Beste rol Al Pacino

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
robinson
Bijrol
Bijrol

Bericht door robinson » 18 dec 2004 13:39

:)
Laatst gewijzigd door robinson op 01 feb 2008 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolo Tomasi
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Rolo Tomasi » 30 dec 2004 18:44

Dog Day Afternoon, zonder twijfel............Serpico, komt in de buurt.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 03 jan 2005 23:43

Ik heb pasgeleden 'Angels in America' gehuurd. Wat een mooie film met wederom een geweldige acteerprestatie van big Al!! Het is een miniserie van bijna 6uur dat is gemaakt in 2003. Je zou het niet denken maar, er zit veel humor in de film. Zeker het kijken waard.. let vooral op de dubbelrollen in de film. _O_

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 03 jan 2005 23:49

oT schreef:Ik heb pasgeleden 'Angels in America' gehuurd. Wat een mooie film met wederom een geweldige acteerprestatie van big Al!! Het is een miniserie van bijna 6uur dat is gemaakt in 2003. Je zou het niet denken maar, er zit veel humor in de film. Zeker het kijken waard.. let vooral op de dubbelrollen in de film. _O_
Deze serie is pasgeleden nog uitgezonden op Nederland 3, inderdaad een bijzonder mooie en knap geacteerde serie over het Amerika rond de eeuwsseling. Wederom een uitzonderlijke HBO-productie.

Rolo Tomasi
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Rolo Tomasi » 04 jan 2005 19:24

JB schreef:
oT schreef:Ik heb pasgeleden 'Angels in America' gehuurd. Wat een mooie film met wederom een geweldige acteerprestatie van big Al!! Het is een miniserie van bijna 6uur dat is gemaakt in 2003. Je zou het niet denken maar, er zit veel humor in de film. Zeker het kijken waard.. let vooral op de dubbelrollen in de film. _O_
Deze serie is pasgeleden nog uitgezonden op Nederland 3, inderdaad een bijzonder mooie en knap geacteerde serie over het Amerika rond de eeuwsseling. Wederom een uitzonderlijke HBO-productie.
Even een correctie, sorry kan het niet laten............niet rond de eeuwwisseling, maar halferwege de jaren 80(de Reagan tijdperk).
En het is inderdaad geen film maar een mini-serie.
Sorry.............ik wil niemand tegen de schenen schoppen, ik moest 't alleen ff kwijt.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 04 jan 2005 19:35

Rolo Tomasi schreef:
JB schreef:
Even een correctie, sorry kan het niet laten............niet rond de eeuwwisseling, maar halferwege de jaren 80(de Reagan tijdperk).
Sorry.............ik wil niemand tegen de schenen schoppen, ik moest 't alleen ff kwijt.
Nee je hebt helemaal gelijk, er was steeds een referentie aan het naderende milleniumeinde om een fin-de-siecle-gevoel aan het verhaal mee te geven en de profetieën plaats te geven.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 06 jan 2005 03:43

Rolo Tomasi schreef:
JB schreef:

Als je goed leest, dan zie je dat ik mijzelf ook corrigeer :wink:
Maar omdat ik het in één keer achter elkaar heb gekeken (wat ik achteraf gezien niet had moeten doen omdat ik om 01:00 uur ben begonnen met kijken :D ), was het naar mijn gevoel meer een film van 5,5uur ipv een serie. Maar het is eigenlijk inderdaad een miniserie, dat wel :)

Rolo Tomasi
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Rolo Tomasi » 06 jan 2005 14:18

oT schreef:
Rolo Tomasi schreef:
JB schreef: Deze serie is pasgeleden nog uitgezonden op Nederland 3, inderdaad een bijzonder mooie en knap geacteerde serie over het Amerika rond de eeuwsseling. Wederom een uitzonderlijke HBO-productie.

