Quentin Tarantino is one of the best screenwriters !
Waar slaat de titel "Reservoir Dogs" eigenlijk op?
QT Rulez. Helemaal mee eens, natuurlijk, maar mischien kan iemand me helpen met een prangende vraag aangaande QT: waar slaat de titel "reservoir dogs" nou op? Wie of wat zijn dat? Ik heb er vaak naar gezocht en veel mesen gevraagd, maar nog nooit een afdoende antwoord op gekeregen.
Iemand?
Iemand?
- Dr. Strangelove
- Regisseur
Reservoir Dogs ? Tja, kijk op die goedkope DVD die je bij het (door mij in principe verafschuwde) Free Rocord Shop kunt kopen.
Daarop gaat Tarantino uitvoerig op die vraag in...
Hij geeft echter niet echt antwoord op de vraag...\
Het komt er vooral op neer dat hij iedere interpretatie die mensen verzonnen hebben prima vindt en dat hij ook niet het recht heeft die briljante visie van die persoon te verstoren..
Tja, zo ontstaan legendes....
Daarop gaat Tarantino uitvoerig op die vraag in...
Hij geeft echter niet echt antwoord op de vraag...\
Het komt er vooral op neer dat hij iedere interpretatie die mensen verzonnen hebben prima vindt en dat hij ook niet het recht heeft die briljante visie van die persoon te verstoren..
Tja, zo ontstaan legendes....

Tarantino rulez! Vergeet ook vooral de film Jackie Brown niet, met o.a. Samuel L. Jackson en Robert de Niro.
Reservoir Dogs vindt ik nog altijd de beste van Quentin. Van Kill Bill komen nu 2 delen vlak na elkaar uit; beetje commercieel, of niet??
De combinatie Quentin Tarantino en Robert Rodriguez vindt ik de beste! Twee top regisseurs. Kijk maar naar films als From Dusk Till Dawn en Desperado.
"And now we go on with K Billy's Super Sounds of the Seventies..."
Reservoir Dogs vindt ik nog altijd de beste van Quentin. Van Kill Bill komen nu 2 delen vlak na elkaar uit; beetje commercieel, of niet??
De combinatie Quentin Tarantino en Robert Rodriguez vindt ik de beste! Twee top regisseurs. Kijk maar naar films als From Dusk Till Dawn en Desperado.
"And now we go on with K Billy's Super Sounds of the Seventies..."
Agree!
De beste van dit moment en kan haast niet wachten op Kill Bill wat een grote spektakel belooft te worden!! True Romance is ook door Tarantino geschreven en volgens mij ook een deel van de film Four Rooms (die uit 3 of 4 segmenten bestaat).
Qt heeft idd ene segment van four rroms geschreven.. anmelijk het segment four rooms zelf.... vind het vreemd hoor
dat Jacky Brown hier maar een keer genoemd word
Wat is dat een SCHEITfilm... hij is zo ontzettend sloom, dat het vermoeiend is. Daar kon i kecht niet naar kijken... vind RD nog steeds de beste.. en Pulp Fiction verdient het niet om bekend te staan als zijn beste werk....
nu idd wachtne op Kill Bill

Wat is dat een SCHEITfilm... hij is zo ontzettend sloom, dat het vermoeiend is. Daar kon i kecht niet naar kijken... vind RD nog steeds de beste.. en Pulp Fiction verdient het niet om bekend te staan als zijn beste werk....
nu idd wachtne op Kill Bill

Ik vind Jackie Brown juist de beste van Tarantino's oeuvre, al kan dat ook komen doordat ik voor ik Pulp Fiction zag een énorm hoge verwachting had, en bij Jackie Brown juist niet. Het bleek een grappige, uitermate goed gespeelde en ook nog spannende film, met fijn weinig effectbejag. Gewoon een uitermate degelijke film, waarin alles klopt en die heel fijn wegkijkt, héél erg fijn.
Tarantino Rulezzz, harde actie en dat geldt ook voor het taalgebruik.
En belangrijk is het gebrek aan de tegenwoordig zo vaak gebruikte computeranimaties, want vaak gaat een bepaald realisme daardoor verloren in een film waar dat wel gebruikt is. De enige die animaties goed gebruikt is Steven Spielberg, maar die man heeft ook megabudgetten tot zijn beschikking.
Tarantino staat voor rauwe, coole films en Travolta doet er met zijn dansje in Pulp Fiction zeker nog een schepje bovenop.
En belangrijk is het gebrek aan de tegenwoordig zo vaak gebruikte computeranimaties, want vaak gaat een bepaald realisme daardoor verloren in een film waar dat wel gebruikt is. De enige die animaties goed gebruikt is Steven Spielberg, maar die man heeft ook megabudgetten tot zijn beschikking.
Tarantino staat voor rauwe, coole films en Travolta doet er met zijn dansje in Pulp Fiction zeker nog een schepje bovenop.
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer: