Het Profielplaatje, een statement op zich

Bar is open!
Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 24 mar 2005 13:37

Colonel_Kurz schreef:
HAL. schreef:Hij zegt toch ook "bar", in ieder geval niet duidelijk bear
Volgensmij zegt hij eerder 'boar'...
Internet cq Google geeft jullie beiden gelijk...

Waarbij ik wel vermoed dat oorspronkelijk het "bear" is en dat "bar" ervan afgeleidt is door een of andere alcoholverslaafde droplul. Wat natuurlijk door de undercrowd terstond als levensthema triomfen mocht vieren.

Het lijkt mij toch wel duidelijk dat "bear" meer practische inhoud heeft als "bar".
Een alcoholist is immers altijd de loser van de twee situaties.
Daarnaast is de 'bear' uitspraak ook meer in lijn met het cowboy personage.

This is what happens if you fuck a stranger up the arse ! :wink:

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 mar 2005 13:55

jacq schreef:Aha, leuk. Ben zeker een Pink Floyd fan. Zeker wat oudere albums vind ik geweldig. Dat was nog eens muziek :o
Oh...dacht dat je Barrett niet kende :oops:

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 24 mar 2005 21:06

Time for a new avatar! Het is gedaan met pluisje, koud gemaakt door mijn nieuwe: Vincent Cassel als Yann Le Pentrec aka Dobermann.

Is deze trouwens ook voorgekomen in the battle of the gunslingers? Sorry ben te lui om het zelf uit te zoeken, al het klikwerk enzo.. (..uch uch :D )

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 mar 2005 21:40

oT schreef:Time for a new avatar! Het is gedaan met pluisje, koud gemaakt door mijn nieuwe: Vincent Cassel als Yann Le Pentrec aka Dobermann.

Is deze trouwens ook voorgekomen in the battle of the gunslingers? Sorry ben te lui om het zelf uit te zoeken, al het klikwerk enzo.. (..uch uch :D )
Had hij zich speciaal voor die film een uitgerekt hoofd aangemeten? :wink:

Of ligt het aan mij?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 mar 2005 22:10

Dr. Strangelove schreef:
Colonel_Kurz schreef:
HAL. schreef:Hij zegt toch ook "bar", in ieder geval niet duidelijk bear
Volgensmij zegt hij eerder 'boar'...

Waarbij ik wel vermoed dat oorspronkelijk het "bear" is en dat "bar" ervan afgeleidt is door een of andere alcoholverslaafde droplul. Wat natuurlijk door de undercrowd terstond als levensthema triomfen mocht vieren.

Het lijkt mij toch wel duidelijk dat "bear" meer practische inhoud heeft als "bar".

Lijkt me toch eerder dat het 'Boar' is. Eerste woord dat je daarvoor in het woordenboek vindt, is 'beer'. :) (natuurlijk gaat het hier dan wel om een mannetjesvarken...) Als je dan verder kijkt, vindt je vooral synoniemen voor everzwijn of wild zwijn... dit lijkt me dus de beste optie. Hoe vaak poogt men immers beren te eten? Nee, dan het zwijn. Het lijkt zo makkelijk en smakelijk, maar dat beest is me toch gevaarlijk!

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 24 mar 2005 22:15

Colonel_Kurz schreef:
Dr. Strangelove schreef:
Colonel_Kurz schreef:Volgensmij zegt hij eerder 'boar'...

Lijkt me toch eerder dat het 'Boar' is. Eerste woord dat je daarvoor in het woordenboek vindt, is 'beer'. :) (natuurlijk gaat het hier dan wel om een mannetjesvarken...) Als je dan verder kijkt, vindt je vooral synoniemen voor everzwijn of wild zwijn... dit lijkt me dus de beste optie. Hoe vaak poogt men immers beren te eten? Nee, dan het zwijn. Het lijkt zo makkelijk en smakelijk, maar dat beest is me toch gevaarlijk!
Doet me denken aan:

Afbeelding

:)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 mar 2005 22:33

Ik heb m'n onderschrift maar aangepast aan de verwarring, maar elk greintje vertrouwen in IMDB is nu wel volledig verdwenen...

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 24 mar 2005 23:50

Ik heb mijn onderschrift ook aangepast. Ga zometeen de smaak uit m'n mond, de reuk uit m'n neus en het licht uit m'n ogen drinken, vond Friar Tuck wel een toepasselijke quote... :T

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 25 mar 2005 00:52

AngelEyes schreef:
oT schreef:Time for a new avatar! Het is gedaan met pluisje, koud gemaakt door mijn nieuwe: Vincent Cassel als Yann Le Pentrec aka Dobermann.

Of ligt het aan mij?
Hier en daar een beetje aanpassen zodat ik op/onder de 80*80 blijf, waarbij het plaatje nog duidelijk moet zijn, resulteert het aanpassen met mijn kennis en techniek soms tot uitgerekte hoofden. Daarom heb ik er toch maar voor gekozen om niet de plastische chirurgie in te gaan :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 mar 2005 12:36

Bolo, is dat... Elizabeth Berkley?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 25 mar 2005 12:39

oT schreef:
AngelEyes schreef:

Of ligt het aan mij?
Hier en daar een beetje aanpassen zodat ik op/onder de 80*80 blijf, waarbij het plaatje nog duidelijk moet zijn, resulteert het aanpassen met mijn kennis en techniek soms tot uitgerekte hoofden. Daarom heb ik er toch maar voor gekozen om niet de plastische chirurgie in te gaan :P
Gelukkig maar...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 25 mar 2005 12:46

[nadruppelmode]
Colonel_Kurz schreef:
Dr. Strangelove schreef:
Colonel_Kurz schreef:Volgensmij zegt hij eerder 'boar'...
Waarbij ik wel vermoed dat oorspronkelijk het "bear" is en dat "bar" ervan afgeleidt is door een of andere alcoholverslaafde droplul.
Goed argument, Colonel, maar de quote sometime the boar eats you" heeft helemaal geen treffers in Google...
De andere versies allebei iets van 1900...(in een aantal geselecteerde talen..)[/nadruppelmode]

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 mar 2005 12:58

Dr. Strangelove schreef: Goed argument, Colonel, maar de quote sometime the boar eats you" heeft helemaal geen treffers in Google...
De andere versies allebei iets van 1900...(in een aantal geselecteerde talen..)[/nadruppelmode]
Hmmm... ik krijg toch alleen maar echte resultaten in google met 'bear', de rest levert alleen maar onzin op. Overigens krijg ik daarmee wel 89.500 resultaten mee...

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 25 mar 2005 13:33

Colonel_Kurz schreef:Bolo, is dat... Elizabeth Berkley?
Haha, euh nou Kurz, ik vrees dat Bolo inderdaad overgegaan is op miss Berkley, tjaaa, je moet ervan houden. Zeker showgirls gezien gisteravond :-?

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 25 mar 2005 14:46

[Bar-Boar-Bear modus]

In het script staat het volgende:
THE STRANGER schreef: One a those days, huh. Wal, a wiser
fella than m'self once said, sometimes
you eat the bar and sometimes the
bar, wal, he eats you.
en
DUDE schreef: Yeah. Well, you know, sometimes you
eat the bear, and, uh.
Het gaat dus volgens mij wel om een echte bear maar THE STRANGER spreekt dat met dat vette accent uit als bar. Hij zegt ook Wal i.p.v Well.

[/Bar-Boar-Bear modus]

Plaats reactie