Spot the director

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Spot the director

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 09:49

Gisteren spotte ik wederom een regisseur in zijn eigen film. Dat was al de tweede keer in korte tijd en zodoende kreeg ik gisteren het idee voor dit topic ingefluisterd. In navolging van Alfred Hitchcock zijn er namelijk veel regisseurs die in hun eigen film, of soms zelfs in films van anderen, even door het beeld flitsen. Een zogenaamde cameo, in het Nederlands ook wel glimprol.

Meestal worden cameo rollen gespeeld door beroemdheden die geen professioneel acteur zijn en soms door vedettes die een rol spelen die veel te klein is om bij hun status te passen. Ook andersoortige verwijzingen zijn mogelijk: de auteur van een boek speelt soms een rol in de verfilming etc. etc.

De bedoeling van dit spel is eigenlijk te simpel voor dit hele verhaal. Dus mocht je een film zitten te kijken en opeens de (of een) regisseur voorbij zien komen, maak even een screenshot en post hem hier.

Ik trap zelf het bal even af...
The Lovely Bones (2009)
directed by Peter Jackson

Afbeelding

Afbeelding

Je mag zoveel screenshots insturen als je wilt, ik adviseer alleen om de grootte van de afbeelding een beetje op een fatsoenlijk formaat te houden en niet dit topic vol te storten met alle keren dat Hitchcock in beeld kwam (al moet je de beste man ook niet negeren natuurlijk!).

Handig is wel om de film en jaartal erbij te zetten, verder informatie (als tijdindicatie) mag natuurlijk ook, maar misschien is het leuker om te weten dat iemand erin zit en je zelf ook nog even goed moet opletten.

Bij een filmgame komt er vaak een winnaar uit de bus rollen, dat is hier niet het geval. Het is gewoon voor de fun. En dat wens ik iedereen hierbij dan ook… veel plezier!

(credits to Touchwood).

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 jan 2010 09:55

Tja dan ga ik natuurlijk gelijk voor de regisseur der regisseurs..

Uwe Boll heeft wat on-screen time in Postal :)

Afbeelding

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 jan 2010 09:55

Als het geen game is, waarom zet je het dan niet bij Cast & Crew. :P
Ik zal eens kijken of ik wat screenshots kan vinden. Weet zo wel wat films namelijk.

Edit:
Afbeelding
M. Night Shyamalan is Signs

Stanley Kubrick in Eyes Wide Shut

Afbeelding
Martin Scorsese in Taxi Driver
Laatst gewijzigd door Remon op 07 jan 2010 10:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 10:03

Remon schreef:Als het geen game is, waarom zet je het dan niet bij Cast & Crew. :P
Tsja dat vind ik dus discutabel. Wnat het is wel een spel, ik bedoel "spot de director", dat klinkt toch als een game? Er is alleen geen winnaar of verliezer.

Maar mocht een moderator er anders over denken mag diegene het topic gerust verplaatsen hoor.

Die van Stanley Kubrick vind ik knap gevonden trouwens! _O_
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 07 jan 2010 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 jan 2010 10:06

En vooruit..omdat hij de koning van de cameo's is:

Afbeelding
Hitchcock in The Birds

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 jan 2010 10:23

Zoals het nu is zou ik dit ook eerder onder Cast & Crew verwachten. Maar als er geen spelelement in zit, kun je daar natuurlijk altijd nog verandering in aanbrengen. Bijvoorbeeld; iemand spot een director en bij de volgende director die wordt gespot dient er direct of indirect verband met de vorige director te bestaan. Of je doet het net als bij dat namenspel; je gaat net zolang met één director door totdat men niets meer weet te verzinnen (of spreek een aantal af, voordat je met een andere director doorgaat)

OT: Zag ik M. Night Shyamalan laatst niet ook in 'The Sixth Sense', als baliemedewerker in het ziekenhuis waar het kereltje 'I see dead people -Haley Joel Osment' lag ? Ik zei nog: 'hee, is dat niet... enz.'

