Peter Jackson

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Peter's beste tijd

Peter's tijd moet nog komen...
7
12%
Hedendaagse Peter (King Kong)
1
2%
Lord Peter (The Lord of the Rings Trilogy)
38
67%
Toekomst bewuste Peter (Heavenly Creatures, The Frightners)
0
Geen stemmen
Twisted Peter (Bad Taste, Meet the Feebles, Braindead)
11
19%

Totaal aantal stemmen: 57

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 jun 2006 08:35

Eligius schreef:no hard feelings verder?
Nope.

Villvernesh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Villvernesh » 22 jun 2006 09:28

ik heb gestemd op lord of the rings

(ben nou eenmaal een zeer groot fantasy fan)

maar ik vond het een lastige vraag omdat heavenly creatures ook zo mooi is.

brainead staat hier in de kast maar gaat voor mij echt over de top.

king kong heb ik niet gezien... het verhaal boeit me niet maar ik vondt het ook heel jammer dat de specifieke werking met kleur zoals in LOTR werd gebruikt ook hier weer wordt toegepast. (viel me in de trailer op)

jammer, dan wordt het een techniekje

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 23 jun 2006 18:13

Villvernesh schreef: king kong heb ik niet gezien... het verhaal boeit me niet maar ik vondt het ook heel jammer dat de specifieke werking met kleur zoals in LOTR werd gebruikt ook hier weer wordt toegepast. (viel me in de trailer op)
Jij ziet, jij ziet wat ik niet zie. Specifieke werking met kleur? En oordelen op enkel een trailer vind ik wel wat zwakjes, bekijk de film zou ik zeggen, dat is zeker de moeite waard.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 jun 2006 19:39

Hmm. Filtergebruik in LotR komt me vaag bekend voor... Mr_G?

Villvernesh
Bijrol
Bijrol

Bericht door Villvernesh » 23 jun 2006 20:05

heb je gelijk in dat ik pas echt iets erover kan zeggen als ik de film ook echt gezien heb.

maar zoals ik al zei...het verhaal boeit me niet en dat geldt dus voor alle king kong films.

Ik ben zelf fotografe en ik kan dus bij een trailer van king kong zien dat ze op dezelfde wijze werken als in LOTR qua kleurgebruik.
(overigens zag ik dat ook bij "king Arthur" in the visuals)

het is een stijl die door LOTR natuurlijk ook in ander films terug te vinden is maar wat ik bedoelde is dat het jammer is dat Peter jackson dat gelijk in zijn volgende film ook weer gebruikt terwijl diversiteit hem toch geheel niet vreemd is.

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 23 jun 2006 20:07

Nee, maar iedere regisseur heeft natuurlijk zijn stijltje. En ik vind het wel lekker als hij zich daar aan houdt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 jun 2006 23:46

Villvernesh schreef: Ik ben zelf fotografe en ik kan dus bij een trailer van king kong zien dat ze op dezelfde wijze werken als in LOTR qua kleurgebruik.
(overigens zag ik dat ook bij "king Arthur" in the visuals)
King Arthur had toch echt een stuk grauwer kleurpalet dan de LotR films.

jorra
Bijrol
Bijrol

Bericht door jorra » 24 jun 2006 00:00

Ik heb niet gestemd omdat ik alleen maar de recente films van Peter heb gezien. Ik zou wel eens wat eerder werk van hem willen zien en ik hoop dat die niet zo overgewaardeerd zijn als de lotr films.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 jun 2006 16:03

Ik heb van zijn vroegere werk enkel Heavenly Creatures gezien, dus een weloverwogen vote is het niet, maar ik heb LOTR gestemd als zijn beste periode. Daar reken ik King Kong (wat mij betreft z'n beste film) voor het gemak ook maar onder :wink: .
De vergelijking is al eerder gemaakt, maar ik zie Jackson op het moment ook als een nieuw soort Spielberg; in z'n soort (grote avonturenfilms) op het moment onovertroffen. Toch zou ik het niet betreuren als hij (gelijk Spielberg) zich in de toekomst ook weer op het dramapad begeeft. Gelukkig lijkt hij dat ook te gaan doen met The Lovely Bones. Want een sterk drama is me liever dan een vermakelijke popcornfilm. En Jackson heeft met HC laten zien ook daar voldoende over een eigen stijl te beschikken.

Mischa07
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mischa07 » 24 jun 2006 16:11

Ik heb van PJ "Heavenly Creatures", "Bad Taste", "King Kong" en natuurlijk "The Lord of the Rings" Trilogy gezien.

Uiteindelijk ga ik voor 'Lord Peter', aangezien "The Lord of the Rings"-films mijn favoriete films zijn. Maar zijn eerdere en latere werk kan ik zeker waarderen.

DonCorleone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door DonCorleone » 05 jul 2006 19:50

Lord Peter, LotR is meesterlijk en KK is ook wel cool.
Maar hij gaat nu toch iets doen over WWI ofzo??

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Peter Jackson

Bericht door Bilbo » 08 mei 2012 14:51

King Kong viel tegen? Tot nu toe is voor mij elke film die PJ heeft gemaakt vanaf LOTR wel goed... Maar natuurlijk, The Lovely Bones bv. was niet zijn beste, en toch was deze vrij goed... Je ziet duidelijk hoe PJ werkt: drama, fantasy, avontuur, lange films. King Kong was goed in zijn soort, maar het was een remake, dus je zag wel duidelijk dat PJ niet veel kon met zijn fantasie... Nog steeds is en blijft deze man mijn favoriet _O_ ... Mijn interesse voor regie komt van hem :wink:

Plaats reactie