Wie wordt de volgende Al Pacino of Robert de Niro?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 nov 2004 11:02

ruben schreef:
JB schreef:Nortons kwaliteiten staan als een paal boven water, hij is één van de meest veelzijdige acteurs van dit moment. Maar Pitt heb ik nog nooit zien overtuigen in een hoofdrol. Pitt is altijd erg sterk in bijrollen, maar een hele film dragen waarmee deze boven het maaiveld uitsteekt zoals Robert de Niro, Al Pacino en Edward Norton dat kunnen, heb ik hem nog nooit zien doen.
Pitt heeft mij overtuigd in de laatste scene van Se7en. Hoe hij daar de worsteling van zijn personage uitbeeldt...poeh...krijg er nog steeds kippenvel van.
Misschien wel, maar dat is één scène en hij persoonlijk maakt de film niet zo bijzonder. Dat doen vooral de regie en cinematografie. Daarbij vind ik in Se7en Morgan Freemann ook sterker spelen dan Pitt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 nov 2004 12:07

ruben schreef:
JB schreef:Nortons kwaliteiten staan als een paal boven water, hij is één van de meest veelzijdige acteurs van dit moment. Maar Pitt heb ik nog nooit zien overtuigen in een hoofdrol. Pitt is altijd erg sterk in bijrollen, maar een hele film dragen waarmee deze boven het maaiveld uitsteekt zoals Robert de Niro, Al Pacino en Edward Norton dat kunnen, heb ik hem nog nooit zien doen.
Pitt heeft mij overtuigd in de laatste scene van Se7en. Hoe hij daar de worsteling van zijn personage uitbeeldt...poeh...krijg er nog steeds kippenvel van.
Dat het een goede acteur is, ok, maar een nieuwe Pacino of De Niro?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 nov 2004 12:14

Colonel_Kurz schreef:Dat het een goede acteur is, ok, maar een nieuwe Pacino of De Niro?
Een hele goede bijrol-acteur!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 01 nov 2004 20:16

JB schreef:
Colonel_Kurz schreef:Dat het een goede acteur is, ok, maar een nieuwe Pacino of De Niro?
In Fight Club is het dan wel weer een hele grote bijrol :wink:

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 nov 2004 20:19

WizardOfOss schreef:
JB schreef:
In Fight Club is het dan wel weer een hele grote bijrol :wink:
Klopt, hij staat immers de hele film lang in de schaduw van Edward Norton! :wink:

Overigens vind ik hem hierin misschien wel zijn sterkste rol ooit spelen!

mota bhai
Bijrol
Bijrol

Bericht door mota bhai » 01 nov 2004 20:21

ok geen brad pitt .
:D

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 02 dec 2004 01:29

NIEMAND KAN HUN VERVANGEN.
er is niemand en die zal er de komende 100 jaar niet komen die aan hun charisma en uitraling kan tippe.

zo simpel is het :D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 07 dec 2004 11:03

Pfff... over hersenloze reacties gesproken... Vijftig jaar geleden dacht waarschijnlijk ook iedereen dat er nooit meer acteurs zouden komen van het kaliber Humphrey Bogart, Clark Gable en Marlon Brando. Dat iedere acteur enigzins uniek is, wil niet zeggen dat er geen gelijkwaardige acteurs kunnen komen.
Ik kom helaas weer op dezelfde acteurs neer: Edward Norton en Johnny Depp... al moet ik bekennen dat Matt Damon ook wel ver kan komen. Natuurlijk, Russell Crowe, Tom Hanks en Tom Cruise zijn ook fantastische acteurs, maar ze missen het kleine stukje kwaliteit dat hen in staat stelt om echte karakterrollen te spelen.
Ik heb hier echter nog geen actrices gehoord. Er werd immers toch ook gevraagd naar de opvolgster van Diane Keaton?
Laatst gewijzigd door Thiver op 09 dec 2004 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 07 dec 2004 11:54

