Jack Nicholson of Heath Ledger..."The Joker" - Wie kies jij?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Jack Nicholson of Heath Ledger als "The Joker" - Wie kies jij?

Jack Nicholson
20
26%
Heath Ledger
56
74%

Totaal aantal stemmen: 76

Sidious
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Jack Nicholson of Heath Ledger..."The Joker" - Wie

Bericht door Sidious » 19 jan 2008 02:23

in de opkomende film "The Dark Knight" speelt Heath Ledger de rol van "The Joker". wat hij ongetwijfeld bijzonder sterk zal spelen. de trailer bracht ons allemaal al aan het kwijlen.

Ik las recent in een interview dat Jack Nicholson er niet erg mee opgezet was dat de filmmakers van "The Dark Knight", hem niet benadert hebben om zijn rol als "The Joker" te hernemen. blijkbaar was dat een gevoelig onderwerp voor deze topacteur.

Nu...dit is een prachtige vraag voor ons. Wie zou jij kiezen, mocht de keuze aan jou liggen? wie zou jij casten voor de rol van "THE JOKER"?

A: Jack Nicholson........"Never lick another man's lolly" - Batman

B: Heath Ledger.........."Starting tonight, people will die" - The Dark Knight

denk goed na, de keuze is bijzonder moeilijk, want de twee jokers zijn totaal verschillend. we hebben Heath Ledger nog niet in actie gezien, maar je kan het toch al een beetje beoordelen via de trailer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2008 02:52

Ik heb er even een poll van gemaakt.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 19 jan 2008 10:27

Ik ben niet bekend met Jack Nicholson als The Joker. De trailer van The Dark Knight deed de haren op mijn armen inderdaad recht overeind staan. HIT ME!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 19 jan 2008 10:39

Maar zijn de twee Jokers niet te verschillend om met elkaar te vergelijken?

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 19 jan 2008 10:59

Ze zijn inderdaad wel wat verschillend. Ledgers Joker is donkerder denk ik, terwijl die van Nicholson gewoon een psychopatische clown was. Maar die laatste krijgt bij mij toch het voordeel. Eerst en vooral omdat ik hem gewoonweg schitterend vond in Batman ("You ever dance with the devil by the pale moonlight?") en ik bij Ledger iets van "eerst zien en dan geloven" heb. Niet dat de man niet kan acteren uiteraard, maar ik ga het moeten zien, om het te kunnen appreciëren.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2008 11:36

De gestoorde clown vs. moordende psychopaat: dat debat speelt al decennia in de comic wereld van Batman, geloof ik. Geef mij maar de moordenaar met een gevoel voor humor tegenover de clown, het gevoel van gevaar maakt hem interessanter en spannender. En de humor scherper.

Let's put a smile on that face!

BennyBlanco
Filmster
Filmster

Bericht door BennyBlanco » 19 jan 2008 12:50

Ik denk dat we eerst de nieuwe film moeten zien voordat we daarover kunnen oordelen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 19 jan 2008 13:41

Toegeven ik moet de film eerst zien voordat ik Heath Ledger als The Joker kan beoordelen of hij de beste Joker is. En ja, Jack Nicholson als The Joker is een superrol.

Maar na de uitspraak
See to them you're just a freak.....like me....[evil laugh]
in de trailer gingen mijn nekharen recht overeind staan.

Wat een creep deze nieuwe Joker. Uiteindelijk toch gestemd voor Heath Ledger.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 19 jan 2008 19:06

Ben ik de enige die Jack Nicholson als de joker moeilijk kan uitstaan? Oké, zijn Joker is fan van Francis Bacon, wat bij mij een pré is, maar de humor is werkelijk tenenkrommend. En ik ben wel van plan ooit een keer andermans lolly te likken. Homofobe kutclown. :lol: :wink:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 19 jan 2008 19:38

gollum36 schreef:Ben ik de enige die Jack Nicholson als de joker moeilijk kan uitstaan? Oké, zijn Joker is fan van Francis Bacon, wat bij mij een pré is, maar de humor is werkelijk tenenkrommend. En ik ben wel van plan ooit een keer andermans lolly te likken. Homofobe kutclown. :lol: :wink:
Ik vind Jack Nickolson ook maar irritant als the Joker.
Heath ledger lijkt het in mijn ogen een stuk beter te gaan doen.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 19 jan 2008 20:07

Ik vond Nichelson's joker niet per se slecht ofzo, eigenlijk behoorlijk treffend. Maar ik denk dat ik Heath Ledger, als donkerder Joker, een stuk interessanter ga vinden.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 jan 2008 22:18

Feoreunn schreef:Ze zijn inderdaad wel wat verschillend. Ledgers Joker is donkerder denk ik, terwijl die van Nicholson gewoon een psychopatische clown was. Maar die laatste krijgt bij mij toch het voordeel. Eerst en vooral omdat ik hem gewoonweg schitterend vond in Batman ("You ever dance with the devil by the pale moonlight?") en ik bij Ledger iets van "eerst zien en dan geloven" heb. Niet dat de man niet kan acteren uiteraard, maar ik ga het moeten zien, om het te kunnen appreciëren.
Zo denk ik er ook precies over (geniale quote :D). Het pluspunt wat Nichelson heeft is de sfeer in de film, mij lijk The Dark Knight iets te modern te worden. Gotham was bij de Batman van Burton een bijna apocalyptische stad met overal geschifte bendes (daar paste the joker goed in). De trailer van The Dark Knight laat, vind ik, te veel moderen dingen zien, ofwel het lijkt te veel op een normale stad en daarin vind ik een joker niet echt passen. Maar zoals gezegt ik baseer alles op de trailer en dus is dit gewoon een dik vooroordeel. Ik wil hem zeker zien.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 19 jan 2008 22:29

Ik weet het niet! Heb beide nog niet in actie gezien!

SaulKarath
Bijrol
Bijrol

Bericht door SaulKarath » 20 jan 2008 09:29

Volgens mij verraad mijn avater hier mijn keuze 8)

Jedimaster
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Jedimaster » 20 jan 2008 11:44

Denk dat we eerst moeten wachten todat het eindresultaat bekend is, anders krijgen we een herhaling van James Bond, waarbij een niet nader te noemen persoon (ik) het volgende zei...: "Een blonde James Bond kan nooit wat worden :oops: :oops: :oops:
Dus ik wacht nog even met mijn oordeel. (al moet ik zeggen dat wat ik zie in de trailer subliem (mooi woord, moet ik vaker gebruiken) is en dat ik hoge verwachtingen heb van Heath Ledger!

Plaats reactie