Algemeen Voetbal-topic

Bar is open!
Plaats reactie
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: Algemeen Voetbal-topic

Bericht door Rem » 23 apr 2013 22:06

Pff, drama was dit. Barca vooral genekt door een groot gebrek aan zelfvertrouwen en initiatief. Tegen zo´n sterk Bayern keert dat zich vroeg of laat tegen je. Vilanova overigens ook weer eens met een typische Vilanova wissel, namelijk veel te laat, als het nergens meer toe doet en vooral vrij van risico. Maar ja, bahlen is dit. :x :|

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 23 apr 2013 22:09

Drama haha en vooral meer dan terechte overklassing door Bayern!

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 23 apr 2013 22:50

Drama? Puur genieten dit. Dit was nog niet eens zozeer de zwakte van barca elk team had hier van verloren.

oom finale is tegen realiteit. Twee teams die ik een warm hart toedraag.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 24 apr 2013 23:15

Dortmund bazen 8)

Wat een geweldige potten voetbal waren deze Halve Finales......Duitse overmacht en misschien wel het einde van de Spaanse dominantie _O_

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 25 apr 2013 12:18

Zou het Dortmund van harte gunnen om de 'Grossmaulen' uit Beieren de knockout te bezorgen op Wembley. Bayern mag dan een voorbeeld zijn van hoe een club geleid dient te worden (schuldenvrij), maar het blijft ook een club die structureel haar belangrijkste concurrent(en) kapot koopt. Nu haalt men weer Gotze en (misschien) Lewandowski weg bij haar enige overgebleven rivaal in Duitsland. In het verleden flikte ze hetzelfde met spelers (o.a. Neuer, Gomez, Ballack, Basler etc.) van de toenmalige concurrerende ploegen (Schalke, Bremen, Leverkusen). Het kopen/verkopen van spelers is natuurlijk een normaal gegeven in het voetbal, maar de manier hoe het kapitaalkrachtige Bayern er altijd op uit is om de directe tegenstander te verzwakken heb ik nooit prijzenswaardig gevonden voor zo'n grote club als Munchen.
Bovendien, de manier waarop (belastingontduiker) Uli Hoeness zich telkens kleinerend en met minachting uitlaat over Dortmund slaat echt volledig de plank mis. Dortmund heeft met jonge (deels zelf opgeleide) spelers de vorige 2 seizoenen met fantastisch voetbal de Bundesliga verbaasd. Bayern is hier dit seizoen overheen gegaan door maar weer eens een rits grote aankopen (40 miljoen voor Martinez spande de kroon) te doen. Dus mijn sympathie ligt bij de BVB die hopelijk stand houden in Madrid om later in Londen die 'cup met de groten oren' omhoog te houden.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 25 apr 2013 20:05

Ik ben het met je eens, Swampman. Gisteren was ik nog wel voor Real Madrid trouwens, maar als je als zo'n stel zoutzakken loopt te voetballen verdien je niet teveel sympathie. Zou het nog wel een mooiere finale vinden op zich, maar dat is haast onmogelijk. Eigenlijk zou elke baas zijn arbeiders op de kop geven als ze zo inspiratieloos op het werk zouden verschijnen als de mannen van Madrid. Om nog niet eens over lonen te beginnen.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 26 apr 2013 10:27

Swampman schreef:Zou het Dortmund van harte gunnen om de 'Grossmaulen' uit Beieren de knockout te bezorgen op Wembley. Bayern mag dan een voorbeeld zijn van hoe een club geleid dient te worden (schuldenvrij), maar het blijft ook een club die structureel haar belangrijkste concurrent(en) kapot koopt. Nu haalt men weer Gotze en (misschien) Lewandowski weg bij haar enige overgebleven rivaal in Duitsland. In het verleden flikte ze hetzelfde met spelers (o.a. Neuer, Gomez, Ballack, Basler etc.) van de toenmalige concurrerende ploegen (Schalke, Bremen, Leverkusen). Het kopen/verkopen van spelers is natuurlijk een normaal gegeven in het voetbal, maar de manier hoe het kapitaalkrachtige Bayern er altijd op uit is om de directe tegenstander te verzwakken heb ik nooit prijzenswaardig gevonden voor zo'n grote club als Munchen.
Bovendien, de manier waarop (belastingontduiker) Uli Hoeness zich telkens kleinerend en met minachting uitlaat over Dortmund slaat echt volledig de plank mis. Dortmund heeft met jonge (deels zelf opgeleide) spelers de vorige 2 seizoenen met fantastisch voetbal de Bundesliga verbaasd. Bayern is hier dit seizoen overheen gegaan door maar weer eens een rits grote aankopen (40 miljoen voor Martinez spande de kroon) te doen. Dus mijn sympathie ligt bij de BVB die hopelijk stand houden in Madrid om later in Londen die 'cup met de groten oren' omhoog te houden.
Volledig akkoord. Götze en Lewandowski zouden beter naar Die Toten Hosen luisteren.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 28 apr 2013 15:32

Club Brugge wint na thriller tegen Anderlecht met 2-1 en in allerlaatste minuut miste Anderlecht een strafschop :D

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 30 apr 2013 23:16

Zo, dat werd vanavond toch nog even spannend...

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 mei 2013 10:47

En godzijdank hebben die jankballen van Madrid het niet gehaald. Wat een fukclub is het in de loop der jaren toch ook geworden. Mourinho die vond dat Hummels het veld af had gemoeten, terwijl Ramos de gehele tijd alweer bezig was. Ronaldo die vind dat Real als team beter is dan Dortmund.... :r

Vanavond een leuke pot, hoewel ik me afvraag hoe spannend en leuk deze wedstrijd eigenlijk gaat worden. Real weet op basis van agressie nog wat te creëren, dat ligt Barca totaal niet en heeft het ook de spelers niet naar. Bovendien verwacht ik dat Bayern ook in Nou Camp er met een kleine overwinning vandoor gaat. Barca zal vanaf de eerste minuut de aanval zoeken, wat Bayern de perfecte gelegenheid geeft om snel te counteren via Robbery.

Op de Duitse finale dan maar :+

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 01 mei 2013 10:49

Daar drink ik graag een ijskoude Duitse gele rakker op :+

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 01 mei 2013 11:13

Zaterdag 11 mei naar Wembeleeeeey.

De Engelse cup final kan dan normaal gezien ook van de bucket list worden geschrapt. :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 mei 2013 11:26

Heh, Robbery.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 01 mei 2013 12:09

Oh, dat is wel stoer Silenzio! Chelsea - City toch?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 01 mei 2013 12:36

Het is Man City - Wigan. Ik ben een paar jaar geleden toevallig naar Wigan gaan kijken en aangezien ik in hun bestand zat, kon ik vrij makkelijk aan 2 tickets aan geraken.

Plaats reactie