Zimmger gedurfd? Welke soundtrack dan? Zimmer doet praktisch altijd 't zelfde...erg effectief & melodramatisch, maar gedurfd? neuh...Strider schreef:Hans Zimmer, ongetwijfeld.Alle soundtracks die ik van hem heb, vind ik schitterend. Hij heeft een zeer herkenbare stijl, maar is duidelijk niet te beroerd om een gedurfd product af te leveren. Verrassend en toch altijd goed.
Beste filmcomponist
Hans Zimmer, al genoeg besproken dit topic
Thomas Newman, 'brooks was here' shaw. red.
John Williams, geweldig
Eric Sierra: Léon..
misschien minder bekend, Harry Gregson-Williams: Spy Game
, Shrek 1&2, Phone Booth, samen gewerkt met Zimmer aan the rock en voor de gamers onder ons: de geweldige soundtrack van Metal Gear Solid 2! 
Thomas Newman, 'brooks was here' shaw. red.

John Williams, geweldig
Eric Sierra: Léon..
misschien minder bekend, Harry Gregson-Williams: Spy Game

Wat dacht je van Black Hawk Down? Maar ook met Gladiator omzeilt hij de clichés heel netjes.ruben schreef:Zimmger gedurfd? Welke soundtrack dan? Zimmer doet praktisch altijd 't zelfde...erg effectief & melodramatisch, maar gedurfd? neuh...
Vergeet Enemy of the State en Man on Fire niet. Ook zeer sterk. Ik ben erg benieuwd wat hij van Kingdom of Heaven maakt.darkness schreef:misschien minder bekend, Harry Gregson-Williams: Spy Game, Shrek 1&2, Phone Booth, samen gewerkt met Zimmer aan the rock en voor de gamers onder ons: de geweldige soundtrack van Metal Gear Solid 2!

Ennio Morricone natturlijk. Ecstacy of gold is elke keer weer kippe(n?)vel.
Verder, de naam ontschiet me even, die van de Oceans films, zorgt net voor het alternatieve randje.
Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Verder, de naam ontschiet me even, die van de Oceans films, zorgt net voor het alternatieve randje.
Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Eigenlijk verantwoordelijk voor 2 soundtracks, als je The song remains the same (Led Zep) movie meerekend. Uiteraard voor die laatste was hij hoofd/mede -componist. John Paul Jones heeft overigens ook een soundtrack op zijn geweten (buiten eerder genoemde Led Zep thingy) en over zijn solo werk kan je zeggen dat het nog progressiever/alternatiever is t.o.v. de gemeenschappelijke uitvoeringen.AngelEyes schreef:Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Van de Death Wish II soundtrack werd het nummer "Who's to blame" nog door JP gespeeld tijdens zijn Outrider tour. Geweldig nummer!
Zonder enige twijfel:
Ennio Morricone. Met meesterwerkjes als de Dollars-trilogy, Once Upon a Time in the West/America, The Untouchables, Nuovo Cinema Paradiso, The Mission en ik mag zo nog wel uren doorgaan.
Jerry Goldsmith behoort ook tot één van de beteren, en laten we Bernard Herrmann, waar Hitchcock vaak mee heeft samengewerkt, niet vergeten.
Ennio Morricone. Met meesterwerkjes als de Dollars-trilogy, Once Upon a Time in the West/America, The Untouchables, Nuovo Cinema Paradiso, The Mission en ik mag zo nog wel uren doorgaan.
Jerry Goldsmith behoort ook tot één van de beteren, en laten we Bernard Herrmann, waar Hitchcock vaak mee heeft samengewerkt, niet vergeten.
The song remains the same is meer een concertregistratie opgeleukt (ahum) met filmbeelden. Ik weet even niet meer of die filmbeelden met (orginele) muziek ondersteund zijn, zo ja, dan heeft hij inderdaad twee soundtracks geproduceerd.Beagle schreef:Eigenlijk verantwoordelijk voor 2 soundtracks, als je The song remains the same (Led Zep) movie meerekend. Uiteraard voor die laatste was hij hoofd/mede -componist. John Paul Jones heeft overigens ook een soundtrack op zijn geweten (buiten eerder genoemde Led Zep thingy) en over zijn solo werk kan je zeggen dat het nog progressiever/alternatiever is t.o.v. de gemeenschappelijke uitvoeringen.AngelEyes schreef:Ook niet onvermeld mag blijven: Jimmy Page, gitarist van Led Zeppelin. Heeft bij mijn weten 1 soundstrack verzorgd, Death Wish 2, maar wijkt daarin af van alle platgetreden paden.
Van de Death Wish II soundtrack werd het nummer "Who's to blame" nog door JP gespeeld tijdens zijn Outrider tour. Geweldig nummer!
Van John Paul Jones heb ik tot nu alleen maar goede dingen gehoord/gelezen. Ik moet snel maar eens wat van gaan horen van deze meest onderschatte Zeppelin.
The Song Remains.. is inderdaad discutabel, maar ik kan mij nog de orginele LP herinneren (ja, ja .. ouwe zak!) en daar stond op de regel "origional soundtrack enz....."

Voor beeldmateriaal kan je veel beter de moderne dubbel DVD bekijken, vele male interessanter.
Overigens zijn beide cd's van JP Jones een absolute must. Verwacht echter geen "standaard" Zep nummers, dit is even iets anders. Van alle solo projecten waarschijnlijk wel de meest interessantste!

Voor beeldmateriaal kan je veel beter de moderne dubbel DVD bekijken, vele male interessanter.
Overigens zijn beide cd's van JP Jones een absolute must. Verwacht echter geen "standaard" Zep nummers, dit is even iets anders. Van alle solo projecten waarschijnlijk wel de meest interessantste!
Nou, lp's zijn heus niet alleen voor ouwe zakken, ik heb er zelf ook de nodige. En die nummers die op die LP staan, zijn wel de livenummers, en in zekere zin speciaal voor de film opgenomen. Toch zou ik het niet als original soundtrack zien.Beagle schreef:The Song Remains.. is inderdaad discutabel, maar ik kan mij nog de orginele LP herinneren (ja, ja .. ouwe zak!) en daar stond op de regel "origional soundtrack enz....."
Die dubbeldvd ben ik wel benieuwd naar. Ik heb wel die 3-cd verzameling en die is prima. Maar goed we dwalen af...
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Een nieuwe naald wil nog wel eens een dure aangelegenheid worden, zeker als je een beetje een apart model tafel hebt. Je kunt ook gewoon ergens een tweedehandstafeltje op de kop tikken, kost ook niet veel tegenwoordig.Colonel_Kurz schreef:Inderdaad! Alleen m'n naald staat scheef, en ik durf niets meer af te spelen...AngelEyes schreef: Nou, lp's zijn heus niet alleen voor ouwe zakken, ik heb er zelf ook de nodige.
- Papigiulio
- Hoofdrol
- Contacteer: