Sterren-beelden

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 mar 2007 14:41

Er is meer tussen hemel en aarde is inderdaad een cliché, , maar ook ik heb de menselijke geest in werking gezien en dat hoef je niet eens te geloven (geloven in vind ik al een cliché). Maar het is jammer dat je nooit mensen hebt ontmoet die écht wat kunnen op paranormaal gebied. Ik wil hier verder maar niet op ingaan, dat heb ik al eens gedaan in het filosofie-hoekje. We zullen het zeker nooit eens worden en dan heeft het verder geen zin. Zelfs al kan ik bepaalde dingen bewijzen dan wordt het nog niet serieus genomen, ik maak mezelf daar allang niet druk meer om. En een spelletje van welles, nietes heeft voor mij totaal geen waarde. Een ieder moet voor zichzelf maar uitmaken wat ze voor waanzin aanzien of er wel waarde aan hechten.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 26 mar 2007 22:15

Ann McDunn schreef:Silenzio om je te laten merken dat ik echt niet alles geloof neem ik aan dat je de waarheid spreekt over je geboortedatum. :D

Jij bent dus een echte Kreeft (Cancer) van alle mensen ben je het meest aan stemmingen onderhevig, je bent het gevoeligst en het meest vatbaar voor indrukken. Je kunt heel verlegen zijn en dikwijls hulpeloos. Gewoonlijk ben je zeer ontvankelijk en vol mededogen voor het lijden en het ongeluk van anderen, bovendien ben je uiterst edelmoedig. Er wordt vaak misbruik gemaakt van je goedheid, omdat het je heel moeilijk valt hulp te weigeren. Als je kwaad bent blijf je dat nooit lang en je koestert zelden wrok, maar als je gekwetst wordt kan je zeer scherp reageren. Ook zal je snel een tweede natuur aankweken om jezelf te beschermen en dan kan je behoorlijk ruw, energiek en dictaroriaal zijn.

Wat je gezondheid betreft moeten kreeften op hun maag letten, dat is meestal hun zwakste punt en je bent behoorlijk vatbaar voor infecties, veel kreeften zijn op jeugdige leeftijd vaak ziek maar worden sterker met het verstrijken van de jaren. Let ook op overgewicht en gemoedstemmingen kunnen een grote rol spelen in je algemene gezondheid, denk er dan aan geen zelfmedelijden te hebben want dan kan je je verbeelden zieker te zijn dan je in werkelijkheid bent.

Ben je echt een beetje ijdel in de zin dat je veel belang hecht aan je uiterlijk? Je hebt een meer dan gewone intuïtie en voelt snel aan wat er achter woorden verborgen ligt. Ook hebben kreeften een sterk ontwikkeld gevoel voor sfeer.

Als je tot het zwakke type kreeft behoort zal je het leven als een moeilijk probleem opvatten, je zoekt dan zekerheid en een stevige basis om je aan vast te klampen. Zowel de sterke als de zwakke kreeften voelen een tehuis met zijn achtergrond van beschermende liefde als een noodzaak. Je bent ontvankelijk voor het nieuwe en gehecht aan het oude en hebt een sterk gevoel voor traditie.

De kleuren die geassocieerd zijn met het teken kreeft zijn oranjegeel, groen, blauw-groen en weerschijnende tinten. De juwelen en steensoorten die met kreeft zijn geassocieerd zijn smaragd, parel, zwarte onyx, maansteen en kristal.

Ik heb dit expres zo kort mogelijk gehouden, maar laat maar weten of er iets van waarheid in zit. Jij kunt jezelf het best en zoals al eerder gezegd, door omstandigheden, jeugd e.d. kan het beginsel van je karakter veranderen.
Ik moet zeggen dat er op het eerste zicht vrij veel van klopt. Ik schrik me dan ook een hoedje. :T
Ik zal je een pm sturen zodat je weet wat er al dan niet klopt. :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 00:55

Bedankt voor je PB, je krijgt er zo spoedig mogelijk eentje terug, maar volgens mij ben je een beetje afgestapt van self-fulfilling prophecy. Zo is het ook het best, zonder enige voorkennis en zonder te weten wie en wat je bent. En dan heb ik het expres nog lekker kort gehouden ook. :D

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 27 mar 2007 04:16

Ann McDunn schreef:Zelfs al kan ik bepaalde dingen bewijzen dan wordt het nog niet serieus genomen.
Ja hey, dit is geen argument natuurlijk. En bovendien is het wel een beetje het slachtoffer uithangen.

Je zou trouwens de eerste zijn.

