Algemeen Voetbal-topic

Bar is open!
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Algemeen Voetbal-topic

Bericht door Axeqlusive » 13 mei 2013 15:17

Leuk Remon dat je het over talenten hebt, terwijl Pisvee vooral dik heeft zitten investeren laatste tijd... iets wat fors tegen ze werkt nu.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 mei 2013 15:19

Klopt, maar je hebt nog tot 31 augustus. Buiten opties als Van Dijk, Van der Hoorn, Rekik, Bruma heeft Cocu afgelopen jaar genoeg gewerkt met wat talentvolle verdedigers..
Joshua Brenet, moderne rechtsback die er zeker kan komen. Menno Koch, jarenlang aanvoerder van Nederland -15, -17 etc., maar maakt bij jong PSV desondanks veel foutjes. Jorrit Hendrix is een weergaloos groot talent, maar is net 17 geloof ik. Met wat meer ervaring en fysiek verwacht ik veel van hem. Op links hebben we met Pieters en Willems voldoende keus denk ik, en in de jeugd loopt nog Sander Heesakkers, geen toptalent, maar zeker bruikbaar.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 13 mei 2013 15:21

Ik zie gewoon echt niet wat mensen in Willems zien.

Pieters, ja is idd prima.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 13 mei 2013 15:23

de derde keus van city word het straks, ben je weer niet aan het opleiden.

Zoet is een prima keeper idd, al snap ik dit jaar echt niet waarom waterman erin staat.
Tyton is echt een goede keeper

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 mei 2013 15:24

Axeqlusive schreef:Leuk Remon dat je het over talenten hebt, terwijl Pisvee vooral dik heeft zitten investeren laatste tijd... iets wat fors tegen ze werkt nu.
Klopt, maar als je als doelstelling hebt om kampioen te worden, en je talenten zijn er nog niet klaar voor, wat moet je dan?
De laatste jaren investeert de club pas in de jeugd en voor dat die talenten aanbreken ben je enkele jaren verder. Tussentijds had je al wisselend succes met Afellay, Aissati, Labyad, Marcellis en Beerens.

Ten tijde van het aantrekken van Matavz en Mertens waren Locadia en Depay er nog niet klaar voor. Achterin komen de talenten er nú pas aan en op het middenveld werd inderdaad gretig ingekocht, maar daar hebben we ook geen talenten rondlopen. Jongens als Van Ooijen bijv. komen te kort voor de top. Als we de transfersommen vergeten; Feyenoord heeft meer spelers aangetrokken dan PSV. Ajax trekt ook Schone en Poulsen aan terwijl ze zat middenvelders in de jeugd hebben.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 13 mei 2013 15:53

Ervaring is nodig om een jong team op weg te helpen. Schöne en Poulsen waren ook nog eens voor niks. PSV heeft op transfergebied gewoon falikant gefaald. En als je dan enkele maanden terug ook nog hoort dat ze bezig zijn om Gomes terug te halen.... :|. PSV is qua reputatie en waardering echt tot een dieptepunt gedaald. Ik had er al nooit iets mee maar dat is na dit seizoen helemaal foetsie. Wel heb ik respect voor Cocu en ben ik benieuwd of hij de tijd en ruimte krijgt om de jeugd een kans te geven. Zolang men maar niet verwacht de nieuwe Frankie in huis te hebben en er vanuit gaan dat Cocu hetzelfde presteerd in zijn eerste jaar...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 mei 2013 16:06

McMurphy schreef:Zolang men maar niet verwacht de nieuwe Frankie in huis te hebben en er vanuit gaan dat Cocu hetzelfde presteerd in zijn eerste jaar...
Denk ook niet dat ze op de eerste degradatie ooit via een 17de plaats en nacompetitie rekenen. :P

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 13 mei 2013 16:48

Klopt, daarom blijft de rest wel gewoon rondlopen. Derijck, Bouma, Mertens en zelfs Strootman zijn toch al ervaren voetballers.

