Woody Allen

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Woody Allen

Bericht door Colonel_Kurz » 28 feb 2003 11:34

Hoewel ik door een bepaalde reden, die ik me niet meer kan herinneren, heb ik films van Woody Allen altijd gemeden (wacht even, misschien had het iets te maken met de vreselijke film All The Things About Sex You Always Wanted To Know But Never Dared To Ask) totdat ik gisteravond The Curse Of The Jade Scorpion, en tot mijn verbazing vond ik dit een erg leuke film waarbij (zo is mij verteld door een vriend) de hele tijd een grijns op m'n gezicht had. Terwijl de critici de film over het algemeen een van Allen's mindere (of zelfs slechtste) vinden. Dus vroeg ik me af: Zijn hier Allen kenners die tips voor mij hebben voor films die (even) leuk(er) zijn als/dan (ligt aan wat je daarvoor invult) The Curse?

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 28 feb 2003 12:01

als ik jou was zou ik het bij die ene film laten! ik kan bijna niks ergers verzinnen dan woody allen films, verschrikkelijk!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 28 feb 2003 12:23

Ik ben zeker geen Allen-kenner, en ik dacht ook altijd dat het 3x niks was, maar een paar maanden geleden zag ik Manhattan Murder Mystery op TV, en daar heb ik toch smakelijk om zitten lachen. Dus eigenlijk zou ik er ook wel meer willen gaan zien.
Laatst gewijzigd door Kenji op 28 feb 2003 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 feb 2003 12:24

Dat dacht ik dus ook, maar na deze film staat mijn beeld van Woody Allen nogal op losse katrollen, snap je? En aangezien dit als een van de mindere wordt beschouwd, ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar ander werk van 'm.

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 28 feb 2003 12:31

tsja, dan moet je het zelf maar weten. zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb...

Simon
Filmster
Filmster

Bericht door Simon » 28 feb 2003 15:13

Annie Hall
Sweet and Lowdown (maar pas op, je moet wel van jazz houden en het is geen komedie, maar een drama)
Ook vonden veel vrienden van mij Deconstructing Harry erg goed, maar daar vond ik zelf weinig aan.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 28 feb 2003 15:13

Tja ben ook geen Allen-kenner maar Zelig is erg goed

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 11 mar 2003 12:39

vond hem alleen maar goed in ANTZ (als stem van Z-4195"( je weet wel die mier))

verder ben ik niet echt een liefhebber van hem als acteur, als schrijver/director valt hij wel mee.

Se7en
Filmster
Filmster

Bericht door Se7en » 22 mar 2003 14:42

Ik ken eigenlijk ook erg weinig van Woody Allen! Zouden zijn films nooit op TV komen?

Alleen ooit Mighty Aphrodite gezien, maar die film was vooral het bekijken waard door Mira Sorvino, niet omdat Woody Allen zelf zo leuk was.

HAL 9000
Bijrol
Bijrol

WOODY KICKS ASS!!!!

Bericht door HAL 9000 » 07 apr 2003 21:27

Vind bijna al de films die ik van Woody Allen heb gezien wel leuk.

- Everything you wanted to know... is gewoon heel grappig, maar niet echt van hoogstaande kwaliteit inderdaad.

- Sleepers, ongeveer uit dezelfde tijd, is zijn hilarische kijk op de toekomst met orgasme machines, rare drugs en Diane keaton die een PhD heeft in orale sex.

- Manhattan Murder Mysteries is geloof ik ook leuk (mijn geheugen laat mij soms in de steek als het films of leerstof betreft, gelukkig hoef ik nooit meer naar school, kan ik nog meer films kijken, das pas ontwikkeling).

