International Seagal Movie Database

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 10 mar 2010 09:21

Gisteren Under Siege gekeken, in de herkijk uiteraard. Wat een geweldige film is het toch eigenlijk zeg! Leuk om te bedenken dat Under Siege zelfs genomineerd is geweest voor Oscars!

Wat me vooral ook opviel was dat er veel castleden voorbij kwamen uit The Fugitive, ook van regisseur Andrew Davis.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 10 mar 2010 12:42

ErikSchierboom schreef:Laat ik het netter doen.

Stelling: IMDb cijfers geven een goede indicatie van de kwaliteit van een film

Tegenvoorbeeld:
Scarface (1983) 8.1

Q.E.D.

Nu kun je natuurlijk discussieren over het feit of dit een geldig tegenvoorbeeld is. Zelfs als je dat doet dan wordt de stelling ontkracht omdat je dan aangeeft dat de kwaliteit van een film subjectief is en dus onmogelijk objectief te vangen is in stemmen op IMDb :)
Scarface vind ik echt wel een 8,1 waard, ik zou eerder iets als Avatar als tegenvoorbeeld stellen (had je iets anders verwacht?) :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2010 12:44

Rich Art schreef:Waar staat de afkorting überhaupt voor?
Quod erat demonstrandum.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2010 12:48

ErikSchierboom schreef:Laat ik het netter doen.

Stelling: IMDb cijfers geven een goede indicatie van de kwaliteit van een film

Tegenvoorbeeld:
Scarface (1983) 8.1

Q.E.D.

Nu kun je natuurlijk discussieren over het feit of dit een geldig tegenvoorbeeld is. Zelfs als je dat doet dan wordt de stelling ontkracht omdat je dan aangeeft dat de kwaliteit van een film subjectief is en dus onmogelijk objectief te vangen is in stemmen op IMDb :)
Maar QED ontkracht geen stelling, je voegt het toe nadat je een stelling bewezen hebt. Q.E.D. klopt hier alleen als de kwaliteit van Scarface, samengevat in het cijfer, een harde waarheid is.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 10 mar 2010 20:37

Colonel_Kurz schreef:Maar QED ontkracht geen stelling, je voegt het toe nadat je een stelling bewezen hebt. Q.E.D. klopt hier alleen als de kwaliteit van Scarface, samengevat in het cijfer, een harde waarheid is.
True, maar daar is wel wat voor te zeggen vind ik! :P Maar on-topic weer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 mar 2010 20:46

Maar dan is het toch geen tegenvoorbeeld?

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 10 mar 2010 21:07

Colonel_Kurz schreef:Maar dan is het toch geen tegenvoorbeeld?
Verdomd, I stand corrected.

On-topic: binnenkort Exit Wounds maar eens gaan kijken, schandalig dat ik die nog niet gezien heb. Ga je hierna weer verder met recensies Rich Art of komen er nog meer top 10 lijsten?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 mar 2010 10:45

ErikSchierboom schreef:On-topic: binnenkort Exit Wounds maar eens gaan kijken, schandalig dat ik die nog niet gezien heb. Ga je hierna weer verder met recensies Rich Art of komen er nog meer top 10 lijsten?
Eerst volgt er weer een review binnenkort (Driven to Kill) en dan volgt de volgende toplijst. In dit geval is het eerder een floplijst, want dan benoem ik de 5 slechtste Seagal-films.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 mar 2010 10:55

Nou, dat is in ieder geval geen voorspelbare lijst, al zijn films zouden in principe op #1 kunnen staan :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 mar 2010 11:02

Behalve de 10 die in de Top 10 staan natuurlijk. :)

Calvero
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Calvero » 22 mar 2010 13:44

Vandaag om 22:30 op RTL 7 Steven Seagal: Lawman.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 23 mar 2010 18:05

Calvero schreef:Vandaag om 22:30 op RTL 7 Steven Seagal: Lawman.
Ik had het gezien. En ging met plezier kijken als ik kon tenminste. Ik woon in België en jammer genoeg hebben we hier geen RTL 7.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 mar 2010 18:21

Heb er een paar afleveringen van zitten kijken, die man blijft toch stoer :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 04 apr 2010 13:06

The Glimmer Man
Gisteren avond had ik gewoon plots zin om nog een keer een goede oude Seagal film te bekijken. En zo ben ik dus bij The Glimmer Man gekomen.

