Autographs

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 dec 2004 13:57

Ik moet bekennen dat ik via ebay een gesigneerde foto heb gekocht van Linda Blair..maar dat de handtekening eventueel niet echt zou zijn deerd me niet zo,al ziet het er wel autentiek uit...met redelijk dikke stift erop gezet.
Maar het bedrag dat ik betaalde,
had ik ook betaald zonder handtekening..vond de foto gewoon mooi.

M-A-D
Figurant
Figurant

Bericht door M-A-D » 01 jan 2005 13:26

emperor schreef:Ik moet bekennen dat ik via ebay een gesigneerde foto heb gekocht van Linda Blair..maar dat de handtekening eventueel niet echt zou zijn deerd me niet zo,al ziet het er wel autentiek uit...met redelijk dikke stift erop gezet.
Maar het bedrag dat ik betaalde,
had ik ook betaald zonder handtekening..vond de foto gewoon mooi.
Met andere woorden: als ik een mooie foto van Linda Blair heb waar mijn zoontje op heeft zitten kliederen met een dikke viltstift, dan kan ik hem altijd nog aan jou verkopen... :-? ;)

Sorry hoor dit vind ik altijd van die onzinverhalen. Je koopt iets omdat je denkt dat het een foto met handtekening is. Vervolgens als het halve forum zegt dat het nog wel eens nep kan zijn, kan het je ineens niet meer schelen want het gaat om de foto. Volgens mij kan je foto's zonder handtekening op heel veel sites gewoon kopen voor $3,- of $4,-. Lijkt mij stug dat jij dit er voor betaald hebt (anders ben je wel heel naief als je denkt dat er voor dit bedrag nog een echte hantekening op staat ook).

Als je handtekeningen wilt verzamelen, doe het dan goed. Betaal er redelijke prijzen voor bij erkende UACC dealers of neem ze direct (persoonlijk) af van de ster zelf. Ga niet rommelen met stuntaanbiedingen van een paar $ op Ebay en dan vervolgens ermee lopen pronken. Onwetenden kun je er nog wel mee voor de gek houden, echte verzamelaars (zoals een aantal uin deze thread) lachen je vierkant uit...

Grote sterren via de post benaderen en dan vervolgens verwachten dat je een echte handtekening krijgt, kun je vergeten! Je dacht toch zeker echt niet dat Harrison Ford denkt: "Goh, wat leuk, fanmail van Jan Janssen uit Kutkrabbeveen! Die zal ik nou eens persoonlijk gratis een fotootje sturen...". Hij heeft denk ik zelfs een heel team in dienst om al die Jan Janssens persoonlijk te beantwoorden (en die ook handtekeningen voor hem te zetten). Die man krijgt waarschijnlijk het hele jaar door 100 brieven PER DAG uit heel de wereld. Zijn ECHTE handtekening is zo zeldzaam dat je bij de ECHTE ERKENDE (betrouwbare) dealers al minimaal $80,- tot $100,- hiervoor moet neertellen. Deze mensen staan daarvoor dan wel vaak een hele dag in de rij bij een persconferentie, om maar een plekje vooraan te krijgen voor die 1 of 2 handtekeningendie ze dan krijgen. Conventies moeten hem om en de nabij $100.000 PER DAG betalen, wil hij uberhaupt komen (zou hij dit niet vragen dan zit hij op iedere conventie als de publiekstrekker staan). En dan betaal je daar (naast entree voor zo'n conventie van vaak $25,-) nog eens $40,- per gesigneerde foto als bezoeker. Niet zo raar dat de meeste conventies hier dan ook voor passen (kom je toch weer uit bij een dag in de rij staan bij die ene persconferentie in het jaar en hopen dat nou net jij gekozen wordt om gesigneerd te worden). Het zou allemaal wel heel eenvoudig zijn als je hem gewoon een briefje kon sturen en dan 2 weken later hij thuis op de mat zou liggen...

