Spot the director

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 07 jan 2010 12:17

Sha schreef:Ik vind z'n films tot nu toe best vermakelijk... Lady in the Water heb ik nog niet gezien, maar de rest was best ok :)
In het kader van dit topic, daar heeft hij geen cameo maar een heuse rol!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jan 2010 12:39

Tasslehoff_Burrfoot schreef:M. Night Shyamalan heeft nog geen zwakke film gemaakt.
Nou ja, The Happening...

Overigens vind ik het flauw om te zeggen dat als een regisseur in zijn films verschijnt dat meteen een verwijzing naar Hitchcock en dus pretentieus is. De vergelijkingen met Hitch zijn nooit van Shyamalan zelf gekomen.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 jan 2010 12:46

Dat heb ik ook niet gezegd, Kurz. It is I die het vergelijk trok en die opvatting erop nahoudt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jan 2010 12:57

Je zegt toch echt dat het pretentieus is van M. Night, en dus dat hijzelf dus ook die vergelijking zou trekken. Woody Allen verschijnt ook in al zijn films, Spike Lee doet hetzelfde. Toch kan je moeilijk van hen zeggen dat ze pretenties rondom Hitchcock hebben. Shyamalan mag dan hier en daar een cameotje in dezelfde stijl als Hitch hebben, in Signs en Lady in the Water heeft hij toch substantiële rollen die ver van Hitchcocks cameo's afstaan.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 07 jan 2010 13:09

De enige die je misschien kan verwijten dat hij Hitchcock verwijst is Quentin Tarantino, die verwijst al naar zoveel films dat deze er ook nog wel bij kan :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 jan 2010 13:28

Nogmaals:Ik vind het pretentieus. Of het M. Night Shyamalan's bedoeling is om in de voetstappen van The Master of Suspense te treden kan ik niet beoordelen, op zich lijkt mij dat een loffelijk streven, ware het niet dat deze schoenen hem gewoon een maatje te groot zijn.

Maar ook los hiervan is het pretentieus om je neus in je eigen films te laten zien. Dit leeft bij mij natuurlijk sterker wanneer ik het eindproduct als matig tot gemiddeld beoordeel. Ik heb nergens willen zeggen dat het hem te doen is omwille van Hitch en wanneer jij dit als zodanig opvat, Kurz, heb ik mij gewoon niet goed uitgedrukt. Mea culpa in dat geval. :)

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 jan 2010 13:31

Zeggehhh gaan we ff stoppen met dit uitvechten hiero? De battles vinden op andere plekken plaats hoor :D

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 07 jan 2010 13:32

Colonel_Kurz schreef:
Tasslehoff_Burrfoot schreef:M. Night Shyamalan heeft nog geen zwakke film gemaakt.
Nou ja, The Happening...
Qua dialoog en acteerwerk zitten er inderdaad wel wat slechte stukken in (maar zeker niet al het acteerwerk en al de dialogen), maar qua sfeer en visuele stijl vind ik de film ijzersterk. Overigens was het B-film aspect van een deel van de dialoog ook wat Shyamalan wilde en vond ik de humor, die wel degelijk bedoeld was, zeer geslaagd. Het is in ieder geval een aparte film.

Om het niet teveel OT te laten gaan, hier Jackson nog een keer, in alle drie de LotR films:

Afbeelding

En over regisseurs die in hun eigen films spelen en pretentie... ach, als Clint het regelmatig doet, is het automatisch een onpretentieus concept.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 07 jan 2010 13:42

Clint is een held, die beheerst beide disciplines bovengemiddeld. Die mag dat straffeloos doen. 8)

(Ik heb het overigens ook niet over het spelen van een substantiële rol in je eigen film, maar meer het laten zien van een glimp van je neus erin)

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 07 jan 2010 13:47

Mathieu Kassovitz als neo-nazi in La Haine:

Afbeelding

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 jan 2010 13:56

Ik kan niet zo snel een goede foto vinden, maar heb het ooit gelezen ergens, in de eerste Alien film, als ze voor het eerst de facehugger eitjes vinden... dan wordt de facehugger in het ei 'gespeeld' door Ridley Scott (een paar handschoenen) :)

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 07 jan 2010 14:14

Ik weet niet of tv-series ook gelden, maar in Stargate SG-1 zien we regelmatig Peter DeLuis als figurant langskomen.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 14 mei 2010 22:37

Ik heb het er bij de bioscooprelease al weleens over gehad. Reinout Oerlemans die in mijn optiek door het beeld liep aan het begin van Komt een vrouw bij de dokter.

Afbeelding

Komt een vrouw bij de dokter
geregisseerd door Reinout Oerlemans

Reinout met de beruchte baard. Staat hem niet, maar als bijgeloof liet hij hem heel de opnameduur staan.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 17 mei 2010 08:14

Toen je dat zei heb ik er nog wel op gelet, maar is het me niet opgevallen...

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 17 mei 2010 16:20

ErikSchierboom schreef:
Sha schreef:Ik vind z'n films tot nu toe best vermakelijk... Lady in the Water heb ik nog niet gezien, maar de rest was best ok :)
In het kader van dit topic, daar heeft hij geen cameo maar een heuse rol!
Oh ja... Shyamalan als de nieuwe Jezus... }:

Plaats reactie