Wie wordt de volgende Al Pacino of Robert de Niro?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 07 dec 2004 22:44

II Duce schreef:hahaha, goeie rollen jah maar geen meesterwerken !
Ik zeg ook niet dat hij er al is... maar hij heeft wel de potentie om er te komen.
II Duce schreef:en met die kop van hem, hoe goed je ook kan acteren, zal hij het nooit, zoals je mooi kan zeggen pacino, OPVOLGEN :Z
Altijd makkelijk... iemand op z'n uiterlijk afmaken. Er lopen talloze acteurs zonder het uiterlijk van Brad Pitt rond die bij iedereen hoog in aanzien staan. Uiterlijk kan invloed hebben, maar uiteindelijk draait het toch om je kwaliteiten als acteur.
II Duce schreef:(hij is volgens mij de enige in de geschiedenis die het voor elkaar krijgt om met de rol als spion/hitman er als een mietje uit te zien)
Allereerst wil ik graag even duidelijk hebben dat onderstaande persoon er niet als een mietje uitziet.

Afbeelding

Nee, als we met 'n mietje te maken hadden, had Jason Bourne er zo uitgezien:

Afbeelding

Maar even terug naar de foto van Matt Damon. :) Kijk nog eens goed. Wat zie je? Zie je een krachtpatster? Zie je een showbizzicoon? Nee, je ziet een doorsnee persoon. Een normaal mens. En dat is juist wat Jason Bourne is: een normale man, op zoek naar antwoorden. Door alle clichéfilms heeft iedereen het beeld dat spionnen en huurmoordenaars er altijd uit moeten zien als krachtpatsers of knappe mannen in smokings. De waarheid is echter een stuk minder cliché...
II Duce schreef:precies hij heeft 16 films nodig om bekent te worden..
iedere acteur heeft een film die uitspringt (beter is als de rest)
die hem tot een gewaardeerd acteur maakt.
Het is "beter dan de rest". En verder ben ik het niet met je eens. Je carrière valt of staat niet met één film. Je kunt hooguit je oeuvre verbeteren door goede rollen te spelen in goede films.
II Duce schreef:damon > good will hunting
crowe > the gladiator
pacino > the godfather
de niro > the godfather / taxi driver
Matt Damon vond ik eigenlijk beter op dreef in The Talented Mr. Ripley... Daar laat hij een heel duister personage zien dat toch enigzins sympathiek overkomt. Het is misschien niet dé film van zijn carrière (als er al zoiets bestaat), maar hij bewijst zijn acteerkwaliteiten er een stuk meer mee.
Russell Crowe won een Oscar voor Gladiator, maar veel mensen vinden hem een stuk beter op dreef in The Insider en A Beautiful Mind.
Al Pacino was de ster van The Godfather? En hoe zit het dan met Scarface en Dog Day Afternoon? Ik geloof dat Marlon Brando meer indruk maakte met The Godfather...
Robert De Niro speelde alleen in The Godfahter, Part II. En hoewel hij hiervoor een Oscar won, wordt hij meer geprezen om zijn rollen in Taxi Driver en Raging Bull.
