Algemeen Voetbal-topic

Bar is open!
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Algemeen Voetbal-topic

Bericht door Aston » 04 jun 2015 22:49

200 miljard! steekt Qatar in het WK.

Dat is 100.000 per inwoner!

Alsof NL 1700 miljard in een WK zou stoppen (relatief gezien). Voor een maandje voetballen in een land waar niemand wat om voetbal geeft (behalve de mannen van het grote geld dan). O+

Als ze het geld zouden verdelen onder de 800 miljoen armste wereldbewoners (mensen die rondkomen van 1 dollar per dag) zou ieder 250 krijgen...

En nog presteren ze het om de werkers uit te buiten door ze op te sluiten in vieze oude kampen waar ze 7 dagen per week moeten werken voor 10 uur per dag in een zomerse hitte van soms 50 graden met duizenden doden als gevolg.

Ik krijg er echt een hele vieze smaak van in mijn mond. Gelukkig is die Bla(t)ter nu opgestapt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jun 2015 20:47

En dan reken je nog de stervende gastarbeiders mee.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 jun 2015 22:24

Uiteraard belachelijk veel, maar toch wel een nuancering: van die 200 miljard gaat alleen al 160 miljard naar transport (o.a. een nieuw vliegveld a 1,4en toeristische infrastructuur. En we praten over een periode van 12 jaar, sinds 2010 tot aan 2022. Het is als in zoveel landen bij een dermate groots evenement, het wordt aangegrepen om het hele land eens grondig aan te pakken. Uiteraard zwengelt dat WK de boel wel wat verder aan, maar ook zonder WK waren ze daar toch wel als een dolle blijven bouwen. Kijk in die regio naar Dubai en Abu Dhabi, die zo'n evenement niet eens nodig hebben gehad om vele tientallen miljarden in hun kleine staatjes te investeren. En met effect, want waar 15 jaar geleden niemand überhaupt maar van het bestaan van Dubai wist ligt dat nu toch anders. Reken maar dat Qatar dat ook wel ziet zitten.

Dat gezegd hebbend zijn er volgens mij nog altijd redenen genoeg voor de FIFA om die toewijzing toch nog maar eens een keertje goed te bekijken....

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 05 sep 2015 11:21

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 17:25

Nou, de wedstrijd begint alweer top :+ :}

EDIT: ik heb het net gepost en de 2-0 zit er al in. Oké, nou was leuk, op naar de wk-kwalificatie. Vierde in de poul, kan me niet zo slecht herinneren...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 18:04

Ok, een overgangselftal is erg lastig en die blessures maken het er ook niet makkelijker op, maar man, man, man. Wat maakte die Blind toch een paar rare keuzes. Van der Wiel komt niet aan spelen toe, dus stel hem dan ook niet op. Cilessen is ook al een tijdje niet in hele beste doen en heeft een doodongelukkige uitstraling en dat terwijl Krul het al jaren prima doet in de Premier League. Geef die man eindelijk eens zijn basisplaats!
Riedewalt en Klaassen in de basis snap ik ook niet helemaal, net als Blind op het middenveld. Maar goed, ik ben dan ook niet voor Ajax. Ik snap de keuze voor Blind als bondcoach ook niet echt, het is niet alsof hij een ervaren coach is met ontzettend veel ervaring en een mooie erelijst.
Euro 2016 kunnen we in ieder geval vergeten op de manier, maar voor het WK hebben we nog best wat tijd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 18:50

Yep, ga ik weer voor Duitsland zijn.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 sep 2015 19:56

Vleeshaak schreef:Riedewalt en Klaassen in de basis snap ik ook niet helemaal, net als Blind op het middenveld. Maar goed, ik ben dan ook niet voor Ajax. Ik snap de keuze voor Blind als bondcoach ook niet echt, het is niet alsof hij een ervaren coach is met ontzettend veel ervaring en een mooie erelijst.
In tegenstelling tot Frank Rijkaard of Van Basten voor hem? :P
Het idee was dat Blind onder Van Gaal zou leren hoe het moest als assistent en dan hoofdcoach zou worden. Maar ja, toen besloten ze toch nog maar Hiddink een tijdje boven hem te zetten, met desastreuze gevolgen. Nu moest hij door dat ontslag dan alsnog opeens hoofdtrainer worden, tja, dat hij dan niet het systeem van Hiddink opeens helemaal durft om te gooien om terug te gaan naar dat van Van Gaal is niet heel verrassend. Daar heeft hij ook niet de persoonlijkheid en autoriteit voor denk ik. Noch de visie. De mond over hebben van de tegenstander kapotspelen, maar ja, zonder het team of de spelers daarvoor...