De film toont onze Aikido Meester op de top van z'n kunnen en dat is toch wel 1 van de redenen dat ik de film zo graag zie. Alhoewel dat hij niet zoveel Aikido gebruikt in de film, maar dit is echt niet erg, zijn harde flitsende bewegingen zijn ook prima om te zien.
De 2 beste actiescènes in de film zijn zonder twijfel het gevecht bij die parkeer garage en het eindgevecht tegen John M. Jackson.
In het eerste gevecht toont Seagal direct wat hij in huis heeft en maakt hij echt een verpletterende indruk in de film, met wat krakende botten, schoppen en flitsende arm bewegingen schakelt hij de tallen vijanden rond hem uit. Echt een machtig gevecht is dit.
Het 2de en dus eindgevecht vind ik zelfs nog beter. Hier toont Donald (John M. Jackson dus) dat hij toch wel een goede vechter is. De machtige trappen en klappen van Donald en de uitstekende verdediging en flitsende klappen van Seagal zorgen ervoor dat dit echt een meesterlijk gevecht is. En het is dus toch wel 1 van de beste eindgevecht wat ik van Seagal gezien heb.

Verder zijn de andere kleine actiescènes ook wel leuk om te zien maar niet echt speciaal, ze zijn echter wel goed om te zorgen dat de film niet rap verveelt.

Verder bevat de film een paar goede one-liners en heeft Seagal een prachtige sidekick in de film. Deze sidekick is detective Jimm Campbell gespeeld door Keenan Ivory Wyans die ook wel bekend is van de komische tv serie My Wife And Kids (I love it). Hij zorgt dus voor de komische factor in de film. En maakt de film ook weer een pak beter.

Tot besluit kunnen we komen dat The Glimmer Man een top actiefilm is en een echte lust is voor de echte Seagal liefhebber. :T

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 13 apr 2010 10:20

Nu.nl schreef:AMSTERDAM - Steven Seagal wordt voor de rechter gesleept wegens vrouwenhandel en aanranding. De 58-jarige acteur zou er een aantal vrouwen op na houden om aan zijn seksuele gerief te komen.

De gespierde acteur is aangeklaagd door een 23-jarige vrouw die solliciteerde naar een positie als assistent van Seagal, schrijft de Amerikaanse entertainmentsite TMZ.
Het voormalige model zegt dat ze de baan kreeg, maar toen ze op het werk verscheen zou zijn gebleken dat Seagal andere dingen van haar verwachtte.

"Meneer Seagal had twee jonge Russische 'assistentes' in zijn staf, die hij 24 uur per dag tot zijn beschikking had", staat in de aanklacht te lezen.
Sex toy
Een van de twee vrouwen zou ontslag hebben genomen, en volgens de vrouw was het de bedoeling dat zij deze taak zou overnemen. De eerste nacht dat ze aan het werk ging, zou ze al als 'sex toy' zijn behandeld.
De vrouw zegt dat de acteur zijn handen onder haar rokje stopte en haar borsten betastte. Ze zou erover hebben geklaagd, maar daar werd volgens haar niets mee gedaan.
Drugs
De volgende dag zou Seagal hetzelfde hebben gedaan, en haar daarnaast ook nog hebben gedwongen drugs tot zich te nemen. De acteur zou zich daarna nog meerdere keren hebben geprobeerd zich aan haar te vergrijpen.
"Mijn vrouw zou het niet erg vinden als ik een seksuele relatie met jou zou hebben", zou de spierbundel hebben gezegd. De vrouw wil nu meer dan een miljoen dollar van hem zien. Steven Seagal heeft nog geen reactie gegeven.
Benieuwd of dit waar zal zijn...

Plaats reactie