Het Profielplaatje, een statement op zich

Bar is open!
Plaats reactie
Jan Valk
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Het Profielplaatje, een statement op zich

Bericht door Jan Valk » 01 okt 2003 16:11

Beste mensen
Ik vind Filmsoptv een geweldig forum hebben. De techniek erachter vind ik ook schitterend, vooral dat je 1x bericht krijgt als er na jou gereageerd is.
Maar ik ben vooral benieuwd hoevelen hier hebben geprobeerd van "het plaatje" iets speciaals persoonlijks te maken. Hoe kun je in 80x80 pixels en 9Kb maximum een statement neerzetten. Ik ben benieuwd hoeveel werk jullie hieraan besteed hebben, wat je dreef en wat je probeert uit te drukken met het plaatje. Het kan gewoon om een veelzeggende keuze zijn gegaan of ging je daadwerkelijk aan het editen.

Jan Valk
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Ik zal beginnen, mijn werk achter het profielplaatje

Bericht door Jan Valk » 01 okt 2003 16:13

Het moest duidelijk zijn dat ik een echte Yoda fan ben. Ik wilde perse beweging in het plaatje want we zitten hier op een films-website en geen foto-website. Ik heb mijn divX versie van Attack of the clones aangezet en met Camtasia wat stukjes beeld opgenomen in 80x80 formaat. Met VirtualDubheb ik een seconde of 2 eruit gekozen en de beeldjes per seconde naar 12 teruggebracht. In Ulead gif animator heb ik vervolgens zitten uitproberen hoeveel plaatjes in hoeveel kleuren ik in 9Kb gepropt kon krijgen. Dit viel allemaal erg tegen. Het bleken er 3 te zijn als ik nog wat kleur/contrast/scherpte wilde overhouden. Reste nog het kiezen welke 3 plaatjes te gebruiken en de tijd dat elk plaatje moest duren. Enfin lekker weer een paar uurtjes bezig geweest.

Boramor
Bijrol
Bijrol

Bericht door Boramor » 01 okt 2003 16:16

Simpel: Zoek op google naar:

Anoying Avatars.... _O_

Kenji
Regisseur
Regisseur

Re: Ik zal beginnen, mijn werk achter het profielplaatje

Bericht door Kenji » 01 okt 2003 16:23

Jan Valk schreef:Het moest duidelijk zijn dat ik een echte Yoda fan ben. Ik wilde perse beweging in het plaatje want we zitten hier op een films-website en geen foto-website. Ik heb mijn divX versie van Attack of the clones aangezet en met Camtasia wat stukjes beeld opgenomen in 80x80 formaat. Met VirtualDubheb ik een seconde of 2 eruit gekozen en de beeldjes per seconde naar 12 teruggebracht. In Ulead gif animator heb ik vervolgens zitten uitproberen hoeveel plaatjes in hoeveel kleuren ik in 9Kb gepropt kon krijgen. Dit viel allemaal erg tegen. Het bleken er 3 te zijn als ik nog wat kleur/contrast/scherpte wilde overhouden. Reste nog het kiezen welke 3 plaatjes te gebruiken en de tijd dat elk plaatje moest duren. Enfin lekker weer een paar uurtjes bezig geweest.
Dit is helaas allemaal abracadabra voor mij. Ik heb dan ook gewoon een plaatje van het internet geplukt - dat kan ik dan nog net wél - en het op maat gesnoeid. Wat ik ermee wil uitdrukken is dat Arnold Schwarzenegger de grootste bikkel op aarde is, en dat ik alleen maar wou dat ik net zo gespierd kon worden, zonder er mijn best voor te doen. Maar dat kan niet. Toch denken veel mensen op dit forum nu dat ik er uit zie als Arnold Schwarzenegger, en dat vind ik in één woord geweldig.
Laatst gewijzigd door Kenji op 01 okt 2003 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 01 okt 2003 16:25

Bolo schreef: Toch denken veel mensen op dit forum nu dat ik er uit zie als Arnold Schwarzenegger, en dat vind ik in één woord geweldig.
:D

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 01 okt 2003 16:33

Ik ken maar 1 filmpersonage met de naam Hans (behalve Hans Olo natuurlijk ;)) dus heb ik daar een shitload aan plaatjes van gedownload en op maat gemaakt. :)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 01 okt 2003 16:33

ruben schreef:
Bolo schreef: Toch denken veel mensen op dit forum nu dat ik er uit zie als Arnold Schwarzenegger, en dat vind ik in één woord geweldig.
En tot voor kort dachten we dat Ruben er net zo blits als Neo uitzag. Maar dat beeld is nu toch danig verstoord :-?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 01 okt 2003 16:36

Rooster schreef:
ruben schreef:
En tot voor kort dachten we dat Ruben er net zo blits als Neo uitzag. Maar dat beeld is nu toch danig verstoord :-?
grappig, want tot een paar weken terug was jij mijn Indy :)

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 01 okt 2003 16:45

ruben schreef:
Rooster schreef:
ruben schreef: :D
grappig, want tot een paar weken terug was jij mijn Indy :)
Nou dat is wel langer dan een paar weken geleden. Daartussen wat ik natuurlijk nog Rick Deckard.
Tja eerst maar even geen Harry plaatjes meer, nu ik gehoord heb dat hij een oorbelletje draagt. :o

Maare Hans, er is natuurlijk ook nog de geweldige Hans Moleman.. :wink:

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 01 okt 2003 16:48

Rooster schreef:Maare Hans, er is natuurlijk ook nog de geweldige Hans Moleman.. :wink:
Uhhh... Simpsons zie ik net :-?
Sorry, ben niet zo'n Simpsons-fan... maar het is vast beter dan 'Hans Nijboer' }:

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 01 okt 2003 16:49

Afbeelding

:T

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 01 okt 2003 16:51

ik bewaar al mijn oude avatars altijd. en als ik er weer 's door heen blader...snif...goeie ouwe tijd...wat zijn we gegroeid, he?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 okt 2003 16:52

de personage of plaatje in de avatar drukt gewoon iets uit wat bij je past,of waar je iets 'mee hebt'denk ik.
Meeste mensen hebben niet zo veel tijd om er veel werk aan te besteden, dus wat van INet afplukken en even resizen vink wel genoeg.
Laatst gewijzigd door emperor op 01 okt 2003 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 01 okt 2003 16:53

ruben schreef:...plaatje van een lelijke man...
Die wordt het dus echt nooit :N

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 01 okt 2003 16:57

Hans schreef:
ruben schreef:...plaatje van een lelijke man...
Die wordt het dus echt nooit :N
ah, hij's toch al dood...dus...

Plaats reactie