II Duce schreef:en omdat die films, van de jouw ow zo goeie acteurtjes, niet beter zijn dan The Godfather, die juist de acteur stigmateren, zal hun reputatie nooit zo goed zijn. en alleen daarom zullen ze de niro, pacino kunnen opvolgen.
Dus omdat er momenteel geen films worden gemaakt als The Godfather kunnen acteurs van deze tijd geen legendarische status meer verwerven? Hmmm... jij zegt het. Maar als ik het dus goed begrijp, wordt je status gemaakt aan de hand van de kwaliteit van de films waarin je speelt. Dat zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat Ben Affleck een betere acteur is dan Edward Burns... simpelweg omdat Affleck wat meer goede films op zijn cv heeft staan dan Burns.
II Duce schreef:als mensen nu zeggen(de niet film freaks)...wie is crowe > ow dat is die gast van de gladiator
Je hoeft geen filmfreak te zijn om dat te weten, hoor. ;)
II Duce schreef:welke film vinden jullie beter (iedereen) > The godfather :D :Y
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met The Godfather, maar hier zal ik maar niet op doorgaan, anders heb ik zometeen ruzie met het hele forum. 8)
II Duce schreef:welke acteur is knapper, mannelijker, acteert beter (iedereen) > PACINO
Pacino is knapper? Ik ben geen vrouw of homo, maar ik zou het wel hebben geweten. :D
Pacino is mannelijker? Wel, ik vind Crowe een stuk ruwer en "aardser". Pacino komt altijd een stuk gladder over. Maar "mannelijk" is daarbij maar een relatief begrip, dus daarop kun je iemand niet toetsen.
Pacino acteert beter? Zou goed kunnen. Kan ook goed niet het geval zijn. Pacino is de laaste jaren flink aan het aftakelen. Crowe heeft daarentegen al jaren geen slechte rol meer gespeeld.
II Duce schreef:maar de niro heeft de hoogtepunt van zijn carriere gehad.
hoe diep die ook zinkt met 'mindere' rolletjes hij blijft De Niro.
Tja, voor iemand die "de grootste levende legende van zijn tijd" wordt genoemd, lijkt zijn carrière werkelijk nergens op momenteel.
II Duce schreef:hahahah, dan ben jij waarschijnlijk de enigste in de bioscoop :D
"De enige". 8) En och... ik denk dat er wel meer mensen zien die wel meer in Crowe zien dan "die gast uit Gladiator". Hij heeft meer variatie in zijn rollen dan je zou denken. Daarbij straalt hij toch een bepaalde ruwheid uit die ook De Niro heeft.
II Duce schreef:ik heb die vensters/rasters nog niet helemaal onder de knie :D
In dat geval zou ik je een beetje oefening aanraden. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
Laatst gewijzigd door Thiver op 09 dec 2004 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 08 dec 2004 02:20

