Beste filmcomponist

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 22 feb 2005 19:03

Strider schreef:Hans Zimmer, ongetwijfeld. :) Alle soundtracks die ik van hem heb, vind ik schitterend. Hij heeft een zeer herkenbare stijl, maar is duidelijk niet te beroerd om een gedurfd product af te leveren. Verrassend en toch altijd goed.
Zimmger gedurfd? Welke soundtrack dan? Zimmer doet praktisch altijd 't zelfde...erg effectief & melodramatisch, maar gedurfd? neuh...

darkness
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door darkness » 22 feb 2005 20:43

Hans Zimmer, al genoeg besproken dit topic
Thomas Newman, 'brooks was here' shaw. red. :cry:
John Williams, geweldig
Eric Sierra: Léon..

misschien minder bekend, Harry Gregson-Williams: Spy Game _O_ , Shrek 1&2, Phone Booth, samen gewerkt met Zimmer aan the rock en voor de gamers onder ons: de geweldige soundtrack van Metal Gear Solid 2! _O_

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 25 feb 2005 17:14

ruben schreef:Zimmger gedurfd? Welke soundtrack dan? Zimmer doet praktisch altijd 't zelfde...erg effectief & melodramatisch, maar gedurfd? neuh...
Wat dacht je van Black Hawk Down? Maar ook met Gladiator omzeilt hij de clichés heel netjes.
darkness schreef:misschien minder bekend, Harry Gregson-Williams: Spy Game _O_ , Shrek 1&2, Phone Booth, samen gewerkt met Zimmer aan the rock en voor de gamers onder ons: de geweldige soundtrack van Metal Gear Solid 2! _O_
Vergeet Enemy of the State en Man on Fire niet. Ook zeer sterk. Ik ben erg benieuwd wat hij van Kingdom of Heaven maakt. :)

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 feb 2005 12:32

Ennio Morricone natturlijk. Ecstacy of gold is elke keer weer kippe(n?)vel.

Verder, de naam ontschiet me even, die van de Oceans films, zorgt net voor het alternatieve randje.

Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.

Beagle
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Beagle » 28 feb 2005 12:39

AngelEyes schreef:Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Eigenlijk verantwoordelijk voor 2 soundtracks, als je The song remains the same (Led Zep) movie meerekend. Uiteraard voor die laatste was hij hoofd/mede -componist. John Paul Jones heeft overigens ook een soundtrack op zijn geweten (buiten eerder genoemde Led Zep thingy) en over zijn solo werk kan je zeggen dat het nog progressiever/alternatiever is t.o.v. de gemeenschappelijke uitvoeringen.

Van de Death Wish II soundtrack werd het nummer "Who's to blame" nog door JP gespeeld tijdens zijn Outrider tour. Geweldig nummer!

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 28 feb 2005 17:26

Zonder enige twijfel:
Ennio Morricone. Met meesterwerkjes als de Dollars-trilogy, Once Upon a Time in the West/America, The Untouchables, Nuovo Cinema Paradiso, The Mission en ik mag zo nog wel uren doorgaan.
Jerry Goldsmith behoort ook tot één van de beteren, en laten we Bernard Herrmann, waar Hitchcock vaak mee heeft samengewerkt, niet vergeten.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 feb 2005 17:46

Beagle schreef:
AngelEyes schreef:Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Eigenlijk verantwoordelijk voor 2 soundtracks, als je The song remains the same (Led Zep) movie meerekend. Uiteraard voor die laatste was hij hoofd/mede -componist. John Paul Jones heeft overigens ook een soundtrack op zijn geweten (buiten eerder genoemde Led Zep thingy) en over zijn solo werk kan je zeggen dat het nog progressiever/alternatiever is t.o.v. de gemeenschappelijke uitvoeringen.

Van de Death Wish II soundtrack werd het nummer "Who's to blame" nog door JP gespeeld tijdens zijn Outrider tour. Geweldig nummer!
The song remains the same is meer een concertregistratie opgeleukt (ahum) met filmbeelden. Ik weet even niet meer of die filmbeelden met (orginele) muziek ondersteund zijn, zo ja, dan heeft hij inderdaad twee soundtracks geproduceerd.
Van John Paul Jones heb ik tot nu alleen maar goede dingen gehoord/gelezen. Ik moet snel maar eens wat van gaan horen van deze meest onderschatte Zeppelin.

Beagle
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Beagle » 28 feb 2005 18:00

The Song Remains.. is inderdaad discutabel, maar ik kan mij nog de orginele LP herinneren (ja, ja .. ouwe zak!) en daar stond op de regel "origional soundtrack enz....."

Afbeelding

Voor beeldmateriaal kan je veel beter de moderne dubbel DVD bekijken, vele male interessanter.

Overigens zijn beide cd's van JP Jones een absolute must. Verwacht echter geen "standaard" Zep nummers, dit is even iets anders. Van alle solo projecten waarschijnlijk wel de meest interessantste!

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 feb 2005 18:25

Beagle schreef:The Song Remains.. is inderdaad discutabel, maar ik kan mij nog de orginele LP herinneren (ja, ja .. ouwe zak!) en daar stond op de regel "origional soundtrack enz....."

Afbeelding

Voor beeldmateriaal kan je veel beter de moderne dubbel DVD bekijken, vele male interessanter.

Overigens zijn beide cd's van JP Jones een absolute must. Verwacht echter geen "standaard" Zep nummers, dit is even iets anders. Van alle solo projecten waarschijnlijk wel de meest interessantste!
Nou, lp's zijn heus niet alleen voor ouwe zakken, ik heb er zelf ook de nodige. En die nummers die op die LP staan, zijn wel de livenummers, en in zekere zin speciaal voor de film opgenomen. Toch zou ik het niet als original soundtrack zien.
Die dubbeldvd ben ik wel benieuwd naar. Ik heb wel die 3-cd verzameling en die is prima. Maar goed we dwalen af...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 feb 2005 18:31

AngelEyes schreef: Nou, lp's zijn heus niet alleen voor ouwe zakken, ik heb er zelf ook de nodige.
Inderdaad! Alleen m'n naald staat scheef, en ik durf niets meer af te spelen... :(

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 28 feb 2005 19:58

Colonel_Kurz schreef:
AngelEyes schreef: Nou, lp's zijn heus niet alleen voor ouwe zakken, ik heb er zelf ook de nodige.
Inderdaad! Alleen m'n naald staat scheef, en ik durf niets meer af te spelen... :(
Een nieuwe naald wil nog wel eens een dure aangelegenheid worden, zeker als je een beetje een apart model tafel hebt. Je kunt ook gewoon ergens een tweedehandstafeltje op de kop tikken, kost ook niet veel tegenwoordig.

Beagle
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Beagle » 28 feb 2005 20:24

Zie onderwerp "muziek DVD's". Kleine omschrijving Zep DVD....

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 01 mar 2005 13:11

John Williams _O_ _O_ _O_ :T

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 01 mar 2005 16:40

Heeft interessante werken, ja.

Deed hij ook Schindler's List en Forrest Gump?

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 02 mar 2005 11:41

Howard Shore, Hans zimmer, Elioth Godenthal, Klaus Badelt heeft ook erg goeie soundtracks op zn naam staan waaronder The recruit en the time machine! En ik zal nog ff zoeken naar anderen

Plaats reactie