In de hele geschiedenis van de mensheid is er nog nooit...NOG NOOIT een objectief bewijs geleverd voor het bestaan van paranormale fenomenen. En jij denkt dat ineens te kunnen leveren? Ik ben benieuwd.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 27 mar 2007 09:18

Ik heb echt nog geen hond gezien hier die weegschaal is.

Weegschaal 23 September - 23 Oktober:
Bela Lugosi
Klaus Kinski
Kate Winslet
Sigourney Weaver
Monica Bellucci

Toch best leuk rijtje. Ken de eerste 2 niet eens. De laatste 3 mogen er qua acteren zeker wel zijn. De laatste spreekt verder voor zich uiteraard.

Ben verder ook niet echt astrologisch aangelegd. Wat op tv en in de kranten over sterrebeelden wordt voorgeschoteld vindt ik de grootste onzin. Ik vindt het ook wel weer interesant om te horen hoe Ann er over denkt. Toch leuk om die meningen te horen. Heb zelf eigenlijk geen idee wat onder mijn sterrebeeld voor eigenschappen vallen. Als je ooit nog eens tijd hebt Ann. Toch wel benieuwd of het dan ook overeen komt met mij of niet. :wink:

Brosnan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Brosnan » 27 mar 2007 10:46

Mijn bescheiden mening:
Ik wil best aannemen dat er meer is tussen hemel en aarde. Ik sta ook best wel open voor geesten en dat soort dingen en ik wil ook best geloven dat er ergens op een andere planeet nog leven is. Of dat de marsmannetjes zijn zoals in films of slechts bacterieën laat ik dan buiten beschouwing. Echter, astrologie is in mijn ogen grote flauwekul.

Om even een voorbeeld te geven, neem ik het stukje wat over Silenzio (Kreeft) werd geschreven en dat ga ik even stukje voor stukje uit elkaar halen. In het rood staat hoe ik er over denk. Ik ben zelf geboren op 20 mei en daarmee een Stier voor de duidelijkheid.

Jij bent dus een echte Kreeft (Cancer) van alle mensen ben je het meest aan stemmingen onderhevig, je bent het gevoeligst en het meest vatbaar voor indrukken. Je kunt heel verlegen zijn en dikwijls hulpeloos.Tja, het wordt mooi gezegd: je KUNT heel verlegen zijn en dikwijls hulpeloos. Kreeften die dit werkelijk zijn zeggen nu: Hé kijk, dat klopt inderdaad. Tegen de kreeften die niet verlegen en hulpeloos zijn kun je nu zeggen: Ja maar ik zei ook niet dat je verlegen bent, ik zei je KUNT het zijn!

Gewoonlijk ben je zeer ontvankelijk en vol mededogen voor het lijden en het ongeluk van anderen, bovendien ben je uiterst edelmoedig. Ik denk dat bijna iedereen wel vol mededogen is om het lijden en ongeluk van anderen. Er wordt vaak misbruik gemaakt van je goedheid, omdat het je heel moeilijk valt hulp te weigeren. Ik ben een Stier en dat overkomt mij ook regelmatig. Als je kwaad bent blijf je dat nooit lang en je koestert zelden wrok, maar als je gekwetst wordt kan je zeer scherp reageren. Dat heeft werkelijk iedereen op deze planeet. Ook zal je snel een tweede natuur aankweken om jezelf te beschermen en dan kan je behoorlijk ruw, energiek en dictaroriaal zijn.

Wat je gezondheid betreft moeten kreeften op hun maag letten, dat is meestal hun zwakste punt en je bent behoorlijk vatbaar voor infecties, veel kreeften zijn op jeugdige leeftijd vaak ziek maar worden sterker met het verstrijken van de jaren. Het is algemeen bekend dat kleine kinderen vaker ziek zijn en op latere leeftijd (door inentingen etc.) minder vaak en ook minder heftig. Let ook op overgewicht Dat moet iedereen, in de USA heeft geloof ik 75% van de bevolking last van overgewicht en gemoedstemmingen kunnen een grote rol spelen in je algemene gezondheid, denk er dan aan geen zelfmedelijden te hebben want dan kan je je verbeelden zieker te zijn dan je in werkelijkheid bent. Tja, als je jezelf hele dagen inpraat dat je je niet lekker voelt ga je je vanzelf niet lekker voelen en zit je ook niet lekker in je vel.