Strider schreef:Pfff... over hersenloze reacties gesproken... Vijftig jaar geleden dacht waarschijnlijk ook iedereen dat er nooit meer acteurs zouden komen van het kaliber Humphrey Bogart, Clark Gable en Marlon Brando. Dat iedere acteur enigzins uniek is, wil niet zeggen dat er geen gelijkwaardige acteurs kunnen komen.
Ik kom helaas weer op dezelfde acteurs neer: Edward Norton en Johnny Depp... al moet ik bekennen dat Matt Damon ook wel ver kan komen. Natuurlijk, Russel Crowe, Tom Hanks en Tom Cruise zijn ook fantastische acteurs, maar ze missen het kleine stukje kwaliteit dat hen in staat stelt om echte karakterrollen te spelen.
Ik heb hier echter nog geen actrices gehoord. Er werd immers toch ook gevraagd naar de opvolgster van Diane Keaton?
hersenloos :-? :-?
de topic gaat niet over gelijkwaardig maar VERVANGEN
niemand kan hun vervangen want daar bedoelen ze mee de NIEUWE generatie acteurs dan vallen tom cruise,tom hanks, marlon brando al af !
en een baby face van een matt damon kun je niet vergelijken met robert de niro of al pacino..(al is het wel een erg goeie acteur)
daar mist hij puur het charisma voor.
russel crowe is een goeie acteur met goeie rollen maar kun je niet vergelijken met brando, pacino, de niro.

De niro MAAKT de film, meestal is het al een goeie of super film maar zonder hem zouden die films het hedendaagse niveau niet gehaalt hebben.

zie jij crowe al travis bickle spelen :D dat zou wel een heel lachwekkend gezicht zijn.( en durf eigenlijk wel te zeggen dat mensen taxi driver langer zullen onthouden als de niro erin zou spelen dan crowe)
en bij de score let je volgens mij meer op de niro dan op norton :D
of ligt het aan mij :)

Depp vind ik super, de rollen die hij speelt, de mysterieuzen schrijfer bijvoorbeeld _O_ maar hij word hier door gekenmerkt en alleen om die reden kan hij de niro / pacino nooit vervangen.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 07 dec 2004 12:45

II Duce schreef:of ligt het aan mij :) .
Ligt meestal aan jou. :wink:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 07 dec 2004 13:04

zonder twijfel Pitt, Depp en Norton waarvan norton gewoon mijn absolute favoriet is. Zoals hij die autist speelt in de perfect score geweldig.
Colin Farrel is ook goed maar denk niet dat die het niveau kan halen.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 07 dec 2004 15:24

sickboy1984 schreef:zonder twijfel Pitt, Depp en Norton waarvan norton gewoon mijn absolute favoriet is. Zoals hij die autist speelt in de perfect score geweldig.
Colin Farrel is ook goed maar denk niet dat die het niveau kan halen.
Het moet de Score zijn en als Norton al een autist speelde (kan het me niet herrineren) dan vond ik het niet al te overtuigend... (en neem van mij aan, ik ben een expert)....

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 07 dec 2004 17:47

II Duce schreef:hersenloos :-? :-?
Goed gezien, ja. :lol:
II Duce schreef:de topic gaat niet over gelijkwaardig maar VERVANGEN
Ik denk dat "opvolgen" een betere benaming is.
II Duce schreef:niemand kan hun vervangen want daar bedoelen ze mee de NIEUWE generatie acteurs dan vallen tom cruise,tom hanks, marlon brando al af !
Marlon Brando kan ik inderdaad moeilijk als opvolger van Robert De Niro en Al Pacino zien... }:
Maareh... Johnny Depp, Brad Pitt en Tom Cruise schelen hooguit een jaar in leeftijd. Hoe kun je die eerste twee wel serieus nemen en die laatste niet?
II Duce schreef:en een baby face van een matt damon kun je niet vergelijken met robert de niro of al pacino..(al is het wel een erg goeie acteur)
Nu nog niet, nee. Maar kon je Al Pacino al wel vergelijken met Marlon Brando voor hij in The Godfather speelde? Slechts na verloop van tijd, wanneer Matt Damon met goede rollen in goede films heeft bewezen zijn mannetje te staan, zal die mogelijkheid er misschien zijn. Voorlopig kunnen we alleen nog maar voorspellingen doen. En laat deze topic daar nu juist voor bedoeld zijn... :P
II Duce schreef:russel crowe is een goeie acteur met goeie rollen maar kun je niet vergelijken met brando, pacino, de niro.
Same story. :O
II Duce schreef:De niro MAAKT de film, meestal is het al een goeie of super film maar zonder hem zouden die films het hedendaagse niveau niet gehaalt hebben.
Hahahaha! Zeker nog nooit naar 15 Minutes, Showtime en Analyze That gekeken? :D
En verder denk ik dat je het woord "hedendaagse" moet vervangen voor "huidige". 8)
II Duce schreef:zie jij crowe al travis bickle spelen :D dat zou wel een heel lachwekkend gezicht zijn.( en durf eigenlijk wel te zeggen dat mensen taxi driver langer zullen onthouden als de niro erin zou spelen dan crowe)
Nu je het zegt... ik vind het eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Misschien 'n idee voor 'n remake? :wink:
II Duce schreef:en bij de score let je volgens mij meer op de niro dan op norton :D
of ligt het aan mij :)
Het zal wel aan jou liggen, want ik heb The Score nu twee keer gezien en bij beide keren, boeiden beide acteurs me even veel. Misschien boeide Edward Norton me zelfs nog meer dan Robert De Niro. Die eerste is immers redelijk verrassend, die laatste speelt vrij routineus (wat overigens niet betekent dat hij het slecht doet, eerder andersom).
gollum36 schreef:Het moet de Score zijn en als Norton al een autist speelde (kan het me niet herrineren) dan vond ik het niet al te overtuigend... (en neem van mij aan, ik ben een expert)....
Je bent 'n expert, maar je kunt het je niet herinneren... :-? Wel, om het even samen te vatten: Edward Norton speelt een dief met als dekmantel de rol van een geestelijk gehandicapte jongen, waaronder hij werkt in het gebouw waar de inbraak gepleegd zal worden. Dus als je hem niet overtuigend vond, kan dat heel goed komen doordat het een rol van het personage is, en dus niet echt een rol van Edward Norton. :) Snap je het nog?