II Duce schreef:en met die kop van hem, hoe goed je ook kan acteren, zal hij het nooit, zoals je mooi kan zeggen pacino, OPVOLGEN :Z
Strider schreef:Altijd makkelijk... iemand op z'n uiterlijk afmaken. Er lopen talloze acteurs zonder het uiterlijk van Brad Pitt rond die bij iedereen hoog in aanzien staan. Uiterlijk kan invloed hebben, maar uiteindelijk draait het toch om je kwaliteiten als acteur.
ok, steve buscemi is een goed voorbeeld :D maar om hun te opvolgen heb je beiden nodig..en dat heeft damon niet
II Duce schreef:(hij is volgens mij de enige in de geschiedenis die het voor elkaar krijgt om met de rol als spion/hitman er als een mietje uit te zien)
Strider schreef:Allereerst wil ik graag even duidelijk hebben dat onderstaande persoon er niet als een mietje uitziet.
ieder zijn mening :D
Strider schreef:Afbeelding

Nee, als we met 'n mietje te maken hadden, had Jason Bourne er zo uitgezien:

Afbeelding

hahaha...couldn't agree with you more _O_
Strider schreef:Maar even terug naar de foto van Matt Damon. :) Kijk nog eens goed. Wat zie je? Zie je een krachtpatster? Zie je een showbizzicoon? Nee, je ziet een doorsnee persoon. Een normaal mens. En dat is juist wat Jason Bourne is: een normale man, op zoek naar antwoorden. Door alle clichéfilms heeft iedereen het beeld dat spionnen en huurmoordenaars er altijd uit moeten zien als krachtpatsers of knappe mannen in smokings. De waarheid is echter een stuk minder cliché...
jean reno, antonio banderas, steve buscemi om maar een paar voorbeelden te noemen zijn nou niet echt cliche of kenmerken zich niet als een uitgesproken hitman en die vind ik het absoluut beter doen als damon.
Strider schreef:En verder ben ik het niet met je eens. Je carrière valt of staat niet met één film. Je kunt hooguit je oeuvre verbeteren door goede rollen te spelen in goede films.
je hebt altijd het topje van de ijsberg en ik denk dat damon of crowe die al hebben gehad...maargoed niemand kan in de toekomst kijken
II Duce schreef:damon > good will hunting
crowe > the gladiator
pacino > the godfather
de niro > the godfather / taxi driver
Matt Damon vond ik eigenlijk beter op dreef in The Talented Mr. Ripley... dat is niet de film waarmee hij bekent werd.
Strider schreef:Russel Crowe won een Oscar voor Gladiator, maar veel mensen vinden hem een stuk beter op dreef in The Insider en A Beautiful Mind.
vind ik ook maar de 'massa' zullen denk ik meer gladiator met hem kenmerken dan met the insider.
A beutiful mind daarintegen komt heel dicht in de buurt.
Strider schreef:Ik geloof dat Marlon Brando meer indruk maakte met The Godfather...
vind ik ook, maar de topic ging over het opvolgen van pacino en de niro.
II Duce schreef:en omdat die films, van de jouw ow zo goeie acteurtjes, niet beter zijn dan The Godfather, die juist de acteur stigmateren, zal hun reputatie nooit zo goed zijn. en alleen daarom zullen ze de niro, pacino kunnen opvolgen.
Strider schreef:Dus omdat er momenteel geen films worden gemaakt als The Godfather kunnen acteurs van deze tijd geen legendarische status meer verwerven?
tuurlijk wel, maar het opvolgen ervan door, crowe, damon, zoals jij noemt, moet je iets beters maken of gelijkswaardig.
de genoemde films van jou acteurs komen niet in de buurt, en zoals ik boven al heb beschreven denk ik dat er niks beter zal komen.

Strider schreef:Maar als ik het dus goed begrijp, wordt je status gemaakt aan de hand van de kwaliteit van de films waarin je speelt.
ja..grotendeels, tuurlijk ook je acteer prestatie's maar als slechte acteur krijg je geen goeie rollen..
De reputatie van de niro komt door zijn rollen in de godfather, taxi driver.daar is hij groot mee geworden.
Als de niro alleen maar films zou maken als City by the sea dan zou het ook een acteur van niks zijn.(hoeveel potentie hij ook zou hebbe)
Strider schreef:Dat zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat Ben Affleck een betere acteur is dan Edward Burns... simpelweg omdat Affleck wat meer goede films op zijn cv heeft staan dan Burns.
als die burns zou goed is waarom krijgt hij dan geen goeie rollen of meer als affleck en een nietsnut van een affleck wel ?
Overigens vind ik Affleck een 'showpik' met een knap gezicht :r (volgens sommige)
die met Jlo heeft genaait en daarom bekent is.
meer verdient, beter naam(reputatie) heeft simpelweg, omdat zoals jij al zegt, betere rollen krijgt.
Ik ken heel Burns niet :oops: dus kan het ook niet echt beoordelen.