Ben je echt een beetje ijdel in de zin dat je veel belang hecht aan je uiterlijk? Ik als stier ben zelfs behoorlijk ijdel maar ik denk dat iedereen wel moeite doet om er een beetje verzorgd bij te lopen. Je hebt een meer dan gewone intuïtie en voelt snel aan wat er achter woorden verborgen ligt. Ook hebben kreeften een sterk ontwikkeld gevoel voor sfeer. Werkelijk geen idee wat ik me hier bij voor moet stellen.

Als je tot het zwakke type kreeft behoort zal je het leven als een moeilijk probleem opvatten, Dus mocht je van jezelf denken: Hé dit klopt niet, geen probleem, dan ben je gewoon een sterke kreeft. Klopt dit wel dan zul je zeggen: Hé inderdaad, die horoscopen weten precies hoe ik denk. je zoekt dan zekerheid en een stevige basis om je aan vast te klampen. Zowel de sterke als de zwakke kreeften voelen een tehuis met zijn achtergrond van beschermende liefde als een noodzaak. Je bent ontvankelijk voor het nieuwe en gehecht aan het oude en hebt een sterk gevoel voor traditie. Zoekt niet iedereen naar zekerheid? Huisje, boompje, beestje, leuke baan, goede relatie etc.

De kleuren die geassocieerd zijn met het teken kreeft zijn oranjegeel, groen, blauw-groen en weerschijnende tinten. De juwelen en steensoorten die met kreeft zijn geassocieerd zijn smaragd, parel, zwarte onyx, maansteen en kristal. Werkelijk nietszeggende termen die het in de astrologie altijd goed doen. In plaats van oranjegeel, groen etc had hier werkelijk iedere kleur genoemd kunnen worden evenals de juwelen en steensoorten.

Ik heb dit expres zo kort mogelijk gehouden, maar laat maar weten of er iets van waarheid in zit. Jij kunt jezelf het best en zoals al eerder gezegd, door omstandigheden, jeugd e.d. kan het beginsel van je karakter veranderen. Zoals al gezegd ben ik een Stier en bij mij zit er ook iets van waarheid in, behoorlijk veel zelfs, maar ik denk dat iedereen die bovenstaande tekst leest overeenkomsten met zichzelf zal ontdekken.

Samenvatting: het is ongelofelijk makkelijk om een horoscoop samen te stellen. Zeg iets over de gezondheid (Let goed op wat je eet, ga meer sporten), zeg iets over de liefde (dit is een mooie dag om je partner mee uit eten te nemen), zeg iets over het werk (vandaag kan je op het werk een onaangename verrassing staan te wachten) en de horoscoop is klaar en hele volksstammen denken weer: hé het klopt precies!

Je zou voor de gein nu eens de krant moeten pakken en in plaats van je eigen horoscoop een willekeurig ander sterrenbeeld moeten lezen. Ik weet zeker dat daar ook grote overeenkomsten in staan.

Even voor de duidelijkheid, iedereen die in astrologie gelooft: prima! Een horoscoopje in de krant heb ik ook geen problemen mee maar mensen die hier hun geld mee verdienen zouden eigenlijk gewoon opgepakt moeten worden wegens fraude. Natuurlijk gaat dat wel heel erg ver maar het is in feite gewoon een manier van mensen oplichten. Hetzelfde geldt trouwens voor waarzeggers, helers en andere types als Jomanda, Char en Robert van den Broeke.

(Ow ja, Ann ik had even jouw stukje tekst als voorbeeld genomen maar het is gewoon in het algemeen bedoeld hoor, niks tegen jou :) )

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 27 mar 2007 10:51

Brosnan _O_

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 13:09

ruben schreef:
Ann McDunn schreef:Zelfs al kan ik bepaalde dingen bewijzen dan wordt het nog niet serieus genomen.
Ja hey, dit is geen argument natuurlijk. En bovendien is het wel een beetje het slachtoffer uithangen.

In de hele geschiedenis van de mensheid is er nog nooit...NOG NOOIT een objectief bewijs geleverd voor het bestaan van paranormale fenomenen. En jij denkt dat ineens te kunnen leveren? Ik ben benieuwd.
Natuurlijk had ik een bericht van jou verwacht, maar een beetje het slachtoffer uithangen is niet mijn pakkie-an. Maar zeg nooit nooit je hebt nu eenmaal in je hoofd gehaald dat er niets bestaat en dat blijf je je hele leven vasthouden als een terriër. Ik geef je groot gelijk blijf jij maar lekker volhouden dat er géén paranormale zaken zijn, dat is heel goed voor je gemoedsrust. Een paar jaar geleden had ik het met jou al helemaal gehad wat dit onderwerp betreft en opnieuw een nutteloze discussie te beginnen daar voel ik even helemaal niets voor. En kom nu niet meer aan met die anti blaadjes en sites, want die heb ik al gelezen. :Y