Ze hebben onlangs een check gedaan van de handtekeningen aangeboden op Ebay. Hiervan bleek van de bekende sterren 90% nep te zijn!!! Ik kan je dealers noemen die zichzelf GOLD POWERSELLER noemen op basis van verkochte handtekeningen. Echt 1000-en succesvolle verkopen van handtekeningen, met de claim dat ze dit al jaren doen. Jarenlang mensen belazeren ja! Ebay kan hier zelfs niets aan doen. Lees de aanbiedingen van deze verkopers maar eens goed door, die omzeilen alle regels. "Deze handtekeningen komen uit een verzameling van iemand die jarenlang alle filmsets heeft afgestruind. Hij heeft zijn leven hieraan gewijd. Naar mijn beste weten zijn deze handtekeningen 100% echt. Ik vekoop al sinds 1980 succesvol handtekeningen en ben een GOLD POWERSELLER". Ze zijn 100% echt maar niet van de ster en hij handelt naar beste weten (hij heeft waarschijnlijk nog nooit een echte gezien! ;)). Jongens hou toch op, trap er niet in!!!

Al kosten ze maar $10,-! Koop maar een "kale" foto bij een online filmwinkel voor $3,- dan zet ik er zelf voor jullie wel voor $7,- een hadtekening op die lijkt op de echte... ;) Just my two cents.

M-A-D
Figurant
Figurant

Bericht door M-A-D » 01 jan 2005 13:28

reintje schreef:Op welke sites kan je hantekiningen vragen?

Zelf droom ik er echt van een hantekening te hebben van Patrick Swayze _O_ .maar helaas...woont hij ook zo ver :cry: :cry:
Ik stuur je een PB.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 jan 2005 14:05

M-A-D schreef:

Zelf droom ik er echt van een hantekening te hebben van Patrick Swayze _O_ .maar helaas...woont hij ook zo ver :cry: :cry:
Ik stuur je een PB.
en dan krijg je voor niks een 100% echte handtekening hoor.

M-A-D
Figurant
Figurant

Bericht door M-A-D » 01 jan 2005 14:09

emperor schreef:
M-A-D schreef:

Ik stuur je een PB.
en dan krijg je een 100% echte handtekening hoor.
Heb hem alleen een tip gegeven waar ik toevallig weet dat ze er één verkopen, dat een betrouwbaar adres is (bekende UACC dealer). En ja, dan krijgt hij inderdaad een 100% echte handtekening. Ik wil jou ook wel een adresje geven voor een echte Blair hoor. :P

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 14:20

emperor schreef:
M-A-D schreef:

Ik stuur je een PB.
Na lange afwezigheid even een berichtje:
MAD en ik zijn 100% professioneel bezig met onze hobby.

Met zijn lange post hierboven ben ik het ook 100% eens.
Helaas zijn er maar al te veel mensen die misbruik maken van de onwetendheid van velen dmv neppers aan te bieden.

Als ik ook maar de minste twijfel heb over een signature, dan komt ie er bij mij niet in.

Maar goed, my 2 cents.

M-A-D
Figurant
Figurant

Bericht door M-A-D » 01 jan 2005 14:24

theThinWhiteDuke schreef:
emperor schreef:
M-A-D schreef: Ik stuur je een PB.
Na lange afwezigheid even een berichtje:
MAD en ik zijn 100% professioneel bezig met onze hobby.

Met zijn lange post hierboven ben ik het ook 100% eens.
Helaas zijn er maar al te veel mensen die misbruik maken van de onwetendheid van velen dmv neppers aan te bieden.

Als ik ook maar de minste twijfel heb over een signature, dan komt ie er bij mij niet in.

Maar goed, my 2 cents.

Thanks for the support Duke! :T

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 14:25

Anytime..... 8)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 jan 2005 14:33

ik krijg altijd zo'n vreemd gevoel bij mensen die zichzelf professioneel noemen..

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 14:38

Wat van mn laatste additions:
Afbeelding
Maat van me heeft haar op 6 dec. geinterviewd toen ze in NL was ter promotie van the Grudge.

Afbeelding
Het resultaat van connecties en doneren aan een goed doel (Astin is daar gek op) :wink:

Afbeelding
Dominic Monaghan (Merry)
Gesigneerd op de ComicCon San Diego

Afbeelding
Orlando Bloom (Legolas)
Gesigneerd in Westwood, Californië bij een lokale bios

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 14:39

emperor schreef:ik krijg altijd zo'n vreemd gevoel bij mensen die zichzelf professioneel noemen..
Inderdaad, dan denk je: waar ben ik in godsnaam mee bezig O+

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 14:43

emperor schreef:ik krijg altijd zo'n vreemd gevoel bij mensen die zichzelf professioneel noemen..
MAD en ik handelen niet ofzo, als je dat denkt.
Gewoon puur uit op het uitbreiden van onze collecties.
MAD doet dat via connecties, ik via connecties en veel zelf (fieldwork)

Nog nooit heb ik ook maar 1 cent winst gemaakt met deze hobby.