II Duce schreef:als mensen nu zeggen(de niet film freaks)...wie is crowe > ow dat is die gast van de gladiator
Strider schreef:Je hoeft geen filmfreak te zijn om dat te weten, hoor. ;)...
dat is ook precies mijn punt, dat de niet film freaks hem daarmee stigmatiseren.
II Duce schreef:welke acteur is knapper, mannelijker, acteert beter (iedereen) > PACINO
Strider schreef:Pacino is knapper? Ik ben geen vrouw of homo, maar ik zou het wel hebben geweten. :D
hahaha :D
Strider schreef:Pacino is mannelijker? Wel, ik vind Crowe een stuk ruwer en "aardser".
Ik ook, maar ik zie liever pacino in een pak dan crowe.
Zijn ze allebij mannelijk, maar vind pacino meer charisma hebben.
IK denk ook dat als crowe 'say hello to my little friend' zou zeggen dat iedereen zou beginnen te lachen :D
daarom is Pacino beter, meer charisma.
Strider schreef:Pacino acteert beter? Zou goed kunnen.
nee, dat is zo
Kan ook goed niet het geval zijn..
een Damon, Crowe als Montana :D :D nee....
Strider schreef:Pacino is de laaste jaren flink aan het aftakelen. Crowe heeft daarentegen al jaren geen slechte rol meer gespeeld.
pacino is al 35 jaar in de business
crowe 14, we spreken hem over 20 jaar wel.
II Duce schreef:maar de niro heeft de hoogtepunt van zijn carriere gehad.
hoe diep die ook zinkt met 'mindere' rolletjes hij blijft De Niro.
Strider schreef:Tja, voor iemand die "de grootste levende legende van zijn tijd" wordt genoemd, lijkt zijn carrière werkelijk nergens op momenteel.
ja.. :N
Strider schreef:Hij heeft meer variatie in zijn rollen dan je zou denken. Daarbij straalt hij toch een bepaalde ruwheid uit die ook De Niro heeft.
inderdaad
II Duce schreef:ik heb die vensters/rasters nog niet helemaal onder de knie :D
Strider schreef:In dat geval zou ik je een beetje oefening aanraden. Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
volgens mij is het nog niet goed }:

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 08 dec 2004 02:54

maar goed, de vensters lukken niet echt :cry:
De acteurs cruise,hanks,depp,pitt,damon,crowe..zoals door strider genoemt.hebben al een eigen reputatie opgebouwt, die in mijn ogen niet vergelijkbaar zijn met de niro, pacino...maar kan dus nog komen.

maar de topic ging over het 'opvolgen' van de niro, pacino..
en omdat ik geen van de genoemde acteurs hetzelfde of iets gelijkwaardig op de manier van pacino,de niro vind hebben, kan dat dus niet...(het zijn stuk voor stuk grote acteurs, maar op een andere manier)

simpel gezegt: ze zijn er niet uit als knappe italianen :D
(al zijn ze allebij amerikaans :))

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 08 dec 2004 03:30

Mensen, ik lees net enkele posts over 'veelzijdige' acteurs. Dan mag je Kevin Spacey absoluut niet vergeten. In de ene rol is hij een kneuzige huisvader in American Beauty. In een andere rol de ultieme psycho in Se7en. Dan is hij een 'vredelievende alien' in K-Pax, maar ook de rol van stoere mafia 'bink' is voor hem niet te min om te presteren (al is dit maar voor een enkele seconden te zien aan het eind van The Usual Suspects). En dan niet te vergeten: Zijn rollen in The Negotiator en L.A. Confidential. We hebben het hier echt over een van de veelzijdigste acteurs die de filmwereld kent. Naar mijn mening veelzijdiger dan Pacino en de Niro zelfs.. (en hiermee bedoel ik niet dat ik Spacey 'beter' vind)

Verder ben ik van mening dat behalve Edward Norton, Tobey Maguire en vooral Leonardo di Caprio, Jake Gylenhaal ook wel een kanshebber is.

Cheers :+

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 08 dec 2004 10:15

II Duce schreef:als die burns zou goed is waarom krijgt hij dan geen goeie rollen of meer als affleck en een nietsnut van een affleck wel ?
Dat is het juist met Hollywood. Ze kijken veel te weinig naar kwaliteit. Hoewel Ben Affleck het soms wel aardig doet (zie bijvoorbeeld Changing Lanes), blijft het een matige acteur.
II Duce schreef:Overigens vind ik Affleck een 'showpik' met een knap gezicht :r (volgens sommige)
meer verdient, beter naam(reputatie) heeft simpelweg, omdat zoals jij al zegt, betere rollen krijgt.
Geen betere rollen; rollen in betere films. Daar zit een groot verschil tussen.
II Duce schreef:Ik ken heel Burns niet :oops: dus kan het ook niet echt beoordelen.
Het "grote publiek" zal hem waarschijnlijk het meest kennen van zijn rol als Richard Reiben in Saving Private Ryan. Ik vind hem persoonlijk best veel op Ben Affleck lijken... met als verschil dat deze Ierse acteur wél kan acteren en wél over charisma beschikt.