Brosnan leuk uitgerafeld stukje hoor, ik heb het met belangstelling gelezen. Ik kan er alleen maar uit opmaken dat je een echte stier bent, krabbel maar fijn met je hoefjes, maar ik heb toch liever te maken met een kwade kreeft dan met een in het nauw gedreven stier, het zwakke type stier is toch niet voor rede vatbaar en je ingeboren koppigheid zal je eerder de moeilijkheden doen opzoeken inplaats van ze te vermijden. Wees in ieder geval blij dat je sterke zenuwen hebt en ook nog als het nodig is een pokerface. :Y Voor de gein kijk ik wel eens in een krant, maar dat is inderdaad onzin. Astrologie heeft met veel meer dingen te maken dan alleen het sterrenbeeld op zich, zelfs het geboorte-uur is dan belangrijk, het zou erg makkelijk zijn te geloven dat alle stieren vandaag de hoofdprijs in de Staatsloterij zullen winnen, maar zo werkt het nu eenmaal niet. En geloof me als ik ergens een enorme hekel aan heb is het wel aan types als Jomanda, Char en Robert van den Broeke. Overigens hoor ik blij te zijn dat het niet persoonlijk tegen mij bedoeld is maar in het algemeen, al heb ik daar de nodige scepsis bij zeker in het geval van een stier. Kom bij mij niet aan met dat alles oplichterij is, wat ik in mijn leven heb gedaan en soms nog doe heeft mij altijd alleen maar geld, lichamelijke en geestelijke inspanning gekost in tegenstelling tot mensen die er vaak geld voor vragen, als het hun beroep is moeten ze wel een vergoeding nemen, maar als ze er flink aan gaan verdienen dan kan je pas spreken van oplichting. Overigens moet ik wel lachen om je aanhef "Mijn bescheiden mening", laat maar zitten Brosnan bescheiden ben je allerminst. :wink:

Groundhog Als je na onderstaande negatieve berichten nog steeds iets wilt weten over je sterrenbeeld zal ik je dat eerdaags wel laten weten.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 mar 2007 13:19

Kom op Ann, je hebt een prachtig verhaal opgeschreven over de kreeft, maar je moet toch ergens erkennen dat je met zo'n waslijst vol prachtige tegel-vaagheden iedereen aan kunt spreken?

Je bent aan stemmingen onderhevig, je bent gevoelig, je kunt verlegen zijn, je bent edelmoedig, er wordt misbruik gemaakt van je goedheid, je koestert zelden wrok, let op overgewicht...

Het is dat ik geen kreeft ben anders had ik verbaasd gereageerd dat dit over mij ging. Is er eigenlijk ook een sterrenbeeld dat extreem goedgelovig is en openstaat voor elke nonsens die met een mooi strikje te koop is?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 13:35

Peter voel je je ook aangesproken over die paar kleinigheden die ik over de stier schrijf? Ik heb nergens beweerd dat ik geleerd heb voor astrologe, en echt goed heb je het kreeftentegelvaagheden verhaaltje nu ook weer niet gelezen. Je zegt "je bent aan stemmingen onderhevig", maar dat staat er niet! Van alle sterrenbeelden is de kreeft het meest onderhevig aan stemmingen. En het ene sterrenbeeld is inderdaad goedgeloviger dan het andere alleen verkoop ik op het ogenblik niets, dus ook geen nonsens met een strikje. Ik geef alleen een schets, een echte horoscoop kan ik niet trekken. Dat je kunt mag je ook veranderen in kreeften zijn in het algemeen. Niemand hoeft van mij ergens in te geloven, je kunt er mee doen wat je wilt. Weggooien mag ook. :Y

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 27 mar 2007 14:22

Ok, zelf heb ik een geboortedatum 22 december, waarvan de 1 vindt dat dat bij Steenbok behoort, en de ander weer dat het boogschutter is, nu passen allebei niet bij mij, ik wilde dat men eens zou kiezen welke het nu zou moeten zijn, of werkt dat anders?
Mijn Chinese sterrenbeeld (Tijger) past beter bij me.