Met professioneel bedoel ik dat we zorgvuldig te werk gaan!
Dus niet lukraak een Pacino bij een (zeeeer bekende en beruchte) duitse standhouder (die vanwege neppers al een keer verwijderd is) op een Utrechtse beurs kopen (inside joke).

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 jan 2005 14:52

In feite zie ik hier eigenlijk hetzelfde wat op ebay gebeurt..
mensen beweren zoveel,mensen garanderen zoveel..wat ik probeer te zeggen is,zolang je er zelf niet bij bent als de acteur of actrice de handtekening zet,je er nooit 100% zeker van kunt zijn dat 'ie echt is zoals jullie zelf al aangeven.. hoeveel keurmerken er ook achter staan.
Ga naar fan-dagen,speciale dagen waar de filmsterren ook zijn..zoals bijv. Chiller Theatre Expo die was op 29-10-'04..waar Linda Blair ook was,om maar een voorbeeld te noemen,dan heb je 100% zekerheid.

theThinWhiteDuke
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door theThinWhiteDuke » 01 jan 2005 15:02

emperor schreef:In feite zie ik hier eigenlijk hetzelfde wat op ebay gebeurt..
mensen beweren zoveel,mensen garanderen zoveel..wat ik probeer te zeggen is,zolang je er zelf niet bij bent als de acteur of actrice de handtekening zet,je er nooit 100% zeker van kunt zijn dat 'ie echt is zoals jullie zelf al aangeven.. hoeveel keurmerken er ook achter staan.
Ga naar fan-dagen,speciale dagen waar de filmsterren ook zijn..zoals bijv. Chiller Theatre Expo die was op 29-10-'04..waar Linda Blair ook was,om maar een voorbeeld te noemen,dan heb je 100% zekerheid.
Zie je verkeerd.
Als een zeer goede vriend van me die ik al jaren goed ken naar de USA gaat (hij is journalist en om privacy redenen geef ik zijn naam niet prijs aangezien hij voor sommigen een bekende kan zijn) en daar Harrison Ford ontmoet, met Spielberg op de foto gaat (is inmiddels een bekende van hem!) en George Lucas in Las Vegas tegenkomt, deze mannen (to name a few, want alle groten die ik heb zijn via hem) een foto laat signeren en deze vervolgens aan mij overhandigd, tja, dan weet ik het zeker....

En nee, hij is geen gladde dealer ofzo, ik kom gewoon bij hem thuis, ga er regelmatig zomaar op visite, heeft me al bij diverse grote evenementen die voor 'normaal' publiek niet toegankelijk waren binnengeloodsd....zo iemand vertrouw ik wel ja!

Andere maat van me (die ik al ken sinds de zandbak) zit er ook kort op qua connecties.

eBay achtige praktijken/verhalen?
Dacht het niet.

M-A-D
Figurant
Figurant

Bericht door M-A-D » 01 jan 2005 15:40

Afbeelding
Gekocht bij een UACC dealer

Afbeelding
Gekocht van Glen Larson (TV producer)

Afbeelding
Gekocht van Greg Colicos (zoon van John Colicos)

Afbeelding
Gekocht van Patrick Macnee, via Glen Larson en Rupert Macnee (zoon van Patrick Macnee)

Geen van deze zijn "in person" gekocht. Alleen selecteer ik wel zo mijn bronnen waar ik koop. Dit zijn niet de minste mensen!

Ik kan een Lorne Greene kopen op Ebay. Dit kost dan $1,99 of zo. Deze van mij kostte $350,- bij Glen Larson uit zijn prive collectie (wat een heel redelijke prijs is voor een echte). Als ik de man die dagelijks met Lorne Greene werkte, zelf al een beroemdheid is en geld als water heeft (en het dus nou niet echt voor het geld hoeft te doen) nog niet eens kan vertrouwen, wie dan wel... De man had gewoon lol erin hoe ik mijn verzameling opbouwde. Hij heeft mij ook "even" in contact gebracht met Patrick Macnee, die om die reden ook éénmalig voor mij nog een uitzondeing maakte (hij is 83 en signeert bijna nooit meer). Die handtekening kostte mij met verzending ook $150,- of zo. Colicos was $100,- uit het erfgoed van zijn vader, via zijn zoon, met wie ik persoonlijk contact heb.

Plaats reactie