Sterren-beelden

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 17:55

Ruben lees nog even een paar posten terug, daar heb ik geschreven dat astrologie onder de noemer Pseudowetenschap staat en paranormaal betekend gewoon - naast het normale - ga jij me nu maar eens uitleggen wat normaal is. Dat roepen Kom nou. Bewijs het maar. heeft op heel wat anders betrekking en dat weet je drommels goed. Maar daar ga ik al helemaal niet meer over beginnen, daar hebben we het wel genoeg over gehad.

Ayciro je bent een steenbok en als je je meer kunt vinden in de Chinese astrologie is dat prima want daar stamt onze astrologie vanaf. :Y

Peter nooit gehoord van zwakke en sterke eigenschappen van een sterrenbeeld? Bij de negatieve eigenschappen staan wel degelijk dingen die jij misschien liever niet zou willen lezen. De horoscopen die je leest zullen dan ook wel kranten horoscopen zijn en dat heeft helemaal niets te maken met astrologie.

Voor mij was dit gewoon een aardigheidje omdat ik zoals al gezegd geen astrologe ben en gewoon snel een korte beschrijving heb neergezet van bepaalde karakters, een beetje horoscoop omvat wel ongeveer 15 pagina's, maar het loopt al weer uit de hand. Natuurlijk kan ik niets bewijzen, dat kunnen dominees en andere geestelijken ook niet over god, hemel, duivel en hel. Laten we maar aannemen dat alles wat wetenschappelijk bewezen kan worden waar is en dat alle wetenschappers gelijk hebben. Hou er dan wel rekening mee dat wetenschappers ook maar mensen zijn en dat alle kennis die mensen bezitten meestal ook uit de boeken komt. De topic starter heeft zich nu wijselijk stil gehouden en heeft waarschijnlijk het grootste plezier in deze zinloze discussie. Amen.

Rarara
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rarara » 27 mar 2007 19:32

pseudo volgens Kramers: vals, onecht, in schijn; gewaand.

ok: astrologie is een valse onechte wetenschap.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 20:33

Alweer een mens gelukkig! :B:

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 27 mar 2007 20:50

Ann McDunn schreef:Peter nooit gehoord van zwakke en sterke eigenschappen van een sterrenbeeld? Bij de negatieve eigenschappen staan wel degelijk dingen die jij misschien liever niet zou willen lezen. De horoscopen die je leest zullen dan ook wel kranten horoscopen zijn en dat heeft helemaal niets te maken met astrologie.
Staan daar zulke negatieve dingen in? Ik heb toch het idee dat er wat kleine negatieve puntjes gemeld worden, maar dat ze toch voornamelijk strelend positief zijn. Wie vindt nou niet dat-ie edelmoedig is, of mededogen heeft voor het lijden en het ongeluk van anderen en nooit wrok koestert.
Natuurlijk kan ik niets bewijzen, dat kunnen dominees en andere geestelijken ook niet over god, hemel, duivel en hel. Laten we maar aannemen dat alles wat wetenschappelijk bewezen kan worden waar is en dat alle wetenschappers gelijk hebben.
Wetenschappers (wie of wat dat ook mogen zijn) hebben helemaal niet altijd gelijk, sterker nog: de meesten niet. Dat is waarom theorieen voortdurend in de prullenbak worden gegooid omdat er niks van blijkt te kloppen en er iets beters bedacht is. Vette pech, niemand die er mee zit - zo leren we tenminste iets.

En god kun je inderdaad niet bewijzen, maar horoscopen zijn nou juist iets waar dat wel bij kan; er is namelijk een (voorspeld) resultaat dat toetsbaar is. En dat hebben ook velen gedaan, bij grote groepen mensen kijken of in de resultaten ergens een significant verschil is op te merken, maar dat is er dus niet. Niks.

Maar een vraag: waarom geloof jij er in? Wat is de reden waardoor jij zeker weet dat sterren die miljarden lichtjaren van ons vandaan staan, in bepaalde combinaties (sterrenbeelden) die vanuit ons gezichtspunt op iets lijken maar zelf ook weet ik hoeveel miljoenen lichtjaren uitelkaar staan, en verder geen enkele relatie met elkaar hebben, waarom ben jij overtuigd dat dat invloed heeft. Ik mag toch aannemen dat je, toen je er voor het eerst iets over las, je gezonde twijfel had over de waarheid ervan. Door welk element in het hele horoscoop-gebeuren ben jij van mening dat het inderdaad allemaal klopt?
Laatst gewijzigd door FTer op 27 mar 2007 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 mar 2007 20:51

Ann McDunn schreef:De topic starter heeft zich nu wijselijk stil gehouden en heeft waarschijnlijk het grootste plezier in deze zinloze discussie. Amen.
..geen tijd gehad om alles te lezen...maar discussies of ergens over praten is/zijn nooit zinloos.
feit blijft dat men zich door de eeuwen heen heeft laten adviseren door astrologen..bijna alle grote leiders hadden een persoonlijke astroloog,dat betekent natuurlijk niet dat ze allemaal gelijk hadden,maar toch zijn er veel overeenkomsten te ontdekken in bepaalde karaktertrekken van sterrenbeelden..het is eigenlijk niet zo moeilijk..ik zelf geloof dat alles met elkaar verbonden is door een onzichtbare kracht..iets dat alles met elkaar verbind en daardoor heeft het 1 invloed op het ander..of het nu aan het andere eind van het universum is,of net onder je voeten of boven je hoofd..zo hebben de harmonische tonen die de planeten door hun bewegingen voortbrengen ook een effect..waarschijnlijk merk je dat pas als er eentje opeens verdwijnt,zoiets bewijzen is misschien moeilijk,maar dat we onderhevig zijn aan allerlei invloeden van buitenaf staat wel vast.
Maar dat je lot en karakter vantevoren kan worden vastgesteld..is misschien moeilijker.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 21:38

Peter wat de negatieve dingen betreft, jazeker er staat genoeg in, negatieve punten zijn o.a. luiheid, pochen, geen ruggegraat hebben, ruw en cru zijn, ruziezoeken, last hebben van zelfmedelijden, liegen, blufferig gedrag, zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat dit toch allemaal uit verschillende karakters niet zulke positieve karaktertrekken zijn.

