Remon's Stanley Kubrick Topic

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Remon's Stanley Kubrick Topic

Bericht door Aston » 03 jul 2012 07:08

Voor mijn part had je hem openlijk mogen liquideren. Heb je hem al David Lynch laten zien?

Maar als je toch in slaap valt kan je eigenlijk net zo goed op je telefoon kijken. :o

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 03 jul 2012 11:33

ik zal hem de volgende keer meteen doodmaken, en nee, natuurlijk nog geen David Lynch, dat kan hij helemaal niet aan, en dan krijg ik straks 1000 vragen waar ik geen zin in heb. Alles op zijn tijd...

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 21 jul 2012 21:50

Aston schreef:
Colonel_Kurz schreef:Ik wil sowieso nog naar die tentoonstelling.
Ik ook. :Y
Is iemand inmiddels al naar de tentoonstelling in EYE geweest. Ik vraag me af of deze nog een beetje de moeite waard is.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 jul 2012 22:58

Ik vond 'm wel leuk.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 23 jul 2012 23:50

Aston schreef:Heb je hem al David Lynch laten zien?

Wat een briljant en geestig filmpje van David. :D :+ :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 jul 2012 13:10

Een herkijk van Eyes Wide Shut in het EYE maakt die nr. 1 notering een stuk begrijpelijker.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 25 jul 2012 14:23

Wat maakte de voorstelling bij het EYE anders dan?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 25 jul 2012 14:50

Nou ja, vooral dat ik een stuk ouder ben dan toen ik 'm voor het eerst zag (Zal toch zo'n 7-10 jaar terug zijn) en nu veel meer in de film kon zien - en sowieso veel meer op visueel gebied geniet. En daarbij helpt een groot bioscoopscherm tegenover een TV-uitzending met reclameonderbrekingen wel.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 25 jul 2012 23:05

Dat helpt zeker ja. En visueel een een genieter inderdaad. Ik ga hem snel eens herkijken.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 26 jul 2012 11:31

Colonel_Kurz schreef:Nou ja, vooral dat ik een stuk ouder ben dan toen ik 'm voor het eerst zag (Zal toch zo'n 7-10 jaar terug zijn) en nu veel meer in de film kon zien - en sowieso veel meer op visueel gebied geniet. En daarbij helpt een groot bioscoopscherm tegenover een Tv-uitzending met reclameonderbrekingen wel.
Uh ja maar je moet het dan ook niet gaan vergelijken tussen deze film in bios formaat te hebben gezien en andere op die ene tv met reclame er op of eventueel van dvd, want als je die films ook op bios formaat zou hebben gezien zou je dan nog dezelfde conclusie trekken denk je?

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 01 mei 2013 10:34

Hier nog een mooi stukje over Kubrick geschreven door Kees Driessen.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 01 mei 2013 13:05

Een erg mooi, vaardig geschreven stukje, alleen had hij van mij wel iets langer stil mogen staan bij zijn beweringen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 28 mei 2013 15:40

A.I.: ARTIFICIAL INTELLIGENCE (2001)
Genre: Science-fiction, drama
Duur: 146 minuten
Aspect ratio: 1.37 : 1
Kleur/zw: Kleur
Cast: Haley Joel Osment (David), Sam Robards (Henry Swinton), Jude Law (Gigolo Joe)

Afbeelding

Kubrick: vooorproductie

In mijn vorige recensie was al te vinden waarom Eyes Wide Shut een perfecte afsluiter was van een indrukwekkende carriere. Toch had Kubrick bijna nog een laatste speelfilm gemaakt. Al in de jaren '70 was hij Artificial Intelligence aan het voorbereiden. Door ruzies en ontoereikbare effecten werd de film telkens uitgesteld. Nadat Spielberg de regie afsloeg, besloot hij hem zelf te regisseren. Toen Kubrick op 7 maart 1999 kwam te overlijden, besloot Spielberg alsnog het aanbod aan te nemen.

De film speelt zich af in het midden van de 21e eeuw als de mens een nieuw type computer heeft ontwikkeld, een robot dat zich bewust is van zijn eigen bestaan. Een van deze robots is David, een jongen die eigenlijk geen robot wil zijn. Nadat David ruzie krijgt met zijn stiefbroertje, besluit zijn pleegmoeder hem achter te laten in het bos. Om de liefde van zijn 'moeder' te winnen, moet hij mens worden, en hij gaat op avontuur waarbij hij hulp krijgt van teddybeer Teddy en Gigolo Joe, een robot gespeeld door Jude Law. Vergelijkingen met Pinocchio zijn snel gemaakt, en daar leent de film dan ook de blauwe fee uit.

De film werd redelijk positief ontvangen, al waren alle kenners het erover eens dat het einde een hoop verpest. Ik vraag me af of de
Spoiler
aliens
ook uit de hoed van Kubrick kwamen, of dat Spielberg dit heeft toegevoegd. Haley Joel Osment zet een leuk robotjong neer, en leek een grote carriere te krijgen. Voorlopig is het echter nog stil rondom de jongen. Na het zien van deze film ben ik eigenlijk blij dat Kubrick de film nooit heeft afgemaakt. Nu blijft klassieker Eyes Wide Shut zijn laatste werk. We zullen nooit weten wat hij van A.I. gemaakt zou hebben, maar met dit plot was het moeilijk een topfilm neer te zetten.

Cijfer Remon: 7.0

Afbeelding

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 mei 2013 15:44

Niet alle "kenners". Sommigen "kenners" zijn ervan overtuigd dat het einde veelal verkeerd begrepen is, dat het ontzettend cynisch is en naadloos aansluit op Kubricks cynische beeld van de mens en de onmogelijkheid om echt contact met elkaar te hebben. :) En mede daardoor een waardige afsluiting van zijn carrière.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 mei 2013 15:45

Ik vond het ook een prima film, maar hij mist wel het bijzondere wat bijna alle Kubrick films wel hebben.

Plaats reactie