- Mighty Aphrodite vond ik ook leuk maar kan me niet veel meer van herinneren

- Zijn deel van New York Stories vond ik het leukste (terwijl de andere 2 delen van Francis Ford Coppola and Martin Scorcese waren, toch ook niet de minste zou je zeggen), hierin verschijnt zijn betweterige moeder in de lucht boven New York en verteld hem (en de rest van New York) wat hij wel en niet moet doen en verklapt ze natuurlijk ook nog hele pijnlijke persoonlijke dingen, erg grappig.

maar mijn favoriet is toch wel The purple rose of Cairo, voor een beschrijving van deze film ga naar http://www.geocities.com/SunsetStrip/Cl ... urple.html
Ik ga hem binnenkort maar eens huren denk ik, heb hem volgens mij 10 jaar geleden een keer gezien en was erg onder de indruk. Deze film is echt een aanrader, zelfs voor de meest notoire Woody-hater.
Ik ken eigenlijk ook erg weinig van Woody Allen! Zouden zijn films nooit op TV komen?
Al deze films heb ik dus op tv gezien, maar das wel lang geleden

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 07 nov 2003 11:47

ik vond Small time crooks best wel fijne momenten hebben. Maar dat is wel vaker het geval met Allenfilms heb ik de indruk: nooit super maar echt ontgoochelen doet het ook nooit (behalve dan misschien All the things about...).

Woody Allen is in Small Time Crooks wel weer zijn neurotische zelf dus als je daar niet echt tegen kunt, kan je hem beter mijden. Eén Allen filmpje per jaar lijkt me trouwens een mooi gemiddelde om het 'typetje' niet beu te worden.

haromy
Bijrol
Bijrol

Bericht door haromy » 29 feb 2004 19:43

ik ben wel een Woody Allen fan, hoewel ik die van de laatste jaren meestal nogal flauw vind.
Mijn favorieten:

-Crimes an misdemeanors (ik weet niet of dat de goede spelling is)
-Radio Days
-Deconstructing Harry
-Hannah and her sisters
-Sweet and lowdown
-Mighty Aphrodite
-Play it again, Sam (leuk vanwege de verwijzingen naar Casablanca)
-Manhattan
-Annie Hall
-Manhattan murder mystery

misschien ben ik er een of twee vergeten.

Claar
Filmster
Filmster

Bericht door Claar » 29 feb 2004 19:55

Se7en schreef:Ik ken eigenlijk ook erg weinig van Woody Allen! Zouden zijn films nooit op TV komen?

Alleen ooit Mighty Aphrodite gezien, maar die film was vooral het bekijken waard door Mira Sorvino, niet omdat Woody Allen zelf zo leuk was.
Een week of twee geleden is op Canvas (denk ik) Husbands and wives geweest : superfilm! Maar ja, ik ben een fan. Trouwens niet van Everything you always ..&c. Die is gewoon heel erg flauw. Maar daarom voor sommigen juist erg leuk. Films van Woody Allen komen wel regelmatig op tv, maar niet ontzettend vaak. De ouwetjes zouden ook wel weer mogen.
Ik heb een paar weken terug Bullets over Broadway (dvd) gekocht voor weinig geld bij FRS. Die ook voor Allen-haters best leuk is. En misschien ook voor maffiafilms-fans.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Woody Allen

Bericht door bobocad » 27 jul 2012 21:21

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=26860
En wat vinden jullie. Moet de gemeente Amsterdam ff betalen. Zitten wij te wachten op Woody in Amsterdam.
Is Rotterdam geen alternatief voor Woody?

BTW: ik ben geen Woody kenner. Dus voor de kenners onder ons. Was Match Point de 1e Euro Woody? Maakt Woody nog films in NY? En waarom maakt Woody laatste tijden Euro films.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Woody Allen

Bericht door Remon » 27 jul 2012 23:03

Pfff nee dankje. Ondaks het leuk zou zijn als Amsterdam (of een andere Nederlandse stad) in een film voorkomt, hoeft dit van mij echt niet bij een Woody Allen. Zeer overschatte acteur én regisseur.

Plaats reactie