Snelle vraag

Bar is open!
Plaats reactie
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 23 feb 2005 22:16

Zijn er hier Neerlandici aanwezig? Wat ik nooit weet, wanneer schrijf je woorden in het Nederlands nu aan elkaar? Is het bijvoorbeeld "Er van weglopen" of "Ervan weglopen"? Is het "Waarvan" of "Waar van"? En vooral ook waarom?

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 23 feb 2005 22:46

Ervan is geen nederlands woord volgens mij. :-?
Het is "ergens van weglopen" dus ook "er van weglopen"

En is waarvan geen verwijzing? (mensen help eens!)
"dat is de kwestie, waarvan hij overtuigd was"
"Waar vandaan bent u afkomstig?"

Of niet?

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 23 feb 2005 23:47

I dunno. (even wat anders) Ik heb met verschillende mensen de discussie over de meervoud van forum gehad. Ik ben 'er van' ( :P ) overtuigt dat het fora moet zijn. Iemand die dit gaat bevestigen?

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 23 feb 2005 23:52

Fora is inderdaad het correcte meervoud. Het slappe Nederlandse gedoogbeleid is echter ook tot in de taal doorgedrongen en forums wordt ook getolereerd. Iedereen heeft gelijk...

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 23 feb 2005 23:58

ash_ schreef:Zijn er hier Neerlandici aanwezig? Wat ik nooit weet, wanneer schrijf je woorden in het Nederlands nu aan elkaar? Is het bijvoorbeeld "Er van weglopen" of "Ervan weglopen"? Is het "Waarvan" of "Waar van"? En vooral ook waarom?
Wat Hans zegt

Ervan is in nooit goed, dat is geen woord, en je "waarvan/waar van" voorbeeld is zo wel erg summier, dat kan je zo niet zeggen.

Zoals ik dus al zei: wat Hans zegt :)

Of nog beter: hier klikken. (Al vind ik in die laatste voorbeelden het woord 'opuit' wel heel naar)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 24 feb 2005 00:05

Peter schreef:Ervan is in nooit goed, dat is geen woord, en je "waarvan/waar van" voorbeeld is zo wel erg summier, dat kan je zo niet zeggen.
Maar volgens die link van jou zou ervan wel goed zijn (of lees ik nu verkeerd). "Ervan weglopen" zou het moeten zijn en niet "er van weglopen". Tenminste, dat is wat ik eruit (;)) begrijp.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 24 feb 2005 00:14

hmmm, nu loopt de boel inderdaad door/elkaar. en ervan is natuurlijk wel gewoon een woord :o

waar is JB als je hem nodig hebt!

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 26 feb 2005 15:49

Is het done of not done om stukjes, die je over bepaalde films al eens geschreven hebt op het forum, bij de reacties op de FP te zetten?

Mister Pink
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Mister Pink » 26 feb 2005 15:55

Peter schreef:hmmm, nu loopt de boel inderdaad door/elkaar. en ervan is natuurlijk wel gewoon een woord :o

waar is JB als je hem nodig hebt!
Die ligt waarschijnlijk op een zonnig strand het "groene boekje" door te lezen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 feb 2005 17:47

Bukowski schreef:Is het done of not done om stukjes, die je over bepaalde films al eens geschreven hebt op het forum, bij de reacties op de FP te zetten?
Nu ja, ik heb het al vaak gedaan. Done dus, wat mij betreft.

Bukowski
Regisseur
Regisseur

Bericht door Bukowski » 26 feb 2005 17:53

Colonel_Kurz schreef:
Bukowski schreef:Is het done of not done om stukjes, die je over bepaalde films al eens geschreven hebt op het forum, bij de reacties op de FP te zetten?
Ik heb het ook al eerder gedaan maar was gewoon benieuwd wat "men" ervan vindt. :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 26 feb 2005 17:54

Bukowski schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Ik heb het ook al eerder gedaan maar was gewoon benieuwd wat "men" ervan vindt. :)
Ik heb geen morele of religieuze bezwaren...

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 26 feb 2005 17:55

Colonel_Kurz schreef:
Bukowski schreef:
Colonel_Kurz schreef:Nu ja, ik heb het al vaak gedaan. Done dus, wat mij betreft.
Ik heb geen morele of religieuze bezwaren...
Mijn ouders vast wel... :wink:

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 02 mar 2005 23:12

Wie heeft er ervaring met software die audio-cd's produceren met behulp van .wav bestanden ? Dat er dus muziek-cd's gebrand worden die door de muziek installatie herkend en afgespeeld worden ? Bijv. AudioCDCreator.
Werkt dat goed en is de kwaliteit (bij redelijk tot goede .wav bestanden) ook goed ?

Verder heb ik nog een vraag betreffende geluidsbestanden in zogenaamde (exclusievere) shorten .shn formaat.
Dit is een compressie die t.o.v. het oorspronkelijke muziekbestand geen verlies heeft (maar ook erg groot is in Mb's).

Wie kan me aangeven hoe je deze bestanden relatief makkelijk weer omzet naar bestanden die gebrand kunnen worden op een muziek-cd ?
Dus geen data/.mp3 cdrom ! Ik begrijp dat er een omzetting mogelijk is via de ShnAmp plug/in voor WinAmp. Maar wellicht dat iemand weet of het ook op een andere manier kan.
Of raad je me gewoon aan om WinAmp te installeren omdat dat toch al gewoon een top programma is ?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 03 mar 2005 16:31

wie weet een gratis (web based) email account,die ook in outlook-express is te gebruiken..
demon heeft mijn pop3 en smtp server geblokkerd,nu ik in een opzegtermijn zit,maar ik wil nog email kunnen zenden en ontvangen met outlook-express.

hotmail moet je voor betalen om met outlook-express te kunnen gebruiken..ik zoek gratis...het is maar voor nood even.
merci..

Plaats reactie