Als je goed leest, dan zie je dat ik mijzelf ook corrigeer :wink:
Maar omdat ik het in één keer achter elkaar heb gekeken (wat ik achteraf gezien niet had moeten doen omdat ik om 01:00 uur ben begonnen met kijken :D ), was het naar mijn gevoel meer een film van 5,5uur ipv een serie. Maar het is eigenlijk inderdaad een miniserie, dat wel :)
ok.

Arcanya
Bijrol
Bijrol

Bericht door Arcanya » 10 jan 2005 16:24

Deze dient ook zeker genoemd te worden: Panic In Needle Park, waarin hij ronduit subliem speelt. Dit geldt tevens voor zijn tegenspeelster Kitty Winn.

Een Oscar had hij moeten krijgen voor zijn rol als Lefty in Donnie Brasco. Geweldige rol, je krijgt als kijker echt medelijden met die man.

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 10 jan 2005 16:35

Michael Corleone, en ik kan het niet beter omschrijven dan Colonel_Kurtz :P

Scarkees
Bijrol
Bijrol

Bericht door Scarkees » 16 feb 2005 11:03

Tony Montana is een erg goeie rol,maar die is weer wat over the top (op zich is Pacino dat meestal in zijn nieuwere films,vanaf de 80's waar die de schreeuwstem kreeg).Ik ga dan ook voor Michael Andolini Corleone _O_

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 17 feb 2005 11:48

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zal dan ook maar even m'n mening geven over Al Pacino....

Ik vind Al Pacino naar mate hij ouder wordt steeds beter acteren. Hij is al goed in oudjes als Godfather 1 en 2, Scarface en ....and justice for all, maar in de jaren negentig en daarna is hij werkelijk fenomenaal in films als Glenngarry Glenross, Looking for Richard, Donnie Brasco, The insider en Insomnia, en volgens mij wordt hij alleen maar beter. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Niro, die toch een beetje aan het aftakelen is.

Meneer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Meneer » 17 feb 2005 11:54

Insomnia _O_ Heerlijke rauwe kop en dito stem.

godfather
Bijrol
Bijrol

Bericht door godfather » 17 feb 2005 13:44

Al pacina is echt veruit mijn favoreie acteur. Hieronder mijn lijstje

Godfather
Scarface
Scent of a woman
Dog day afternoon
Bobby deerfield
Devil's advocate
Heat
Donnie brasco
Sea of love
Serpico
De serie Angels in America (geniaal)

Teveel om op te noemen. Als Al in een film speelt is dat voor mij genoeg reden om die te gaan kijken. Hij gaat zo op in zijn rol dat je daardoor meteen met hem kan identificeren. Zijn klassieke eindspeech (scent of a woman,devils advocate,recruit,) zijn altijd om te smullen. Ik kan me niet voorstellen dat er ooit een acteur komt die ik vetter zal vinden dan al pacino. :T

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 17 feb 2005 14:33

AngelEyes schreef:Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zal dan ook maar even m'n mening geven over Al Pacino....

Ik vind Al Pacino naar mate hij ouder wordt steeds beter acteren. Hij is al goed in oudjes als Godfather 1 en 2, Scarface en ....and justice for all, maar in de jaren negentig en daarna is hij werkelijk fenomenaal in films als Glenngarry Glenross, Looking for Richard, Donnie Brasco, The insider en Insomnia, en volgens mij wordt hij alleen maar beter. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Niro, die toch een beetje aan het aftakelen is.
Eigenlijk helemaal mee eens. De nieuwste waarin ik hem heb gezien is de miniserie Angels in America. Dat heb ik ook eerder genoemd maar wil het nog een keer zeggen. Wat acteert hij meesterlijk in die serie! :T
In Godfather part III zie je dat hij helemaal para word vlak voordat hij een inzinking krijgt. Je ziet hem wartaal uitspreken en helemaal raar doen. Zo is hij op een gegeven moment ook in Angels in America, maar dan een tikkeltje erger. Wat kan hij dat goed acteren zeg! _O_

Plaats reactie