Lars von Trier

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 jul 2006 18:34

Ik vind zelf ook dat het een beetje slecht onderbouwd is wat grappig zegt. Waarin gaat Von Trier te ver? Wat is bekrompen aan het aansnijden van een onderwerp als Slavernij? Misschien is het beter te accepteren wat je zegt als je het daadwerkelijk onderbouwt.

En let alsjeblieft een beetje op je interpunctie.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 05 jul 2006 19:17

gollum36 schreef:Ik vind zelf ook dat het een beetje slecht onderbouwd is wat grappig zegt. Waarin gaat Von Trier te ver? Wat is bekrompen aan het aansnijden van een onderwerp als Slavernij? Misschien is het beter te accepteren wat je zegt als je het daadwerkelijk onderbouwt.

neem nou bijna alle films van trier en je zult zien dat hij bij bijna alles amerika in een slecht daglicht neerzet.. waarom niet over zijn eigen land.. waarom amerika steeds.. kijk de onderwerpen zijn goed maar verwijs niet steeds naar amerika met een vinger.. want degene die zonder zonde zitten gooien de eerste stenen.. en over interpunctie hoe vaker jullie het zeggen hoe slechter het wordt.. :Y

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jul 2006 19:23

Coherente zinnen met alle benodigde woorden worden ook steeds lastiger?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 05 jul 2006 21:46

grappig schreef:
gollum36 schreef:Ik vind zelf ook dat het een beetje slecht onderbouwd is wat grappig zegt. Waarin gaat Von Trier te ver? Wat is bekrompen aan het aansnijden van een onderwerp als Slavernij? Misschien is het beter te accepteren wat je zegt als je het daadwerkelijk onderbouwt.

neem nou bijna alle films van trier en je zult zien dat hij bij bijna alles amerika in een slecht daglicht neerzet.. waarom niet over zijn eigen land.. waarom amerika steeds.. kijk de onderwerpen zijn goed maar verwijs niet steeds naar amerika met een vinger.. want degene die zonder zonde zitten gooien de eerste stenen.. en over interpunctie hoe vaker jullie het zeggen hoe slechter het wordt.. :Y
Hij heeft in zijn vorige films al Europa behandelt (E-trilogy, Breaking The Waves, Riget I&II), en ja, hij gaat nu met Amerika bezig. Maar dat doet hij omdat hij iets duidelijk wil maken over de politiek, en sinds wanneer is sociaal engagement, hoe puberaal ook gebracht, een slecht iets? Dat vind ik niet iets om de film op af te rekenen. Want ja, er gaat momenteel veel mis in de U.S of A.

En het laatste wat je zegt slaat natuurlijk als een tang op een varken. Beetje jammer.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 06 jul 2006 15:40

gollum36 schreef:
grappig schreef:

Hij heeft in zijn vorige films al Europa behandelt (E-trilogy, Breaking The Waves, Riget I&II), en ja, hij gaat nu met Amerika bezig. Maar dat doet hij omdat hij iets duidelijk wil maken over de politiek, en sinds wanneer is sociaal engagement, hoe puberaal ook gebracht, een slecht iets? Dat vind ik niet iets om de film op af te rekenen. Want ja, er gaat momenteel veel mis in de U.S of A.

En het laatste wat je zegt slaat natuurlijk als een tang op een varken. Beetje jammer.
ik wist niet dat hiervoor een triligy had gemaakt over europa .. bij deze mijn opmerking gewist dan is ie god bezig.. mijn excuses..

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 06 jul 2006 22:12

grappig schreef:ik wist niet dat hiervoor een triligy had gemaakt over europa .. bij deze mijn opmerking gewist dan is ie god bezig.. mijn excuses..
Excuses is natuurlijk nergens voor nodig, maar het is nogal dwaas, mijn jongen. Eerst Von Trier zwart maken, vreemd en slecht redeneren, en dan vervolgens alles weer terugnemen? Misschien toch eerst eens wat meer in iets verdiepen, voor je met je mening klaar staat.

grappig
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door grappig » 06 jul 2006 22:40

Lumière schreef:
grappig schreef:ik wist niet dat hiervoor een triligy had gemaakt over europa .. bij deze mijn opmerking gewist dan is ie god bezig.. mijn excuses..
Excuses is natuurlijk nergens voor nodig, maar het is nogal dwaas, mijn jongen. Eerst Von Trier zwart maken, vreemd en slecht redeneren, en dan vervolgens alles weer terugnemen? Misschien toch eerst eens wat meer in iets verdiepen, voor je met je mening klaar staat.
Zwartmaken ook weer niet... effe rustig, ik snapte alleen niet waarom alleen Amerika afkraken.. maar ik snap het al Europa heeft die al eerder gedaan.. :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 07 jul 2006 15:05

Hoe is de Europa-trilogie? Ik ga hem denk ik aanschaffen eerdaags, tenzij iemand met goede tegenargumenten komt :8

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 07 jul 2006 16:40

Slechts twee van de drie gezien, maar Europa gaf ik een 9 en Forbrydelsens Element een 8½. Vooral Europa blijft nog lang doorspoken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 07 jul 2006 17:30

Mmmm, misschien aanschaf overwegen.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 08 jul 2006 13:58

Ik heb de stap gezet, of althans, in gedachten. Vanavond of morgen even naar de webwinkel.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 10 jul 2006 18:35

Lumière schreef:Ik heb de stap gezet, of althans, in gedachten. Vanavond of morgen even naar de webwinkel.
...en gekocht! Fraai boxje.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 10 jul 2006 23:35

Lumière schreef:
Lumière schreef:Ik heb de stap gezet, of althans, in gedachten. Vanavond of morgen even naar de webwinkel.
...en gekocht! Fraai boxje.
Bij mij wacht hij nog even, heb toch nog andere (lees goedkopere) dingen gezien die ik wil.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 11 jul 2006 07:28

grappig schreef:neem nou bijna alle films van trier en je zult zien dat hij bij bijna alles amerika in een slecht daglicht neerzet.. waarom niet over zijn eigen land.. waarom amerika steeds.. kijk de onderwerpen zijn goed maar verwijs niet steeds naar amerika met een vinger.. want degene die zonder zonde zitten gooien de eerste stenen.. en over interpunctie hoe vaker jullie het zeggen hoe slechter het wordt.. :Y
Het is natuurlijk ook maar net wat je er zelf in ziet. Dogville bijvoorbeeld zal ongetwijfeld als kritiek op Amerika bedoeld zijn, maar die indruk wordt nog eens versterkt doordat dat nu eenmaal is wat de gemiddelde linkse, anti-Amerikanistische, hoogopgeleide filmkijker er graag in wil zien.

Ikzelf zag echter óók nog wat anders: zo ontdekte ik in het personage Tom Edison juist de verpersoonlijking van de naïeve, hypocriete, Europese Orde van de Linkse Moraalridders. Het is maar hoe je het bekijkt. ;)

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 11 jul 2006 10:07

Plaats reactie