Probleem is dat ik geen begeleidend plaatje kan vinden of ik zou het van de dvd zelf moeten grabben... voor nu houd ik het bij de vermelding zelf. :)
Laatst gewijzigd door Touchwood op 07 jan 2010 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 jan 2010 10:27

Touchwood schreef:OT: Zag ik M. Night Shyamalan laatst niet ook in 'The Sixth Sense', als baliemedewerker in het ziekenhuis waar het kereltje 'I see dead people -Haley Joel Osment' lag ? Ik zei nog: 'hee, is dat niet... enz.'
Dr. Hill :wink:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 jan 2010 10:27

Ik dacht het wel...
Zit M. Night Sha ook niet in al z'n eigen films?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 10:27

Touchwood schreef:OT: Zag ik M. Night Shyamalan laatst niet ook in 'The Sixth Sense', als baliemedewerker in het ziekenhuis waar het kereltje 'I see dead people -Haley Joel Osment' lag ? Ik zei nog: 'hee, is dat niet... enz.'
Dat klopt inderdaad. En in Unbreakable speelt hij volgens mij ook de arts die aan het begin de check-up doet van Bruce Willis, of zag je hem nou bij het sportstadium in de rij staan... zoiets was het.

As said... spot it! :P

Betreft het spelelement, tsja dat is dus mogelijk... maar misschien wat moeilijk en ben bang dat het dan snel doodslaat hier. Dus misschien toch maar een mod die het ff verplaatst? (en hierbij dan ook mijn nederige excuses).

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 jan 2010 10:43

Sha schreef:Ik dacht het wel...
In navolging van de grote Hitch ? Ik moet stiekem wel zeggen dat ik dit aardig pretentieus van hem vind. The Sixth Sense vind ik dan nog een aardig solide film, (although you may love it or hate it), als film is het een geslaagd product met alle ingrediënten die dat genre behoeft. Maar naderhand vind ik hem behoorlijk afgegleden. Signs, The Village, Lady in the Water en als klap op de vuurpijl; The Happening, daar zie ik echt een dalende lijn en om er dan nog trots in te lopen pronken... ik weet niet.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 10:49

Touchwood schreef:
Sha schreef:Ik dacht het wel...
In navolging van de grote Hitch ? Ik moet stiekem wel zeggen dat ik dit aardig pretentieus van hem vind. The Sixth Sense vind ik dan nog een aardig solide film, (although you may love it or hate it), als film is het een geslaagd product met alle ingrediënten die dat genre behoeft. Maar naderhand vind ik hem behoorlijk afgegleden. Signs, The Village, Lady in the Water en als klap op de vuurpijl; The Happening, daar zie ik echt een dalende lijn en om er dan nog trots in te lopen pronken... ik weet niet.
Je vergeet wel even de in mijn ogen ook geniale Unbreakable, met een Bruce Willis én Samuel L. Jackson in topvorm!

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 jan 2010 10:52

Ik vind z'n films tot nu toe best vermakelijk... Lady in the Water heb ik nog niet gezien, maar de rest was best ok :)

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 07 jan 2010 11:23

M. Night Shyamalan heeft nog geen zwakke film gemaakt.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 11:38

Ik knal weer even on- topic :D

Watchmen (2009)
directed by Zack Snyder

Afbeelding

Watchmen regisseur Zack Snyder uiterst rechts
en voor de weet (want geen regisseur):
stunt coordinator Damon Caro zie je tussen de benen van Dr. Manhattan’s, en set photographer Clay Enos uiterst rechts.

zie ook: http://www.watchmencomicmovie.com/photo ... der-02.jpg
Laatst gewijzigd door Axeqlusive op 07 jan 2010 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 07 jan 2010 11:51

M. Night in the Village:

Afbeelding

Plaats reactie