Jack Nicholson of Heath Ledger..."The Joker" - Wie kies jij?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Jack Nicholson of Heath Ledger als "The Joker" - Wie kies jij?

Jack Nicholson
20
26%
Heath Ledger
56
74%

Totaal aantal stemmen: 76

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Jack Nicholson of Heath Ledger..."The Joker" - Wie kies

Bericht door bobocad » 29 aug 2010 21:09

The Joker was ook geweldig in Arkham Asylum. Maar dan praat ik wel over Mark Hamill. Voor mij toch wel de "echte" stem van The Joker. :+

Davy993
Bijrol
Bijrol

Bericht door Davy993 » 02 sep 2010 20:53

Ze zijn alle 2 heel goed als Joker, maar ze zijn wel heel verschillend...

Jack Nicholson vind ik toch nog het best, ook al ben ik in de minderheid :p

ScreamingLife1
Bijrol
Bijrol

Re:

Bericht door ScreamingLife1 » 08 nov 2010 15:49

TFM schreef:Ik denk dat Heath Ledger heeft laten zien dat een bijna onmogelijke rol te verbeteren valt. Ik zie daarom ook niet waarom het hem ook niet kan overkomen. In 1989 lijkt het me dat iedereen er net zo over dacht over de performance van Nicholson
Precies. Ik weet nog goed dat iedereen Jack verheerlijkte met zijn performance dan iedereen met heath ledger anno nu.

Maar zijn de films wel zo verschillend??? http://popcritics.com/2008/06/13/why-so ... ark-knight

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Re:

Bericht door Rich Art » 09 nov 2010 08:17

ScreamingLife1 schreef:Maar zijn de films wel zo verschillend??? http://popcritics.com/2008/06/13/why-so ... ark-knight
:D Knap gemaakt, maar de films zijn wel degelijk verschillend.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 nov 2010 13:49

Kan iemand mij vertellen waar nu precies de overeenkomsten zitten?

Volgens mij kan je met een beetje creatief knippen en plakken zo wel elke twee willekeurige films tegenover elkaar zetten...

ScreamingLife1
Bijrol
Bijrol

Bericht door ScreamingLife1 » 10 nov 2010 07:26

WizardOfOss schreef:Kan iemand mij vertellen waar nu precies de overeenkomsten zitten?

Volgens mij kan je met een beetje creatief knippen en plakken zo wel elke twee willekeurige films tegenover elkaar zetten...
Probeer het maar zeg ik...Als je d.m.v. knippen en plakken dezelfde scenes bij elkaar kan krijgen zijn DAT de overeenkomsten.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 10 nov 2010 08:57

Je krijgt het zelfs voor elkaar als je de eerste Batman film vergelijkt met bijvoorbeeld Die Hard, dus zo heel bijzonder is het allemaal niet...

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 10 nov 2010 10:38

Rich Art schreef:Je krijgt het zelfs voor elkaar als je de eerste Batman film vergelijkt met bijvoorbeeld Die Hard, dus zo heel bijzonder is het allemaal niet...
Leuk idee voor een topic :D

ScreamingLife1
Bijrol
Bijrol

Bericht door ScreamingLife1 » 10 nov 2010 11:18

Rich Art schreef:Je krijgt het zelfs voor elkaar als je de eerste Batman film vergelijkt met bijvoorbeeld Die Hard, dus zo heel bijzonder is het allemaal niet...
Ik zag niemand in een batmanpak in diehard :P

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 10 nov 2010 13:24

ScreamingLife1 schreef:
Ik zag niemand in een batmanpak in diehard :P
Niet??

Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 10 nov 2010 22:53

:D

Maar inderdaad, dat was wel waar ik een beetje op doelde. In de oude Batman zat een scene waarin Batman samen met iemand anders in beeld stond. In TDK ook. In Batman zat een scene waarin The Joker zijn grijns toont. In TDK ook. In Batman zat een explosie. In TDK ook. Enzovoort....

Afgezien van het vrij herkenbare silhouet-shot op het dak is een daadwerkelijke overeenkomst meestal ver te zoeken. En vergeet dan even de outfits (Nolan had toch moeilijk een Batman-film zonder vleermuispak kunnen maken), dan zal iemand die een beetje handig is met videomontage in een paar minuten Die Hard hier in kunnen plakken. Of vrijwel elke andere willekeurige film met een held, een bad guy en een explosie...

skyfall2012
Figurant
Figurant

Bericht door skyfall2012 » 03 aug 2015 22:38

Het is onmogelijk om de 2 acteurs met elkaar te vergelijken, omdat het totaal verschillende films zijn. Tim Burton's Batman films kenmerkten zich door een 'comic book-style', vormgegeven door groteske, gotische, bijna neo-nazistische decors en kleurrijke types. Christopher Nolan laat zich meer leiden door een meer serieuze kijk op Batman, in een poging The Dark Knight's oorsprong te achterhalen.

Geheel in de stijl die Burton voorschrijft, was Jack Nicholson's Joker extravagant, komisch, door sommigen zelfs omschreven als 'over the top'. Ledger's Joker is gewoon een gestoorde crimineel die zijn werk berekenend en wel doordacht doet. Ook dit geheel in de stijl, waarin Nolan de film tracht te brengen.

Hoewel heel interessant, heb ik de meer serieuze benadering van Nolan nooit echt goed begrepen. Verfrissend is het zeker en een hele verbetering dan het spoor waar Joel Schumacher de serie destijds op trachtte te zetten, maar de Burton films en daarmee ook de manier waarop de Joker het best tot uiting komt, blijven voor mij toch favoriet.

Plaats reactie