Afbeelding
II Duce schreef:maar goed, de vensters lukken niet echt :cry:
Oefening baart kunst, mijn vriend. ;)
II Duce schreef:De acteurs cruise,hanks,depp,pitt,damon,crowe..zoals door strider genoemt.hebben al een eigen reputatie opgebouwt, die in mijn ogen niet vergelijkbaar zijn met de niro, pacino...maar kan dus nog komen.
Ehm... correctie: ik heb gezegd dat Norton, Depp en Damon waardige opvolgers zouden zijn. Cruise, Hanks en Crowe bewonder ik ook enorm, maar die hebben naar mijn idee net niet genoeg in hun mars...
Strider schreef:Ik kom helaas weer op dezelfde acteurs neer: Edward Norton en Johnny Depp... al moet ik bekennen dat Matt Damon ook wel ver kan komen. Natuurlijk, Russell Crowe, Tom Hanks en Tom Cruise zijn ook fantastische acteurs, maar ze missen het kleine stukje kwaliteit dat hen in staat stelt om echte karakterrollen te spelen.
Laatst gewijzigd door Thiver op 09 dec 2004 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 dec 2004 10:41

II Duce schreef:maar goed, de vensters lukken niet echt :cry:
Als het je lukt om jezelf correct te quoten moet dat bij de teksten van anderen toch ook lukken?
Ik heb nu je bovenstaande posts zo goed en zo kwaad als het ging verbeterd, maar zou je er in het vervolg op willen letten dat je alle quotes tussen quote-tags zet? Als je in het vervolg op meerdere uitspraken van Strider wilt reageren zet je zijn teksten tussen tags:

(quote="Strider")tekst(/quote)

Maar dan met rechte haakjes ipv ronde natuurlijk. OK?

II Duce
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door II Duce » 08 dec 2004 12:24

II Duce schreef:Overigens vind ik Affleck een 'showpik' met een knap gezicht :r (volgens sommige)
Strider schreef:Geen betere rollen; rollen in betere films. Daar zit een groot verschil tussen.
klopt, ik heb het verkeerd beschreven..
Strider schreef:Ik vind hem persoonlijk best veel op Ben Affleck lijken... met als verschil dat deze Ierse acteur wél kan acteren en wél over charisma beschikt.
Afbeelding
I agree :)
II Duce schreef:De acteurs cruise,hanks,depp,pitt,damon,crowe..zoals door strider genoemt.hebben al een eigen reputatie opgebouwt, die in mijn ogen niet vergelijkbaar zijn met de niro, pacino...maar kan dus nog komen.
Strider schreef: Ehm... correctie: ik heb gezegd dat Norton, Depp en Damon waardige opvolgers zouden zijn.
alledrie steengoed, maar blijf vinden dat zij de niro, pacino niet kunnen opvolgen..niet omdat het geen goede acteurs zijn maar damon mist zijn uiterlijk, depp is al gekenmerkt door zijn rollen wat niet lijkt op de type rollen die de niro,pacino vertolken.
en norton is volgens mij, als er al zowiets bestaat als opvolgen, de grootste kanshebber want hij speelt veel verschillende rollen waar hij zich keer op keer erg goed bewijst.
maar hij lijkt niet op een italiaan, ik zie hem niet als een corleone, of bickle.(ik denk ook niet dat hij dat in zijn mars heeft om te kunnen..maar mischien dat ik daar ooit nog op terug kom)...dus kan hij hun niet opvolgen.

