Algemeen Voetbal-topic

Bar is open!
Plaats reactie
Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Algemeen Voetbal-topic

Bericht door Remon » 16 okt 2013 11:56

Met alle respect voor België en Zwitserland, maar wat hebben zij bereikt waardoor zij wel groepshoofd zijn (waarschijnlijk) en Nederland niet. Vorige WK finalist, en nu een bijna perfecte kwalificatie met slechts 1 gelijkspel en een recordaantal doelpunten. Die hele FIFA ranking slaat nérgens op! :N

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 16 okt 2013 11:58

Lekker boeiend, ze moeten gewoon winnen dan maakt het niemand een moer uit dat ze geen groepshoofd zijn geworden toch? :P

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 16 okt 2013 12:24

Dat is wel makkelijk gezegd natuurlijk, maar als je in zo'n poule des doods terecht komt, kun je zomaar uitgeschakeld worden. Even opwarmen in een wat makkelijkere poule is helemaal niet zo verkeerd om een goed toernooi te spelen.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 16 okt 2013 12:29

Ik weet niet welk jaar het was (5 geleden ongeveer denk ik) toen zaten we ook in de poule des doods. We wonnen alles glansrijk en gingen tegen een weinig zeggend land onderuit...

Dus dat zegt ook niet alles :P

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 16 okt 2013 13:07

Remon schreef:Met alle respect voor België en Zwitserland, maar wat hebben zij bereikt waardoor zij wel groepshoofd zijn (waarschijnlijk) en Nederland niet. Vorige WK finalist, en nu een bijna perfecte kwalificatie met slechts 1 gelijkspel en een recordaantal doelpunten. Die hele FIFA ranking slaat nérgens op! :N
Inderdaad. Ik begreep ook niet goed waarom Nederland lager staat aangezien ze een betere WK-kwalificatie campagne achter de rug hebben dan de Belgen (ook al moest België het opnemen tegen landen die initieel hoger stonden).

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 okt 2013 19:01

Misschien omdat wij tegen landen spelen die gewoon ver beneden onze ranking zijn en al jaren niks presteren? Hongarije heeft volgens mij vrijwel nooit een eindronde gehaald...
Roemenie haalt wel eind rondes maar komt bijna nooit door de groepsfase. Belgie zit in een poule met Kroatie(in 1998 nog 3e ten koste van ons) Schotland en Servie. Dat is toch wat aansprekender dan een Roemenie, Hongarije en Turkije...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 16 okt 2013 19:10

"al jaren niks presteren". Ongeslagen geplaatst voor dit WK. Vorig WK 2e(België, niet aanwezig). Vorig EK ehm... fysiek aanwezig. (België niet.) Niet dat ik België het niet gun, maar Nederland zou beter staan als groepshoofd. Ik hoop dat we in dezelfde poule komen, kijken wie er aan het eind van de poule bovenaan staat en is deze discussie gesloten. :P

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 okt 2013 19:43

Kyrill schreef:Hongarije heeft volgens mij vrijwel nooit een eindronde gehaald...
Mwah, ze zijn toch twee keer verliezend finalist geweest. Alleen moet je daarvoor dan wel ruim een halve eeuw terug in de tijd :wink:
Kyrill schreef:Belgie zit in een poule met Kroatie(in 1998 nog 3e ten koste van ons) Schotland en Servie. Dat is toch wat aansprekender dan een Roemenie, Hongarije en Turkije...
Schotland is een leuke ploeg, maar is er vaker niet dan wel bij, en is op zowel een EK als WK nog nooit door de eerste ronde heen gekomen. Servië heeft na een opleving in de jaren '90 op een toernooien ontbroken of niks klaargespeeld.

Turkije daarentegen is in 2002 nog 3e geworden op het WK en in 2008 nog halve finalist op het EK.

Ik heb overigens geen idee waar ze allemaal op de ranglijst staan, maar afgaand op de recentere prestaties zou ik niet zeggen dat het elkaar nu zoveel ontloopt.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 okt 2013 21:00

Hongarije verliest het sowieso van Servie laatste keer dat Hongarije meedeed uberhaupt op een WK was 1986 en EK 1972 ;)
Kroatie deed WK's van 1998(3e), 2002 en 2006 eerste ronde mee. Hun positie op Fifa Wereldranglijst is momenteel 10e. WK 2010 hebben ze inderdaad niet meegedaan.Qua EK's hebben ze van 1996 tot en met 2012 alleen die van 2000 niet meegedaan.
Kroatie en Servie zijn beter dan Roemenie en Hongarije in wereldhistorie sowieso. Turkije is beter dan Schotland.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 17 okt 2013 08:32

Vleeshaak schreef:"al jaren niks presteren". Ongeslagen geplaatst voor dit WK. Vorig WK 2e(België, niet aanwezig). Vorig EK ehm... fysiek aanwezig. (België niet.) Niet dat ik België het niet gun, maar Nederland zou beter staan als groepshoofd. Ik hoop dat we in dezelfde poule komen, kijken wie er aan het eind van de poule bovenaan staat en is deze discussie gesloten. :P
Ik denk dat Kyrill bedoelde dat de tegenstanders van Nederland al jaren niks presteren. Ik weet niet hoe het puntensysteem werkt, maar het zou kunnen dat je minder punten krijgt als je wint tegen minder goede tegenstanders.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 17 okt 2013 18:44

Onderschat Schotland niet,hé. Schotland heeft 2 keer gewonnen tegen Kroatië. Sinds nieuwe bondscoach van Schotland speelde Schotland veel beter dan daarvoor. Nederland zal zeker veel zweten als hij moet tegen Schotland spelen.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 17 okt 2013 19:38

Het is in Brazilië, gezweet zal er sowieso wel worden. :wink:

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 23 okt 2013 12:10

De beste speler op het veld in Celtic Park gisteren was een Nederlander, maar hij speelde niet voor Ajax. :D

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 dec 2013 15:39

Nou, maar hopen dat dit een voorbode voor vanavond is.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 11 dec 2013 15:57

Heb ik iets gemist? :-?

Plaats reactie