:(mits je er een batterij in doet).
Tsss, niet eens op zonne-energie? Wat ouderwets :P
Ed Crane schreef:...een (hip) Aziatisch meisje van een jaar of 17-20 (dat is bij Aziaten soms wat moeilijker in te schatten).
Afbeelding

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 23 feb 2015 19:50

Ik kwam te laat op stage omdat mijn band lek was en ik ging hem net plakken. Toen ik ging testen of m'n band hard genoeg was door op het zadel te springen scheurde ik uit m'n broek.

:D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 feb 2015 19:53

Dan heb jij duidelijk niet dezelfde kleermaker als de Hulk.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 feb 2015 22:29

WizardOfOss schreef:
Ed Crane schreef:(mits je er een batterij in doet).
Tsss, niet eens op zonne-energie? Wat ouderwets :P
Wat verwacht je, bij de kringloop? Dit was er nog eentje die alleen in Japan populair was. :P

Plaats reactie