Strider schreef:Cruise, Hanks en Crowe bewonder ik ook enorm, maar die hebben naar mijn idee net niet genoeg in hun mars...
Hanks is het beste van het stel, vind ik.
en heeft al een grotere, of betere reputatie als de niro, pacino.
al vind ik het een betere acteur, kan hij geen opvolger zijn..puur op zijn uiterlijk en ander type charisma of anders gezegd zijn tekort aan charisma.(ik zie de niro geen gump spelen maar hanks ook geen corleone)
(overigens doet hij het super in road to perdition als 'gangster')
gelijkwaardig of mischien beter zowiezo, maar geen opvolger :)
maar blijf het zeggen..opvolgers zijn er niet. :T
Bolo schreef:Maar dan met rechte haakjes ipv ronde natuurlijk. OK?
bedankt voor de uitleg :P

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 11 nov 2009 15:37

De volgende de Niro of Pacino, het is zo'n ding, maar altijd leuk om over te filosoferen. Is er nog wel sprake van vraag ik mij af, natuurlijk hebben de eerder genoemde heren een soort van norm gelegd en dan met name in de jaren zeventig en tachtig, waarna een gezamelijke (let op de nadruk van dat woord) top lag in Heat van Michael Mann in 1995, maar is de filmwereld niet ondertussen dusdanig veranderd...

Ik weet daarop het antwoord eigenlijk niet, ik vraag het me gewoon af. Persoonlijk vind ik een Leonardi DiCaprio een acteur worden die zijn status per film laat groeien tot een status als de Niro of Pacino. Ook Edward Norton is veel genoemd als opvolger van

Maar spreken we wel alleen van de Niro en Pacino, ik bedoel, de vroege Hoffman is ook niet minder dan geweldig. Het is een lichting van acteurs, en die is er nu duidelijk ook. Brad Pitt mag je ook niet vergeten in mijn ogen... kijk naar Fight Club, Assasination of Jesse James, Burn After Reading, Curious Case en Inglourious Basterds.

Maar het zijn geen nieuwe Pacino of de Niro... het zijn eigen identiteiten, met eigen stijlen en herkenbare dingetjes. En dat is maar goed ook. Werden Pacino en de Niro de nieuwe Humphrey Bogart en Cary Grant genoemd dan?? Ik bedoel maar...

Camera Obscura
Filmster
Filmster

Bericht door Camera Obscura » 11 nov 2009 16:31

ik vind één Pacino en één De Niro wel genoeg eigenlijk.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 06 mar 2010 12:42

Misschien dat hij nu nog niet die waardering krijgt, maar ik denk dat over enkele jaren, misschien wel tientallen jaren, we heel wat anders tegen Leonardo DiCaprio aankijken. Timmert hard aan de weg op dit moment.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 06 mar 2010 12:52

Remon schreef:Misschien dat hij nu nog niet die waardering krijgt, maar ik denk dat over enkele jaren, misschien wel tientallen jaren, we heel wat anders tegen Leonardo DiCaprio aankijken. Timmert hard aan de weg op dit moment.
Daar ben ik het mee eens. DiCaprio is de laatste tijd hartstikke goed bezig. Overigens was zijn start ook erg veelbelovend getuige de Best Actor in a Supporting Role nominatie bij de Academy Awards van 1994 voor zijn rol in What's Eating Gilbert Grape?

uitje1
Bijrol
Bijrol

Bericht door uitje1 » 11 mar 2010 16:43

sky_girl schreef:zeker weten leonardo di caprio

wat een talent heeft die jongeman !!

Zeker weten! Edward Northon is ook al op weg maar ik vind Leonardo DiCaprio het beter doen

roobin_22
Bijrol
Bijrol

Bericht door roobin_22 » 31 mar 2010 21:59

Mag ik toevoegen dat de vraag eigenlijk moet zijn: wie is de opvolger van De Niro, Pacino en Willis? Ik wilde Bruce namelijk noemen, maar hij is niet de opvolger: hij komt uit dezelfde tijd, maakt evenveel films, produceert films en is even veelzijdig. Hij hoort wat mij betreft gewoon bij de genoemde twee.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 01 apr 2010 06:50

Nee, dat mag niet :D

roobin_22
Bijrol
Bijrol

Bericht door roobin_22 » 01 apr 2010 07:15

oké, dan doe ik het niet :P

Plaats reactie