En dat verhaal over Gomes is compleet uit zijn verband gerukt. Hij was op bezoek bij PSV, maar er is nooit sprake geweest dat hij terug zou komen. FC Twente had/heeft wel interesse in hem.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 13 mei 2013 20:04

Colonel_Kurz schreef:
McMurphy schreef:Zolang men maar niet verwacht de nieuwe Frankie in huis te hebben en er vanuit gaan dat Cocu hetzelfde presteerd in zijn eerste jaar...
Denk ook niet dat ze op de eerste degradatie ooit via een 17de plaats en nacompetitie rekenen. :P
Oja.... het is nu Meneer de Boer :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 mei 2013 20:06

Daar reageerde ik ook op, Frankie is nog altijd Rijkaard voor mij. :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 13 mei 2013 23:04

Tsja, ook al is het aan het einde van de rit een zwaar teleurstellend seizoen, voor hetzelfde geld hadden ze nu met twee prijzen gestaan en had je niemand gehoord. Per slot van rekening zijn de verschillen toch maar klein geweest, ze hebben alleen te vroeg gepiekt, na een paar tegenslagen (de nederlaag in de Arena, de blessures van Toivonen en Narsingh) was het vertrouwen te snel verdwenen, en zijn er te vaak onnodig punten verloren (Zwolle...). En toen werd het vooral een gevecht tegen zichzelf.

Over de aankopen, an sich zitten er over de afgelopen twee jaar niet eens zoveel miskopen bij, alleen ontbreekt het aan balans in de investeringen. Narsingh is even afgezien van z'n blessure een prima aankoop geweest, alleen waren echte versterkingen achterin uiteraard veel harder nodig geweest. Als het dan voorin allemaal crescendo loopt en je daarmee tegenstanders kapot speelt kom je nog wel weg met een klungelende verdediging, maar als het even niet wil stort het als een kaartenhuis in elkaar.

Grootste probleem is naar mijn idee geweest dat Advocaat speciaal gehaald is om even een jaartje zijn ding te doen, en er niets was om op terug te vallen, er moet nu verder gebouwd gaan worden op drijfzand. Volgend jaar zal toch een overgangsjaar gaan worden, het zou mij sterk verbazen als Cocu direct de boel op de rit gaat krijgen. En dan ben je dus alweer twee jaar kwijt. Al weet je het natuurlijk maar nooit in deze Mickey Mouse-competitie...

Maar goed, ik kan alleen maar hopen dat ze nu eindelijk hun lesje geleerd hebben. Dat er nu meer werk wordt gemaakt van de jeugd, dat er weer eens wat strategischer wordt ingekocht, en dat het vooral weer eens om de sportieve prestaties gaat draaien in plaats van het gezeur wat niks met voetbal te maken heeft. Dat het weer een ouderwets warme, gezellige club gaat worden. Want als ik heel eerlijk moet zijn heb ik dat gevoel momenteel nog meer bij dat voorheen altijd zo arrogante beursgenoteerde bedrijf daar in de Bijlmer...

En wat betreft van Bommel, ik had toch sterk het gevoel dat ie het erom deed, dat ie het gewoon echt helemaal spuugzat was. Op zijn eigen manier een afscheid in stijl. Maar toch is dat jammer, het is toch een van de allerbeste middenvelders die we in ons land de afgelopen tijd gehad hebben, een voorbeeldige prof met een voor Nederlandse begrippen ongeëvenaarde strijdlust, die had toch een mooier afscheid verdiend.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 15 mei 2013 22:02

Zoveel miljarden in een club steken, om voetbal op de mat leggen waar de honden geen brood van lusten, om vervolgens nog te winnen ook. Het was maar weer eens een trieste avond. :cry:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 mei 2013 22:15

En nu 12 dagen lang de enige club ooit met zowel de CL als EL in handen.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 15 mei 2013 22:19

FC Porto won ook CL en Uefa, de voorganger van EL.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 mei 2013 22:58

spooklift schreef:FC Porto won ook CL en Uefa, de voorganger van EL.
Maar in omgekeerde volgorde, dus toen ze de CL kregen waren ze die andere beker alweer kwijt.

Heb vanavond overigens niks gezien, Chelsea is per definitie niet boeiend.

Plaats reactie