Wie speelt de rol als grootste slechterik en in welke film?

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Plaats reactie
Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 03 feb 2005 15:18

Afbeelding
Dr Evil _O_ :D

Verder natuurlijk Doctor Lecter, Darth Vader en ook Darth Maul vond ik ondanks dat de film niet geweldig was een erg stoere personage.

Na gisteren weer een stukje van A Fish Called Wanda gezien te heben, mag Otto ook niet ontbreken :)
Afbeelding

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 28 feb 2005 17:41

Buiten de standaarbadguys zoals Hannibal Lecter (Anthony Hopkins, Silence of the Lambs), Norman Bates (Anthony Perkins, Psycho), verder nog HAL 9000 uit 2001, A Space Odyssey. Ook Frank (Henry Fonda, Once Upon a Time in the West) en Angel Eyes (Lee van Cleef, The Good, the Bad and the Ugly) stralen evilness uit. En natuurlijk Harry Lime (Orson Welles, the Third Man).

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 28 feb 2005 19:24

Al Capone schreef:Buiten de standaarbadguys zoals Hannibal Lecter (Anthony Hopkins, Silence of the Lambs), Norman Bates (Anthony Perkins, Psycho), verder nog HAL 9000 uit 2001, A Space Odyssey. Ook Frank (Henry Fonda, Once Upon a Time in the West) en Angel Eyes (Lee van Cleef, The Good, the Bad and the Ugly) stralen evilness uit. En natuurlijk Harry Lime (Orson Welles, the Third Man).
HAL _O_ Frank :T Norman Bates _O_

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 28 feb 2005 22:14

Afbeelding

Verbal : He lets the last Hungarian go, and he goes running. He waits until his wife and kids are in the ground and he goes after the rest of the mob. He kills their kids, he kills their wives, he kills their parents and their parents' friends. He burns down the houses they grew up in and the stores they work in, he kills people that owe them money. And like that, he was gone. Underground. No one has ever seen him again. He becomes a myth, a spook story that criminals tell their kids at night. "If you rat on your pop, Keyser Söze will get you." And nobody really ever believes.

Fenster : The way I hear it, Söze is some kind of butcher. A pitiless, psycho, fucked-up butcher.

Het maakt uiteindelijk niet uit wat er in werkelijkheid (van de film) zich achter deze personage schuilt (goed of slecht). Het gaat om wat men in de eerste instantie zou moeten denken van hem als men quotes zoals deze hoort.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 mar 2005 13:50

Dan Hedaya in Hurricane.
Zo'n zure, gefrustreerde, oude klootzak en nog een rascist ook. Dat in combinatie met een badge, echt ik walgde van die man.

"We are looking for a negro.."
-"Any nigger will do?!?"

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 02 mar 2005 11:46

Gary Oldman vind ik echt supergeschikt voor slechterik en Tchéky Karyo uiteraard.

Robert Patrick vind ik gewoon super eng als slechterik kijk maar naar terminator 2 en the faculty. vet enge face :P

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 02 mar 2005 13:47

Alle slechterikken zijn al zowat langs gekomen, en Anthony Hopkins als Hannibal Lecter is natuurlijk een schoolvoorbeeld, maar ik vind Malcolm McDowell als Alex de Large in A Clockwork Orange echt eng, hij straalt, zelfs nadat hij een goede knul was geworden, pure evil uit.

Stevie
Bijrol
Bijrol

Bericht door Stevie » 02 mar 2005 15:39

is joaquin phoenix als commodus in gladiator al genoemd?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 02 mar 2005 15:47

Meneer Lecter is vaak genoemd, maar dat vind ik eerder een innemende, charmante boef, dan een evil motherfucker. Nee dan zijn SotL-collega:
Afbeelding

Dat is pas een psychisch gestoorde freak!

En:
Afbeelding
Met miljoenen moorden op je geweten mag je toch wel met recht een slechterik genoemd worden.

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 02 mar 2005 15:57

Is de slechterik van "The Cell" all opgenoemd, weet alleen zn naam niet, maar wel gruwlijke enge look heeft die gast! Volgens mij isdat trouwens de acteur uit Full Metal Jacket!

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 02 mar 2005 19:09

Alan Ford als Brick Top in Snatch: klik

Brick Top: Do you know what "nemesis" means? A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent. Personified in this case by an 'orrible cunt... me.

Brick Top: You're always gonna have problems lifting a body in one piece. Apparently the best thing to do is cut up a corpse into six pieces and pile it all together.
Sol: Would someone mind telling me, who are you?
Brick Top: And when you got your six pieces, you gotta get rid of them, because it's no good leaving it in the deep freeze for your mum to discover, now is it? Then I hear the best thing to do is feed them to pigs. You got to starve the pigs for a few days, then the sight of a chopped-up body will look like curry to a pisshead. You gotta shave the heads of your victims, and pull the teeth out for the sake of the piggies' digestion. You could do this afterwards, of course, but you don't want to go sievin' through pig shit, now do you? They will go through bone like butter. You need at least sixteen pigs to finish the job in one sitting, so be wary of any man who keeps a pig farm. They will go through a body that weighs 200 pounds in about eight minutes. That means that a single pig can consume two pounds of uncooked flesh every minute. Hence the expression, "as greedy as a pig."

HAL.
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door HAL. » 02 mar 2005 20:22

Ik ben natuurlijk genoodzaakt HAL9000 te zeggen. Dat is in ieder geval de beste kunstmatige slechterik, krijg er de rillingen van wanneer hij Daisy gaat zingen...

Maar mijn echte favoriete badguy is gewoon Darth Vader. _O_

Afbeelding

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 03 mar 2005 16:35

Rekenen we Gary Oldman in True Romance als een bad-guy? Hij had misschien geen giga-rol, maar apart was hij wel. Van alle rollen die ik me voor Oldman kon voorstellen, dan was een rasta-pimp wel het allerlaatste.
Die rol was in de stijl van "zo slecht, dat het goed is".
In Leon was hij overigens ook schitterend.

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 03 mar 2005 17:51

Ik heb laatst Team America gezien, en Kim Jong Il is daarin eeecht slecht...

Al Capone
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Al Capone » 03 mar 2005 17:54

Ik moet nog steeds lachen als ik aan die kabouter denk.

"Breakin' my Balls, Hans"

"I'm so ronery"

"When they see Arlec Baldwin, they see the true hideocity of human nature"

Plaats reactie