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 27 mar 2007 14:28

Ann McDunn schreef:
ruben schreef:

Natuurlijk had ik een bericht van jou verwacht, maar een beetje het slachtoffer uithangen is niet mijn pakkie-an. Maar zeg nooit nooit je hebt nu eenmaal in je hoofd gehaald dat er niets bestaat en dat blijf je je hele leven vasthouden als een terriër. Ik geef je groot gelijk blijf jij maar lekker volhouden dat er géén paranormale zaken zijn, dat is heel goed voor je gemoedsrust. Een paar jaar geleden had ik het met jou al helemaal gehad wat dit onderwerp betreft en opnieuw een nutteloze discussie te beginnen daar voel ik even helemaal niets voor. En kom nu niet meer aan met die anti blaadjes en sites, want die heb ik al gelezen.
Gemoedsrust heeft er helemaal niets mee te maken. Ik snap dat het verleidelijk is om me daarbij in te delen, maar helaas. Ik ageer alleen tegen jouw post, omdat je stelt dat "Astrologie is geen onzin maar een wetenschap", en dat gaat me toch wel iets te ver. Waarschijnlijk snap je niet helemaal hoe wetenschap werkt. Astrologie is bijgeloof. Alsof de stand van de planeten mijn karakter zou vastleggen en misschien zelfs iets over de toekomst kan zeggen. Kom nou. Bewijs het maar.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 mar 2007 16:19

Ann McDunn schreef:Peter voel je je ook aangesproken over die paar kleinigheden die ik over de stier schrijf?
Zeker, ik was stomverbaasd en dacht bijna dat je me helemaal kende, maar -en dat is het probleem een beetje- die gedachte had ik ook bij je beschrijving over de kreeft. Noem een hele lijst met eigenschappen, zet er een paar keer 'soms' tusssen, een paar snufjes 'het zou kunnen' en paar algemene wijsheden in de trant van 'maak tijd voor jezelf en je vrienden' en 'pas op overgewicht', en iedereen pikt er vervolgens wel iets uit.

Oh, en heel belangrijk: hou alles voornamelijk positief. Want hoewel er behoorlijk wat irritante figuren rondlopen, zie ik nooit horoscopen met 'u bent een meeloper zonder eigen mening', 'u moddert maar wat aan' of 'u bent diep van binnen een enorme eikel'. Dat is ook niet zo vreemd, want dan herkent niemand zich er meer in.
echt goed heb je het kreeftentegelvaagheden verhaaltje nu ook weer niet gelezen. Je zegt "je bent aan stemmingen onderhevig", maar dat staat er niet! Van alle sterrenbeelden is de kreeft het meest onderhevig aan stemmingen.
Ik heb het volledig doorgelezen, maar om nou op deze ene niet helemaal exacte quote in te gaan...

Maar goed, tegenargumenten aandragen heeft weinig zin en de insteek 'ik ga het niet bewijzen want dat wordt toch niet geloofd' biedt ook al weinig perspectief. Negeer gewoon het feit dat er nog nooit enig verband is aangetoond en dan klinkt het allemaal best aannemelijk.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 27 mar 2007 16:33

Ann McDunn schreef:Silenzio
Jij bent dus een echte Kreeft (Cancer) van alle mensen ben je het meest aan stemmingen onderhevig, je bent het gevoeligst en het meest vatbaar voor indrukken. Je kunt heel verlegen zijn en dikwijls hulpeloos. Gewoonlijk ben je zeer ontvankelijk en vol mededogen voor het lijden en het ongeluk van anderen, bovendien ben je uiterst edelmoedig. Er wordt vaak misbruik gemaakt van je goedheid, omdat het je heel moeilijk valt hulp te weigeren. Als je kwaad bent blijf je dat nooit lang en je koestert zelden wrok, maar als je gekwetst wordt kan je zeer scherp reageren.

[.......]

Ook hebben kreeften een sterk ontwikkeld gevoel voor sfeer.
[.......]
Ik ben zelf een kreeft (13 juli) en vooral van het eerste gedeelte (dat ik gequote heb) klopt net iets te veel :p Ik kan mezelf hier echt in herkennen.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 27 mar 2007 16:43

Ann McDunn schreef:Groundhog Als je na onderstaande negatieve berichten nog steeds iets wilt weten over je sterrenbeeld zal ik je dat eerdaags wel laten weten.
Het mag van mij, maar zoals ik al zei 'geloof' ik er ook niet echt in. Het is meer gewoon benieuwd zijn naar wát er in dan over weegschalen wordt gezegd. Vind ik gewoon wel grappig om te lezen. Ik hecht er verder weinig waarde aan. Dus het zou wat flauw zijn om jou met werk op te schepen terwijl ik het alleen als vermaak zie zeg maar.

Plaats reactie