Feit is dat een paar jaar de aanval van Oranje ontzettend leunt/steunt op Arjen Robben, en noch Hiddink noch Blind kan er iets aan doen dat hij sinds het WK nauwelijks heeft kunnen spelen voor het Nederlands elftal. Tijd voor een ander strijdplan. Misschien eens iets anders dan tik-tik-tik op balbezit?

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 sep 2015 20:38

Vleeshaak schreef:goed, ik ben dan ook niet voor Ajax.
Dat valt ook niet te merken... als je dan toch zo bezig bent met bekritiseren kun je op zijn minst Narsingh en een Bruma benoemen. Die raken ook geen ene knikker.

Swampman
Filmster
Filmster

Bericht door Swampman » 06 sep 2015 20:50

Het Nederlands voetbal ligt volledig op apegapen. De clubs spelen al jaren een bijrol in Europa en slagen er niet eens meer in van Europese middenmoters te winnen. En Oranje heeft vorige zomer maximaal gepresteerd aan de hand van een uitgekiend strijdplan door Van Gaal en een sublieme Robben, maar de werkelijkheid is dat de huidige selectie niet overloopt van kwaliteit. Onze 'sterren' (Robben, Sneijder en Van Persie) naderen hun houdbaarheidsdatum en de jongere spelers zijn (nog lang) niet zo goed als sommige zelf denken. Nu na onze clubs ook het nationale vlaggeschip ten onder is gegaan vrees ik een lange inktzwarte periode voor ons voetbal. Een vervelende bijkomstigheid is ook nog dat onze buurlanden (ten oosten en ten zuiden) de sterren van de hemel blijven/gaan spelen de komende jaren.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 21:40

Colonel_Kurz schreef:
Vleeshaak schreef:Riedewalt en Klaassen in de basis snap ik ook niet helemaal, net als Blind op het middenveld. Maar goed, ik ben dan ook niet voor Ajax. Ik snap de keuze voor Blind als bondcoach ook niet echt, het is niet alsof hij een ervaren coach is met ontzettend veel ervaring en een mooie erelijst.
In tegenstelling tot Frank Rijkaard of Van Basten voor hem? :P
Je zou toch denken dat een keer leren van hun fouten bij de KNVB. Maar blijkbaar denken ze nog steeds dat een goede ex voetballer van Ajax automatisch een goede trainer is.

Misschien is het eens tijd voor een buitenlandse coach? Frisse en onbevooroordeelde blik kan wonderen doen.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 21:48

Rijkaard was een goede coach, hij zou ons tot de finale gebracht hebben als er in de halve finale bizar genoeg niet twee keer een penalty werd gemist en daar kon hij ook weinig aan doen. Na '88 (of '92 eigenlijk) hebben we nooit zoveel kans meer gehad een EK te winnen als met Rijkaard.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 22:09

Ok. Dat van Rijkaard ben ik duidelijk vergeten. I stand corrected. En eigenlijk deed van Basten het ook niet onaardig. Maar in Blind heb ik echt geen enkel vertrouwen.

Van Basten nu als assistent vind ik trouwens ook maar een vreemd verhaal gezien vorig jaar. Eerst trainer bij AZ, toen een heel drama en werd hij assistent bij AZ en een half jaar later verkaste hij weer.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 sep 2015 22:45

Groot verschil met van Basten en Rijkaard (wat in beide gevallen een pure gok was) is anders wel dat Blind bij Ajax 10 jaar geleden al eens heeft laten zien niet de juiste persoon als hoofdcoach te zijn. En natuurlijk, je moet iemand niet afrekenen op één misstap in een alweer tamelijk grijs verleden, maar aangezien hij in de tussentijd andere functies heeft vervuld vraag ik me toch af waar het idee vandaan is gekomen dat hij het nu ineens wél zou kunnen.

Nu kan je hem uiteraard de individuele fouten van de spelers niet verwijten, maar in de afgelopen twee wedstrijden heb ik geen moment iets van visie of vuur in het elftal gezien. Wat er toch ook op wijst dat hij nog altijd niet de persoon is om met enig schokeffect deze handel aan het voetballen te krijgen.

Maar van de andere kant: had maar eens iemand anders weten te vinden voor deze ondankbare, bijna onmogelijke taak. Je zou toch bijna het idee krijgen dat Blind door de KNVB willens en wetens is geslachtofferd...

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 okt 2015 20:26

Mja, daar was ik al bang voor. Het maakt al niet eens uit wat Turkije doet, ons eigen deel lukt al helemaal niet...

Plaats reactie