Algemeen Voetbal-topic

Bar is open!
Plaats reactie
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 29 nov 2005 15:56

Ja, het is verschrikkelijk. En om nou te zeggen dat deze jongen ongezond leefde, je zou denken dat het welhaast een aangeboreb afwijking moet zijn. Maar waarom is dat tijdens de keuring niet aan het licht gekomen?

Heel erg voor de familie, RIP.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 nov 2005 17:30

R.I.P.

Ik sluit me bij bovenstaande berichten aan en wil daaraan toevoegen dat het ook voor de club een groot verlies is.

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 29 nov 2005 18:08

Ik schrok vanochtend erg van dit bericht.
Di Tommaso was een goede speler en is veel te jong overleden.
Ik wens zijn familie veel sterkte.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 29 nov 2005 21:00

Het is helaas niet alleen di Tommaso die we het afgelopen weekend hebben verloren in de voetballerij: De legende van Man U, George Best, is op 25 november 2005 overleden.

R.I.P.

Een uitgebreid verslag op VI:

Op 22-jarige leeftijd ontving George Best de prijs voor beste speler van Engeland en Europa. In oktober 2003 probeerde hij zijn onderscheidingen te verpatsen maar de voormalige superster kreeg niet het bedrag dat hij verlangde. Ruim twee jaar later overleed hij na een intens geleefd leven. Zijn lichaam kon de gevolgen van zijn drankmisbruik niet meer aan.
Best gold als een van de meest getalenteerde spelers aller tijden. In de straten van Belfast leerde hij met een tennisbal aan de voeten dribbelen als geen ander. Zijn gave bleef niet onopgemerkt. Een scout van Manchester United zag hem als vijftienjarige en belde coach Matt Busby met de woorden: 'I think I found a genius', waarna de club hem snel inlijfde.

Op zijn zeventiende debuteerde hij bij ManU en veroverde mede door de opkomst van de televisie vrijwel direct de harten van de voetballiefhebbers. Best bleek met zijn uiterlijk en manier van spelen een idool en mat zichzelf een leven als dat van een popster aan.

In de vijf jaar na zijn debuut in 1963 won hij met United twee keer de Engelse landstitel en Best hielp The Mancunians in 1968 voor het eerst aan de Europa Cup I. Nog geen vier jaar later maakte hij op 26-jarige leeftijd bekend zijn actieve voelbalcarrière te beëindigen.

Hij keerde nog één keer kort en zonder succes terug bij Manchester United, waarna hij clubs in onder meer Zuid-Afrika, Australië en de Verenigde Staten versleet waar hij gezien zijn kwaliteit niets te zoeken had maar op basis van zijn naam de nodige ponden binnensleepte.

Net als tijdens zijn roemruchte voetballoopbaan bleef Best voor de pers altijd een dankbaar onderwerp. Met zijn liefde voor drank, vrouwen en glamour viel er voldoende over hem te schrijven. Best knokte in bars, vocht met de politie, sloeg meerdere vriendinnen, gaf al zijn geld uit en werd regelmatig betrapt met te veel drank in zijn lijf.

In 2002 gaf zijn lichaam een niet te negeren waarschuwing. Alleen een levertransplantatie kon zijn leven nog redden. Met een nieuwe lever sloeg de onverbeterlijke recidivist weer vrolijk aan het drinken, al hadden zijn artsen hem nog zo verteld dat dat zijn dood zou betekenen.

De medici kregen gelijk. In oktober 2005 werd Best met tal van fysieke problemen opgenomen in het ziekenhuis. Infecties en interne bloedingen verzwakten hem zodanig dat hij het niet langer volhield. Om de desastreuze gevolgen van jaren drinken duidelijk te maken, liet de vergeelde Best zich met slangen en infusen in zijn lijf nog eens fotograferen. Misschien dat hij vergelijkbare probleemgevallen nog tot inkeer zou kunnen brengen.

George Best overleed vrijdag 25 november 2005 op 59-jarige leeftijd.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 29 nov 2005 22:53

Ik las het nieuws over Di Tommaso ook, erg heftig inderdaad en veel te jong natuurlijk.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 30 nov 2005 20:26

Ik ben even de naam kwijt van een legendarische Italiaanse verdediger anno jaren '70/'80 met de bijnaam: 'The Butcher'. Iets met Mario .........
Wellicht kan iemand mij helpen herinneren :-? .

ps: de man was bekend om zijn hardhandige manier van verdedigen.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 30 nov 2005 20:45

Heel erg inderdaad van DiTommaso, veel te jong.

Tevens kun je er vraagtekens plaatsen. Is (top)sport wel zo goed voor je?
Was dit ook gebeurd wanneer hij een "normaal" leven zou leiden en voor zijn plezier een balletje zou trappen bij de zaterdagmiddagamateurs?

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 dec 2005 08:42

oT schreef:Ik ben even de naam kwijt van een legendarische Italiaanse verdediger anno jaren '70/'80 met de bijnaam: 'The Butcher'. Iets met Mario .........
Wellicht kan iemand mij helpen herinneren :-? .

ps: de man was bekend om zijn hardhandige manier van verdedigen.
Ik weet nie of-tie Mario heette, maar bedoel je Gentile? Of anders Bergomi?

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 dec 2005 10:02

Dat zou dan Claudio Gentile moeten zijn, denk ik. Geen idee of 'ie The Butcher heette. Zal eerder een Italiaanse bijnaam hebben gehad, toch? :wink:

hermit elephant
Regisseur
Regisseur

Bericht door hermit elephant » 01 dec 2005 10:15

Misschien bedoel je Andoni Goikoetxea, de Butcher of Bilbao? Wellicht de hardste, gemeenste verdediger aller tijden? Dat was een Spanjaard, maar toch...

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 01 dec 2005 10:24

DiTomasso, RIP. Sterkte, familie en club.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 01 dec 2005 15:43

Afbeelding

Claudio Gentile is inderdaad de man die ik zoek. Ik heb ooit in een documantaire gezien dat ze hem the butcher noemden, misschien wel in het Italiaans dat weet ik niet. Anyway, thanks :wink: .

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 dec 2005 13:59

Voetballen is niet mijn hobby, maar wat ik van de herdenking voor David di Tommasso heb gezien ontroerde mij behoorlijk. Een jonge veelbelovende man, die toch op handen werd gedragen zomaar uit het leven weggerukt, veel te jong, doet je toch wel wat. Voorlopig is de conclusie dat hij is overleden aan een plotselinge hartstilstand en dat is zo onwerkelijk, want sportlieden leven toch gezond. In ieder geval een groot verlies, in de eerste plaats voor zijn vrouw, ouders en verdere familie, maar ook voor al zijn vrienden, kennissen en fans.

R.I.P.

kingcreole
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kingcreole » 02 dec 2005 20:20

hermit elephant schreef:Misschien bedoel je Andoni Goikoetxea, de Butcher of Bilbao? Wellicht de hardste, gemeenste verdediger aller tijden? Dat was een Spanjaard, maar toch...
ik denk Jose Camacho van real madrid de gemeenste was.....

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 04 dec 2005 16:15

hermit elephant schreef:Geen idee of 'ie The Butcher heette.
Terry Butcher, ooit een Engelse verdediger, heeft zijn naam in ieder geval wel eer aan gedaan:

Afbeelding

:D

Plaats reactie