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 07 dec 2004 20:32

II Duce schreef:en een baby face van een matt damon kun je niet vergelijken met robert de niro of al pacino..(al is het wel een erg goeie acteur)
Strider schreef:Nu nog niet, nee. Maar kon je Al Pacino al wel vergelijken met Marlon Brando voor hij in The Godfather speelde? Slechts na verloop van tijd
The Godfather was zijn 3e film (na 3 jaar) vind je het gek dat hij nog niet vergeleken werd met Brando }: .
En Damon pas na 10 films in 9 jaar..pas toen kreeg iemand iets van hem te horen :T pas toen kreeg hij een reputatie.
Strider schreef:wanneer Matt Damon met goede rollen in goede films heeft bewezen zijn mannetje te staan, zal die mogelijkheid er misschien zijn.
hahaha, goeie rollen jah maar geen meesterwerken !
en met die kop van hem, hoe goed je ook kan acteren, zal hij het nooit, zoals je mooi kan zeggen pacino, OPVOLGEN :Z
(hij is volgens mij de enige in de geschiedenis die het voor elkaar krijgt om met de rol als spion/hitman er als een mietje uit te zien)
al is het vechten wel ruig om te zien :Y
II Duce schreef:russel crowe is een goeie acteur met goeie rollen maar kun je niet vergelijken met brando, pacino, de niro.
Same story.

precies hij heeft 16 films nodig om bekent te worden..
iedere acteur heeft een film die uitspringt (beter is als de rest)
die hem tot een gewaardeerd acteur maakt.
damon > good will hunting
crowe > the gladiator
pacino > the godfather
de niro > the godfather / taxi driver

en omdat die films, van de jouw ow zo goeie acteurtjes, niet beter zijn dan The Godfather, die juist de acteur stigmateren, zal hun reputatie nooit zo goed zijn. en alleen daarom zullen ze de niro, pacino kunnen opvolgen.

als mensen nu zeggen(de niet film freaks)...wie is crowe > ow dat is die gast van de gladiator
wie is pacino > the godfather uiteraard

welke film vinden jullie beter (iedereen) > The godfather :D :Y
welke acteur is knapper, mannelijker, acteert beter (iedereen) > PACINO
II Duce schreef:De niro MAAKT de film, meestal is het al een goeie of super film maar zonder hem zouden die films het hedendaagse niveau niet gehaalt hebben.
Strider schreef:Hahahaha! Zeker nog nooit naar 15 Minutes, Showtime en Analyze That gekeken? :D
(onder ons) nee :D alleen analyze this and that.

maar de niro heeft de hoogtepunt van zijn carriere gehad.
hoe diep die ook zinkt met 'mindere' rolletjes hij blijft De Niro.
II Duce schreef:zie jij crowe al travis bickle spelen :D dat zou wel een heel lachwekkend gezicht zijn.( en durf eigenlijk wel te zeggen dat mensen taxi driver langer zullen onthouden als de niro erin zou spelen dan crowe)
Nu je het zegt... ik vind het eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Misschien 'n idee voor 'n remake? :wink:

hahahah, dan ben jij waarschijnlijk de enigste in de bioscoop :D

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 07 dec 2004 20:33

ik heb die vensters/rasters nog niet helemaal onder de knie :D

Plaats reactie