Over wetenschappers zei ik dat expres omdat ik er zeker van ben dat er heel veel fouten worden gemaakt, het was ironisch bedoeld.

Normale vragen daar kan je een antwoord op krijgen, geloven in is een zwaar beladen woord, "aannemen" dat kan ook. Natuurlijk heb, ik jaren lang zelfs, getwijfeld en heel veel klopt ook niet. Maar dat is omdat ieder mens individueel is, zelf heb ik nu al heel vaak gezegd dat het karakter van mensen door allerlei invloeden kan veranderen. En waarom ik ervan overtuigd geraakt ben dat er wel heel veel klopt is gewoon ervaring. Heel vaak heb ik gezegd "jij bent een...." en dat klopte dan ook heel vaak. Hoe meer mensen je leert kennen hoe vaker het klopt. Meestal zelfs door de negatieve punten. Uitgaande van de vier soorten sterrenbeelden, water, vuur, lucht en water, kan je ervan op aan dat erg onzekere, makkelijk ompraatbare mensen meestal watertypen zijn, waarvan het sterrenbeeld vissen wel het ergst is. Niet alleen sterren maar ook zon, maan en planeten hebben invloed op iemands karakter en daarom kan ik dat niet zo een, twee, drie uitleggen, want dan moet ik ook nog beginnen over ascendanten en dan ben ik helemaal nog niet klaar hier. Peter, ik heb mezelf er helemaal niet zo erg in verdiept en ik vind het gewoon leuk om iemand wat over zijn sterrenbeeld te vertellen. Ik ben absoluut geen zweverig mens en dat moet je zo langzamerhand wel weten. Astrologische verklaringen wijzen op een bepaalde aanleg, zij geven neigingen aan en geen onverbeterlijke karakterfouten. De horoscoop van een man kan hem vertellen of hij een misdadige inslag heeft. Maar dat wil nog niet zeggen hij een misdadiger zal worden. En zeker weten? Wie alles zeker denkt te weten is altijd mis. Wél neem ik aan dat we hier niet voor niets zijn, maar dat we geboren zijn om te leren van je eigen fouten en van andermans fouten en daar lering uit te trekken. Er zijn mensen die het nooit leren. Misschien is het nu wel een beetje een verward verhaal geworden, maar ik ben moe! Dat is geen zelfmedelijden hoor, mensen die mij kennen weten wel beter. Je weet nu in ieder geval waarom ik aanneem dat er wel zeker een verband is tussen sterrenbeelden en het karakter van mensen.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 27 mar 2007 21:42

emperor schreef:ik zelf geloof dat alles met elkaar verbonden is door een onzichtbare kracht...
Afbeelding

:wink:

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 27 mar 2007 22:16

Ik geloof echter dat alles is verbonden door een ZICHTbare kracht.

namelijk:

der Gouvernator himself Ahnuld Schwarzenegger.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 mar 2007 23:47

Afbeelding

Tis tog wat met de jeugt van tegeswoordig. :D

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 28 mar 2007 18:58

Ach, zij kunnen tenminste nog een beetje goed spellen. :lol:

'(Tuurlijk, die spelling was een grapje, maar ik kon het niet laten te reageren)'

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 28 mar 2007 19:05

Als alles is ontstaan uit een oerknal..big bang..en de vrij gekomen materie dus de basiselementen vormen en bouwstenen zijn voor het hele universum met alles erin,heeft alles in ieder geval een gemeenschappelijk bron van oorsprong,dan is de kans natuurlijk groot dat er ook een onderling verband is,en dat deze verbanden invloed op elkaar kunnen uitoefenen,van alles wat er uit deze materie is ontstaan..
Hoe kan je anders sterk emotioneel betrokken raken bij iets wat bijv. op het eerste gezicht wilvreemde mensen overkomt,net of het jezelf overkomt?..ergens moet er gewoon een universele band zijn.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 28 mar 2007 22:37

gollum36 schreef:Ach, zij kunnen tenminste nog een beetje goed spellen. :lol:

'(Tuurlijk, die spelling was een grapje, maar ik kon het niet laten te reageren)'
Weet wel dat het een grapje was hoor gollum. Maar even de ernst weg halen is wel goed. :Y

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 04 apr 2007 16:39

Zelfde dag jarig als Liev Schreiber _O_

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 05 apr 2007 09:01

Ik geloof niet in sterrenbeelden, wij tweelingen zijn daar veels te nuchter voor... :P

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 05 apr 2007 12:58

LuciusMalfoy schreef:Ik geloof niet in sterrenbeelden, wij tweelingen zijn daar veels te nuchter voor... :P
Ehh ik wil niet lullig doen hoor en ook niet opnieuw een discussie starten, maar dat nuchter kan je rustig veranderen in cynisch. :D

Plaats reactie