Akira Kurosawa anyone?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 12 dec 2003 10:04

Swampman schreef:Throne of Blood is echt een aanrader, de slotscene van Toshiro Mifune hoort zonder meer thuis in het klassieke rijtje van beste filmeindes ooit!
Hij komt voorbij tijdens de NRC filmmarathon op 10 januari. Heb de DVD al, maar hem op het witte doek zien lijkt me helemaal geweldig!

DarkoDonnie
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door DarkoDonnie » 17 dec 2003 18:48

Bij Rodisc (en rodirect.nl) hebben ze kurosawa dvd's voor 9,99! Het is natuurlijk geen criterion kwaliteit, maar toch wel okay. Ik heb Yojimbo, Throne of Blood, Ikiru, Sanjuro, The Hidden Fortress gehaald. Jammer genoeg hebben ze Ran niet.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 mar 2004 18:35

Ik heb van Kurosawa tot nu toe de volgende films gezien:
  • Ikiru
    Shichinin no samurai
    Yojimbo
    Sanjuro
    Kagemusha
    Ran
Vreemd genoeg is de chronologische volgorde waarin de films gemaakt zijn, ook mijn voorkeursvolgorde. :)
Waarbij ik moet zeggen dat Ran vér onderaan het lijstje staat...

unrelated
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door unrelated » 21 mar 2004 19:00

Colonel_Kurz schreef:Ik heb van Kurosawa tot nu toe de volgende films gezien:
  • Ikiru
    Shichinin no samurai
    Yojimbo
    Sanjuro
    Kagemusha
    Ran
Vreemd genoeg is de chronologische volgorde waarin de films gemaakt zijn, ook mijn voorkeursvolgorde. :)
Waarbij ik moet zeggen dat Ran vér onderaan het lijstje staat...
Vergeet je Yume niet?? :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 mar 2004 20:21

unrelated schreef: Vergeet je Yume niet?? :P
Daar gaat m'n mooie volgorde/rangorde... maar evenwel bedankt voor de reminder.

Het complete lijstje, met beoordelingen, is nu dus:
  • Ikiru (*****)
    Shichinin no samurai (*****)
    Yojimbo (****½)
    Sanjuro (****½)
    Kagemusha (****)
    Ran (***)
    Yume (****)

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 08 apr 2004 20:53

Ik ben onderhand ook diep onder de indruk van Kurosawa. Ik heb tot nog toe gezien: Ran, Kagemusha, 7 Samurai, Throne of Blood, Hidden Fortress en eergister heb ik Red Beard gekocht. Dat was blind buy want hij was van Kurosawa; dat zegt genoeg denk ik :D

Kimon
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Kimon » 24 apr 2007 19:15

Ik ben onlangs begonnen met de films van Kurosawa. Sichinin no Samurai is een van mijn favorieten aller tijden en Ran wist mij ook erg te boeien. Daarnaast heb ik vandaag Kumonosu jô gezien die ik afgezien van Toshiro Mifune en de grandioze finale een tikkeltje minder vond. Gek genoeg vind ik het best jammer dat de twee oudere films van de drie in zwart-wit zijn. Want dat kleurenfestijn van Ran is een lust voor het oog.

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 26 apr 2007 21:58

Goed hier komt mijn bekentenis, ik heb nog iets van deze beste man mogen aanschouwen, ben ik nu een cultuurbarbaar? Hey niet gooien naar me, doet zeer die stenen :oops:

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 26 apr 2007 22:10

jacq schreef:Goed hier komt mijn bekentenis, ik heb nog iets van deze beste man mogen aanschouwen, ben ik nu een cultuurbarbaar? Hey niet gooien naar me, doet zeer die stenen :oops:
STOP IT! STOP IT! STOP IT RIGHT NOW! STOP IT! All right, no one is to stone _anyone_ until I blow this whistle. Even... and I want to make this absolutely clear... even if they do say, "Jehovah. "

Ik ben zelf ook nog vrij nieuw met Kurosawa. Op dit moment heb ik alleen nog Seven Samurai en Rashomon gezien en ik moet zeggen dat ze me allebei erg goed zijn bevallen. Ik heb nog Ran en Kagemusha hier liggen waar ik zeer benieuwd naar ben, en ik overweeg ook nog om een of meerdere boxen van de Kurosawa-collection aan te schaffen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 26 apr 2007 22:14

jacq schreef:Goed hier komt mijn bekentenis, ik heb nog iets van deze beste man mogen aanschouwen, ben ik nu een cultuurbarbaar? Hey niet gooien naar me, doet zeer die stenen :oops:
Nee, natuurlijk ben je geen cultuurbarbaar maar als je binnen nu en een week er nog geen gezien hebt, krijg je natuurlijk gewoon keihard een ban

Als je er ooit aan wilt beginnen, zou ik met wat "lichter" Kurosawa beginnen, een van z'n samurai films. En dan niet perse meteen The Seven Samurai met z'n 4 uur maar iets relatief makkelijkers als Yojimbo of The Hidden Fortress.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 26 apr 2007 22:23

Ik heb Rashomon uit kunnen zitten, maar dat ging niet van harte. Het verhaal was interessant and all, maar jezus, kon die dief nóg irritanter lachen?

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 27 apr 2007 07:03

Oke Ash_ doen we, ikzelf dacht aan Ran :oops: Maar The Hidden Fortress, ik denk dat ik daar dan maar mee begin. Maandag eens wat van die meneer Kurosawa op de kop tikken :P

asoka
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door asoka » 27 apr 2007 07:54

Hidden Fortress is inderdaad een goed film om mee te beginnen, maar Seven Samurai is dat mij betreft minsten net zo goed. Ik lees hier dat de film misschien lang zou duren, maar tijdens het kijken is mij dat echt niet opgevallen.

kNoe
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door kNoe » 27 apr 2007 08:14

Ik heb al tijden Seven Samurai hier liggen, maar de lange speelduur schrikt nog een beetje af..ik wil 'm eigenlijk in één keer kijken, maar daarvoor heb ik nog niet echt tijd gehad (c.q. gemaakt). Maar op korte termijn moet 'ie dr toch maar aan geloven, want ik ben wel erg benieuwd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 27 apr 2007 10:14

Ik wil m ook dolgraag kijken, maar je moet er even de tijd voor vinden inderdaad. Maar er staat een vakantie (ja, ook de gemeente gaat een week dicht) voor de deur, dus het kan er eindelijk van komen! :)

Plaats reactie